Estudien possibles vincles entre quatre casos greus de trombosis i la vacuna de Janssen

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) investigarà quatre casos «greus» de trombosis estranyes en vacunats amb Janssen. Un d’ells s’ha produït en el marc dels assajos clínics realitzats per la multinacional Johnson&Johnson, mentre que els altres tres casos de trombes han tingut lloc als Estats Units, on ja s’ha començat a administrar el vaccí.

«Ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna Janssen i estos casos de trombosis», ha dit este divendres en un comunicat l’EMA, assegurant que els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari del vaccí. En este sentit, cal recordar que, a diferència de les altres immunitzacions ja aprovades, la vacuna de Janssen s’administra amb només una dosi i es pot conservar a temperatures superiors.

La vacuna de Janssen contra la Covid-19 es començarà a distribuir a Europa a partir del 19 d’abril. Està previst que Espanya reba un 10% dels 400 milions de dosis que la Unió Europea ha comprat. La meitat han d’arribar d’aquí a final d’any, fet que significa que Espanya ha de poder disposar de 20 milions del quart vaccí contra la Covid-19 autoritzat per l’Agència Europea del Medicament.

 

L’EMA investigarà els possibles vincles entre la vacuna d’AstraZeneca i cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar

D’altra banda, l’EMA també ha anunciat este divendres que investigarà cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar en persones vacunades amb AstraZeneca entre els més de 30 milions de vacunats a Europa. Este «trastorn molt rar» es caracteritza per fugues massives de plasma dels vasos sanguinis que causa una inflamació dels teixits i una caiguda de la pressió arterial.

En un comunicat que s’ha fet públic este mateix divendres, el regulador europeu ha assenyalat que «ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna i estos casos», tot i que com en el cas dels trombes en persones immunitzades amb el vaccí de Janssen els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari de la vacuna.

Cal recordar que l’EMA va concloure este dimecres que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats amb AstraZeneca poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí i les catalogarà com a tal a partir d’ara. En este sentit, segons l’EMA hi ha un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.