‘La Meditadora’ torna a la Plaça de l’Ajuntament de València per a la seua nova ‘plantà’

 

El bust de ‘La Meditadora‘, la part principal de la falla de l’Ajuntament de València de 2020 que es va salvar de les flames el mes de març passat i que es va reservar per a cremar quan se celebraren les festes després de la seua suspensió per la pandèmia de la Covid-19, eixirà aquest dimecres del taller en el qual s’ha sigut revisat i preparat per a la seua nova ‘plantà’ en la plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria coincidint amb la celebració de les Falles de 2021 la setmana vinent.

 

Així, segons ha informat la Junta Central Fallera (JCF), està previst que després d’eixir del taller, on els artistes José Ramón Espuig i Manolo Martín l’han preparada perquè s’exhibisca de nou, arribe també aquest dimecres a la plaça de l’Ajuntament.

 

El dijous es preveu que comence el muntatge d’aquest monument, dissenyat per l’artista Escif, en aquest enclavament per a cremar finalment el pròxim 5 de setembre, dia de la ‘cremà’, al costat de la resta de monuments d’enguany.

 

Els carrers i places de la ciutat de València i de poblacions pròximes que també tindran actes fallers en els pròximes dies van començar la setmana passada a rebre falles, després d’eixir d’emplaçaments com a Fira València, on han estat guardades durant any i mig en espera de la celebració de les festes josefines en funció de l’evolució de la pandèmia i per a poder tancar el seu cicle.

 

Així, ja s’han vist per les carreteres i carrers valencians camions carregats amb les peces principals de molts monuments i en les demarcacions de les comissions falleres aquests elements i altres preparats per a la ‘plantà’. Aquesta tindrà lloc, en el cas de les falles infantils, la nit del 31 d’agost a l’1 de setembre, i en el de les grans, la nit de l’1 al 2 de setembre.

 

Tots estan sent traslladats als punts en els quals es muntaran des dels llocs i tallers en els quals han sigut emmagatzemats després de la suspensió de les Falles de 2020 per la Covid-19, en espera de les de 2021 i per a ser guardats, revisats, repassats i adequats abans de lluir als carrers.

 

Algunes comissions, com ha fet aquest dimarts la de Maestro Gozalbo a la ciutat de València, han rebut les peces de les seues falles amb el tret de material pirotècnic per a donar-los la benvinguda.

 

Altres Falles en la plaça de l’Ajuntament

En aquesta ocasió, la plaça de l’Ajuntament de València, que habitualment només alberga els seus dos monuments fallers, el gran i l’infantil, acollirà altres quatre perquè els de la plaça de la Reina i els de la plaça del Mercat s’han hagut de traslladar a ella pel fet que els llocs en els quals s’instal·len tradicionalment estan d’obres.

 

D’aquesta manera, la principal plaça de la ciutat comptarà amb sis falles: les dues municipals (gran i infantil), les dues de la plaça de la Reina (gran i infantil) i les dues de la plaça del Mercat (gran i infantil). Els monuments de la plaça de la Reina es plantaran en la part de la plaça de l’Ajuntament pròxima al carrer Barcelonina, mentre que els de la plaça del Mercat se situaran en l’extrem pròxim als carrers María Cristina i Sant Vicent.

Últimes notícies

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.

Deting a València un dels fugitius txecs més buscats per un frau de dos milions d’euros

La Policia Nacional ha detingut a València un dels fugitius més buscats de República Txeca, reclamat per un frau greu vinculat a una operació comercial de combustible amb un perjudici de més de dos milions d’euros.

La jutgessa de la dana obliga Chiva i Utiel a certificar tots els avisos d’Emergències

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana en la província de València ha reclamat als ajuntaments de Chiva i Utiel que acrediten, amb data i hora, tots els avisos rebuts del Centre de Coordinació d’Emergències els dies 28 i 29 d’octubre.

Polèmica a València per l’anàlisi de la Guàrdia Civil a la gestió de Modepran

L’alcaldessa Catalá assegura que la Guàrdia Civil porta anys analitzant la gestió de Modepran, mentres el PSPV acusa el govern municipal i demana explicacions públiques al regidor de Benestar Animal.

Morant demana que Mazón perda l’acta de diputat i siga expulsat del PP per la gestió de la dana

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha reclamat a Juanfran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del PP i li retire l’acta de diputat, arran dels missatges del grup de WhatsApp del Govern valencià durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

Alcoi complix el somni de Camilo Sesto amb un museu que repassa la seua vida

Alcoi ha inaugurat un museu dedicat a Camilo Sesto amb 2.000 peces que repassen la seua trajectòria personal i artística, fruit de la col·laboració entre institucions, família i fans.

Confirmen les penes pels abusos sexuals de la secta de Vistabella del Maestrat

El Tribunal Superior de Justícia valencià ha ratificat les condemnes de fins a set anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa instal·lada en una masia de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals a menors entre 2007 i 2022.