16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

El territori valencià rep 4 milions d’euros per a pal·liar danys del temporal DANA

 

El Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació ha destinat un total de 3.909.730 euros per a explotacions agrícoles i ramaderes del territori valencià afectades per la DANA de setembre de 2019, segons ha informat en un comunicat el departament dirigit per Luis Planas.

 

Estes subvencions derivades dels reials decrets 539/2020 i 540/2020, de 26 de maig, es distribuiran entre explotacions de mig centenar de municipis de la regió valenciana i van destinades a pal·liar els danys per la pèrdua de més del 30% de la producció i pels danys ocasionats en diferents elements de l’explotació no assegurables, sempre que el beneficiari tinga pòlisses emparades pel Pla d’Assegurances Agràries Combinades.

 

En este sentit, es recorda a agricultors i ramaders la importància de comptar amb un segur, ja que és l’única ferramenta de gestió de riscos a la disposició del sector que permet fer front a les pèrdues econòmiques després d’un sinistre d’origen climàtic.

 

Distribució per províncies

En la província d’Alacant, explotacions agràries i ramaderes dels municipis d’Alacant, Almoradí, Crevillent, Elx, Orihuela i Rojales han percebut 352.122 euros per a fer front al minvament de més del 30% de producció.

 

Quant a la província de Castelló, explotacions de les Alqueries; i en la província de València, explotacions de Moixent han percebut 14.163 euros per afectació de béns no assegurables.

Últimes notícies

Un 25% de l’alumnat recorre a classes particulars i destina quasi 100 euros al mes

Un de cada quatre estudiants a Espanya acudix a reforços, sobretot d'anglés i matemàtiques, amb un gasto mitjà de 97 euros mensuals i major impacte en secundària.

Avís groc en el litoral d’Alacant per vent de força 7 i ones de tres metres

Aemet ha activat l'avís groc en la costa d'Alacant per vent del sud-oest i onatge de fins a 3 metres. El dijous s'amplien els avisos per vent i mar en diverses zones.

Pluges de matinada, vent intens i màximes a l’alça este dimecres en la Comunitat Valenciana

La jornada estarà marcada per cels nuvolosos, ruixats a primeres hores i ratxes fortes a l'interior. La cota de neu pujarà clarament i les màximes repuntaran.

Pedro Martínez assumix un partit pobre i demana no dramatitzar després del 107-90 davant l’Efes

València Basket va caure 107-90 davant Anadolu Efes. Pedro Martínez va assumir el mal partit, va reclamar autocrítica i calma, i va assenyalar fallades en defensa, rebot i ritme.

107-90: València Basket paga la seua mala eixida davant un Efes crescut

El 33-14 del primer quart va condemnar a València Basket a Istanbul. Efes, impulsat per Loyd, Osmani i Jones, va sostindre la renda malgrat els 30 punts de Reuvers.

Evenepoel, l’enemic a batre en la Volta a la Comunitat Valenciana

Remco Evenepoel partix com a favorit en la 77a Volta a la Comunitat Valenciana, que arranca entre Segorbe i Torreblanca. La crono i l'etapa reina marcaran la general.

Una massa d’aire tropical deixarà el dijous màximes per damunt de 23 graus en el litoral valencià

El pas de la borrasca Leonardo impulsarà aire tropical i un repunt tèrmic en la Comunitat Valenciana, amb ponent fort i avisos grocs per vent i onatge.

Benidorm obrirà al públic el plató del Benidorm Fest hores abans de la final

Benidorm permetrà visites al plató del Benidorm Fest el 14 de febrer, d'11.30 a 14.00, amb l'aforament del Palau ampliat i activitats paral·leles durant la setmana.