Com pots optar a treballar com a maquinista en Renfe?

Renfe ofereix 500 llocs de treball per a maquinistes d’entrada:

• 385 places d’àmbit estatal
• 100 vacants estan reservades a treballar a Catalunya
• 15 places són per a quadres de trànsits transfronterers amb França.

Els interessats hauran de tindre el títol de conducció de vehicles ferroviaris de categoria B o la llicència de conducció en vigor. També, demanen coneixements d’idioma, anglés, francés o català, segons el lloc al qual s’aplique.

En el sistema de selecció hi haurà proves presencials, teòric professional i prova psicotècnica, simulador i entrevista personal.

Estrella Soriano, gerent de l’àrea de planificació, gestió i sistemes de RH de Renfe, avança que el termini de sol·licitud conclou el pròxim 21 d’abril.

En els pròxims dies organitzaran un curs de tècnic professional de conducció amb 300 places per a alumnes que vulguen accedir. Les escoles de formació estan repartides en el territori nacional. Els cursos costen 21.200 euros. “És una inversió per a un treball de tota la vida, ja que els treballadors tenen garanties de futur i laborals atractives per a qualsevol persona”, subratlla Soriano.

 

A més, durant el segon semestre es convocarà una oferta d’ocupació pública per a operadors comercials (titulació exigida és Batxillerat) i operador de fabricació de manteniment (titulació és Formació Professional en diversos àmbits electrònica i mecànica. Fins i tot, per a operador manteniment vehicle ferroviari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.