La vaga perd força i el 95% dels transportistes ja està treballant

En la tercera setmana de vaga dels transportistes, l’atur comença a perdre força sobretot a causa de l’acord que va aconseguir la patronal del sector, el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC) amb el Ministeri de Transports la setmana passada.

El pacte, que inclou una bonificació de 20 cèntims per litre de combustible i ajudes directes per 450 milions d’euros, ha satisfet a part dels professionals, que han treballat aquest dilluns amb aparent normalitat.

La vicepresidenta i ministra d’Assumptes Econòmics, Nadia Calviño, va assegurar que els aturs que es van produir aquest dilluns són «marginals» i que la majoria del sector ja està operatiu.

«Els últims reductes que queden s’aniran desactivant» al llarg de la setmana, va afirmar en declaracions als mitjans després de l’assemblea d’ATA, convençuda que l’acord al qual es va arribar és «molt positiu» per al sector, amb mesures que arriben als 1.000 milions d’euros.

L’associació d’autònoms va confirmar que el 95% dels 207.000 professionals del transport ja estan treballant. El president d’ATA, Lorenzo Amor, va instar els que continuen protestant que «deixen treballar als que volen treballar». Amor va valorar l’acord amb el Govern i va destacar que les organitzacions no estan per a «desgastar governs», sinó per a «parlar, dialogar i acordar» amb ells.

Es tracta d’un acord que «permet respirar» al sector, va destacar el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, encara que va assegurar que «no és suficient» perquè el problema no ha sigut només l’alça del preu del carburant sinó altres qüestions de fons que «cal arreglar».

En declaracions als mitjans, va recalcar que no és una vaga sinó un «atur patronal» i va mostrar el seu descontentament per l’«intent de paralitzar el país» encara que opine que hi ha una «situació d’injustícia» en el sector del transport.

Per això, va exigir «respecte» per als treballadors per compte d’altri del sector, als quals «no queda un altre remei que treballar». Va reclamar que cessament «aquesta situació de coacció i agressions físiques» als treballadors i que les forces de l’ordre permeten que puguen desenvolupar la seua labor amb seguretat. Álvarez confia que aquesta setmana la situació es vaja normalitzant.

No obstant això, aquesta ajuda no convenç a Manuel Hernández, president de la Plataforma per a la Defensa del Transport de Mercaderies per Carretera, qui considera que és una simple “almoina” i sosté que la vaga es desconvocarà quan hi haja un decret que impedisca contractar per davall de costos, fins que s’aprove una llei que el garantisca de manera estructural.

Així mateix, va animar als transportistes a “no tirar la tovallola en l’última espenta” després de la seua reunió amb la ministra de Transports Raquel Sánchez, per la qual cosa, fins a un altre avís, continuaran amb els aturs.

“Necessitem una mesura abans de començar a treballar que garantisca que això serà així ja. I si es tarda tres mesos a fer la llei que hi haja un decret que de manera provisional cobrisca aqueixa necessitat i no puguen continuar explotant-nos“, va reclamar Hernández després d’aquesta trobada.

Les paraules del representant de la plataforma convocant de la vaga naixen de la reunió mantinguda amb Sánchez, on la ministra es va comprometre al fet que en dos o tres mesos no es pot aprovar un decret llei transitori per a garantir el cobrament per damunt de costos. Segons ha apuntat la Plataforma des de les seues xarxes socials, “l’administració sí o sí que ha de donar-nos una solució perquè tampoc poden aguantar molt més aquest panorama“.

Què demanen els transportistes?

La seua principal reivindicació és prohibir per llei el pagament per davall de costos d’explotació dels serveis de transport de mercaderies per carretera, utilitzant l’observatori de costos dissenyat pel Ministeri de Transports, sent aquest d’obligat compliment sense possibilitat de pacte en contra.

Són preus en molts casos que estan entre un 30 i un 40% per davall del qual serien els corresponents, situació agreujada actualment per l’alça dels combustibles que ha vingut derivada de la invasió russa d’Ucraïna.

La Plataforma explica que no parla de regulació ni d’imposició de preus que eliminen la lliure competència, sinó de protecció i seguretat jurídica quant a la viabilitat econòmica de les empreses de transport i poder repercutir de manera automàtica la pujada de qualsevol cost necessari per al desenvolupament de l’activitat.

Entre moltes altres reivindicacions, també sol·liciten:

Limitar la intermediació en el contracte de transport a un sol contractista.
Prohibir per llei la càrrega i descàrrega per part dels conductors i autònoms que realitzen la conducció dels seus vehicles, sense possibilitat d’acords ni pactes amb carregadors ni destinataris.
Un decret llei que obligue a limitar les labors de càrrega i descàrrega dels camions en un temps màxim d’1 hora des de la seua arribada, o des de l’hora pactada.
Jubilació als 60 anys per als conductors professionals, per ser una professió classificada d’alt risc, aplicant els coeficients reductors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.