El xef valencià Ricard Camarena, Premi Nacional de Gastronomia

El xef valencià Ricard Camarena | www.ricardcamarena.com

El xef valencià Ricard Camarena ha rebut el Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018, que atorga la Reial Acadèmia de Gastronomia, durant l’acte que s’ha celebrat este dilluns en el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia de Madrid.

 

Camarena estava nominat a este premi al costat de Paco Morales, del restaurant Noor de Còrdova, i Iván Cerdeño d’Iván Cerdeño-Cigarral de l’Àngel en Toledo. El cuiner valencià s’ha alçat finalment amb la distinció, després d’anys nominat en esta categoria.

 

Amb esta premi, considerat el ‘Goya de la cuina’, Camarena tanca un any 2018 «esplèndid» en el que també ha conseguit la segona estrela de la Guia Michelin i va ser considerat com el Millor cuiner internacional per la prestigiosa guia italiana ‘Identità Golose’, recorden des de l’oficina del xef.

 

«Tinc la sensació de què la meua carrera està començant»

Ricard Camarena, després de rebre el premi, s’ha recordat del seu entorn i, «especialment», de la seua dona i sòcia, Mari Carmen Bañuls, que és qui l’«ajuda a tocar de peus a terra i la mirada posada en el més alt per a poder aspirar a tot». El cuiner li ha volgut dedicar el premi també al seu equip més pròxim, «els que m’han ajudat a perseguir els meus somnis», i a la família i als amics «per entendre la meua professió».

 

Camarena ha confessat sentir-se «aclaparat» per este guardó, que reconeix la labor de molts anys. «És un reconeixement que em fa molta il·lusió, a més d’un premi que et donen i ja no et lleven, perquè no cal revalidar-lo cada any», ha explicat. El valencià ha apuntat que este premi «pot paréixer el fi d’una carrera i la veritat és que tinc la sensació de què la meua carrera està començant i encara tinc moltes coses que dir» en això de la gastronomia.

 

Sabor, respecte pel producte i temporalitat

El Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018 li arriba dos anys i mig després de traslladar Ricard Camarena Restaurant a Bombas Gens Centre d’Art. Durant el poc temps que porta en el nou emplaçament «s’han canviat moltes coses, tant en l’espai com en l’experiència que es viu, i hem fet major recalcament en la importància de cuidar el factor humà». El restaurant només obri de dimecres a dissabte.

 

El «segell» de la cuina de Camarena es manté amb el trinomi: sabor, respecte pel producte i temporalitat, en una cuina que cada volta està més lligada a l’horta i el que ella produïx. «És una relació que va començar a poc a poc en 2005 i ara ja no sabríem cuinar sense mantindre eixe diàleg constant amb tot el que ens oferix la terra i la gent que la treballa», ha agregat.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.