El territori valencià tindrà 559.020 dosis fins a març i plantejarà la vacunació massiva a partir d’abril

Pla detall de diverses injeccions preparades per subministrar la vacuna contra la covid-19, al costat d'una de les ampolletes

Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables | acn

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat este dissabte que el territori valencià té garantida l’arribada de 559.020 vacunes fins al 31 de març i que, «ja a partir d’abril i «si complixen les farmacèutiques, es donaran les condicions per a plantejar la vacunació massiva».

 

Puig ha mantingut este dissabte al matí una reunió de treball amb la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, altres alts càrrecs d’esta conselleria i membres de la comissió tècnica de vacunació, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Després de la trobada, Ximo Puig ha traslladat que des de dilluns que ve fins al 31 de març la Comunitat Valenciana ja té garantida la recepció de, almenys, 559.020 dosi. En concret, es tracta de 329.940 dosis de la vacuna Pfizer, 40.000 dosi de Moderna i 189.080 dosis de AstraZeneca, esta última fins al 5 de març.

 

300.000 persones vacunades en març

A la fi de març està previst que hi haja més de 300.000 persones vacunades en el territori valencià, amb les dos dosis preceptives. Puig ha recalcat que la prioritat en el procés d’immunització són les persones més vulnerables, especialment els majors.

 

Encara que ha apuntat que la vacuna d’Astra Zeneca té unes consideracions diferents i no podran ser vacunades persones majors de 55 anys, ha indicat que esta «obrirà la possibilitat de vacunar altres sectors».

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que les estimacions del Ministeri de Sanitat i les autoritats sanitàries europees apunten al fet que a partir d’abril s’accelerarà amb major intensitat l’arribada de vacunes. Per això, ja s’ha creat un grup de treball per a dissenyar esta nova fase i immediatament es començarà a visitar espais idonis en les tres províncies per a començar el procés de vacunació massiva.

 

«Ja a partir d’abril estem en condicions, si complixen les farmacèutiques, de plantejar-nos la vacunació massiva i, per això, durant tot este temps s’estarà treballant per a vore en quins espais es podria produir amb la major celeritat possible la vacunació massiva, en la que la immensa majoria de valencians puguen estar abans o durant l’estiu vacunats», ha dit el ‘president’.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.