València aplicarà incentius sostenibles per a premiar a qui recicle llandes i botella de plàstic

 

La ciutat de València començarà a aplicar en els pròxims mesos un nou sistema de reciclatge a base d’incentius sostenibles per a premiar als veïns que reciclen les llandes i botelles de plàstic. D’eixa forma s’obtindran punts per dipositar els envasos en els contenidors grocs i en el centenar de màquines adaptades que s’instal·laran per la ciutat i que podran ser canviats per abonaments de transport o bons per a productes de proximitat.

 

L’alcalde, Joan Ribó, la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural i Emergència Climàtica; Mireia Mollà, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i el conseller delegat d’Ecoembes, Óscar Martín, han presentat este dimarts ‘Reciclos’, que farà de València la ciutat amb major població a apostar per este pioner Sistema de Devolució i Recompensa (SDR).

 

Els ciutadans, per a obtindre els punts, han de connectarse al webapp de Reciclos, escanejar amb el mòbil el codi de barres de l’envàs i dipositarlo en un dels més de 3.700 contenidors grocs o en el centenar de màquines que s’instal·laran en mercats i altres punts estratègics de la ciutat, que tindran incorporada tecnologia mòbil.

 

Posteriorment, es podran canviar els punts en opcions de mobilitat sostenible, com a abonaments mensuals de transport públic, un patinet elèctric o un tour amb bicicleta per la ciutat, o bons per a donar suport a la compra d’aliments ecològics i de proximitat en comerços de la ciutat. També s’estan estudiant altres incentius com poder donar els punts al Banc d’Aliments i obtindre una bonificació directa sobre la taxa de tractament de residus domèstics.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.