El campus Vera de la UPV torna el dilluns a les classes presencials

 

El campus de Vera de la Universitat Politècnica de València (UPV) reprendrà el dilluns que ve, 19 d’octubre, la formació presencial, després d’estar dos setmanes oferint les classes per internet després de detectar-se un brot de Covid-19 després d’una festa no autoritzada en el terrat del Col·legi Major Galileu Galilei.

 

Des de què diumenge passat 4 d’octubre, i d’acord amb les autoritats sanitàries, es decidira que la docència en este campus passara a la modalitat en línia i es restringiren totes les activitats presencials dels estudiants, les classes fetes de manera telemàtica s’han fet «amb normalitat», segons han assenyalat a EFE fonts de la institució acadèmica.

 

Després de la festa en el Col·legi Major privat Galileu Galilei, van donar positiu en un total de 131 estudiants allí allotjats, alumnes de diferents universitats públiques i privades de la província de València, el que va portar a Sanitat a ordenar el seu confinament en eixes instal·lacions i a suspendre les pràctiques dels estudiants de Ciències de la Salut.

 

La presencialitat, valor clau de la UPV

La Universitat Politècnica de València, en el campus de Vera de la que es troba el Col·legi Major Galileu Galilei, encara que en una parcel·la privada, va decidir suspendre les classes després de donar positiu alguns alumnes amb l’objectiu de contindre el possible contagi a l’entorn del campus.

 

Des de la UPV sempre han destacat que la presencialitat és un dels valors d’esta universitat com a institució i és clau per a seguir amb la formació, i indiquen que des de l’inici de curs, la comunitat universitària «ha mantingut un comportament exemplar als campus».

 

No obstant això, recorden la importància de la responsabilitat personal i la necessitat de mantindre i complir les mesures preventives establides en el Protocol Intern d’Actuació davant l’Activació de l’Alerta Sanitària per Coronavirus SARS-CoV-2 aprovat per la UPV i les directrius de les entitats docents.

Últimes notícies

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.