Estudien possibles vincles entre quatre casos greus de trombosis i la vacuna de Janssen

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) investigarà quatre casos «greus» de trombosis estranyes en vacunats amb Janssen. Un d’ells s’ha produït en el marc dels assajos clínics realitzats per la multinacional Johnson&Johnson, mentre que els altres tres casos de trombes han tingut lloc als Estats Units, on ja s’ha començat a administrar el vaccí.

«Ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna Janssen i estos casos de trombosis», ha dit este divendres en un comunicat l’EMA, assegurant que els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari del vaccí. En este sentit, cal recordar que, a diferència de les altres immunitzacions ja aprovades, la vacuna de Janssen s’administra amb només una dosi i es pot conservar a temperatures superiors.

La vacuna de Janssen contra la Covid-19 es començarà a distribuir a Europa a partir del 19 d’abril. Està previst que Espanya reba un 10% dels 400 milions de dosis que la Unió Europea ha comprat. La meitat han d’arribar d’aquí a final d’any, fet que significa que Espanya ha de poder disposar de 20 milions del quart vaccí contra la Covid-19 autoritzat per l’Agència Europea del Medicament.

 

L’EMA investigarà els possibles vincles entre la vacuna d’AstraZeneca i cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar

D’altra banda, l’EMA també ha anunciat este divendres que investigarà cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar en persones vacunades amb AstraZeneca entre els més de 30 milions de vacunats a Europa. Este «trastorn molt rar» es caracteritza per fugues massives de plasma dels vasos sanguinis que causa una inflamació dels teixits i una caiguda de la pressió arterial.

En un comunicat que s’ha fet públic este mateix divendres, el regulador europeu ha assenyalat que «ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna i estos casos», tot i que com en el cas dels trombes en persones immunitzades amb el vaccí de Janssen els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari de la vacuna.

Cal recordar que l’EMA va concloure este dimecres que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats amb AstraZeneca poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí i les catalogarà com a tal a partir d’ara. En este sentit, segons l’EMA hi ha un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.
FILMOTECA D'ESTIU