Troben un niu amb més de 100 ous de dinosaure

Els dinosaures es movien en ramats i ho feien molt abans del que es pensava fins ara, segons va confirmar un estudi que ha analitzat esquelets parcials d’estes criatures.

Així ho han descobert

Investigadors han trobat un jaciment fòssil amb més de 100 ous de dinosaure al sud de l’Argentina. Este descobriment forma part d’un estudi en el qual s’ha analitzat esquelets parcials d’estos animals prehistòrics amb raigs X.

Els anàlisis també fan referència a l’existència d’un niu comunal

Els resultats s’han donat a conéixer en la publicació científica ‘Scientific Reports’ i la troballa podria provar que els dinosaures es movien en ramats. Segons els experts, este jaciment mostra un niu comunal. En este context, els adults anaven a buscar menjar i cuidaven de les cries.

Vivien en ramats

En el passat, estudis havien demostrat que alguns d’estos animals vivien en ramats. No obstant això, quedava pendent quan i com va aparéixer este comportament. Esta troballa suggereix que els dinosaures podrien haver viscut en ramats fa 193 milions d’anys, 40 abans del que es preveu. A més, els investigadors creuen que este comportament els va donar un avantatge evolutiu.

L’any 2.000 els científics van fer una troballa similar en trobar a la Patagònia, també a l’Argentina, un lloc en el qual hi havia esquelets de dinosaures joves pertanyents a una espècie primitiva i herbívora.

Ous d’una sola espècie

Els ous trobats pertanyen a una sola espècie de dinosaure. «És difícil trobar ous fòssils, i més encara trobar ous fòssils amb embrions dins, ja que es necessiten condicions molt especials per a la seua fossilització«, ha explicat Diego Pol, paleontòleg del Consell Nacional de Recerques Científiques i Tècniques de l’Argentina i director de la recerca.

En concret, les anàlisis fetes a França on es van transportar alguns dels ous, han determinat que pertanyen a l’espècie de Mussaurus. Altres investigadors van analitzar el niu i van deduir que este estava situat en els marges secs d’un llac.

Niu per edats

Els esquelets i els ous trobats en este niu estaven dividits per edats. Les cries eren les que més a prop es trobaven dels nuclis dels nius. En el cas dels adults, es van trobar en parelles o solos però no més lluny d’un quilòmetre quadrat.

Per a determinar l’edat de cada fòssil de dinosaure trobat, s’han sotmés a una tècnica desenvolupada pel MIT que consisteix a tallar una fina làmina i observar el teixit ossi en el microscopi.

«Es va poder determinar que Mussaurus tornava any rere any al mateix lloc per a formar estes colònies. Tenia una estructura de ramat molt organitzada i este treball és el primer registre de comportament social complex en una espècie primitiva de dinosaures«, ha estat una altra de les conclusions revelades per l’investigador Diego Pol.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.