València aplicarà incentius sostenibles per a premiar a qui recicle llandes i botella de plàstic

 

La ciutat de València començarà a aplicar en els pròxims mesos un nou sistema de reciclatge a base d’incentius sostenibles per a premiar als veïns que reciclen les llandes i botelles de plàstic. D’eixa forma s’obtindran punts per dipositar els envasos en els contenidors grocs i en el centenar de màquines adaptades que s’instal·laran per la ciutat i que podran ser canviats per abonaments de transport o bons per a productes de proximitat.

 

L’alcalde, Joan Ribó, la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural i Emergència Climàtica; Mireia Mollà, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i el conseller delegat d’Ecoembes, Óscar Martín, han presentat este dimarts ‘Reciclos’, que farà de València la ciutat amb major població a apostar per este pioner Sistema de Devolució i Recompensa (SDR).

 

Els ciutadans, per a obtindre els punts, han de connectarse al webapp de Reciclos, escanejar amb el mòbil el codi de barres de l’envàs i dipositarlo en un dels més de 3.700 contenidors grocs o en el centenar de màquines que s’instal·laran en mercats i altres punts estratègics de la ciutat, que tindran incorporada tecnologia mòbil.

 

Posteriorment, es podran canviar els punts en opcions de mobilitat sostenible, com a abonaments mensuals de transport públic, un patinet elèctric o un tour amb bicicleta per la ciutat, o bons per a donar suport a la compra d’aliments ecològics i de proximitat en comerços de la ciutat. També s’estan estudiant altres incentius com poder donar els punts al Banc d’Aliments i obtindre una bonificació directa sobre la taxa de tractament de residus domèstics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.