El xef valencià Ricard Camarena, Premi Nacional de Gastronomia

El xef valencià Ricard Camarena | www.ricardcamarena.com

El xef valencià Ricard Camarena ha rebut el Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018, que atorga la Reial Acadèmia de Gastronomia, durant l’acte que s’ha celebrat este dilluns en el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia de Madrid.

 

Camarena estava nominat a este premi al costat de Paco Morales, del restaurant Noor de Còrdova, i Iván Cerdeño d’Iván Cerdeño-Cigarral de l’Àngel en Toledo. El cuiner valencià s’ha alçat finalment amb la distinció, després d’anys nominat en esta categoria.

 

Amb esta premi, considerat el ‘Goya de la cuina’, Camarena tanca un any 2018 «esplèndid» en el que també ha conseguit la segona estrela de la Guia Michelin i va ser considerat com el Millor cuiner internacional per la prestigiosa guia italiana ‘Identità Golose’, recorden des de l’oficina del xef.

 

«Tinc la sensació de què la meua carrera està començant»

Ricard Camarena, després de rebre el premi, s’ha recordat del seu entorn i, «especialment», de la seua dona i sòcia, Mari Carmen Bañuls, que és qui l’«ajuda a tocar de peus a terra i la mirada posada en el més alt per a poder aspirar a tot». El cuiner li ha volgut dedicar el premi també al seu equip més pròxim, «els que m’han ajudat a perseguir els meus somnis», i a la família i als amics «per entendre la meua professió».

 

Camarena ha confessat sentir-se «aclaparat» per este guardó, que reconeix la labor de molts anys. «És un reconeixement que em fa molta il·lusió, a més d’un premi que et donen i ja no et lleven, perquè no cal revalidar-lo cada any», ha explicat. El valencià ha apuntat que este premi «pot paréixer el fi d’una carrera i la veritat és que tinc la sensació de què la meua carrera està començant i encara tinc moltes coses que dir» en això de la gastronomia.

 

Sabor, respecte pel producte i temporalitat

El Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018 li arriba dos anys i mig després de traslladar Ricard Camarena Restaurant a Bombas Gens Centre d’Art. Durant el poc temps que porta en el nou emplaçament «s’han canviat moltes coses, tant en l’espai com en l’experiència que es viu, i hem fet major recalcament en la importància de cuidar el factor humà». El restaurant només obri de dimecres a dissabte.

 

El «segell» de la cuina de Camarena es manté amb el trinomi: sabor, respecte pel producte i temporalitat, en una cuina que cada volta està més lligada a l’horta i el que ella produïx. «És una relació que va començar a poc a poc en 2005 i ara ja no sabríem cuinar sense mantindre eixe diàleg constant amb tot el que ens oferix la terra i la gent que la treballa», ha agregat.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.