El territori valencià tindrà 559.020 dosis fins a març i plantejarà la vacunació massiva a partir d’abril

Pla detall de diverses injeccions preparades per subministrar la vacuna contra la covid-19, al costat d'una de les ampolletes

Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables | acn

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat este dissabte que el territori valencià té garantida l’arribada de 559.020 vacunes fins al 31 de març i que, «ja a partir d’abril i «si complixen les farmacèutiques, es donaran les condicions per a plantejar la vacunació massiva».

 

Puig ha mantingut este dissabte al matí una reunió de treball amb la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, altres alts càrrecs d’esta conselleria i membres de la comissió tècnica de vacunació, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Després de la trobada, Ximo Puig ha traslladat que des de dilluns que ve fins al 31 de març la Comunitat Valenciana ja té garantida la recepció de, almenys, 559.020 dosi. En concret, es tracta de 329.940 dosis de la vacuna Pfizer, 40.000 dosi de Moderna i 189.080 dosis de AstraZeneca, esta última fins al 5 de març.

 

300.000 persones vacunades en març

A la fi de març està previst que hi haja més de 300.000 persones vacunades en el territori valencià, amb les dos dosis preceptives. Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables, especialment els majors.

 

Encara que ha apuntat que la vacuna d’Astra Zeneca té unes consideracions diferents i no podran ser vacunades persones majors de 55 anys, ha indicat que esta «obrirà la possibilitat de vacunar altres sectors».

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que les estimacions del Ministeri de Sanitat i les autoritats sanitàries europees apunten al fet que a partir d’abril s’accelerarà amb major intensitat l’arribada de vacunes. Per això, ja s’ha creat un grup de treball per a dissenyar esta nova fase i immediatament es començarà a visitar espais idonis en les tres províncies per a començar el procés de vacunació massiva.

 

«Ja a partir d’abril estem en condicions, si complixen les farmacèutiques, de plantejar-nos la vacunació massiva i, per això, durant tot este temps s’estarà treballant per a vore en quins espais es podria produir amb la major celeritat possible la vacunació massiva, en la que la immensa majoria de valencians puguen estar abans o durant l’estiu vacunats», ha dit el ‘president’.

Últimes notícies

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.