El xef valencià Ricard Camarena, Premi Nacional de Gastronomia

El xef valencià Ricard Camarena | www.ricardcamarena.com

El xef valencià Ricard Camarena ha rebut el Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018, que atorga la Reial Acadèmia de Gastronomia, durant l’acte que s’ha celebrat este dilluns en el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia de Madrid.

 

Camarena estava nominat a este premi al costat de Paco Morales, del restaurant Noor de Còrdova, i Iván Cerdeño d’Iván Cerdeño-Cigarral de l’Àngel en Toledo. El cuiner valencià s’ha alçat finalment amb la distinció, després d’anys nominat en esta categoria.

 

Amb esta premi, considerat el ‘Goya de la cuina’, Camarena tanca un any 2018 «esplèndid» en el que també ha conseguit la segona estrela de la Guia Michelin i va ser considerat com el Millor cuiner internacional per la prestigiosa guia italiana ‘Identità Golose’, recorden des de l’oficina del xef.

 

«Tinc la sensació de què la meua carrera està començant»

Ricard Camarena, després de rebre el premi, s’ha recordat del seu entorn i, «especialment», de la seua dona i sòcia, Mari Carmen Bañuls, que és qui l’«ajuda a tocar de peus a terra i la mirada posada en el més alt per a poder aspirar a tot». El cuiner li ha volgut dedicar el premi també al seu equip més pròxim, «els que m’han ajudat a perseguir els meus somnis», i a la família i als amics «per entendre la meua professió».

 

Camarena ha confessat sentir-se «aclaparat» per este guardó, que reconeix la labor de molts anys. «És un reconeixement que em fa molta il·lusió, a més d’un premi que et donen i ja no et lleven, perquè no cal revalidar-lo cada any», ha explicat. El valencià ha apuntat que este premi «pot paréixer el fi d’una carrera i la veritat és que tinc la sensació de què la meua carrera està començant i encara tinc moltes coses que dir» en això de la gastronomia.

 

Sabor, respecte pel producte i temporalitat

El Premi Nacional de Gastronomia com a Millor Cap de Cuina 2018 li arriba dos anys i mig després de traslladar Ricard Camarena Restaurant a Bombas Gens Centre d’Art. Durant el poc temps que porta en el nou emplaçament «s’han canviat moltes coses, tant en l’espai com en l’experiència que es viu, i hem fet major recalcament en la importància de cuidar el factor humà». El restaurant només obri de dimecres a dissabte.

 

El «segell» de la cuina de Camarena es manté amb el trinomi: sabor, respecte pel producte i temporalitat, en una cuina que cada volta està més lligada a l’horta i el que ella produïx. «És una relació que va començar a poc a poc en 2005 i ara ja no sabríem cuinar sense mantindre eixe diàleg constant amb tot el que ens oferix la terra i la gent que la treballa», ha agregat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.