La vacunació del personal dels centres educatius valencians començarà el 15 de març

 

La vacunació del personal de centres educatius valencians –tant docent, com d’administració i servicis i altres treballadors amb contacte amb l’alumnat, com a neteja i monitors– començarà el dilluns que ve, 15 de març. En total, seran unes 116.000 persones en el que constituirà un «assaig de la vacunació massiva» de la població.

 

Este fet ha sigut anunciat este matí de dimarts en una roda de premsa del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, que ha comparegut per a explicar els detalls al costat dels consellers de Sanitat i Educació, Ana Barceló i Vicent Marzà, respectivament.

 

 

La vacuna que es posarà a este col·lectiu serà la d’Astrazeneca, pel que el personal que entrarà en esta primera fase de vacunació a la comunitat educativa tindrà entre 18 i 55 anys (el 78% del personal de la comunitat educativa potencial). Els majors de 55 anys «seran vacunats en el moment que es tinguen suficients dosis de vacunes, en concret de Pfizer, i tindran eixa priorització», ha puntualitzat Puig.

 

La vacunació es farà en espais habilitats en 23 municipis, amb 242 equips de vacunació i uns 1.000 professionals per a agilitar el procés. Se citarà «centre a centre», tant públics com privats i concertats, d’acord amb un calendari que pretén que el procés es faça d’una manera «àgil i organitzada» i amb la mínima afectació al dia a dia dels centres. Hi haurà cites durant la setmana que ve i la següent. En concret, es vacunarà els dies 15, 16, 17 i 18, i el 26 i 27 de març, mentres que la segona dosi està prevista per a principis de juny.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.