La UCV fa PCR a tots els alumnes de sisé de Medicina després de què es detecten sis casos positius

 

La Universitat Catòlica de València (UCV) està fent per prevenció proves PCR a tots els alumnes de sisé curs de Medicina després de detectar-se entre els estudiants sis casos positius en Covid-19. Fonts de la institució acadèmica han confirmat que els sis estudiants que han resultat positius estaven assignats per a fer les seues pràctiques en l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), i compartixen autobús amb els destinats a Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València). A demés de tots estos jóvens, per precaució, la universitat ha decidit que es facen proves a tots els estudiants de Medicina.

 

Igualment, la UCV, que subratlla la seua voluntat de «absoluta prevenció i transparència», retrasa les pràctiques en els centres sanitaris dels alumnes, que començaven este dimarts, fins que es coneguen els resultats de les PCR, que l’entitat educativa espera tindre este dijous. En cas de què apareguen nous casos, hauran de ser aïllats.

 

D’altra banda, la universitat ha informat de què les Clíniques de la UCV han començat a fer les primeres proves diagnòstiques PRC i de serologia a pacients, després de la recent obtenció per part de l’Institut Valencià de Patologia (IVP) de la mateixa institució universitària, de l’acreditació oficial com a centre diagnòstic de microbiologia i específicament de SARS-CoV-2, virus causant de la Covid-19.

 

Clíniques de la UCV

Segons el director de les Clíniques UCV, Pablo Vera, estos van nàixer «amb la voluntat de servir a la societat valenciana», independentment de la capacitat econòmica de les persones que acudixen a les seues instal·lacions: «Tots els nostres servicis oferixen preus socials i, per descomptat, també en el cas del diagnòstic de la Covid-19, perquè tots li ho puguen permetre. Donem, a demés, una resposta diagnòstica positiva o negativa al pacient en 24 hores».

 

«Estem molt contents amb com ha començat a funcionar el procés de detecció del SARS-CoV-2. Els pacients arriben a les Clíniques i es fan la prova ràpidament, sense necessitat de cues. La resposta del laboratori és ràpida i amb plenes garanties, una cosa molt important per al pacient que està esperant amb tensió el resultat de la seua prova», exposa Vera en un comunicat.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.