Pedro Sánchez demanarà una nova pròrroga d’un mes de l’estat d’alarma

Pla mitjà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez

Pedro Sánchez demanarà al Congrés dels Diputats una nova pròrroga de l’estat d’alarma | València Diari

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que la setmana que ve demanarà al Congrés dels Diputats una nova pròrroga de l’estat d’alarma, però en esta ocasió serà per un període d’un mes. «Esperem que siga l’últim estat d’alarma», ha afirmat Sánchez en la seua compareixença en Moncloa.

 

«El camí que estem seguint és l’únic possible», ha indicat Sánchez, alhora que ha garantit que «tots els drets i llibertats continuen intactes».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El president del Govern ha explicat que el ministre de Sanitat, Salvador Illa, serà el comandament únic en este nou període d’un mes, baix el sistema de coordinació amb les autonomies que s’ha denominat ‘cogobernança’.

 

«En este estat d’alarma es produirà una desescalada institucional. L’única autoritat delegada del Govern serà el ministre de Sanitat i decauran les facultats especials que es van concedir als altres ministeris», ha indicat.

 

El president ha recordat que els fets han demostrat que no es podia confiar en la immunitat comunitària i defensa la necessitat de limitar la mobilitat i els contactes socials. «A esta lògica respon la desescalada».

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.