15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El territori valencià prorroga les restriccions fins a l’1 de març

 

La Generalitat ha decidit prorrogar totes les restriccions actuals fins a l’1 de març, amb l’objectiu de mantindre la tendència a la baixa del virus en els últims dies en el territori valencià, encara que els morts continuen rondant el centenar cada dia.

 

D’esta forma ho ha anunciat el president, Ximo Puig, en roda de premsa a última hora d’este dijous després de la comissió interdepartamental COVID-19. Amb este nou ajornament, les mesures s’amplien del 15 de febrer a l’1 de març.

 

Puig ha confirmat que tot continuarà igual els pròxims dies fins a l’1 de març perquè «encara no estem per relaxar-nos i és moment de fer esforços suplementaris». Ha assegurat que les restriccions duraran només el temps que siga necessari i ni un dia més, perquè «afecten la nostra vida quotidiana, als drets i generen situacions injustes» que s’han intentat compensar amb el pla Resistir.

 

Entre les mesures vigents destaquen el tancament total de l’hostaleria i centres deportius i el del comerç no essencial a les 18 hores o el tancament perimetral de les ciutats de més habitants durant els caps de setmana.

 

Reducció de la incidència acumulada

El ‘president’ ha assenyalat que el «gran esforç fet per la societat valenciana en les últimes dos setmanes ha portat resultats esperançadors», i que, fins i tot, les restriccions estan funcionant de manera més ràpida del que podien esperar. D’esta forma, ha destacat que «estem millor però encara no estem bé, per això queda molt camí per recórrer per a eixir d’esta zona crítica en la que encara ens trobem».

 

Puig ha indicat que l’esforç de la societat ha donat resultat i ha destacat un descens del 39% en les hospitalitzacions durant les últimes dos setmanes, una reducció del 49% de la incidència acumulada, en els 777 positius per cada 100.000 habitants, i que s’ha conseguit que en l’última setmana les altes quasi tripliquen els nous contagis.

 

En este context, ha defensat que «les mesures que estan funcionant han de persistir» i s’ha dirigit a «totes les persones que amb raó acusen la fatiga pandèmica i estan cansades perquè pensen que tots els dies són igual», per a subratllar que no tots els dies són igual, perquè a finals de gener hi havia 75.000 valencians amb covid i en l’actualitat són 42.000, i que en 17 dies hi ha 2.000 hospitalitzats menys. En les ciutats perimetrades, Puig ha assenyalat que la caiguda de la incidència del coronavirus ronda el 40%.

Últimes notícies

Quatre detinguts per una agressió d’extrema gravetat a Sant Vicent del Raspeig

Quatre hòmens han sigut detinguts per un presumpte homicidi en grau de temptativa després d'una agressió d'extrema violència en una zona d'oci de Sant Vicent del Raspeig. La víctima va patir lesions molt greus i va ser ingressada en l'UCI; un dels arrestats va ingressar a la presó i els altres tres van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h este dissabte en la Comunitat Valenciana i risc costaner

El dissabte s'ha activat l'avís groc per vents de fins a 80 km/h a l'interior de Castelló i València, 70 km/h en el sud d'Alacant, i risc en la costa.

La comissió de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha citat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per al 2 de febrer a les 11.00. Eixe dia també compareixerà una treballadora del 112 i José Manuel Cuenca ho farà el 9 de febrer.

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.