‘La Meditadora’ torna a la Plaça de l’Ajuntament de València per a la seua nova ‘plantà’

 

El bust de ‘La Meditadora‘, la part principal de la falla de l’Ajuntament de València de 2020 que es va salvar de les flames el mes de març passat i que es va reservar per a cremar quan se celebraren les festes després de la seua suspensió per la pandèmia de la Covid-19, eixirà aquest dimecres del taller en el qual s’ha sigut revisat i preparat per a la seua nova ‘plantà’ en la plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria coincidint amb la celebració de les Falles de 2021 la setmana vinent.

 

Així, segons ha informat la Junta Central Fallera (JCF), està previst que després d’eixir del taller, on els artistes José Ramón Espuig i Manolo Martín l’han preparada perquè s’exhibisca de nou, arribe també aquest dimecres a la plaça de l’Ajuntament.

 

El dijous es preveu que comence el muntatge d’aquest monument, dissenyat per l’artista Escif, en aquest enclavament per a cremar finalment el pròxim 5 de setembre, dia de la ‘cremà’, al costat de la resta de monuments d’enguany.

 

Els carrers i places de la ciutat de València i de poblacions pròximes que també tindran actes fallers en els pròximes dies van començar la setmana passada a rebre falles, després d’eixir d’emplaçaments com a Fira València, on han estat guardades durant any i mig en espera de la celebració de les festes josefines en funció de l’evolució de la pandèmia i per a poder tancar el seu cicle.

 

Així, ja s’han vist per les carreteres i carrers valencians camions carregats amb les peces principals de molts monuments i en les demarcacions de les comissions falleres aquests elements i altres preparats per a la ‘plantà’. Aquesta tindrà lloc, en el cas de les falles infantils, la nit del 31 d’agost a l’1 de setembre, i en el de les grans, la nit de l’1 al 2 de setembre.

 

Tots estan sent traslladats als punts en els quals es muntaran des dels llocs i tallers en els quals han sigut emmagatzemats després de la suspensió de les Falles de 2020 per la Covid-19, en espera de les de 2021 i per a ser guardats, revisats, repassats i adequats abans de lluir als carrers.

 

Algunes comissions, com ha fet aquest dimarts la de Maestro Gozalbo a la ciutat de València, han rebut les peces de les seues falles amb el tret de material pirotècnic per a donar-los la benvinguda.

 

Altres Falles en la plaça de l’Ajuntament

En aquesta ocasió, la plaça de l’Ajuntament de València, que habitualment només alberga els seus dos monuments fallers, el gran i l’infantil, acollirà altres quatre perquè els de la plaça de la Reina i els de la plaça del Mercat s’han hagut de traslladar a ella pel fet que els llocs en els quals s’instal·len tradicionalment estan d’obres.

 

D’aquesta manera, la principal plaça de la ciutat comptarà amb sis falles: les dues municipals (gran i infantil), les dues de la plaça de la Reina (gran i infantil) i les dues de la plaça del Mercat (gran i infantil). Els monuments de la plaça de la Reina es plantaran en la part de la plaça de l’Ajuntament pròxima al carrer Barcelonina, mentre que els de la plaça del Mercat se situaran en l’extrem pròxim als carrers María Cristina i Sant Vicent.

Últimes notícies

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.