17.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

El campus Vera de la UPV torna el dilluns a les classes presencials

 

El campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV) reprendrà el dilluns que ve, 19 d’octubre, la formació presencial, després d’estar dos setmanes oferint les classes per internet després de detectar-se un brot de Covid-19 després d’una festa no autoritzada en el terrat del Col·legi Major Galileu Galilei.

 

Des de què diumenge passat 4 d’octubre, i d’acord amb les autoritats sanitàries, es decidira que la docència en este campus passara a la modalitat en línia i es restringiren totes les activitats presencials dels estudiants, les classes fetes de manera telemàtica s’han fet «amb normalitat», segons han assenyalat a EFE fonts de la institució acadèmica.

 

Després de la festa en el Col·legi Major privat Galileu Galilei, van donar positiu en un total de 131 estudiants allí allotjats, alumnes de diferents universitats públiques i privades de la província de València, el que va portar a Sanitat a ordenar el seu confinament en eixes instal·lacions i a suspendre les pràctiques dels estudiants de Ciències de la Salut.

 

La presencialitat, valor clau de la UPV

La Universitat Politècnica de València, en el campus de Vera de la que es troba el Col·legi Major Galileu Galilei, encara que en una parcel·la privada, va decidir suspendre les classes després de donar positiu alguns alumnes amb l’objectiu de contindre el possible contagi a l’entorn del campus.

 

Des de la UPV sempre han destacat que la presencialitat és un dels valors d’esta universitat com a institució i és clau per a seguir amb la formació, i indiquen que des de l’inici de curs, la comunitat universitària «ha mantingut un comportament exemplar als campus».

 

No obstant això, recorden la importància de la responsabilitat personal i la necessitat de mantindre i complir les mesures preventives establides en el Protocol Intern d’Actuació davant l’Activació de l’Alerta Sanitària per Coronavirus SARS-CoV-2 aprovat per la UPV i les directrius de les entitats docents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.