Pedro Sánchez demanarà una nova pròrroga d’un mes de l’estat d’alarma

Pla mitjà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez

Pedro Sánchez demanarà al Congrés dels Diputats una nova pròrroga de l’estat d’alarma | València Diari

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que la setmana que ve demanarà al Congrés dels Diputats una nova pròrroga de l’estat d’alarma, però en esta ocasió serà per un període d’un mes. «Esperem que siga l’últim estat d’alarma», ha afirmat Sánchez en la seua compareixença en Moncloa.

 

«El camí que estem seguint és l’únic possible», ha indicat Sánchez, alhora que ha garantit que «tots els drets i llibertats continuen intactes».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El president del Govern ha explicat que el ministre de Sanitat, Salvador Illa, serà el comandament únic en este nou període d’un mes, baix el sistema de coordinació amb les autonomies que s’ha denominat ‘cogobernança’.

 

«En este estat d’alarma es produirà una desescalada institucional. L’única autoritat delegada del Govern serà el ministre de Sanitat i decauran les facultats especials que es van concedir als altres ministeris», ha indicat.

 

El president ha recordat que els fets han demostrat que no es podia confiar en la immunitat comunitària i defensa la necessitat de limitar la mobilitat i els contactes socials. «A esta lògica respon la desescalada».

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.