Com pots optar a treballar com a maquinista en Renfe?

Renfe ofereix 500 llocs de treball per a maquinistes d’entrada:

• 385 places d’àmbit estatal
• 100 vacants estan reservades a treballar a Catalunya
• 15 places són per a quadres de trànsits transfronterers amb França.

Els interessats hauran de tindre el títol de conducció de vehicles ferroviaris de categoria B o la llicència de conducció en vigor. També, demanen coneixements d’idioma, anglés, francés o català, segons el lloc al qual s’aplique.

En el sistema de selecció hi haurà proves presencials, teòric professional i prova psicotècnica, simulador i entrevista personal.

Estrella Soriano, gerent de l’àrea de planificació, gestió i sistemes de RH de Renfe, avança que el termini de sol·licitud conclou el pròxim 21 d’abril.

En els pròxims dies organitzaran un curs de tècnic professional de conducció amb 300 places per a alumnes que vulguen accedir. Les escoles de formació estan repartides en el territori nacional. Els cursos costen 21.200 euros. «És una inversió per a un treball de tota la vida, ja que els treballadors tenen garanties de futur i laborals atractives per a qualsevol persona», subratlla Soriano.

 

A més, durant el segon semestre es convocarà una oferta d’ocupació pública per a operadors comercials (titulació exigida és Batxillerat) i operador de fabricació de manteniment (titulació és Formació Professional en diversos àmbits electrònica i mecànica. Fins i tot, per a operador manteniment vehicle ferroviari.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.