Com pots optar a treballar com a maquinista en Renfe?

Renfe ofereix 500 llocs de treball per a maquinistes d’entrada:

• 385 places d’àmbit estatal
• 100 vacants estan reservades a treballar a Catalunya
• 15 places són per a quadres de trànsits transfronterers amb França.

Els interessats hauran de tindre el títol de conducció de vehicles ferroviaris de categoria B o la llicència de conducció en vigor. També, demanen coneixements d’idioma, anglés, francés o català, segons el lloc al qual s’aplique.

En el sistema de selecció hi haurà proves presencials, teòric professional i prova psicotècnica, simulador i entrevista personal.

Estrella Soriano, gerent de l’àrea de planificació, gestió i sistemes de RH de Renfe, avança que el termini de sol·licitud conclou el pròxim 21 d’abril.

En els pròxims dies organitzaran un curs de tècnic professional de conducció amb 300 places per a alumnes que vulguen accedir. Les escoles de formació estan repartides en el territori nacional. Els cursos costen 21.200 euros. «És una inversió per a un treball de tota la vida, ja que els treballadors tenen garanties de futur i laborals atractives per a qualsevol persona», subratlla Soriano.

 

A més, durant el segon semestre es convocarà una oferta d’ocupació pública per a operadors comercials (titulació exigida és Batxillerat) i operador de fabricació de manteniment (titulació és Formació Professional en diversos àmbits electrònica i mecànica. Fins i tot, per a operador manteniment vehicle ferroviari.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.