17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Estudien possibles vincles entre quatre casos greus de trombosis i la vacuna de Janssen

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) investigarà quatre casos «greus» de trombosis estranyes en vacunats amb Janssen. Un d’ells s’ha produït en el marc dels assajos clínics realitzats per la multinacional Johnson&Johnson, mentre que els altres tres casos de trombes han tingut lloc als Estats Units, on ja s’ha començat a administrar el vaccí.

«Ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna Janssen i estos casos de trombosis», ha dit este divendres en un comunicat l’EMA, assegurant que els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari del vaccí. En este sentit, cal recordar que, a diferència de les altres immunitzacions ja aprovades, la vacuna de Janssen s’administra amb només una dosi i es pot conservar a temperatures superiors.

La vacuna de Janssen contra la Covid-19 es començarà a distribuir a Europa a partir del 19 d’abril. Està previst que Espanya reba un 10% dels 400 milions de dosis que la Unió Europea ha comprat. La meitat han d’arribar d’aquí a final d’any, fet que significa que Espanya ha de poder disposar de 20 milions del quart vaccí contra la Covid-19 autoritzat per l’Agència Europea del Medicament.

 

L’EMA investigarà els possibles vincles entre la vacuna d’AstraZeneca i cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar

D’altra banda, l’EMA també ha anunciat este divendres que investigarà cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar en persones vacunades amb AstraZeneca entre els més de 30 milions de vacunats a Europa. Este «trastorn molt rar» es caracteritza per fugues massives de plasma dels vasos sanguinis que causa una inflamació dels teixits i una caiguda de la pressió arterial.

En un comunicat que s’ha fet públic este mateix divendres, el regulador europeu ha assenyalat que «ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna i estos casos», tot i que com en el cas dels trombes en persones immunitzades amb el vaccí de Janssen els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari de la vacuna.

Cal recordar que l’EMA va concloure este dimecres que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats amb AstraZeneca poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí i les catalogarà com a tal a partir d’ara. En este sentit, segons l’EMA hi ha un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Últimes notícies

El PSPV, decebut amb Pérez Llorca, demana un cordó sanitari enfront de Vox

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Pérez Llorca. Ha demanat un cordó sanitari enfront de Vox, a més d'exigir l'acta a Mazón i acceptar el finançament del Govern.

Familiars i veïns increpen al detingut pel crim del menor a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort del menor de 13 anys a Sueca quan ha arribat als jutjats sota escorta. El sospitós es va entregar el dissabte i va confessar el crim; l'autòpsia ha confirmat múltiples punyalades.

València acollirà durant tres anys el Spain Sail Gran Premi del SailGP

València serà seu del Spain Sail Gran Premi durant tres anys com a part del Rolex SailGP Championship. La primera cita serà el 5 i 6 de setembre i les entrades eixiran al febrer.

Familiars increpen al detingut pel menor assassinat a Sueca a la seua arribada al jutjat

Familiars i veïns han increpat al detingut per la mort d'un menor de 13 anys a Sueca a la seua arribada als jutjats. L'home, pare d'un amic, es va entregar el dissabte i va confessar el crim; la zona ha estat acordonada i amb forta presència policial.

La Comunitat Valenciana va crear 98.800 ocupacions en 2025 i va reduir l’atur al 10,39%

La Comunitat Valenciana va tancar 2025 amb 2,47 milions d'ocupats després de sumar 98.800 ocupacions. L'atur va baixar en 47.100 persones i la taxa es va situar en el 10,39%.

Detingut després de robar mostraris de joies valorats en 1,5 milions en una àrea de servici

La Policia Nacional ha detingut a un home i ha recuperat mostraris de joies valorats en més de 1,5 milions després d'un robatori en una estació de servici de la A-3 a Conca. El material va ser trobat en un domicili de Alcorcón tres dies després.

L’Advocacia de la Generalitat ha confirmat que va donar el vistiplau al confinament durant la DANA

El coordinador jurídic ha declarat que l'encaix legal permetia restringir moviments i que el vistiplau va ser verbal. Després de les crides no es va demanar informe formal.

El menor de 13 anys de Sueca va morir en el bany de la casa de l’agressor

L'agressió que va posar fi a la vida d'un xiquet de 13 anys a Sueca es va produir en el bany de la vivenda del suposat autor. El detingut es va entregar, va confessar i passarà a disposició judicial el dimarts.