11.2 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

El territori valencià prorroga les restriccions fins a l’1 de març

 

La Generalitat ha decidit prorrogar totes les restriccions actuals fins a l’1 de març, amb l’objectiu de mantindre la tendència a la baixa del virus en els últims dies en el territori valencià, encara que els morts continuen rondant el centenar cada dia.

 

D’esta forma ho ha anunciat el president, Ximo Puig, en roda de premsa a última hora d’este dijous després de la comissió interdepartamental COVID-19. Amb este nou ajornament, les mesures s’amplien del 15 de febrer a l’1 de març.

 

Puig ha confirmat que tot continuarà igual els pròxims dies fins a l’1 de març perquè «encara no estem per relaxar-nos i és moment de fer esforços suplementaris». Ha assegurat que les restriccions duraran només el temps que siga necessari i ni un dia més, perquè «afecten la nostra vida quotidiana, als drets i generen situacions injustes» que s’han intentat compensar amb el pla Resistir.

 

Entre les mesures vigents destaquen el tancament total de l’hostaleria i centres deportius i el del comerç no essencial a les 18 hores o el tancament perimetral de les ciutats de més habitants durant els caps de setmana.

 

Reducció de la incidència acumulada

El ‘president’ ha assenyalat que el «gran esforç fet per la societat valenciana en les últimes dos setmanes ha portat resultats esperançadors», i que, fins i tot, les restriccions estan funcionant de manera més ràpida del que podien esperar. D’esta forma, ha destacat que «estem millor però encara no estem bé, per això queda molt camí per recórrer per a eixir d’esta zona crítica en la que encara ens trobem».

 

Puig ha indicat que l’esforç de la societat ha donat resultat i ha destacat un descens del 39% en les hospitalitzacions durant les últimes dos setmanes, una reducció del 49% de la incidència acumulada, en els 777 positius per cada 100.000 habitants, i que s’ha conseguit que en l’última setmana les altes quasi tripliquen els nous contagis.

 

En este context, ha defensat que «les mesures que estan funcionant han de persistir» i s’ha dirigit a «totes les persones que amb raó acusen la fatiga pandèmica i estan cansades perquè pensen que tots els dies són igual», per a subratllar que no tots els dies són igual, perquè a finals de gener hi havia 75.000 valencians amb covid i en l’actualitat són 42.000, i que en 17 dies hi ha 2.000 hospitalitzats menys. En les ciutats perimetrades, Puig ha assenyalat que la caiguda de la incidència del coronavirus ronda el 40%.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.