13.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

El xef valencià Ricard Camarena, Premi Nacional de Gastronomia

El xef valencià Ricard Camarena | www.ricardcamarena.com

El xef valencià Ricard Camarena ha rebut el Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018, que atorga la Reial Acadèmia de Gastronomia, durant l’acte que s’ha celebrat este dilluns en el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia de Madrid.

 

Camarena estava nominat a este premi al costat de Paco Morales, del restaurant Noor de Còrdova, i Iván Cerdeño d’Iván Cerdeño-Cigarral de l’Àngel en Toledo. El cuiner valencià s’ha alçat finalment amb la distinció, després d’anys nominat en esta categoria.

 

Amb esta premi, considerat el ‘Goya de la cuina’, Camarena tanca un any 2018 «esplèndid» en el que també ha conseguit la segona estrela de la Guia Michelin i va ser considerat com el Millor cuiner internacional per la prestigiosa guia italiana ‘Identità Golose’, recorden des de l’oficina del xef.

 

«Tinc la sensació de què la meua carrera està començant»

Ricard Camarena, després de rebre el premi, s’ha recordat del seu entorn i, «especialment», de la seua dona i sòcia, Mari Carmen Bañuls, que és qui l’«ajuda a tocar de peus a terra i la mirada posada en el més alt per a poder aspirar a tot». El cuiner li ha volgut dedicar el premi també al seu equip més pròxim, «els que m’han ajudat a perseguir els meus somnis», i a la família i als amics «per entendre la meua professió».

 

Camarena ha confessat sentir-se «aclaparat» per este guardó, que reconeix la labor de molts anys. «És un reconeixement que em fa molta il·lusió, a més d’un premi que et donen i ja no et lleven, perquè no cal revalidar-lo cada any», ha explicat. El valencià ha apuntat que este premi «pot paréixer el fi d’una carrera i la veritat és que tinc la sensació de què la meua carrera està començant i encara tinc moltes coses que dir» en això de la gastronomia.

 

Sabor, respecte pel producte i temporalitat

El Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018 li arriba dos anys i mig després de traslladar Ricard Camarena Restaurant a Bombas Gens Centre d’Art. Durant el poc temps que porta en el nou emplaçament «s’han canviat moltes coses, tant en l’espai com en l’experiència que es viu, i hem fet major recalcament en la importància de cuidar el factor humà». El restaurant només obri de dimecres a dissabte.

 

El «segell» de la cuina de Camarena es manté amb el trinomi: sabor, respecte pel producte i temporalitat, en una cuina que cada volta està més lligada a l’horta i el que ella produïx. «És una relació que va començar a poc a poc en 2005 i ara ja no sabríem cuinar sense mantindre eixe diàleg constant amb tot el que ens oferix la terra i la gent que la treballa», ha agregat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.