València controlarà les plagues del mosquit tigre i les panderoles amb un canó

 

La secció de plagues del Servici de Salut de l’Ajuntament de València ha incorporat, a través de l’empresa Lokímica, un canó nebulitzador de control remot per als tractaments preventius contra el mosquit tigre i les panderoles. Es tracta d’un dels primers canons usats en Europa per al control de plagues. L’artefacte va muntat sobre un vehicle tot terreny i és cent per cent elèctric.

 

El regidor de Salut, Emiliano García, ha afirmat que l’aparell «millora els tractaments, que solen fer-se per la nit quan hi ha menys vianants. Al no produir sorolls no molesta als veïns». «A demés, és més sostenible en reduir les emissions de CO₂ en l’atmosfera i el consum de combustible», ha afegit.

 

Des de Lokímica expliquen que «el canó és adequat per al control de plagues urbanes, té un abast de fins a 40 metres de distància i funciona gràcies a una bateria de liti d’última generació que permet una llarga autonomia de treball. La seua efectivitat i potència iguala a la dels canons motoritzats d’última generació. A demés, compta amb una aplicació específica que permet, a través del telèfon intel·ligent, la gestió dels controls a través de wifi».

 

«Eficàcia i respecte al medi ambient»

La Regidoria de Salut del consistori valencià, a través del servici de control de plagues i l’empresa Lokímica, duen a terme diferents actuacions al llarg de l’any, apostant per «l’eficàcia i el respecte al medi ambient».

 

D’esta manera, l’Ajuntament de València promou la sostenibilitat en un servici com el control de plagues. Una mesura que s’afegix també a altres com el reforç del servici d’atenció al ciutadà amb la incorporació de sis tècnics addicionals. Per al regidor de Salut «l’objectiu és apostar per mesures respectuoses amb el medi ambient i que milloren la qualitat de vida dels ciutadans».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.

Wizz Air obrirà set noves rutes entre Espanya i Itàlia des de setembre

Wizz Air estrenarà set rutes que uniran Milà, Nàpols i Catània amb diverses ciutats espanyoles des de setembre i desembre, amb tarifes des de 24,99 euros.

Detinguts a Xàtiva dos sospitosos d’un intent d’homicidi a tirs contra una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva a dos hòmens acusats d'intentar matar als ocupants d'una vivenda de l'el Real de Gandia, contra la façana del qual es van efectuar cinc trets.

Sèptim dia de vaga del professorat valencià amb negociació clau i amenaça de dimissió massiva

La vaga indefinida del professorat de la xarxa pública valenciana entra en el seu sèptim dia amb una reunió negociadora decisiva i la pressió afegida d'una possible dimissió col·lectiva d'equips directius.

La Porcellana de Llemotges aconseguix la primera indicació geogràfica artesanal protegida per la UEIPO

La Porcellana de Llemotges es convertix en la primera indicació geogràfica artesanal i industrial registrada per la EUIPO, una fita que reforça la protecció de l'artesania europea i obri la porta a noves sol·licituds.

Les directives de centres públics amenacen amb dimitir en bloc si Educació no concreta la seua oferta

Els equips directius de centres públics valencians advertixen que presentaran dimissions col·lectives si la Conselleria d'Educació no presenta per escrit una proposta seriosa i suficient per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.