El territori valencià prorroga les restriccions fins a l’1 de març

 

La Generalitat ha decidit prorrogar totes les restriccions actuals fins a l’1 de març, amb l’objectiu de mantindre la tendència a la baixa del virus en els últims dies en el territori valencià, encara que els morts continuen rondant el centenar cada dia.

 

D’esta forma ho ha anunciat el president, Ximo Puig, en roda de premsa a última hora d’este dijous després de la comissió interdepartamental COVID-19. Amb este nou ajornament, les mesures s’amplien del 15 de febrer a l’1 de març.

 

Puig ha confirmat que tot continuarà igual els pròxims dies fins a l’1 de març perquè «encara no estem per relaxar-nos i és moment de fer esforços suplementaris». Ha assegurat que les restriccions duraran només el temps que siga necessari i ni un dia més, perquè «afecten la nostra vida quotidiana, als drets i generen situacions injustes» que s’han intentat compensar amb el pla Resistir.

 

Entre les mesures vigents destaquen el tancament total de l’hostaleria i centres deportius i el del comerç no essencial a les 18 hores o el tancament perimetral de les ciutats de més habitants durant els caps de setmana.

 

Reducció de la incidència acumulada

El ‘president’ ha assenyalat que el «gran esforç fet per la societat valenciana en les últimes dos setmanes ha portat resultats esperançadors», i que, fins i tot, les restriccions estan funcionant de manera més ràpida del que podien esperar. D’esta forma, ha destacat que «estem millor però encara no estem bé, per això queda molt camí per recórrer per a eixir d’esta zona crítica en la que encara ens trobem».

 

Puig ha indicat que l’esforç de la societat ha donat resultat i ha destacat un descens del 39% en les hospitalitzacions durant les últimes dos setmanes, una reducció del 49% de la incidència acumulada, en els 777 positius per cada 100.000 habitants, i que s’ha conseguit que en l’última setmana les altes quasi tripliquen els nous contagis.

 

En este context, ha defensat que «les mesures que estan funcionant han de persistir» i s’ha dirigit a «totes les persones que amb raó acusen la fatiga pandèmica i estan cansades perquè pensen que tots els dies són igual», per a subratllar que no tots els dies són igual, perquè a finals de gener hi havia 75.000 valencians amb covid i en l’actualitat són 42.000, i que en 17 dies hi ha 2.000 hospitalitzats menys. En les ciutats perimetrades, Puig ha assenyalat que la caiguda de la incidència del coronavirus ronda el 40%.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.