El campus Vera de la UPV torna el dilluns a les classes presencials

 

El campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV) reprendrà el dilluns que ve, 19 d’octubre, la formació presencial, després d’estar dos setmanes oferint les classes per internet després de detectar-se un brot de Covid-19 després d’una festa no autoritzada en el terrat del Col·legi Major Galileu Galilei.

 

Des de què diumenge passat 4 d’octubre, i d’acord amb les autoritats sanitàries, es decidira que la docència en este campus passara a la modalitat en línia i es restringiren totes les activitats presencials dels estudiants, les classes fetes de manera telemàtica s’han fet «amb normalitat», segons han assenyalat a EFE fonts de la institució acadèmica.

 

Després de la festa en el Col·legi Major privat Galileu Galilei, van donar positiu en un total de 131 estudiants allí allotjats, alumnes de diferents universitats públiques i privades de la província de València, el que va portar a Sanitat a ordenar el seu confinament en eixes instal·lacions i a suspendre les pràctiques dels estudiants de Ciències de la Salut.

 

La presencialitat, valor clau de la UPV

La Universitat Politècnica de València, en el campus de Vera de la que es troba el Col·legi Major Galileu Galilei, encara que en una parcel·la privada, va decidir suspendre les classes després de donar positiu alguns alumnes amb l’objectiu de contindre el possible contagi a l’entorn del campus.

 

Des de la UPV sempre han destacat que la presencialitat és un dels valors d’esta universitat com a institució i és clau per a seguir amb la formació, i indiquen que des de l’inici de curs, la comunitat universitària «ha mantingut un comportament exemplar als campus».

 

No obstant això, recorden la importància de la responsabilitat personal i la necessitat de mantindre i complir les mesures preventives establides en el Protocol Intern d’Actuació davant l’Activació de l’Alerta Sanitària per Coronavirus SARS-CoV-2 aprovat per la UPV i les directrius de les entitats docents.

Últimes notícies

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.

Morant acusa a Pérez Llorca de blindar el seu pacte amb Vox a través dels pressupostos de la Generalitat

Diana Morant sosté que els comptes de la Generalitat servixen per a assegurar la continuïtat de Juanfran Pérez Llorca gràcies a Vox i critica el seu impacte en vivenda, sanitat i educació.

Gomar preveu la ràpida reconstrucció del camp de Paiporta i veu estancat el de Bugarra

El president de la FFCV confia que els tràmits per a reconstruir el camp de Paiporta després de la dana concloguen en breu, mentres alerta de la complexa situació del camp de Bugarra per la seua proximitat al riu i el cost del mur de contenció.

Gomar confia que la FIFA visite València a l’octubre per a definir les seus del Mundial 2030

Salvador Gomar preveu que la FIFA viatge a València a partir d'octubre per a avaluar el Nou Mestalla com a possible seu del Mundial 2030 i tancar també el mapa de subseus en la Comunitat Valenciana.

Aemet activa l’avís groc per pluges i tempestes amb graníssol a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa per a este diumenge l'avís groc a l'interior de Castelló per pluges intenses, tempestes amb possible graníssol i ratxes molt fortes de vent entre les 14.00 i les 21.00 hores.

Una nova IA millora la gestió d’anomenades al 112 en emergències mèdiques

Investigadors de la UPV i el Servici d'Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana han creat una ferramenta d'intel·ligència artificial que optimitza la gestió i priorització de les anomenades metgesses al 112.

Presó provisional per a dos detinguts per robatoris violents a ancians a Torrevieja

Dos hòmens de 31 i 32 anys han ingressat a la presó provisional acusats de cometre almenys quatre robatoris amb violència a persones d'entre 75 i 93 anys a Torrevieja i La Mata mitjançant el mètode de l'estirada.

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.