17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Trens cancel·lats a la Comunitat en els dies claus de Nadal i Reis per la vaga de Renfe

 

Les persones que tenen previst viatjar en les pròximes dates nadalenques podrien veure’s afectades per les vagues dels treballadors de Renfe i Adif. CCOO ha convocat dos jornades de vaga en Adif i Renfe per als dies 21 de desembre de 2018 i 7 de gener de 2019, que se sumen a la que van secundar divendres passat els interventors de l’operadora.

    

Renfe ja ha comunicat els trens suprimits i els que circularan que es poden consultar en el seu web. El Decret de Serveis Mínims es pot consultar en aquest enllaç amb tots els trens de Mitjana distància i Ave/Llarg Distància que sí que circularan amb normalitat aquest dia en el seu horari habitual. A partir de la pàgina 53 del PDF es poden consultar els AVE que circularan, a partir de la 33, els trens de Mitjana distància i els de Rodalia a partir de la pàgina 26.

 

Serveis bàsics per a garantir la mobilitat a la Comunitat

  

El Ministeri de Foment ha decretat serveis bàsics per a garantir la mobilitat de viatgers i mercaderies davant la jornada de vaga convocada en Renfe pels sindicats SFF-CGT i CC.OO, per als dies 21 de desembre de 2018 i 7 de gener de 2019.

    

En trens de rodalia, durant el dia 21 de desembre, s’establix en funció dels diferents nuclis, línies i franges horàries, variant el percentatge entre un màxim del 75% en horari punta i un màxim del 50% del servei habitual en la resta del dia. Durant el dia 7 de gener, el percentatge de trens establit del 50% del servei habitual, i en les comunitats autònomes on no és festiu s’establix el 75% del servei habitual en horari punta.

    

En trens de Mitjana distància s’establix el 65% dels serveis habituals; en els d’Alta Velocitat Llarga Distància, el 78%. Respecte als trens de mercaderies, s’establix un percentatge del 25,5% del servei habitual.

 

Mesures de postvenda per als viatgers afectats

  

Per als viatgers d’Ave/Llarg Distància i Mitjana distància el tren de la qual estiga afectat pels serveis mínims i per tant no estiga inclòs en la relació que es recull en el decret, Renfe ha establit les següents mesures de postvenda:

  

– Als viatgers afectats per trens suprimits se’ls oferirà, sempre que siga possible, viatjar en un altre tren en l’horari més aproximat a l’adquirit.

    

– Si no desitgen realitzar viatge, podran anul·lar o canviar per a una altra data el seu bitllet sense cap cost. Les operacions d’anul·lació o canvi es poden realitzar en tots els canals de venda de Renfe.

 

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.