El campus Vera de la UPV torna el dilluns a les classes presencials

 

El campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV) reprendrà el dilluns que ve, 19 d’octubre, la formació presencial, després d’estar dos setmanes oferint les classes per internet després de detectar-se un brot de Covid-19 després d’una festa no autoritzada en el terrat del Col·legi Major Galileu Galilei.

 

Des de què diumenge passat 4 d’octubre, i d’acord amb les autoritats sanitàries, es decidira que la docència en este campus passara a la modalitat en línia i es restringiren totes les activitats presencials dels estudiants, les classes fetes de manera telemàtica s’han fet «amb normalitat», segons han assenyalat a EFE fonts de la institució acadèmica.

 

Després de la festa en el Col·legi Major privat Galileu Galilei, van donar positiu en un total de 131 estudiants allí allotjats, alumnes de diferents universitats públiques i privades de la província de València, el que va portar a Sanitat a ordenar el seu confinament en eixes instal·lacions i a suspendre les pràctiques dels estudiants de Ciències de la Salut.

 

La presencialitat, valor clau de la UPV

La Universitat Politècnica de València, en el campus de Vera de la que es troba el Col·legi Major Galileu Galilei, encara que en una parcel·la privada, va decidir suspendre les classes després de donar positiu alguns alumnes amb l’objectiu de contindre el possible contagi a l’entorn del campus.

 

Des de la UPV sempre han destacat que la presencialitat és un dels valors d’esta universitat com a institució i és clau per a seguir amb la formació, i indiquen que des de l’inici de curs, la comunitat universitària «ha mantingut un comportament exemplar als campus».

 

No obstant això, recorden la importància de la responsabilitat personal i la necessitat de mantindre i complir les mesures preventives establides en el Protocol Intern d’Actuació davant l’Activació de l’Alerta Sanitària per Coronavirus SARS-CoV-2 aprovat per la UPV i les directrius de les entitats docents.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.