La UCV fa PCR a tots els alumnes de sisé de Medicina després de què es detecten sis casos positius

 

La Universitat Catòlica de València (UCV) està fent per prevenció proves PCR a tots els alumnes de sisé curs de Medicina després de detectar-se entre els estudiants sis casos positius en Covid-19. Fonts de la institució acadèmica han confirmat que els sis estudiants que han resultat positius estaven assignats per a fer les seues pràctiques en l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), i compartixen autobús amb els destinats a Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València). A demés de tots estos jóvens, per precaució, la universitat ha decidit que es facen proves a tots els estudiants de Medicina.

 

Igualment, la UCV, que subratlla la seua voluntat de «absoluta prevenció i transparència», retrasa les pràctiques en els centres sanitaris dels alumnes, que començaven este dimarts, fins que es coneguen els resultats de les PCR, que l’entitat educativa espera tindre este dijous. En cas de què apareguen nous casos, hauran de ser aïllats.

 

D’altra banda, la universitat ha informat de què les Clíniques de la UCV han començat a fer les primeres proves diagnòstiques PRC i de serologia a pacients, després de la recent obtenció per part de l’Institut Valencià de Patologia (IVP) de la mateixa institució universitària, de l’acreditació oficial com a centre diagnòstic de microbiologia i específicament de SARS-CoV-2, virus causant de la Covid-19.

 

Clíniques de la UCV

Segons el director de les Clíniques UCV, Pablo Vera, estos van nàixer «amb la voluntat de servir a la societat valenciana», independentment de la capacitat econòmica de les persones que acudixen a les seues instal·lacions: «Tots els nostres servicis oferixen preus socials i, per descomptat, també en el cas del diagnòstic de la Covid-19, perquè tots li ho puguen permetre. Donem, a demés, una resposta diagnòstica positiva o negativa al pacient en 24 hores».

 

«Estem molt contents amb com ha començat a funcionar el procés de detecció del SARS-CoV-2. Els pacients arriben a les Clíniques i es fan la prova ràpidament, sense necessitat de cues. La resposta del laboratori és ràpida i amb plenes garanties, una cosa molt important per al pacient que està esperant amb tensió el resultat de la seua prova», exposa Vera en un comunicat.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.