L’última advertència de Simón que preocupa: Les UCI podrien col·lapsar-se prompte

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha advertit que diferents comunitats autònomes es troben per damunt del 40% d’ocupació de les unitats de cures intensives (UCI), el que està posant en «una situació realment molt crítica a algun hospital».

 

«No estem encara en situació de col·lapse, però sí que tenim una pressió molt important, amb una situació realment molt crítica en algun hospital. En alguns hospitals, a demés, s’està posant en qüestió el funcionament rutinari, reduint gran part de l’activitat programada», ha reconegut l’epidemiòleg del Ministeri de Sanitat en roda de premsa este dilluns.

 

En qualsevol cas, ha alertat que, si esta evolució «seguix», resulta «molt possible que a mitjans de novembre, potser en la tercera setmana, hi hagi un número d’UCI significatiu en situació molt complicada». «No sé si arribaran a una situació de col·lapse. Si les mesures que s’apliquen tenen un impacte ràpid, pot ser que conseguim evitar este col·lapse. La possibilitat de col·lapse existix? Per descomptat que sí», ha avançat.

 

Simón ha especificat que l’impacte a l’UCI s’observa entre 10 i 20 dies després del període de transmissió. A demés, ha recordat que l’estada a les UCI «s’allarga sobretot en les persones de risc», per això creu que és imprescindible «conseguir que els grups vulnerables estiguen ben protegits». «Tots hem de ser conscients del risc al que podem exposar als grups vulnerables», ha insistit.

 

En este sentit, ha indicat que hi ha la possibilitat que esta situació «molt crítica» passe també, «en part», per a l’hospitalització general. Segons la seua opinió, el perill és que «s’hauria d’eliminar el funcionament habitual dels hospitals i reduir molt l’activitat programada» per a atendre pacients amb Covid-19.

 

«Evolució ràpida, amb tendència ascendent molt clara»

Simón ha explicat que, després de «tres o quatre setmanes d’estabilització», Espanya en porta «tres més amb un nou increment de la transmissió». «L’evolució està sent ràpida, amb una tendència ascendent molt clara. És molt probable que esta incidència continue incrementant-se ràpidament durant les pròximes setmanes», ha vaticinat.

 

En qualsevol cas, ha defensat que, tot i que Espanya està «pujant ràpidament», no ho fa «tant com en altres països». «La raó és que partíem d’un punt base més alt que els altres, perquè teníem més incidència durant les últimes setmanes de l’estiu», ha afegit.

 

El director del CCAES ha informat que «per damunt» del 45% dels casos són asimptomàtics o presimptomàtics, però ha criticat que «si es detecten, però no guarden l’aïllament, servix de poc», apel·lant a la responsabilitat individual per a controlar la pandèmia. Simón ha afegit que la letalitat seguix sent «comparativament molt baixa», d’un 0,9%, però que el número de casos diagnosticats és «molt elevat».

 

L’epidemiòleg ha assenyalat que l’efecte de les mesures preses en les últimes setmanes «encara no s’està observant», però ha ressaltat, com a bona notícia, que Espanya es troba «en el primer o segon lloc» a nivell europeu que més proves fa, amb «un esforç diagnòstic enorme» i 2.118 proves per 100.000 habitants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.