Anuncios

L’última advertència de Simón que preocupa: Les UCI podrien col·lapsar-se prompte

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha advertit que diferents comunitats autònomes es troben per damunt del 40% d’ocupació de les unitats de cures intensives (UCI), el que està posant en «una situació realment molt crítica a algun hospital».

 

«No estem encara en situació de col·lapse, però sí que tenim una pressió molt important, amb una situació realment molt crítica en algun hospital. En alguns hospitals, a demés, s’està posant en qüestió el funcionament rutinari, reduint gran part de l’activitat programada», ha reconegut l’epidemiòleg del Ministeri de Sanitat en roda de premsa este dilluns.

Anuncios

 

En qualsevol cas, ha alertat que, si esta evolució «seguix», resulta «molt possible que a mitjans de novembre, potser en la tercera setmana, hi hagi un número d’UCI significatiu en situació molt complicada». «No sé si arribaran a una situació de col·lapse. Si les mesures que s’apliquen tenen un impacte ràpid, pot ser que conseguim evitar este col·lapse. La possibilitat de col·lapse existix? Per descomptat que sí», ha avançat.

 

Simón ha especificat que l’impacte a l’UCI s’observa entre 10 i 20 dies després del període de transmissió. A demés, ha recordat que l’estada a les UCI «s’allarga sobretot en les persones de risc», per això creu que és imprescindible «conseguir que els grups vulnerables estiguen ben protegits». «Tots hem de ser conscients del risc al que podem exposar als grups vulnerables», ha insistit.

 

En este sentit, ha indicat que hi ha la possibilitat que esta situació «molt crítica» passe també, «en part», per a l’hospitalització general. Segons la seua opinió, el perill és que «s’hauria d’eliminar el funcionament habitual dels hospitals i reduir molt l’activitat programada» per a atendre pacients amb Covid-19.

 

«Evolució ràpida, amb tendència ascendent molt clara»

Simón ha explicat que, després de «tres o quatre setmanes d’estabilització», Espanya en porta «tres més amb un nou increment de la transmissió». «L’evolució està sent ràpida, amb una tendència ascendent molt clara. És molt probable que esta incidència continue incrementant-se ràpidament durant les pròximes setmanes», ha vaticinat.

 

En qualsevol cas, ha defensat que, tot i que Espanya està «pujant ràpidament», no ho fa «tant com en altres països». «La raó és que partíem d’un punt base més alt que els altres, perquè teníem més incidència durant les últimes setmanes de l’estiu», ha afegit.

 

El director del CCAES ha informat que «per damunt» del 45% dels casos són asimptomàtics o presimptomàtics, però ha criticat que «si es detecten, però no guarden l’aïllament, servix de poc», apel·lant a la responsabilitat individual per a controlar la pandèmia. Simón ha afegit que la letalitat seguix sent «comparativament molt baixa», d’un 0,9%, però que el número de casos diagnosticats és «molt elevat».

 

L’epidemiòleg ha assenyalat que l’efecte de les mesures preses en les últimes setmanes «encara no s’està observant», però ha ressaltat, com a bona notícia, que Espanya es troba «en el primer o segon lloc» a nivell europeu que més proves fa, amb «un esforç diagnòstic enorme» i 2.118 proves per 100.000 habitants.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

CGT Ensenyament crida el professorat a donar suport a la vaga indefinida des del dilluns 11

CGT Ensenyament insta a tot el professorat de la Comunitat Valenciana a sumar-se a la vaga indefinida que arranca el dilluns 11, en defensa d'una educació pública i de qualitat.

Desenrotllen un sistema intel·ligent que detecta fugues d’aigua i danys en canonades en temps real

Un equip amb participació de la Universitat Politècnica de València desenrotlla un sistema que combina fibra òptica distribuïda, intel·ligència artificial i computació en la vora per a vigilar xarxes d'aigua en temps real.

La comissió de la dana de Les Corts afronta la seua recta final després d’un any de treball i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre en Les Corts Valencianes conclourà este mes després d'onze sessions, amb només un terç de les compareixences previstes i un fort xoc polític sobre si es tracta d'un tancament per termini o d'una carpetada.

Jovenes amb malaltia renal: la diàlisi que marca la seua vida personal i laboral

Raúl i Nacho conviuen amb una malaltia renal des dels 20 anys i organitzen estudis, treball i oci al voltant de la diàlisi, mentres esperen un nou trasplantament.

Detinguts dos hòmens per robatoris de cadenes d’or mitjançant estirada a Carlet

La Guàrdia Civil ha detingut a Carlet a dos hòmens de 27 i 32 anys acusats de robar cadenes d'or mitjançant estirada i ha recuperat diverses peces sostretes.

Sanitat envia al Centre Nacional de Microbiologia la mostra de la pacient en estudi per hantavirus a Alacant

Sanitat ha remés al Centre Nacional de Microbiologia la mostra d'una dona de 32 anys ingressada en aïllament a l'Hospital de Sant Joan d'Alacant després de volar amb una passatgera morta per hantavirus.

Dissabte de ruixats forts i possible graníssol a la província d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte molt nuvolós, amb ruixats localment forts i tempestes, sense descartar graníssol menut en punts d'Alacant, i temperatures mínimes en ascens.

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.
Anuncios