València aplicarà incentius sostenibles per a premiar a qui recicle llandes i botella de plàstic

 

La ciutat de València començarà a aplicar en els pròxims mesos un nou sistema de reciclatge a base d’incentius sostenibles per a premiar als veïns que reciclen les llandes i botelles de plàstic. D’eixa forma s’obtindran punts per dipositar els envasos en els contenidors grocs i en el centenar de màquines adaptades que s’instal·laran per la ciutat i que podran ser canviats per abonaments de transport o bons per a productes de proximitat.

 

L’alcalde, Joan Ribó, la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural i Emergència Climàtica; Mireia Mollà, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i el conseller delegat d’Ecoembes, Óscar Martín, han presentat este dimarts ‘Reciclos’, que farà de València la ciutat amb major població a apostar per este pioner Sistema de Devolució i Recompensa (SDR).

 

Els ciutadans, per a obtindre els punts, han de connectarse al webapp de Reciclos, escanejar amb el mòbil el codi de barres de l’envàs i dipositarlo en un dels més de 3.700 contenidors grocs o en el centenar de màquines que s’instal·laran en mercats i altres punts estratègics de la ciutat, que tindran incorporada tecnologia mòbil.

 

Posteriorment, es podran canviar els punts en opcions de mobilitat sostenible, com a abonaments mensuals de transport públic, un patinet elèctric o un tour amb bicicleta per la ciutat, o bons per a donar suport a la compra d’aliments ecològics i de proximitat en comerços de la ciutat. També s’estan estudiant altres incentius com poder donar els punts al Banc d’Aliments i obtindre una bonificació directa sobre la taxa de tractament de residus domèstics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.