Trens cancel·lats a la Comunitat en els dies claus de Nadal i Reis per la vaga de Renfe

 

Les persones que tenen previst viatjar en les pròximes dates nadalenques podrien veure’s afectades per les vagues dels treballadors de Renfe i Adif. CCOO ha convocat dos jornades de vaga en Adif i Renfe per als dies 21 de desembre de 2018 i 7 de gener de 2019, que se sumen a la que van secundar divendres passat els interventors de l’operadora.

    

Renfe ja ha comunicat els trens suprimits i els que circularan que es poden consultar en el seu web. El Decret de Serveis Mínims es pot consultar en aquest enllaç amb tots els trens de Mitjana distància i Ave/Llarg Distància que sí que circularan amb normalitat aquest dia en el seu horari habitual. A partir de la pàgina 53 del PDF es poden consultar els AVE que circularan, a partir de la 33, els trens de Mitjana distància i els de Rodalia a partir de la pàgina 26.

 

Serveis bàsics per a garantir la mobilitat a la Comunitat

  

El Ministeri de Foment ha decretat serveis bàsics per a garantir la mobilitat de viatgers i mercaderies davant la jornada de vaga convocada en Renfe pels sindicats SFF-CGT i CC.OO, per als dies 21 de desembre de 2018 i 7 de gener de 2019.

    

En trens de rodalia, durant el dia 21 de desembre, s’establix en funció dels diferents nuclis, línies i franges horàries, variant el percentatge entre un màxim del 75% en horari punta i un màxim del 50% del servei habitual en la resta del dia. Durant el dia 7 de gener, el percentatge de trens establit del 50% del servei habitual, i en les comunitats autònomes on no és festiu s’establix el 75% del servei habitual en horari punta.

    

En trens de Mitjana distància s’establix el 65% dels serveis habituals; en els d’Alta Velocitat Llarga Distància, el 78%. Respecte als trens de mercaderies, s’establix un percentatge del 25,5% del servei habitual.

 

Mesures de postvenda per als viatgers afectats

  

Per als viatgers d’Ave/Llarg Distància i Mitjana distància el tren de la qual estiga afectat pels serveis mínims i per tant no estiga inclòs en la relació que es recull en el decret, Renfe ha establit les següents mesures de postvenda:

  

– Als viatgers afectats per trens suprimits se’ls oferirà, sempre que siga possible, viatjar en un altre tren en l’horari més aproximat a l’adquirit.

    

– Si no desitgen realitzar viatge, podran anul·lar o canviar per a una altra data el seu bitllet sense cap cost. Les operacions d’anul·lació o canvi es poden realitzar en tots els canals de venda de Renfe.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.