El territori valencià rep 4 milions d’euros per a pal·liar danys del temporal DANA

 

El Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació ha destinat un total de 3.909.730 euros per a explotacions agrícoles i ramaderes del territori valencià afectades per la DANA de setembre de 2019, segons ha informat en un comunicat el departament dirigit per Luis Planas.

 

Estes subvencions derivades dels reials decrets 539/2020 i 540/2020, de 26 de maig, es distribuiran entre explotacions de mig centenar de municipis de la regió valenciana i van destinades a pal·liar els danys per la pèrdua de més del 30% de la producció i pels danys ocasionats en diferents elements de l’explotació no assegurables, sempre que el beneficiari tinga pòlisses emparades pel Pla d’Assegurances Agràries Combinades.

 

En este sentit, es recorda a agricultors i ramaders la importància de comptar amb un segur, ja que és l’única ferramenta de gestió de riscos a la disposició del sector que permet fer front a les pèrdues econòmiques després d’un sinistre d’origen climàtic.

 

Distribució per províncies

En la província d’Alacant, explotacions agràries i ramaderes dels municipis d’Alacant, Almoradí, Crevillent, Elx, Orihuela i Rojales han percebut 352.122 euros per a fer front al minvament de més del 30% de producció.

 

Quant a la província de Castelló, explotacions de les Alqueries; i en la província de València, explotacions de Moixent han percebut 14.163 euros per afectació de béns no assegurables.

Últimes notícies

Picassent estrena el mural 50 de Dones de Ciència amb la neuropediatra Patricia Smeyers

El projecte Dones de Ciència arriba als 50 murals amb una obra al CEIP Sibil·la Mercer de Picassent dedicada a la neuropediatra valenciana Patricia Smeyers, especialista en epilèpsia infantil.

Tanquen temporalment al bany la platja de la Roda d’Altea per contaminació de residus

La platja de la Roda, a Altea, ha quedat tancada temporalment al bany per valors microbiològics per damunt dels màxims admesos en l’aigua.

Morant alerta que encara hi ha qui vol depredar la costa i posa en risc tota la ciutadania

La ministra Diana Morant defensa la proteccio de la costa valenciana i de lAlbufera, i critica les lleis que, segons ella, desprotegeixen aquest espai natural davant del canvi climatic.

Pablo Hernández vol que el Castellón torne a lluitar per l’ascens a Primera

L’entrenador del CD Castellón, renovat fins a 2029, es marca com a mínim tornar a jugar la promoció d’ascens a Primera Divisió i afrontar la nova temporada amb encara més il·lusió.

Torres confia que Zapatero demostrarà la seua innocència en el cas Plus Ultra

El ministre Ángel Víctor Torres assegura a Alacant que el Govern espanyol està absolutament confiat que José Luis Rodríguez Zapatero podrà demostrar la seua innocència en la causa sobre Plus Ultra i reclama al PP coherència davant les seues exigències d’avanç electoral.

Fiscalia manté 13 anys de presó per al raper El Jincho per l’agressió sexual a una menor a València

La Fiscalia Provincial de València manté la petició de 13 anys de presó per al raper madrileny El Jincho per una suposada agressió sexual a una menor de 17 anys en un hotel de la ciutat en novembre de 2023, i reclama la mateixa pena per al també raper Escol Osiris.

Pérez Llorca reclama a Barcelona una nova financiació autonòmica sense privilegis ni greuges

El president valencià Juanfran Pérez Llorca ha defensat a Barcelona un nou model de finançament autonòmic que acabe amb els greuges i garantisca la igualtat entre territoris, junt amb més aigua, infraestructures modernes i una fiscalitat atractiva per a liderar el Mediterrani.

Bustinduy alerta que la falta de controls d’etiquetatge alimentari deixa desprotegits els consumidors valencians

El ministre Pablo Bustinduy ha remés cartes a la Generalitat en què denuncia que la Comunitat Valenciana és l’única autonomia que, segons Consumo, porta anys sense fer controls oficials sobre qualitat i etiquetatge alimentari.