Tres estrelles Michelin valencianes: Quique Dacosta, Begoña Rodrigo i Borja Susilla

MICHELIN 2020

Estrelles Michelin de la Guia 2020 | Twitter

Este dimecres, s’ha celebrat en Sevilla la gala de la Guia Michelin 2020 per a Espanya i Portugal i, com han deixat vore els premis, la cuina valenciana està d’enhorabona. Fins a tres xefs valencians han conseguit endur-se una estrella Michelin enguany. A més, per a dos d’ells, es tracta de tota una novetat.

 

Begoña Rodrigo és la xef de ‘La Salita’ i una de les cuineres més conegudes del panorama nacional, gràcies, en part, a la seua participació en la primera edició del programa ‘Top Chef’, que acabà guanyant. És la primera estrella Michelin per a Begoña Rodrigo i, a més, ha sigut de les poques dones en l’escenari dels premiats en la gala de hui. El seu local està en la ciutat de València, en el carrer de Sèneca, molt prop de l’estadi de Mestalla.

 

 

‘Tula’, local de Borja Susilla i Clara Puig situat en Xàbia, ha rebut també este dimecres la seua primera estrella Michelin. Els dos jóvens treballaren amb Quique Dacosta en Dénia i en molt poc temps han conseguit guanyar-se un nom amb la seua especialització en cuina de temporada.

 

 

Com no podia ser d’una altra forma, l’últim valencià en rebre una estrella Michelin ha sigut Quique Dacosta, que ho ha fet per partida doble. D’una banda, el restaurant ‘El Poblet’ de Dénia ha conseguit este dimecres la seua segona estrella Michelin i Dacosta no ha volgut posar-se la xaqueta per a dedicar-li el premi a Lluís Valls, el cap de cuina de El Poblet, i a tot l’equip. D’altra banda ‘Quique Dacosta Restaurant’ ha mantingut hui la seua tercera estrella Michelin.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de 7.200 milions del Pla de Recuperació arriben ja a la Comunitat Valenciana

El Pla de Recuperació ha mobilitzat 7.208 milions d’euros a la Comunitat Valenciana fins al 30 de juny, amb 166.064 beneficiaris i inversions clau en ferrocarrils, ports, carreteres, indústria i transició verda.

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.

Castelló concentra 46 projectes renovables amb 19 milions en ajudes estatals

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha concedit 19,36 milions d’euros a 46 projectes d’energies renovables i emmagatzematge a la província de Castelló, majoritàriament d’autoconsum col·lectiu amb participació de consumidors vulnerables.

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.
FILMOTECA D'ESTIU