‘La Meditadora’ torna a la Plaça de l’Ajuntament de València per a la seua nova ‘plantà’

 

El bust de ‘La Meditadora‘, la part principal de la falla de l’Ajuntament de València de 2020 que es va salvar de les flames el mes de març passat i que es va reservar per a cremar quan se celebraren les festes després de la seua suspensió per la pandèmia de la Covid-19, eixirà aquest dimecres del taller en el qual s’ha sigut revisat i preparat per a la seua nova ‘plantà’ en la plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria coincidint amb la celebració de les Falles de 2021 la setmana vinent.

 

Així, segons ha informat la Junta Central Fallera (JCF), està previst que després d’eixir del taller, on els artistes José Ramón Espuig i Manolo Martín l’han preparada perquè s’exhibisca de nou, arribe també aquest dimecres a la plaça de l’Ajuntament.

 

El dijous es preveu que comence el muntatge d’aquest monument, dissenyat per l’artista Escif, en aquest enclavament per a cremar finalment el pròxim 5 de setembre, dia de la ‘cremà’, al costat de la resta de monuments d’enguany.

 

Els carrers i places de la ciutat de València i de poblacions pròximes que també tindran actes fallers en els pròximes dies van començar la setmana passada a rebre falles, després d’eixir d’emplaçaments com a Fira València, on han estat guardades durant any i mig en espera de la celebració de les festes josefines en funció de l’evolució de la pandèmia i per a poder tancar el seu cicle.

 

Així, ja s’han vist per les carreteres i carrers valencians camions carregats amb les peces principals de molts monuments i en les demarcacions de les comissions falleres aquests elements i altres preparats per a la ‘plantà’. Aquesta tindrà lloc, en el cas de les falles infantils, la nit del 31 d’agost a l’1 de setembre, i en el de les grans, la nit de l’1 al 2 de setembre.

 

Tots estan sent traslladats als punts en els quals es muntaran des dels llocs i tallers en els quals han sigut emmagatzemats després de la suspensió de les Falles de 2020 per la Covid-19, en espera de les de 2021 i per a ser guardats, revisats, repassats i adequats abans de lluir als carrers.

 

Algunes comissions, com ha fet aquest dimarts la de Maestro Gozalbo a la ciutat de València, han rebut les peces de les seues falles amb el tret de material pirotècnic per a donar-los la benvinguda.

 

Altres Falles en la plaça de l’Ajuntament

En aquesta ocasió, la plaça de l’Ajuntament de València, que habitualment només alberga els seus dos monuments fallers, el gran i l’infantil, acollirà altres quatre perquè els de la plaça de la Reina i els de la plaça del Mercat s’han hagut de traslladar a ella pel fet que els llocs en els quals s’instal·len tradicionalment estan d’obres.

 

D’aquesta manera, la principal plaça de la ciutat comptarà amb sis falles: les dues municipals (gran i infantil), les dues de la plaça de la Reina (gran i infantil) i les dues de la plaça del Mercat (gran i infantil). Els monuments de la plaça de la Reina es plantaran en la part de la plaça de l’Ajuntament pròxima al carrer Barcelonina, mentre que els de la plaça del Mercat se situaran en l’extrem pròxim als carrers María Cristina i Sant Vicent.

Últimes notícies

La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus en zones de València i Alacant

Aemet ha activat l avís groc este dilluns i dimarts per temperatures màximes de fins a 36 graus en el nord de la província de València i en el litoral sud de València i Alacant.

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.