El territori valencià tindrà 559.020 dosis fins a març i plantejarà la vacunació massiva a partir d’abril

Pla detall de diverses injeccions preparades per subministrar la vacuna contra la covid-19, al costat d'una de les ampolletes

Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables | acn

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat este dissabte que el territori valencià té garantida l’arribada de 559.020 vacunes fins al 31 de març i que, «ja a partir d’abril i «si complixen les farmacèutiques, es donaran les condicions per a plantejar la vacunació massiva».

 

Puig ha mantingut este dissabte al matí una reunió de treball amb la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, altres alts càrrecs d’esta conselleria i membres de la comissió tècnica de vacunació, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Després de la trobada, Ximo Puig ha traslladat que des de dilluns que ve fins al 31 de març la Comunitat Valenciana ja té garantida la recepció de, almenys, 559.020 dosi. En concret, es tracta de 329.940 dosis de la vacuna Pfizer, 40.000 dosi de Moderna i 189.080 dosis de AstraZeneca, esta última fins al 5 de març.

 

300.000 persones vacunades en març

A la fi de març està previst que hi haja més de 300.000 persones vacunades en el territori valencià, amb les dos dosis preceptives. Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables, especialment els majors.

 

Encara que ha apuntat que la vacuna d’Astra Zeneca té unes consideracions diferents i no podran ser vacunades persones majors de 55 anys, ha indicat que esta «obrirà la possibilitat de vacunar altres sectors».

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que les estimacions del Ministeri de Sanitat i les autoritats sanitàries europees apunten al fet que a partir d’abril s’accelerarà amb major intensitat l’arribada de vacunes. Per això, ja s’ha creat un grup de treball per a dissenyar esta nova fase i immediatament es començarà a visitar espais idonis en les tres províncies per a començar el procés de vacunació massiva.

 

«Ja a partir d’abril estem en condicions, si complixen les farmacèutiques, de plantejar-nos la vacunació massiva i, per això, durant tot este temps s’estarà treballant per a vore en quins espais es podria produir amb la major celeritat possible la vacunació massiva, en la que la immensa majoria de valencians puguen estar abans o durant l’estiu vacunats», ha dit el ‘president’.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.