Pedro Sánchez demanarà una nova pròrroga d’un mes de l’estat d’alarma

Pla mitjà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez

Pedro Sánchez demanarà al Congrés dels Diputats una nova pròrroga de l’estat d’alarma | València Diari

 

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que la setmana que ve demanarà al Congrés dels Diputats una nova pròrroga de l’estat d’alarma, però en esta ocasió serà per un període d’un mes. «Esperem que siga l’últim estat d’alarma», ha afirmat Sánchez en la seua compareixença en Moncloa.

 

«El camí que estem seguint és l’únic possible», ha indicat Sánchez, alhora que ha garantit que «tots els drets i llibertats continuen intactes».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

El president del Govern ha explicat que el ministre de Sanitat, Salvador Illa, serà el comandament únic en este nou període d’un mes, baix el sistema de coordinació amb les autonomies que s’ha denominat ‘cogobernança’.

 

«En este estat d’alarma es produirà una desescalada institucional. L’única autoritat delegada del Govern serà el ministre de Sanitat i decauran les facultats especials que es van concedir als altres ministeris», ha indicat.

 

El president ha recordat que els fets han demostrat que no es podia confiar en la immunitat comunitària i defensa la necessitat de limitar la mobilitat i els contactes socials. «A esta lògica respon la desescalada».

Últimes notícies

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.

L’exdirectora de Prevenció d’Incendis va demanar alarmar la població per la presa de Forata durant la DANA

Rosa Touris ha explicat al jutjat de Catarroja que va recomanar alarmar la població per la incertesa sobre la presa de Forata durant la DANA, i ha descrit molt de desordre en el Cecopi.