El territori valencià estudia limitar les reunions socials i familiars a un grup de convivència

 

La Generalitat estudia la possibilitat de limitar les reunions socials i familiars a un únic grup de convivència, excepte excepcions de cures, criança i parelles que no visquen juntes, en funció de la flexibilització de l’estat d’alarma en  Espanya que plantegen este dimecres el territori valencià i altres regions en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de Presidència, esta nova restricció requerix d’una modificació de l’estat d’alarma perquè afecta drets fonamentals, amb el que està condicionada al fet que l’aprove el Govern i «no és previsible a curt termini». De moment hi ha una «predisposició» a valorar-ho i que vaja acompanyat de l’avançament del toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada.

 

La possibilitat d’aplicar esta mesura va ser avançada anit en Twitter la vicepresidenta portaveu, Mónica Oltra, que va assegurar que s’havia «acordat» en la taula interdepartamental COVID de la Generalitat, a on també es va decidir el tancament total de l’hostaleria i el dels comerços a les 18.00 hores de la vesprada a partir d’este dijous.

 

Possible avançament del toc de queda

Oltra, en declaracions als mitjans este dimecres, ha remarcat que és «normal» que la limitació de reunions no fora anunciada al costat de la resta de mesures «per prudència segurament» i perquè deriva de l’estat d’alarma en introduir una situació extraordinària, a demés d’excedir de les competències de la Conselleria de Sanitat.

 

«Ha d’aprovar-se per decret del president, Ximo Puig», ha precisat, i ha assegurat que es va valorar incloure-ho pròximament en la mateixa ordre del possible avançament del toc de queda per a «no traure hui un decret i despús-demà un altre; té tota la lògica».

 

Com a norma general, ha plantejat que només puga reunir-se un únic grup de convivència amb l’excepció de la criança i les cures, sobretot a majors i dependents, i tenint en compte situacions com «un germà que recull al teu fill del col·legi perquè estàs treballant». També ha garantit que, si s’aplica, es tindran en compte els nuclis familiars de progenitors no convivents i «les persones que conviuen en soledat».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.