La UCV fa PCR a tots els alumnes de sisé de Medicina després de què es detecten sis casos positius

 

La Universitat Catòlica de València (UCV) està fent per prevenció proves PCR a tots els alumnes de sisé curs de Medicina després de detectar-se entre els estudiants sis casos positius en Covid-19. Fonts de la institució acadèmica han confirmat que els sis estudiants que han resultat positius estaven assignats per a fer les seues pràctiques en l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), i compartixen autobús amb els destinats a Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València). A demés de tots estos jóvens, per precaució, la universitat ha decidit que es facen proves a tots els estudiants de Medicina.

 

Igualment, la UCV, que subratlla la seua voluntat de «absoluta prevenció i transparència», retrasa les pràctiques en els centres sanitaris dels alumnes, que començaven este dimarts, fins que es coneguen els resultats de les PCR, que l’entitat educativa espera tindre este dijous. En cas de què apareguen nous casos, hauran de ser aïllats.

 

D’altra banda, la universitat ha informat de què les Clíniques de la UCV han començat a fer les primeres proves diagnòstiques PRC i de serologia a pacients, després de la recent obtenció per part de l’Institut Valencià de Patologia (IVP) de la mateixa institució universitària, de l’acreditació oficial com a centre diagnòstic de microbiologia i específicament de SARS-CoV-2, virus causant de la Covid-19.

 

Clíniques de la UCV

Segons el director de les Clíniques UCV, Pablo Vera, estos van nàixer «amb la voluntat de servir a la societat valenciana», independentment de la capacitat econòmica de les persones que acudixen a les seues instal·lacions: «Tots els nostres servicis oferixen preus socials i, per descomptat, també en el cas del diagnòstic de la Covid-19, perquè tots li ho puguen permetre. Donem, a demés, una resposta diagnòstica positiva o negativa al pacient en 24 hores».

 

«Estem molt contents amb com ha començat a funcionar el procés de detecció del SARS-CoV-2. Els pacients arriben a les Clíniques i es fan la prova ràpidament, sense necessitat de cues. La resposta del laboratori és ràpida i amb plenes garanties, una cosa molt important per al pacient que està esperant amb tensió el resultat de la seua prova», exposa Vera en un comunicat.

Últimes notícies

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.