Tres estrelles Michelin valencianes: Quique Dacosta, Begoña Rodrigo i Borja Susilla

MICHELIN 2020

Estrelles Michelin de la Guia 2020 | Twitter

Este dimecres, s’ha celebrat en Sevilla la gala de la Guia Michelin 2020 per a Espanya i Portugal i, com han deixat vore els premis, la cuina valenciana està d’enhorabona. Fins a tres xefs valencians han conseguit endur-se una estrella Michelin enguany. A més, per a dos d’ells, es tracta de tota una novetat.

 

Begoña Rodrigo és la xef de ‘La Salita’ i una de les cuineres més conegudes del panorama nacional, gràcies, en part, a la seua participació en la primera edició del programa ‘Top Chef’, que acabà guanyant. És la primera estrella Michelin per a Begoña Rodrigo i, a més, ha sigut de les poques dones en l’escenari dels premiats en la gala de hui. El seu local està en la ciutat de València, en el carrer de Sèneca, molt prop de l’estadi de Mestalla.

 

 

‘Tula’, local de Borja Susilla i Clara Puig situat en Xàbia, ha rebut també este dimecres la seua primera estrella Michelin. Els dos jóvens treballaren amb Quique Dacosta en Dénia i en molt poc temps han conseguit guanyar-se un nom amb la seua especialització en cuina de temporada.

 

 

Com no podia ser d’una altra forma, l’últim valencià en rebre una estrella Michelin ha sigut Quique Dacosta, que ho ha fet per partida doble. D’una banda, el restaurant ‘El Poblet’ de Dénia ha conseguit este dimecres la seua segona estrella Michelin i Dacosta no ha volgut posar-se la xaqueta per a dedicar-li el premi a Lluís Valls, el cap de cuina de El Poblet, i a tot l’equip. D’altra banda ‘Quique Dacosta Restaurant’ ha mantingut hui la seua tercera estrella Michelin.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.