Com pots optar a treballar com a maquinista en Renfe?

Renfe ofereix 500 llocs de treball per a maquinistes d’entrada:

• 385 places d’àmbit estatal
• 100 vacants estan reservades a treballar a Catalunya
• 15 places són per a quadres de trànsits transfronterers amb França.

Els interessats hauran de tindre el títol de conducció de vehicles ferroviaris de categoria B o la llicència de conducció en vigor. També, demanen coneixements d’idioma, anglés, francés o català, segons el lloc al qual s’aplique.

En el sistema de selecció hi haurà proves presencials, teòric professional i prova psicotècnica, simulador i entrevista personal.

Estrella Soriano, gerent de l’àrea de planificació, gestió i sistemes de RH de Renfe, avança que el termini de sol·licitud conclou el pròxim 21 d’abril.

En els pròxims dies organitzaran un curs de tècnic professional de conducció amb 300 places per a alumnes que vulguen accedir. Les escoles de formació estan repartides en el territori nacional. Els cursos costen 21.200 euros. «És una inversió per a un treball de tota la vida, ja que els treballadors tenen garanties de futur i laborals atractives per a qualsevol persona», subratlla Soriano.

 

A més, durant el segon semestre es convocarà una oferta d’ocupació pública per a operadors comercials (titulació exigida és Batxillerat) i operador de fabricació de manteniment (titulació és Formació Professional en diversos àmbits electrònica i mecànica. Fins i tot, per a operador manteniment vehicle ferroviari.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.