El territori valencià prorroga les restriccions fins a l’1 de març

 

La Generalitat ha decidit prorrogar totes les restriccions actuals fins a l’1 de març, amb l’objectiu de mantindre la tendència a la baixa del virus en els últims dies en el territori valencià, encara que els morts continuen rondant el centenar cada dia.

 

D’esta forma ho ha anunciat el president, Ximo Puig, en roda de premsa a última hora d’este dijous després de la comissió interdepartamental COVID-19. Amb este nou ajornament, les mesures s’amplien del 15 de febrer a l’1 de març.

 

Puig ha confirmat que tot continuarà igual els pròxims dies fins a l’1 de març perquè «encara no estem per relaxar-nos i és moment de fer esforços suplementaris». Ha assegurat que les restriccions duraran només el temps que siga necessari i ni un dia més, perquè «afecten la nostra vida quotidiana, als drets i generen situacions injustes» que s’han intentat compensar amb el pla Resistir.

 

Entre les mesures vigents destaquen el tancament total de l’hostaleria i centres deportius i el del comerç no essencial a les 18 hores o el tancament perimetral de les ciutats de més habitants durant els caps de setmana.

 

Reducció de la incidència acumulada

El ‘president’ ha assenyalat que el «gran esforç fet per la societat valenciana en les últimes dos setmanes ha portat resultats esperançadors», i que, fins i tot, les restriccions estan funcionant de manera més ràpida del que podien esperar. D’esta forma, ha destacat que «estem millor però encara no estem bé, per això queda molt camí per recórrer per a eixir d’esta zona crítica en la que encara ens trobem».

 

Puig ha indicat que l’esforç de la societat ha donat resultat i ha destacat un descens del 39% en les hospitalitzacions durant les últimes dos setmanes, una reducció del 49% de la incidència acumulada, en els 777 positius per cada 100.000 habitants, i que s’ha conseguit que en l’última setmana les altes quasi tripliquen els nous contagis.

 

En este context, ha defensat que «les mesures que estan funcionant han de persistir» i s’ha dirigit a «totes les persones que amb raó acusen la fatiga pandèmica i estan cansades perquè pensen que tots els dies són igual», per a subratllar que no tots els dies són igual, perquè a finals de gener hi havia 75.000 valencians amb covid i en l’actualitat són 42.000, i que en 17 dies hi ha 2.000 hospitalitzats menys. En les ciutats perimetrades, Puig ha assenyalat que la caiguda de la incidència del coronavirus ronda el 40%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Trobat enterrat en formigó l’empresari vinculat al crim de la viuda de Sala

La Policia troba el cos que tot apunta que és de l'empresari Jesús Tavira, sepultat a més de dos metres en un aljub, embolicat en plàstic i amb múltiples ferides d'arma blanca. Hi ha quatre detinguts i no es descarten més arrestos.

Centenars de taxis col·lapsen el centre de València per a exigir límits a les VTC

Centenars de taxistes recorren el centre de València en marxa lenta per a denunciar l'intrusisme de les VTC i pressionar a la Generalitat perquè aprove un nou decret que limite estes llicències.

Consum eleva el seu benefici a 122 milions en 2025 i fixa la seua entrada a Madrid per a 2028

Consum tanca 2025 amb un benefici de 122 milions d'euros, un 12,3% més que l'any anterior, i anuncia la seua arribada a la Comunitat de Madrid en 2028 amb un supermercat a Parla.

Infermeria d’Urgències es mobilitza a València per la greu falta de personal

Personal d'Infermeria d'Urgències de diversos hospitals valencians es concentra per a denunciar una falta de personal que consideren insostenible i de risc per a pacients i professionals.

Pérez Llorca dona per conclosa la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits

La Generalitat dona per finalitzada la reconstrucció de Metrovalencia després de la dana amb 140 milions invertits i l'obertura de València Sud i el nou Lloc de Comandament, i impulsa un pla d'inversions fins a 2030.

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.

Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha arrestat a Calp a cinc hòmens per tres robatoris amb violència i un furt de rellotges d'alta gamma a Madrid, Port Banús i Benidorm, inclòs un valorat en 500.000 euros.

Un 35% dels espanyols mai ha eixit del municipi on va nàixer

L'INE revela que quasi el 35% dels espanyols sempre ha viscut en el seu municipi de naixement, mentres que la mobilitat interna i l'arribada de població estrangera dibuixen un mapa demogràfic divers.