17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

El territori valencià rep 4 milions d’euros per a pal·liar danys del temporal DANA

 

El Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació ha destinat un total de 3.909.730 euros per a explotacions agrícoles i ramaderes del territori valencià afectades per la DANA de setembre de 2019, segons ha informat en un comunicat el departament dirigit per Luis Planas.

 

Estes subvencions derivades dels reials decrets 539/2020 i 540/2020, de 26 de maig, es distribuiran entre explotacions de mig centenar de municipis de la regió valenciana i van destinades a pal·liar els danys per la pèrdua de més del 30% de la producció i pels danys ocasionats en diferents elements de l’explotació no assegurables, sempre que el beneficiari tinga pòlisses emparades pel Pla d’Assegurances Agràries Combinades.

 

En este sentit, es recorda a agricultors i ramaders la importància de comptar amb un segur, ja que és l’única ferramenta de gestió de riscos a la disposició del sector que permet fer front a les pèrdues econòmiques després d’un sinistre d’origen climàtic.

 

Distribució per províncies

En la província d’Alacant, explotacions agràries i ramaderes dels municipis d’Alacant, Almoradí, Crevillent, Elx, Orihuela i Rojales han percebut 352.122 euros per a fer front al minvament de més del 30% de producció.

 

Quant a la província de Castelló, explotacions de les Alqueries; i en la província de València, explotacions de Moixent han percebut 14.163 euros per afectació de béns no assegurables.

Últimes notícies

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.