14.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Tres estrelles Michelin valencianes: Quique Dacosta, Begoña Rodrigo i Borja Susilla

MICHELIN 2020

Estrelles Michelin de la Guia 2020 | Twitter

Este dimecres, s’ha celebrat en Sevilla la gala de la Guia Michelin 2020 per a Espanya i Portugal i, com han deixat vore els premis, la cuina valenciana està d’enhorabona. Fins a tres xefs valencians han conseguit endur-se una estrella Michelin enguany. A més, per a dos d’ells, es tracta de tota una novetat.

 

Begoña Rodrigo és la xef de ‘La Salita’ i una de les cuineres més conegudes del panorama nacional, gràcies, en part, a la seua participació en la primera edició del programa ‘Top Chef’, que acabà guanyant. És la primera estrella Michelin per a Begoña Rodrigo i, a més, ha sigut de les poques dones en l’escenari dels premiats en la gala de hui. El seu local està en la ciutat de València, en el carrer de Sèneca, molt prop de l’estadi de Mestalla.

 

 

‘Tula’, local de Borja Susilla i Clara Puig situat en Xàbia, ha rebut també este dimecres la seua primera estrella Michelin. Els dos jóvens treballaren amb Quique Dacosta en Dénia i en molt poc temps han conseguit guanyar-se un nom amb la seua especialització en cuina de temporada.

 

 

Com no podia ser d’una altra forma, l’últim valencià en rebre una estrella Michelin ha sigut Quique Dacosta, que ho ha fet per partida doble. D’una banda, el restaurant ‘El Poblet’ de Dénia ha conseguit este dimecres la seua segona estrella Michelin i Dacosta no ha volgut posar-se la xaqueta per a dedicar-li el premi a Lluís Valls, el cap de cuina de El Poblet, i a tot l’equip. D’altra banda ‘Quique Dacosta Restaurant’ ha mantingut hui la seua tercera estrella Michelin.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Llevant s’agarra a este efecte Castro davant un Espanyol en ratxa fora

El Llevant busca la seua primera victòria a casa amb Castro davant un Espanyol que enllaça tres triomfs seguits a domicili i vol oblidar el 0-2 del derbi. Competixen en el Ciutat de València el diumenge a les 16.15 amb objectius distints però urgències clares.

El Govern amplia les ajudes per la dana per a protegir els municipis enfront d’inundacions

L'Orde TMD/1586/2025, publicada en el BOE, modifica la TMD/101/2025 i permet usar fons per a prevenció i adaptació. La gestió passa al Comissionat especial.

Luís Castro mira el partit davant l’Espanyol com una final

El tècnic del Llevant va restar importància a la falta de triomfs en el Ciutat i afronta la seua primera trobada a casa davant l'Espanyol amb mentalitat de final. Va destacar l'impuls de l'afició, la necessitat de mantindre el nivell després de guanyar a Sevilla i va deixar oberta la porta a reforços, a més de la possible presència de Etta Eyong.

La Clàssica Comunitat Valenciana eixirà de La Nucia amb sis equips World Tour

La Nucia acollirà el 25 de gener l'eixida de la Clàssica Comunitat Valenciana 1969, prova UCI 1.1, amb sis equips World Tour i meta a València després de 199,5 km.

Morant demana a Pérez Llorca donar suport al nou model de finançament per als valencians

Diana Morant ha exigit a Pérez Llorca que vote a favor del sistema de finançament proposat pel Govern. Ha defés que aportaria 3.700 milions més a l'any a la Comunitat Valenciana.

Ivace+i finança un mètode integral i personalitzat per a abordar l’obesitat

La Conselleria d'Indústria, Turisme, Innovació i Comerç finança a través de Ivace+i Innovació el projecte 'Fitme', que avalua l'obesitat de manera integral i automatitzada. Combina anàlisi de forma, biomecànica, termografia i genètica per a estimar composició corporal i risc metabòlic.

Ximo Puig defén que el nou finançament és una oportunitat històrica per a la Comunitat

El expresident ha qualificat la proposta d'Hisenda com una oportunitat històrica per a la Comunitat Valenciana i ha reclamat rigor, responsabilitat i voluntat política per a tancar-la amb un gran acord.

Demanen presó per a una viuda que va cobrar set anys la pensió del seu marit mort

La Fiscalia sol·licita quatre anys de presó per a una dona que va mantindre durant quasi set anys el cobrament de la pensió d'incapacitat absoluta del seu marit mort. El juí està fixat per al dijous 15 en l'Audiència Provincial d'Alacant.