El territori valencià rep 4 milions d’euros per a pal·liar danys del temporal DANA

 

El Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació ha destinat un total de 3.909.730 euros per a explotacions agrícoles i ramaderes del territori valencià afectades per la DANA de setembre de 2019, segons ha informat en un comunicat el departament dirigit per Luis Planas.

 

Estes subvencions derivades dels reials decrets 539/2020 i 540/2020, de 26 de maig, es distribuiran entre explotacions de mig centenar de municipis de la regió valenciana i van destinades a pal·liar els danys per la pèrdua de més del 30% de la producció i pels danys ocasionats en diferents elements de l’explotació no assegurables, sempre que el beneficiari tinga pòlisses emparades pel Pla d’Assegurances Agràries Combinades.

 

En este sentit, es recorda a agricultors i ramaders la importància de comptar amb un segur, ja que és l’única ferramenta de gestió de riscos a la disposició del sector que permet fer front a les pèrdues econòmiques després d’un sinistre d’origen climàtic.

 

Distribució per províncies

En la província d’Alacant, explotacions agràries i ramaderes dels municipis d’Alacant, Almoradí, Crevillent, Elx, Orihuela i Rojales han percebut 352.122 euros per a fer front al minvament de més del 30% de producció.

 

Quant a la província de Castelló, explotacions de les Alqueries; i en la província de València, explotacions de Moixent han percebut 14.163 euros per afectació de béns no assegurables.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.