Trens cancel·lats a la Comunitat en els dies claus de Nadal i Reis per la vaga de Renfe

 

Les persones que tenen previst viatjar en les pròximes dates nadalenques podrien veure’s afectades per les vagues dels treballadors de Renfe i Adif. CCOO ha convocat dos jornades de vaga en Adif i Renfe per als dies 21 de desembre de 2018 i 7 de gener de 2019, que se sumen a la que van secundar divendres passat els interventors de l’operadora.

    

Renfe ja ha comunicat els trens suprimits i els que circularan que es poden consultar en el seu web. El Decret de Serveis Mínims es pot consultar en aquest enllaç amb tots els trens de Mitjana distància i Ave/Llarg Distància que sí que circularan amb normalitat aquest dia en el seu horari habitual. A partir de la pàgina 53 del PDF es poden consultar els AVE que circularan, a partir de la 33, els trens de Mitjana distància i els de Rodalia a partir de la pàgina 26.

 

Serveis bàsics per a garantir la mobilitat a la Comunitat

  

El Ministeri de Foment ha decretat serveis bàsics per a garantir la mobilitat de viatgers i mercaderies davant la jornada de vaga convocada en Renfe pels sindicats SFF-CGT i CC.OO, per als dies 21 de desembre de 2018 i 7 de gener de 2019.

    

En trens de rodalia, durant el dia 21 de desembre, s’establix en funció dels diferents nuclis, línies i franges horàries, variant el percentatge entre un màxim del 75% en horari punta i un màxim del 50% del servei habitual en la resta del dia. Durant el dia 7 de gener, el percentatge de trens establit del 50% del servei habitual, i en les comunitats autònomes on no és festiu s’establix el 75% del servei habitual en horari punta.

    

En trens de Mitjana distància s’establix el 65% dels serveis habituals; en els d’Alta Velocitat Llarga Distància, el 78%. Respecte als trens de mercaderies, s’establix un percentatge del 25,5% del servei habitual.

 

Mesures de postvenda per als viatgers afectats

  

Per als viatgers d’Ave/Llarg Distància i Mitjana distància el tren de la qual estiga afectat pels serveis mínims i per tant no estiga inclòs en la relació que es recull en el decret, Renfe ha establit les següents mesures de postvenda:

  

– Als viatgers afectats per trens suprimits se’ls oferirà, sempre que siga possible, viatjar en un altre tren en l’horari més aproximat a l’adquirit.

    

– Si no desitgen realitzar viatge, podran anul·lar o canviar per a una altra data el seu bitllet sense cap cost. Les operacions d’anul·lació o canvi es poden realitzar en tots els canals de venda de Renfe.

 

Últimes notícies

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.