13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Estudien possibles vincles entre quatre casos greus de trombosis i la vacuna de Janssen

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) investigarà quatre casos «greus» de trombosis estranyes en vacunats amb Janssen. Un d’ells s’ha produït en el marc dels assajos clínics realitzats per la multinacional Johnson&Johnson, mentre que els altres tres casos de trombes han tingut lloc als Estats Units, on ja s’ha començat a administrar el vaccí.

«Ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna Janssen i estos casos de trombosis», ha dit este divendres en un comunicat l’EMA, assegurant que els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari del vaccí. En este sentit, cal recordar que, a diferència de les altres immunitzacions ja aprovades, la vacuna de Janssen s’administra amb només una dosi i es pot conservar a temperatures superiors.

La vacuna de Janssen contra la Covid-19 es començarà a distribuir a Europa a partir del 19 d’abril. Està previst que Espanya reba un 10% dels 400 milions de dosis que la Unió Europea ha comprat. La meitat han d’arribar d’aquí a final d’any, fet que significa que Espanya ha de poder disposar de 20 milions del quart vaccí contra la Covid-19 autoritzat per l’Agència Europea del Medicament.

 

L’EMA investigarà els possibles vincles entre la vacuna d’AstraZeneca i cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar

D’altra banda, l’EMA també ha anunciat este divendres que investigarà cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar en persones vacunades amb AstraZeneca entre els més de 30 milions de vacunats a Europa. Este «trastorn molt rar» es caracteritza per fugues massives de plasma dels vasos sanguinis que causa una inflamació dels teixits i una caiguda de la pressió arterial.

En un comunicat que s’ha fet públic este mateix divendres, el regulador europeu ha assenyalat que «ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna i estos casos», tot i que com en el cas dels trombes en persones immunitzades amb el vaccí de Janssen els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari de la vacuna.

Cal recordar que l’EMA va concloure este dimecres que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats amb AstraZeneca poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí i les catalogarà com a tal a partir d’ara. En este sentit, segons l’EMA hi ha un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.