La vacunació del personal dels centres educatius valencians començarà el 15 de març

 

La vacunació del personal de centres educatius valencians –tant docent, com d’administració i servicis i altres treballadors amb contacte amb l’alumnat, com a neteja i monitors– començarà el dilluns que ve, 15 de març. En total, seran unes 116.000 persones en el que constituirà un «assaig de la vacunació massiva» de la població.

 

Este fet ha sigut anunciat este matí de dimarts en una roda de premsa del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, que ha comparegut per a explicar els detalls al costat dels consellers de Sanitat i Educació, Ana Barceló i Vicent Marzà, respectivament.

 

 

La vacuna que es posarà a este col·lectiu serà la d’Astrazeneca, pel que el personal que entrarà en esta primera fase de vacunació a la comunitat educativa tindrà entre 18 i 55 anys (el 78% del personal de la comunitat educativa potencial). Els majors de 55 anys «seran vacunats en el moment que es tinguen suficients dosis de vacunes, en concret de Pfizer, i tindran eixa priorització», ha puntualitzat Puig.

 

La vacunació es farà en espais habilitats en 23 municipis, amb 242 equips de vacunació i uns 1.000 professionals per a agilitar el procés. Se citarà «centre a centre», tant públics com privats i concertats, d’acord amb un calendari que pretén que el procés es faça d’una manera «àgil i organitzada» i amb la mínima afectació al dia a dia dels centres. Hi haurà cites durant la setmana que ve i la següent. En concret, es vacunarà els dies 15, 16, 17 i 18, i el 26 i 27 de març, mentres que la segona dosi està prevista per a principis de juny.

Últimes notícies

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar aturades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ alerta que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot paralitzar quasi 12.500 expedients a Espanya, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl es poden quedar paralitzades a la Comunitat

El CGPJ ha advertit que, si Justícia no reforça els jutjats de clàusules sòl, es paralitzaran fins a 12.470 casos en Espanya, més de 5.500 d’ells a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.