‘La Meditadora’ torna a la Plaça de l’Ajuntament de València per a la seua nova ‘plantà’

 

El bust de ‘La Meditadora‘, la part principal de la falla de l’Ajuntament de València de 2020 que es va salvar de les flames el mes de març passat i que es va reservar per a cremar quan se celebraren les festes després de la seua suspensió per la pandèmia de la Covid-19, eixirà aquest dimecres del taller en el qual s’ha sigut revisat i preparat per a la seua nova ‘plantà’ en la plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria coincidint amb la celebració de les Falles de 2021 la setmana vinent.

 

Així, segons ha informat la Junta Central Fallera (JCF), està previst que després d’eixir del taller, on els artistes José Ramón Espuig i Manolo Martín l’han preparada perquè s’exhibisca de nou, arribe també aquest dimecres a la plaça de l’Ajuntament.

 

El dijous es preveu que comence el muntatge d’aquest monument, dissenyat per l’artista Escif, en aquest enclavament per a cremar finalment el pròxim 5 de setembre, dia de la ‘cremà’, al costat de la resta de monuments d’enguany.

 

Els carrers i places de la ciutat de València i de poblacions pròximes que també tindran actes fallers en els pròximes dies van començar la setmana passada a rebre falles, després d’eixir d’emplaçaments com a Fira València, on han estat guardades durant any i mig en espera de la celebració de les festes josefines en funció de l’evolució de la pandèmia i per a poder tancar el seu cicle.

 

Així, ja s’han vist per les carreteres i carrers valencians camions carregats amb les peces principals de molts monuments i en les demarcacions de les comissions falleres aquests elements i altres preparats per a la ‘plantà’. Aquesta tindrà lloc, en el cas de les falles infantils, la nit del 31 d’agost a l’1 de setembre, i en el de les grans, la nit de l’1 al 2 de setembre.

 

Tots estan sent traslladats als punts en els quals es muntaran des dels llocs i tallers en els quals han sigut emmagatzemats després de la suspensió de les Falles de 2020 per la Covid-19, en espera de les de 2021 i per a ser guardats, revisats, repassats i adequats abans de lluir als carrers.

 

Algunes comissions, com ha fet aquest dimarts la de Maestro Gozalbo a la ciutat de València, han rebut les peces de les seues falles amb el tret de material pirotècnic per a donar-los la benvinguda.

 

Altres Falles en la plaça de l’Ajuntament

En aquesta ocasió, la plaça de l’Ajuntament de València, que habitualment només alberga els seus dos monuments fallers, el gran i l’infantil, acollirà altres quatre perquè els de la plaça de la Reina i els de la plaça del Mercat s’han hagut de traslladar a ella pel fet que els llocs en els quals s’instal·len tradicionalment estan d’obres.

 

D’aquesta manera, la principal plaça de la ciutat comptarà amb sis falles: les dues municipals (gran i infantil), les dues de la plaça de la Reina (gran i infantil) i les dues de la plaça del Mercat (gran i infantil). Els monuments de la plaça de la Reina es plantaran en la part de la plaça de l’Ajuntament pròxima al carrer Barcelonina, mentre que els de la plaça del Mercat se situaran en l’extrem pròxim als carrers María Cristina i Sant Vicent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut en l’aeroport de Múrcia un anglés per l’homicidi d’un txec en una platja de Torrevieja

La Guàrdia Civil ha detingut en l'aeroport de Múrcia a un ciutadà britanico de 40 anys amb antecedents, acusat de matar d'un tret al cap a un home txec en una platja de Torrevieja el passat 1 de març.

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.

El Síndic de Greuges alerta d’una deriva institucional perillosa en Les Corts Valencianes

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts i d'una deriva institucional perillosa que, al seu juí, debilita les institucions estatutàries i afecta als drets de la ciutadania.