El xef valencià Ricard Camarena, Premi Nacional de Gastronomia

El xef valencià Ricard Camarena | www.ricardcamarena.com

El xef valencià Ricard Camarena ha rebut el Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018, que atorga la Reial Acadèmia de Gastronomia, durant l’acte que s’ha celebrat este dilluns en el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia de Madrid.

 

Camarena estava nominat a este premi al costat de Paco Morales, del restaurant Noor de Còrdova, i Iván Cerdeño d’Iván Cerdeño-Cigarral de l’Àngel en Toledo. El cuiner valencià s’ha alçat finalment amb la distinció, després d’anys nominat en esta categoria.

 

Amb esta premi, considerat el ‘Goya de la cuina’, Camarena tanca un any 2018 «esplèndid» en el que també ha conseguit la segona estrela de la Guia Michelin i va ser considerat com el Millor cuiner internacional per la prestigiosa guia italiana ‘Identità Golose’, recorden des de l’oficina del xef.

 

«Tinc la sensació de què la meua carrera està començant»

Ricard Camarena, després de rebre el premi, s’ha recordat del seu entorn i, «especialment», de la seua dona i sòcia, Mari Carmen Bañuls, que és qui l’«ajuda a tocar de peus a terra i la mirada posada en el més alt per a poder aspirar a tot». El cuiner li ha volgut dedicar el premi també al seu equip més pròxim, «els que m’han ajudat a perseguir els meus somnis», i a la família i als amics «per entendre la meua professió».

 

Camarena ha confessat sentir-se «aclaparat» per este guardó, que reconeix la labor de molts anys. «És un reconeixement que em fa molta il·lusió, a més d’un premi que et donen i ja no et lleven, perquè no cal revalidar-lo cada any», ha explicat. El valencià ha apuntat que este premi «pot paréixer el fi d’una carrera i la veritat és que tinc la sensació de què la meua carrera està començant i encara tinc moltes coses que dir» en això de la gastronomia.

 

Sabor, respecte pel producte i temporalitat

El Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018 li arriba dos anys i mig després de traslladar Ricard Camarena Restaurant a Bombas Gens Centre d’Art. Durant el poc temps que porta en el nou emplaçament «s’han canviat moltes coses, tant en l’espai com en l’experiència que es viu, i hem fet major recalcament en la importància de cuidar el factor humà». El restaurant només obri de dimecres a dissabte.

 

El «segell» de la cuina de Camarena es manté amb el trinomi: sabor, respecte pel producte i temporalitat, en una cuina que cada volta està més lligada a l’horta i el que ella produïx. «És una relació que va començar a poc a poc en 2005 i ara ja no sabríem cuinar sense mantindre eixe diàleg constant amb tot el que ens oferix la terra i la gent que la treballa», ha agregat.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.