La vacunació del personal dels centres educatius valencians començarà el 15 de març

 

La vacunació del personal de centres educatius valencians –tant docent, com d’administració i servicis i altres treballadors amb contacte amb l’alumnat, com a neteja i monitors– començarà el dilluns que ve, 15 de març. En total, seran unes 116.000 persones en el que constituirà un «assaig de la vacunació massiva» de la població.

 

Este fet ha sigut anunciat este matí de dimarts en una roda de premsa del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, que ha comparegut per a explicar els detalls al costat dels consellers de Sanitat i Educació, Ana Barceló i Vicent Marzà, respectivament.

 

 

La vacuna que es posarà a este col·lectiu serà la d’Astrazeneca, pel que el personal que entrarà en esta primera fase de vacunació a la comunitat educativa tindrà entre 18 i 55 anys (el 78% del personal de la comunitat educativa potencial). Els majors de 55 anys «seran vacunats en el moment que es tinguen suficients dosis de vacunes, en concret de Pfizer, i tindran eixa priorització», ha puntualitzat Puig.

 

La vacunació es farà en espais habilitats en 23 municipis, amb 242 equips de vacunació i uns 1.000 professionals per a agilitar el procés. Se citarà «centre a centre», tant públics com privats i concertats, d’acord amb un calendari que pretén que el procés es faça d’una manera «àgil i organitzada» i amb la mínima afectació al dia a dia dels centres. Hi haurà cites durant la setmana que ve i la següent. En concret, es vacunarà els dies 15, 16, 17 i 18, i el 26 i 27 de març, mentres que la segona dosi està prevista per a principis de juny.

Últimes notícies

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.