Troben un niu amb més de 100 ous de dinosaure

Els dinosaures es movien en ramats i ho feien molt abans del que es pensava fins ara, segons va confirmar un estudi que ha analitzat esquelets parcials d’estes criatures.

Així ho han descobert

Investigadors han trobat un jaciment fòssil amb més de 100 ous de dinosaure al sud de l’Argentina. Este descobriment forma part d’un estudi en el qual s’ha analitzat esquelets parcials d’estos animals prehistòrics amb raigs X.

Els anàlisis també fan referència a l’existència d’un niu comunal

Els resultats s’han donat a conéixer en la publicació científica ‘Scientific Reports’ i la troballa podria provar que els dinosaures es movien en ramats. Segons els experts, este jaciment mostra un niu comunal. En este context, els adults anaven a buscar menjar i cuidaven de les cries.

Vivien en ramats

En el passat, estudis havien demostrat que alguns d’estos animals vivien en ramats. No obstant això, quedava pendent quan i com va aparéixer este comportament. Esta troballa suggereix que els dinosaures podrien haver viscut en ramats fa 193 milions d’anys, 40 abans del que es preveu. A més, els investigadors creuen que este comportament els va donar un avantatge evolutiu.

L’any 2.000 els científics van fer una troballa similar en trobar a la Patagònia, també a l’Argentina, un lloc en el qual hi havia esquelets de dinosaures joves pertanyents a una espècie primitiva i herbívora.

Ous d’una sola espècie

Els ous trobats pertanyen a una sola espècie de dinosaure. «És difícil trobar ous fòssils, i més encara trobar ous fòssils amb embrions dins, ja que es necessiten condicions molt especials per a la seua fossilització«, ha explicat Diego Pol, paleontòleg del Consell Nacional de Recerques Científiques i Tècniques de l’Argentina i director de la recerca.

En concret, les anàlisis fetes a França on es van transportar alguns dels ous, han determinat que pertanyen a l’espècie de Mussaurus. Altres investigadors van analitzar el niu i van deduir que este estava situat en els marges secs d’un llac.

Niu per edats

Els esquelets i els ous trobats en este niu estaven dividits per edats. Les cries eren les que més a prop es trobaven dels nuclis dels nius. En el cas dels adults, es van trobar en parelles o solos però no més lluny d’un quilòmetre quadrat.

Per a determinar l’edat de cada fòssil de dinosaure trobat, s’han sotmés a una tècnica desenvolupada pel MIT que consisteix a tallar una fina làmina i observar el teixit ossi en el microscopi.

«Es va poder determinar que Mussaurus tornava any rere any al mateix lloc per a formar estes colònies. Tenia una estructura de ramat molt organitzada i este treball és el primer registre de comportament social complex en una espècie primitiva de dinosaures«, ha estat una altra de les conclusions revelades per l’investigador Diego Pol.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.