València controlarà les plagues del mosquit tigre i les panderoles amb un canó

 

La secció de plagues del Servici de Salut de l’Ajuntament de València ha incorporat, a través de l’empresa Lokímica, un canó nebulitzador de control remot per als tractaments preventius contra el mosquit tigre i les panderoles. Es tracta d’un dels primers canons usats en Europa per al control de plagues. L’artefacte va muntat sobre un vehicle tot terreny i és cent per cent elèctric.

 

El regidor de Salut, Emiliano García, ha afirmat que l’aparell «millora els tractaments, que solen fer-se per la nit quan hi ha menys vianants. Al no produir sorolls no molesta als veïns». «A demés, és més sostenible en reduir les emissions de CO₂ en l’atmosfera i el consum de combustible», ha afegit.

 

Des de Lokímica expliquen que «el canó és adequat per al control de plagues urbanes, té un abast de fins a 40 metres de distància i funciona gràcies a una bateria de liti d’última generació que permet una llarga autonomia de treball. La seua efectivitat i potència iguala a la dels canons motoritzats d’última generació. A demés, compta amb una aplicació específica que permet, a través del telèfon intel·ligent, la gestió dels controls a través de wifi».

 

«Eficàcia i respecte al medi ambient»

La Regidoria de Salut del consistori valencià, a través del servici de control de plagues i l’empresa Lokímica, duen a terme diferents actuacions al llarg de l’any, apostant per «l’eficàcia i el respecte al medi ambient».

 

D’esta manera, l’Ajuntament de València promou la sostenibilitat en un servici com el control de plagues. Una mesura que s’afegix també a altres com el reforç del servici d’atenció al ciutadà amb la incorporació de sis tècnics addicionals. Per al regidor de Salut «l’objectiu és apostar per mesures respectuoses amb el medi ambient i que milloren la qualitat de vida dels ciutadans».

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.