8.7 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Tres turistes islandesos afectats pel virus Chikungunya, una malaltia que transmet el mosquit tigre

Mosquit tigre

Un exemplar de mosquit tigre, un dels principals transmissors de la malaltia | Getty Images

 

El Ministeri de Sanitat, a través del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries ha confirmat els diagnòstics positius del virus Chikungunya en tres turistes islandesos, membres d’una mateixa família. Són els primers carsos diagnosticats en Espanya

 

Segons informa la Conselleria de Sanitat, després de passar uns dies de vacacions en Alacant durant el mes de maig, va ser l’1 de juny quan la dona, de 37 anys, va començar a tindre símptomes i va acudir al centre d’urgències de Reykjavík. L’hospital va analitzar una mostra de l’afectada i va confirmar que era un cas de Chikungunya. De la mateixa manera, una de les germanes i el seu fill, de cinc anys, també han donat positiu en la malaltia.

 

Un quart membre de la família també s’ha sotmés a eixes analítiques, dels que Sanitat està esperant els resultats. Els quatre van estar en Alacant durant la segona quinzena de maig, del 17 al 31.

 

Tot i que pareix un cas aïllat, ja que no s’han confirmat més casos de persones afectades pel Chikungunya a nivell valencià, la Conselleria ha activat els protocols de sanitat ambiental. El Centre de Salut Pública ha posat en marxa l’equip de vigilància entomològica de la Universitat de València per a la inspecció i recopilació de mostres.

 

Com afecta el virus Chikungunya?

El Chikungunya és una malaltia vírica que transmeten els mosquits. Els símptomes són febra, mal de cap intens i conjuntivitis, entres altres. Un altre dels seus efectes, l’artritis, es manifesta sobretot en articulacions com els turmells o els genolls, provocant dolors intensos que es poden allargar durant mesos.

 

Esta classe de mosquits es poden trobar per zones amb presència humana. Instal·lar mosquiteres, vestir pantalons llargs i ajustats i usar repel·lents de mosquits són algunes de les recomanacions de Sanitat per a evitar les picades.

Últimes notícies

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.