València aplicarà incentius sostenibles per a premiar a qui recicle llandes i botella de plàstic

 

La ciutat de València començarà a aplicar en els pròxims mesos un nou sistema de reciclatge a base d’incentius sostenibles per a premiar als veïns que reciclen les llandes i botelles de plàstic. D’eixa forma s’obtindran punts per dipositar els envasos en els contenidors grocs i en el centenar de màquines adaptades que s’instal·laran per la ciutat i que podran ser canviats per abonaments de transport o bons per a productes de proximitat.

 

L’alcalde, Joan Ribó, la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural i Emergència Climàtica; Mireia Mollà, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i el conseller delegat d’Ecoembes, Óscar Martín, han presentat este dimarts ‘Reciclos’, que farà de València la ciutat amb major població a apostar per este pioner Sistema de Devolució i Recompensa (SDR).

 

Els ciutadans, per a obtindre els punts, han de connectarse al webapp de Reciclos, escanejar amb el mòbil el codi de barres de l’envàs i dipositarlo en un dels més de 3.700 contenidors grocs o en el centenar de màquines que s’instal·laran en mercats i altres punts estratègics de la ciutat, que tindran incorporada tecnologia mòbil.

 

Posteriorment, es podran canviar els punts en opcions de mobilitat sostenible, com a abonaments mensuals de transport públic, un patinet elèctric o un tour amb bicicleta per la ciutat, o bons per a donar suport a la compra d’aliments ecològics i de proximitat en comerços de la ciutat. També s’estan estudiant altres incentius com poder donar els punts al Banc d’Aliments i obtindre una bonificació directa sobre la taxa de tractament de residus domèstics.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.