Troben un niu amb més de 100 ous de dinosaure

Els dinosaures es movien en ramats i ho feien molt abans del que es pensava fins ara, segons va confirmar un estudi que ha analitzat esquelets parcials d’estes criatures.

Així ho han descobert

Investigadors han trobat un jaciment fòssil amb més de 100 ous de dinosaure al sud de l’Argentina. Este descobriment forma part d’un estudi en el qual s’ha analitzat esquelets parcials d’estos animals prehistòrics amb raigs X.

Els anàlisis també fan referència a l’existència d’un niu comunal

Els resultats s’han donat a conéixer en la publicació científica ‘Scientific Reports’ i la troballa podria provar que els dinosaures es movien en ramats. Segons els experts, este jaciment mostra un niu comunal. En este context, els adults anaven a buscar menjar i cuidaven de les cries.

Vivien en ramats

En el passat, estudis havien demostrat que alguns d’estos animals vivien en ramats. No obstant això, quedava pendent quan i com va aparéixer este comportament. Esta troballa suggereix que els dinosaures podrien haver viscut en ramats fa 193 milions d’anys, 40 abans del que es preveu. A més, els investigadors creuen que este comportament els va donar un avantatge evolutiu.

L’any 2.000 els científics van fer una troballa similar en trobar a la Patagònia, també a l’Argentina, un lloc en el qual hi havia esquelets de dinosaures joves pertanyents a una espècie primitiva i herbívora.

Ous d’una sola espècie

Els ous trobats pertanyen a una sola espècie de dinosaure. “És difícil trobar ous fòssils, i més encara trobar ous fòssils amb embrions dins, ja que es necessiten condicions molt especials per a la seua fossilització“, ha explicat Diego Pol, paleontòleg del Consell Nacional de Recerques Científiques i Tècniques de l’Argentina i director de la recerca.

En concret, les anàlisis fetes a França on es van transportar alguns dels ous, han determinat que pertanyen a l’espècie de Mussaurus. Altres investigadors van analitzar el niu i van deduir que este estava situat en els marges secs d’un llac.

Niu per edats

Els esquelets i els ous trobats en este niu estaven dividits per edats. Les cries eren les que més a prop es trobaven dels nuclis dels nius. En el cas dels adults, es van trobar en parelles o solos però no més lluny d’un quilòmetre quadrat.

Per a determinar l’edat de cada fòssil de dinosaure trobat, s’han sotmés a una tècnica desenvolupada pel MIT que consisteix a tallar una fina làmina i observar el teixit ossi en el microscopi.

Es va poder determinar que Mussaurus tornava any rere any al mateix lloc per a formar estes colònies. Tenia una estructura de ramat molt organitzada i este treball és el primer registre de comportament social complex en una espècie primitiva de dinosaures“, ha estat una altra de les conclusions revelades per l’investigador Diego Pol.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.