La vacuna contra la grip podria augmentar la probabilitat de patir coronavirus, segons experts valencians

Investigació de Fisabio

Fisabio coordina un estudi sobre els efectes de la vacuna de la grip en altres infeccions respiratòries | Fisabio

 

L’àrea d’Investigació en Vacunes de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica del territori valencià (Fisabio) coordina l’assaig clínic ‘VIGIRA’, que estudia els efectes de la vacuna de la grip sobre altres infeccions respiratòries provocades per coronavirus, bocavirus, virus respiratori sincitial i rinovirus, entre altres.

 

Segons un comunicat de la Conselleria de Sanitat, tant la COVID-19 com la grip són malalties que provoquen infeccions respiratòries agudes i es transmeten de manera molt similar. En este sentit, «algunes hipòtesis defensen que vacunar-se contra la grip pot afectar a la probabilitat que té una persona d’infectar-se per altres virus respiratoris, com pot ser el SARS-CoV-2, responsable de la COVID-19, i alterar la intensitat i la gravetat dels símptomes».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Participen xiquets de València i Castelló

L’estudi ‘VIGIRA’, finançat pels Fons d’Investigació en Salut de l’Institut de Salut Carles III, està estudiant els efectes de la vacuna de la grip en xiquets d’entre 12 i 35 mesos durant l’actual temporada de grip 2019–2020, amb participació de set centres de salut de les províncies de València i Castelló.

 

El pròxim octubre, mes en què arranca la pròxima temporada de grip, s’inclourà també en l’assaig el SARS-CoV-2, encara que ja s’ha començat a analitzar durant la temporada actual, i s’avaluaran els efectes de la malaltia en xiquets vacunats i no vacunats. S’estima que, en acabar l’estudi, hauran participat un total de 400 xiquets.

 

Segons la coordinadora de l’assaig, Soledad Muñoz, «la forma en què les vacunes contra la grip medien en el risc d’infeccions per virus respiratoris que no són de la grip i com això afecta la incidència i severitat general de les infeccions respiratòries està encara en estudi. Per això és important que es facen estudis d’estes característiques».

 

La grip és una de les principals causes de morbiditat

Muñoz ha recordat que la grip és una de les principals causes de morbiditat en el món i que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) estima que les epidèmies anuals de grip provoquen entre tres i cinc milions de casos de malaltia greu i entre 250.000 i 500.000 morts en la població mundial en general.

 

Este estudi, segons Muñoz, aportarà noves proves científiques, que ajuden a les polítiques de vacunació contra la grip i contra altres virus respiratoris com el SARS-CoV-2.

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.