La vacuna contra la grip podria augmentar la probabilitat de patir coronavirus, segons experts valencians

Investigació de Fisabio

Fisabio coordina un estudi sobre els efectes de la vacuna de la grip en altres infeccions respiratòries | Fisabio

 

L’àrea d’Investigació en Vacunes de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica del territori valencià (Fisabio) coordina l’assaig clínic ‘VIGIRA’, que estudia els efectes de la vacuna de la grip sobre altres infeccions respiratòries provocades per coronavirus, bocavirus, virus respiratori sincitial i rinovirus, entre altres.

 

Segons un comunicat de la Conselleria de Sanitat, tant la COVID-19 com la grip són malalties que provoquen infeccions respiratòries agudes i es transmeten de manera molt similar. En este sentit, «algunes hipòtesis defensen que vacunar-se contra la grip pot afectar a la probabilitat que té una persona d’infectar-se per altres virus respiratoris, com pot ser el SARS-CoV-2, responsable de la COVID-19, i alterar la intensitat i la gravetat dels símptomes».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Participen xiquets de València i Castelló

L’estudi ‘VIGIRA’, finançat pels Fons d’Investigació en Salut de l’Institut de Salut Carles III, està estudiant els efectes de la vacuna de la grip en xiquets d’entre 12 i 35 mesos durant l’actual temporada de grip 2019–2020, amb participació de set centres de salut de les províncies de València i Castelló.

 

El pròxim octubre, mes en què arranca la pròxima temporada de grip, s’inclourà també en l’assaig el SARS-CoV-2, encara que ja s’ha començat a analitzar durant la temporada actual, i s’avaluaran els efectes de la malaltia en xiquets vacunats i no vacunats. S’estima que, en acabar l’estudi, hauran participat un total de 400 xiquets.

 

Segons la coordinadora de l’assaig, Soledad Muñoz, «la forma en què les vacunes contra la grip medien en el risc d’infeccions per virus respiratoris que no són de la grip i com això afecta la incidència i severitat general de les infeccions respiratòries està encara en estudi. Per això és important que es facen estudis d’estes característiques».

 

La grip és una de les principals causes de morbiditat

Muñoz ha recordat que la grip és una de les principals causes de morbiditat en el món i que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) estima que les epidèmies anuals de grip provoquen entre tres i cinc milions de casos de malaltia greu i entre 250.000 i 500.000 morts en la població mundial en general.

 

Este estudi, segons Muñoz, aportarà noves proves científiques, que ajuden a les polítiques de vacunació contra la grip i contra altres virus respiratoris com el SARS-CoV-2.

Últimes notícies

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.