‘La Meditadora’ torna a la Plaça de l’Ajuntament de València per a la seua nova ‘plantà’

 

El bust de ‘La Meditadora‘, la part principal de la falla de l’Ajuntament de València de 2020 que es va salvar de les flames el mes de març passat i que es va reservar per a cremar quan se celebraren les festes després de la seua suspensió per la pandèmia de la Covid-19, eixirà aquest dimecres del taller en el qual s’ha sigut revisat i preparat per a la seua nova ‘plantà’ en la plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria coincidint amb la celebració de les Falles de 2021 la setmana vinent.

 

Així, segons ha informat la Junta Central Fallera (JCF), està previst que després d’eixir del taller, on els artistes José Ramón Espuig i Manolo Martín l’han preparada perquè s’exhibisca de nou, arribe també aquest dimecres a la plaça de l’Ajuntament.

 

El dijous es preveu que comence el muntatge d’aquest monument, dissenyat per l’artista Escif, en aquest enclavament per a cremar finalment el pròxim 5 de setembre, dia de la ‘cremà’, al costat de la resta de monuments d’enguany.

 

Els carrers i places de la ciutat de València i de poblacions pròximes que també tindran actes fallers en els pròximes dies van començar la setmana passada a rebre falles, després d’eixir d’emplaçaments com a Fira València, on han estat guardades durant any i mig en espera de la celebració de les festes josefines en funció de l’evolució de la pandèmia i per a poder tancar el seu cicle.

 

Així, ja s’han vist per les carreteres i carrers valencians camions carregats amb les peces principals de molts monuments i en les demarcacions de les comissions falleres aquests elements i altres preparats per a la ‘plantà’. Aquesta tindrà lloc, en el cas de les falles infantils, la nit del 31 d’agost a l’1 de setembre, i en el de les grans, la nit de l’1 al 2 de setembre.

 

Tots estan sent traslladats als punts en els quals es muntaran des dels llocs i tallers en els quals han sigut emmagatzemats després de la suspensió de les Falles de 2020 per la Covid-19, en espera de les de 2021 i per a ser guardats, revisats, repassats i adequats abans de lluir als carrers.

 

Algunes comissions, com ha fet aquest dimarts la de Maestro Gozalbo a la ciutat de València, han rebut les peces de les seues falles amb el tret de material pirotècnic per a donar-los la benvinguda.

 

Altres Falles en la plaça de l’Ajuntament

En aquesta ocasió, la plaça de l’Ajuntament de València, que habitualment només alberga els seus dos monuments fallers, el gran i l’infantil, acollirà altres quatre perquè els de la plaça de la Reina i els de la plaça del Mercat s’han hagut de traslladar a ella pel fet que els llocs en els quals s’instal·len tradicionalment estan d’obres.

 

D’aquesta manera, la principal plaça de la ciutat comptarà amb sis falles: les dues municipals (gran i infantil), les dues de la plaça de la Reina (gran i infantil) i les dues de la plaça del Mercat (gran i infantil). Els monuments de la plaça de la Reina es plantaran en la part de la plaça de l’Ajuntament pròxima al carrer Barcelonina, mentre que els de la plaça del Mercat se situaran en l’extrem pròxim als carrers María Cristina i Sant Vicent.

Últimes notícies

Intervingudes quatre pintures falses venudes en línia com a obres de Pinazo i Hernández Mompó

La Policia de la Generalitat ha intervingut quatre quadres falsos, atribuïts a Pinazo i Hernández Mompó, que es venien en una plataforma en línia per fins a 6.500 euros.

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.