El territori valencià tindrà 559.020 dosis fins a març i plantejarà la vacunació massiva a partir d’abril

Pla detall de diverses injeccions preparades per subministrar la vacuna contra la covid-19, al costat d'una de les ampolletes

Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables | acn

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat este dissabte que el territori valencià té garantida l’arribada de 559.020 vacunes fins al 31 de març i que, «ja a partir d’abril i «si complixen les farmacèutiques, es donaran les condicions per a plantejar la vacunació massiva».

 

Puig ha mantingut este dissabte al matí una reunió de treball amb la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, altres alts càrrecs d’esta conselleria i membres de la comissió tècnica de vacunació, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Després de la trobada, Ximo Puig ha traslladat que des de dilluns que ve fins al 31 de març la Comunitat Valenciana ja té garantida la recepció de, almenys, 559.020 dosi. En concret, es tracta de 329.940 dosis de la vacuna Pfizer, 40.000 dosi de Moderna i 189.080 dosis de AstraZeneca, esta última fins al 5 de març.

 

300.000 persones vacunades en març

A la fi de març està previst que hi haja més de 300.000 persones vacunades en el territori valencià, amb les dos dosis preceptives. Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables, especialment els majors.

 

Encara que ha apuntat que la vacuna d’Astra Zeneca té unes consideracions diferents i no podran ser vacunades persones majors de 55 anys, ha indicat que esta «obrirà la possibilitat de vacunar altres sectors».

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que les estimacions del Ministeri de Sanitat i les autoritats sanitàries europees apunten al fet que a partir d’abril s’accelerarà amb major intensitat l’arribada de vacunes. Per això, ja s’ha creat un grup de treball per a dissenyar esta nova fase i immediatament es començarà a visitar espais idonis en les tres províncies per a començar el procés de vacunació massiva.

 

«Ja a partir d’abril estem en condicions, si complixen les farmacèutiques, de plantejar-nos la vacunació massiva i, per això, durant tot este temps s’estarà treballant per a vore en quins espais es podria produir amb la major celeritat possible la vacunació massiva, en la que la immensa majoria de valencians puguen estar abans o durant l’estiu vacunats», ha dit el ‘president’.

Últimes notícies

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.

Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”

El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.