La vacunació del personal dels centres educatius valencians començarà el 15 de març

 

La vacunació del personal de centres educatius valencians –tant docent, com d’administració i servicis i altres treballadors amb contacte amb l’alumnat, com a neteja i monitors– començarà el dilluns que ve, 15 de març. En total, seran unes 116.000 persones en el que constituirà un «assaig de la vacunació massiva» de la població.

 

Este fet ha sigut anunciat este matí de dimarts en una roda de premsa del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, que ha comparegut per a explicar els detalls al costat dels consellers de Sanitat i Educació, Ana Barceló i Vicent Marzà, respectivament.

 

 

La vacuna que es posarà a este col·lectiu serà la d’Astrazeneca, pel que el personal que entrarà en esta primera fase de vacunació a la comunitat educativa tindrà entre 18 i 55 anys (el 78% del personal de la comunitat educativa potencial). Els majors de 55 anys «seran vacunats en el moment que es tinguen suficients dosis de vacunes, en concret de Pfizer, i tindran eixa priorització», ha puntualitzat Puig.

 

La vacunació es farà en espais habilitats en 23 municipis, amb 242 equips de vacunació i uns 1.000 professionals per a agilitar el procés. Se citarà «centre a centre», tant públics com privats i concertats, d’acord amb un calendari que pretén que el procés es faça d’una manera «àgil i organitzada» i amb la mínima afectació al dia a dia dels centres. Hi haurà cites durant la setmana que ve i la següent. En concret, es vacunarà els dies 15, 16, 17 i 18, i el 26 i 27 de març, mentres que la segona dosi està prevista per a principis de juny.

Últimes notícies

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.
FILMOTECA D'ESTIU