Estudien possibles vincles entre quatre casos greus de trombosis i la vacuna de Janssen

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) investigarà quatre casos «greus» de trombosis estranyes en vacunats amb Janssen. Un d’ells s’ha produït en el marc dels assajos clínics realitzats per la multinacional Johnson&Johnson, mentre que els altres tres casos de trombes han tingut lloc als Estats Units, on ja s’ha començat a administrar el vaccí.

«Ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna Janssen i estos casos de trombosis», ha dit este divendres en un comunicat l’EMA, assegurant que els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari del vaccí. En este sentit, cal recordar que, a diferència de les altres immunitzacions ja aprovades, la vacuna de Janssen s’administra amb només una dosi i es pot conservar a temperatures superiors.

La vacuna de Janssen contra la Covid-19 es començarà a distribuir a Europa a partir del 19 d’abril. Està previst que Espanya reba un 10% dels 400 milions de dosis que la Unió Europea ha comprat. La meitat han d’arribar d’aquí a final d’any, fet que significa que Espanya ha de poder disposar de 20 milions del quart vaccí contra la Covid-19 autoritzat per l’Agència Europea del Medicament.

 

L’EMA investigarà els possibles vincles entre la vacuna d’AstraZeneca i cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar

D’altra banda, l’EMA també ha anunciat este divendres que investigarà cinc casos de la síndrome de fuga capil·lar en persones vacunades amb AstraZeneca entre els més de 30 milions de vacunats a Europa. Este «trastorn molt rar» es caracteritza per fugues massives de plasma dels vasos sanguinis que causa una inflamació dels teixits i una caiguda de la pressió arterial.

En un comunicat que s’ha fet públic este mateix divendres, el regulador europeu ha assenyalat que «ara com ara, no està clar que hi haja una relació causal entre la vacuna i estos casos», tot i que com en el cas dels trombes en persones immunitzades amb el vaccí de Janssen els analitzarà per determinar si són o no un efecte secundari de la vacuna.

Cal recordar que l’EMA va concloure este dimecres que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats amb AstraZeneca poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí i les catalogarà com a tal a partir d’ara. En este sentit, segons l’EMA hi ha un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Potries, el poble de 1.135 habitants que aspira a ser Capital Europea de la Cultura 2031

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 amb l'objectiu de donar veu al món rural i demostrar que la cultura de qualitat no depén de grans pressupostos. Defendrà el seu projecte l'11 de març amb ampli suport institucional.

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.