El territori valencià estudia limitar les reunions socials i familiars a un grup de convivència

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Generalitat estudia la possibilitat de limitar les reunions socials i familiars a un únic grup de convivència, excepte excepcions de cures, criança i parelles que no visquen juntes, en funció de la flexibilització de l’estat d’alarma en  Espanya que plantegen este dimecres el territori valencià i altres regions en el Consell Interterritorial del Sistema […]

 

La Generalitat estudia la possibilitat de limitar les reunions socials i familiars a un únic grup de convivència, excepte excepcions de cures, criança i parelles que no visquen juntes, en funció de la flexibilització de l’estat d’alarma en  Espanya que plantegen este dimecres el territori valencià i altres regions en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de Presidència, esta nova restricció requerix d’una modificació de l’estat d’alarma perquè afecta drets fonamentals, amb el que està condicionada al fet que l’aprove el Govern i «no és previsible a curt termini». De moment hi ha una «predisposició» a valorar-ho i que vaja acompanyat de l’avançament del toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada.

 

La possibilitat d’aplicar esta mesura va ser avançada anit en Twitter la vicepresidenta portaveu, Mónica Oltra, que va assegurar que s’havia «acordat» en la taula interdepartamental COVID de la Generalitat, a on també es va decidir el tancament total de l’hostaleria i el dels comerços a les 18.00 hores de la vesprada a partir d’este dijous.

 

Possible avançament del toc de queda

Oltra, en declaracions als mitjans este dimecres, ha remarcat que és «normal» que la limitació de reunions no fora anunciada al costat de la resta de mesures «per prudència segurament» i perquè deriva de l’estat d’alarma en introduir una situació extraordinària, a demés d’excedir de les competències de la Conselleria de Sanitat.

 

«Ha d’aprovar-se per decret del president, Ximo Puig», ha precisat, i ha assegurat que es va valorar incloure-ho pròximament en la mateixa ordre del possible avançament del toc de queda per a «no traure hui un decret i despús-demà un altre; té tota la lògica».

 

Com a norma general, ha plantejat que només puga reunir-se un únic grup de convivència amb l’excepció de la criança i les cures, sobretot a majors i dependents, i tenint en compte situacions com «un germà que recull al teu fill del col·legi perquè estàs treballant». També ha garantit que, si s’aplica, es tindran en compte els nuclis familiars de progenitors no convivents i «les persones que conviuen en soledat».

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.