València controlarà les plagues del mosquit tigre i les panderoles amb un canó

 

La secció de plagues del Servici de Salut de l’Ajuntament de València ha incorporat, a través de l’empresa Lokímica, un canó nebulitzador de control remot per als tractaments preventius contra el mosquit tigre i les panderoles. Es tracta d’un dels primers canons usats en Europa per al control de plagues. L’artefacte va muntat sobre un vehicle tot terreny i és cent per cent elèctric.

 

El regidor de Salut, Emiliano García, ha afirmat que l’aparell «millora els tractaments, que solen fer-se per la nit quan hi ha menys vianants. Al no produir sorolls no molesta als veïns». «A demés, és més sostenible en reduir les emissions de CO₂ en l’atmosfera i el consum de combustible», ha afegit.

 

Des de Lokímica expliquen que «el canó és adequat per al control de plagues urbanes, té un abast de fins a 40 metres de distància i funciona gràcies a una bateria de liti d’última generació que permet una llarga autonomia de treball. La seua efectivitat i potència iguala a la dels canons motoritzats d’última generació. A demés, compta amb una aplicació específica que permet, a través del telèfon intel·ligent, la gestió dels controls a través de wifi».

 

«Eficàcia i respecte al medi ambient»

La Regidoria de Salut del consistori valencià, a través del servici de control de plagues i l’empresa Lokímica, duen a terme diferents actuacions al llarg de l’any, apostant per «l’eficàcia i el respecte al medi ambient».

 

D’esta manera, l’Ajuntament de València promou la sostenibilitat en un servici com el control de plagues. Una mesura que s’afegix també a altres com el reforç del servici d’atenció al ciutadà amb la incorporació de sis tècnics addicionals. Per al regidor de Salut «l’objectiu és apostar per mesures respectuoses amb el medi ambient i que milloren la qualitat de vida dels ciutadans».

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.