La UCV fa PCR a tots els alumnes de sisé de Medicina després de què es detecten sis casos positius

 

La Universitat Catòlica de València (UCV) està fent per prevenció proves PCR a tots els alumnes de sisé curs de Medicina després de detectar-se entre els estudiants sis casos positius en Covid-19. Fonts de la institució acadèmica han confirmat que els sis estudiants que han resultat positius estaven assignats per a fer les seues pràctiques en l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), i compartixen autobús amb els destinats a Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València). A demés de tots estos jóvens, per precaució, la universitat ha decidit que es facen proves a tots els estudiants de Medicina.

 

Igualment, la UCV, que subratlla la seua voluntat de «absoluta prevenció i transparència», retrasa les pràctiques en els centres sanitaris dels alumnes, que començaven este dimarts, fins que es coneguen els resultats de les PCR, que l’entitat educativa espera tindre este dijous. En cas de què apareguen nous casos, hauran de ser aïllats.

 

D’altra banda, la universitat ha informat de què les Clíniques de la UCV han començat a fer les primeres proves diagnòstiques PRC i de serologia a pacients, després de la recent obtenció per part de l’Institut Valencià de Patologia (IVP) de la mateixa institució universitària, de l’acreditació oficial com a centre diagnòstic de microbiologia i específicament de SARS-CoV-2, virus causant de la Covid-19.

 

Clíniques de la UCV

Segons el director de les Clíniques UCV, Pablo Vera, estos van nàixer «amb la voluntat de servir a la societat valenciana», independentment de la capacitat econòmica de les persones que acudixen a les seues instal·lacions: «Tots els nostres servicis oferixen preus socials i, per descomptat, també en el cas del diagnòstic de la Covid-19, perquè tots li ho puguen permetre. Donem, a demés, una resposta diagnòstica positiva o negativa al pacient en 24 hores».

 

«Estem molt contents amb com ha començat a funcionar el procés de detecció del SARS-CoV-2. Els pacients arriben a les Clíniques i es fan la prova ràpidament, sense necessitat de cues. La resposta del laboratori és ràpida i amb plenes garanties, una cosa molt important per al pacient que està esperant amb tensió el resultat de la seua prova», exposa Vera en un comunicat.

Últimes notícies

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.