La UCV fa PCR a tots els alumnes de sisé de Medicina després de què es detecten sis casos positius

 

La Universitat Catòlica de València (UCV) està fent per prevenció proves PCR a tots els alumnes de sisé curs de Medicina després de detectar-se entre els estudiants sis casos positius en Covid-19. Fonts de la institució acadèmica han confirmat que els sis estudiants que han resultat positius estaven assignats per a fer les seues pràctiques en l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), i compartixen autobús amb els destinats a Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València). A demés de tots estos jóvens, per precaució, la universitat ha decidit que es facen proves a tots els estudiants de Medicina.

 

Igualment, la UCV, que subratlla la seua voluntat de «absoluta prevenció i transparència», retrasa les pràctiques en els centres sanitaris dels alumnes, que començaven este dimarts, fins que es coneguen els resultats de les PCR, que l’entitat educativa espera tindre este dijous. En cas de què apareguen nous casos, hauran de ser aïllats.

 

D’altra banda, la universitat ha informat de què les Clíniques de la UCV han començat a fer les primeres proves diagnòstiques PRC i de serologia a pacients, després de la recent obtenció per part de l’Institut Valencià de Patologia (IVP) de la mateixa institució universitària, de l’acreditació oficial com a centre diagnòstic de microbiologia i específicament de SARS-CoV-2, virus causant de la Covid-19.

 

Clíniques de la UCV

Segons el director de les Clíniques UCV, Pablo Vera, estos van nàixer «amb la voluntat de servir a la societat valenciana», independentment de la capacitat econòmica de les persones que acudixen a les seues instal·lacions: «Tots els nostres servicis oferixen preus socials i, per descomptat, també en el cas del diagnòstic de la Covid-19, perquè tots li ho puguen permetre. Donem, a demés, una resposta diagnòstica positiva o negativa al pacient en 24 hores».

 

«Estem molt contents amb com ha començat a funcionar el procés de detecció del SARS-CoV-2. Els pacients arriben a les Clíniques i es fan la prova ràpidament, sense necessitat de cues. La resposta del laboratori és ràpida i amb plenes garanties, una cosa molt important per al pacient que està esperant amb tensió el resultat de la seua prova», exposa Vera en un comunicat.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.