La vacuna contra la grip podria augmentar la probabilitat de patir coronavirus, segons experts valencians

Investigació de Fisabio

Fisabio coordina un estudi sobre els efectes de la vacuna de la grip en altres infeccions respiratòries | Fisabio

 

L’àrea d’Investigació en Vacunes de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica del territori valencià (Fisabio) coordina l’assaig clínic ‘VIGIRA’, que estudia els efectes de la vacuna de la grip sobre altres infeccions respiratòries provocades per coronavirus, bocavirus, virus respiratori sincitial i rinovirus, entre altres.

 

Segons un comunicat de la Conselleria de Sanitat, tant la COVID-19 com la grip són malalties que provoquen infeccions respiratòries agudes i es transmeten de manera molt similar. En este sentit, «algunes hipòtesis defensen que vacunar-se contra la grip pot afectar a la probabilitat que té una persona d’infectar-se per altres virus respiratoris, com pot ser el SARS-CoV-2, responsable de la COVID-19, i alterar la intensitat i la gravetat dels símptomes».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Participen xiquets de València i Castelló

L’estudi ‘VIGIRA’, finançat pels Fons d’Investigació en Salut de l’Institut de Salut Carles III, està estudiant els efectes de la vacuna de la grip en xiquets d’entre 12 i 35 mesos durant l’actual temporada de grip 2019–2020, amb participació de set centres de salut de les províncies de València i Castelló.

 

El pròxim octubre, mes en què arranca la pròxima temporada de grip, s’inclourà també en l’assaig el SARS-CoV-2, encara que ja s’ha començat a analitzar durant la temporada actual, i s’avaluaran els efectes de la malaltia en xiquets vacunats i no vacunats. S’estima que, en acabar l’estudi, hauran participat un total de 400 xiquets.

 

Segons la coordinadora de l’assaig, Soledad Muñoz, «la forma en què les vacunes contra la grip medien en el risc d’infeccions per virus respiratoris que no són de la grip i com això afecta la incidència i severitat general de les infeccions respiratòries està encara en estudi. Per això és important que es facen estudis d’estes característiques».

 

La grip és una de les principals causes de morbiditat

Muñoz ha recordat que la grip és una de les principals causes de morbiditat en el món i que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) estima que les epidèmies anuals de grip provoquen entre tres i cinc milions de casos de malaltia greu i entre 250.000 i 500.000 morts en la població mundial en general.

 

Este estudi, segons Muñoz, aportarà noves proves científiques, que ajuden a les polítiques de vacunació contra la grip i contra altres virus respiratoris com el SARS-CoV-2.

Últimes notícies

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.