La vacuna contra la grip podria augmentar la probabilitat de patir coronavirus, segons experts valencians

Investigació de Fisabio

Fisabio coordina un estudi sobre els efectes de la vacuna de la grip en altres infeccions respiratòries | Fisabio

 

L’àrea d’Investigació en Vacunes de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica del territori valencià (Fisabio) coordina l’assaig clínic ‘VIGIRA’, que estudia els efectes de la vacuna de la grip sobre altres infeccions respiratòries provocades per coronavirus, bocavirus, virus respiratori sincitial i rinovirus, entre altres.

 

Segons un comunicat de la Conselleria de Sanitat, tant la COVID-19 com la grip són malalties que provoquen infeccions respiratòries agudes i es transmeten de manera molt similar. En este sentit, «algunes hipòtesis defensen que vacunar-se contra la grip pot afectar a la probabilitat que té una persona d’infectar-se per altres virus respiratoris, com pot ser el SARS-CoV-2, responsable de la COVID-19, i alterar la intensitat i la gravetat dels símptomes».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Participen xiquets de València i Castelló

L’estudi ‘VIGIRA’, finançat pels Fons d’Investigació en Salut de l’Institut de Salut Carles III, està estudiant els efectes de la vacuna de la grip en xiquets d’entre 12 i 35 mesos durant l’actual temporada de grip 2019–2020, amb participació de set centres de salut de les províncies de València i Castelló.

 

El pròxim octubre, mes en què arranca la pròxima temporada de grip, s’inclourà també en l’assaig el SARS-CoV-2, encara que ja s’ha començat a analitzar durant la temporada actual, i s’avaluaran els efectes de la malaltia en xiquets vacunats i no vacunats. S’estima que, en acabar l’estudi, hauran participat un total de 400 xiquets.

 

Segons la coordinadora de l’assaig, Soledad Muñoz, «la forma en què les vacunes contra la grip medien en el risc d’infeccions per virus respiratoris que no són de la grip i com això afecta la incidència i severitat general de les infeccions respiratòries està encara en estudi. Per això és important que es facen estudis d’estes característiques».

 

La grip és una de les principals causes de morbiditat

Muñoz ha recordat que la grip és una de les principals causes de morbiditat en el món i que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) estima que les epidèmies anuals de grip provoquen entre tres i cinc milions de casos de malaltia greu i entre 250.000 i 500.000 morts en la població mundial en general.

 

Este estudi, segons Muñoz, aportarà noves proves científiques, que ajuden a les polítiques de vacunació contra la grip i contra altres virus respiratoris com el SARS-CoV-2.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.