El territori valencià no ha passat a la fase 1 per no haver fet suficients tests a la població

Fernando Simón, durant una roda de premsa el 3 de maig de 2020

Fernando Simón | València Diari

 

Ja se sap per què gran part del territori valencià no ha entrat en la fase 1. Ho ha anunciat este matí el Director d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en la roda de premsa diària en la que informa de l’evolució de la pandèmia de la COVID-19 en l’estat Espanyol.

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias’, Simón ha explicat que la causa per la que els 14 departaments de Salut valencians que no han passat de fase és perquè no s’han fet els suficients tests a la població. Açò deriva en què pot haver un perill epidèmic a causa de la possible existència de malalts que encara no han sigut contagiats.

 

Ha sigut per eixe motiu pel que van prendre la decisió de no passar a tot el territori a la mateixa fase i van voler ser prudents per a no tirar per terra tot el treball que s’ha fet durant estos mesos. No obstant això, Simón ha assegurat que des del govern valencià ja s’està treballant en este cas i que el territori valencià podria passar molt prompte de forma conjunta a la fase 1.

Últimes notícies

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.