València aplicarà incentius sostenibles per a premiar a qui recicle llandes i botella de plàstic

 

La ciutat de València començarà a aplicar en els pròxims mesos un nou sistema de reciclatge a base d’incentius sostenibles per a premiar als veïns que reciclen les llandes i botelles de plàstic. D’eixa forma s’obtindran punts per dipositar els envasos en els contenidors grocs i en el centenar de màquines adaptades que s’instal·laran per la ciutat i que podran ser canviats per abonaments de transport o bons per a productes de proximitat.

 

L’alcalde, Joan Ribó, la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural i Emergència Climàtica; Mireia Mollà, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i el conseller delegat d’Ecoembes, Óscar Martín, han presentat este dimarts ‘Reciclos’, que farà de València la ciutat amb major població a apostar per este pioner Sistema de Devolució i Recompensa (SDR).

 

Els ciutadans, per a obtindre els punts, han de connectarse al webapp de Reciclos, escanejar amb el mòbil el codi de barres de l’envàs i dipositarlo en un dels més de 3.700 contenidors grocs o en el centenar de màquines que s’instal·laran en mercats i altres punts estratègics de la ciutat, que tindran incorporada tecnologia mòbil.

 

Posteriorment, es podran canviar els punts en opcions de mobilitat sostenible, com a abonaments mensuals de transport públic, un patinet elèctric o un tour amb bicicleta per la ciutat, o bons per a donar suport a la compra d’aliments ecològics i de proximitat en comerços de la ciutat. També s’estan estudiant altres incentius com poder donar els punts al Banc d’Aliments i obtindre una bonificació directa sobre la taxa de tractament de residus domèstics.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.