12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Les universitats valencianes tindran en febrer «la mínima presencialitat» davant de l’evolució de la pandèmia

 

La Generalitat Valenciana i les universitats han acordat que durant el mes que ve de febrer hi haja la «mínima presencialitat» possible, una situació que s’anirà revisant en funció de l’evolució de la pandèmia de Covid-19.

 

D’eixa manera ho ha anunciat la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, després de mantindre este dimarts una nova reunió de coordinació per videoconferència amb les rectores i els rectors de les universitats públiques valencianes.

 

Pascual ha manifestat que «la Conselleria i les universitats han acordat la mínima presencialitat a les aules durant febrer, situació que s’anirà avaluant en funció de l’evolució de la pandèmia». «Això vol dir –ha precisat– que seran en format en línia els continguts que puguen ser impartits per esta via i que les pràctiques que necessiten presencialitat queden també assegurades».

 

La titular d’Universitat ha recordat que esta mesura «estava contemplada en els plans de contingència que cada una de les universitats està implementant». També ha apuntat que, en el termini donat, les dos parts continuaran coordinant-se i avaluant els possibles escenaris als que s’aniran enfrontant d’acord amb les dades que oferisca la pandèmia de coronavirus.

Últimes notícies

L’Aeroport de València tanca 2025 amb rècord de 11,8 milions de passatgers

L'Aeroport de València ha tancat 2025 amb 11,8 milions de passatgers, un 9,6% més, i 93.110 vols. El mercat internacional va suposar tres de cada quatre viatgers.

El Vila-real va guanyar quatre i va empatar una en els seus sis ultimes visites al Betis

El Vila-real visita el Villamarín en la jornada 20 amb una ratxa recent molt favorable: quatre victòries i un empat en sis eixides. La ultima derrota va ser en 2022-23.

El PSPV acusa a Mompó d’atribuir-se assoliments en la reconstrucció del clavegueram sufragada pel Govern

El PSPV ha acusat a Vicent Mompó d'atribuir-se un lideratge en la reconstrucció del clavegueram danyat per la DANA malgrat que el finançament és íntegre del Govern. Sosté que la Diputació només presta assistència tècnica i amb retard.

La comissió de la DANA en el Congrés preveu citar a Feijóo el 27 de gener

PSOE i Sumar, amb majoria en la taula, impulsen la citació de Feijóo per a explicar quina informació va rebre sobre la DANA i les seues declaracions posteriors. La data prevista és el 27 de gener, pendent de confirmació formal.

Sindicats sanitaris exigixen diàleg i compliment d’acords a València

Satse, CCOO, UGT, CSIF, Intersindical Salut-IV i Simap es concentren de nou davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar el bloqueig negociador. Reclamen implantar la jornada de 35 hores i reactivar pactes paralitzats, i avisen de més mobilitzacions si no hi ha avanços.

Schareina guanya la novena etapa de motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Schareina s'ha adjudicat la novena etapa de motos del Dakar 2026, primera part de la marató. Sanders ha recuperat el lideratge i Benavides ha caigut al tercer després de cedir més d'11 minuts.

Schareina guanya l’etapa 9 del Dakar 2026 en motos i Sanders arrabassa el lideratge a Benavides

Tosha Schareina s'ha imposat en la novena etapa de motos del Ral·li Dakar 2026, primera mitat de la marató. Daniel Sanders recupera el lideratge i Benavides cau a tercer.

La sinistralitat laboral deixa 77 morts en la Comunitat Valenciana fins a novembre, 26 menys

Els accidents laborals van causar 77 morts en la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2025, 26 menys que un any abans. A Espanya, el balanç va ser de 686 morts i també va descendir.