El territori valencià tindrà 559.020 dosis fins a març i plantejarà la vacunació massiva a partir d’abril

Pla detall de diverses injeccions preparades per subministrar la vacuna contra la covid-19, al costat d'una de les ampolletes

Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables | acn

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat este dissabte que el territori valencià té garantida l’arribada de 559.020 vacunes fins al 31 de març i que, «ja a partir d’abril i «si complixen les farmacèutiques, es donaran les condicions per a plantejar la vacunació massiva».

 

Puig ha mantingut este dissabte al matí una reunió de treball amb la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, altres alts càrrecs d’esta conselleria i membres de la comissió tècnica de vacunació, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Després de la trobada, Ximo Puig ha traslladat que des de dilluns que ve fins al 31 de març la Comunitat Valenciana ja té garantida la recepció de, almenys, 559.020 dosi. En concret, es tracta de 329.940 dosis de la vacuna Pfizer, 40.000 dosi de Moderna i 189.080 dosis de AstraZeneca, esta última fins al 5 de març.

 

300.000 persones vacunades en març

A la fi de març està previst que hi haja més de 300.000 persones vacunades en el territori valencià, amb les dos dosis preceptives. Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables, especialment els majors.

 

Encara que ha apuntat que la vacuna d’Astra Zeneca té unes consideracions diferents i no podran ser vacunades persones majors de 55 anys, ha indicat que esta «obrirà la possibilitat de vacunar altres sectors».

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que les estimacions del Ministeri de Sanitat i les autoritats sanitàries europees apunten al fet que a partir d’abril s’accelerarà amb major intensitat l’arribada de vacunes. Per això, ja s’ha creat un grup de treball per a dissenyar esta nova fase i immediatament es començarà a visitar espais idonis en les tres províncies per a començar el procés de vacunació massiva.

 

«Ja a partir d’abril estem en condicions, si complixen les farmacèutiques, de plantejar-nos la vacunació massiva i, per això, durant tot este temps s’estarà treballant per a vore en quins espais es podria produir amb la major celeritat possible la vacunació massiva, en la que la immensa majoria de valencians puguen estar abans o durant l’estiu vacunats», ha dit el ‘president’.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.