Com pots optar a treballar com a maquinista en Renfe?

Renfe ofereix 500 llocs de treball per a maquinistes d’entrada:

• 385 places d’àmbit estatal
• 100 vacants estan reservades a treballar a Catalunya
• 15 places són per a quadres de trànsits transfronterers amb França.

Els interessats hauran de tindre el títol de conducció de vehicles ferroviaris de categoria B o la llicència de conducció en vigor. També, demanen coneixements d’idioma, anglés, francés o català, segons el lloc al qual s’aplique.

En el sistema de selecció hi haurà proves presencials, teòric professional i prova psicotècnica, simulador i entrevista personal.

Estrella Soriano, gerent de l’àrea de planificació, gestió i sistemes de RH de Renfe, avança que el termini de sol·licitud conclou el pròxim 21 d’abril.

En els pròxims dies organitzaran un curs de tècnic professional de conducció amb 300 places per a alumnes que vulguen accedir. Les escoles de formació estan repartides en el territori nacional. Els cursos costen 21.200 euros. «És una inversió per a un treball de tota la vida, ja que els treballadors tenen garanties de futur i laborals atractives per a qualsevol persona», subratlla Soriano.

 

A més, durant el segon semestre es convocarà una oferta d’ocupació pública per a operadors comercials (titulació exigida és Batxillerat) i operador de fabricació de manteniment (titulació és Formació Professional en diversos àmbits electrònica i mecànica. Fins i tot, per a operador manteniment vehicle ferroviari.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.