El territori valencià prorroga les restriccions fins a l’1 de març

 

La Generalitat ha decidit prorrogar totes les restriccions actuals fins a l’1 de març, amb l’objectiu de mantindre la tendència a la baixa del virus en els últims dies en el territori valencià, encara que els morts continuen rondant el centenar cada dia.

 

D’esta forma ho ha anunciat el president, Ximo Puig, en roda de premsa a última hora d’este dijous després de la comissió interdepartamental COVID-19. Amb este nou ajornament, les mesures s’amplien del 15 de febrer a l’1 de març.

 

Puig ha confirmat que tot continuarà igual els pròxims dies fins a l’1 de març perquè «encara no estem per relaxar-nos i és moment de fer esforços suplementaris». Ha assegurat que les restriccions duraran només el temps que siga necessari i ni un dia més, perquè «afecten la nostra vida quotidiana, als drets i generen situacions injustes» que s’han intentat compensar amb el pla Resistir.

 

Entre les mesures vigents destaquen el tancament total de l’hostaleria i centres deportius i el del comerç no essencial a les 18 hores o el tancament perimetral de les ciutats de més habitants durant els caps de setmana.

 

Reducció de la incidència acumulada

El ‘president’ ha assenyalat que el «gran esforç fet per la societat valenciana en les últimes dos setmanes ha portat resultats esperançadors», i que, fins i tot, les restriccions estan funcionant de manera més ràpida del que podien esperar. D’esta forma, ha destacat que «estem millor però encara no estem bé, per això queda molt camí per recórrer per a eixir d’esta zona crítica en la que encara ens trobem».

 

Puig ha indicat que l’esforç de la societat ha donat resultat i ha destacat un descens del 39% en les hospitalitzacions durant les últimes dos setmanes, una reducció del 49% de la incidència acumulada, en els 777 positius per cada 100.000 habitants, i que s’ha conseguit que en l’última setmana les altes quasi tripliquen els nous contagis.

 

En este context, ha defensat que «les mesures que estan funcionant han de persistir» i s’ha dirigit a «totes les persones que amb raó acusen la fatiga pandèmica i estan cansades perquè pensen que tots els dies són igual», per a subratllar que no tots els dies són igual, perquè a finals de gener hi havia 75.000 valencians amb covid i en l’actualitat són 42.000, i que en 17 dies hi ha 2.000 hospitalitzats menys. En les ciutats perimetrades, Puig ha assenyalat que la caiguda de la incidència del coronavirus ronda el 40%.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.