València controlarà les plagues del mosquit tigre i les panderoles amb un canó

 

La secció de plagues del Servici de Salut de l’Ajuntament de València ha incorporat, a través de l’empresa Lokímica, un canó nebulitzador de control remot per als tractaments preventius contra el mosquit tigre i les panderoles. Es tracta d’un dels primers canons usats en Europa per al control de plagues. L’artefacte va muntat sobre un vehicle tot terreny i és cent per cent elèctric.

 

El regidor de Salut, Emiliano García, ha afirmat que l’aparell «millora els tractaments, que solen fer-se per la nit quan hi ha menys vianants. Al no produir sorolls no molesta als veïns». «A demés, és més sostenible en reduir les emissions de CO₂ en l’atmosfera i el consum de combustible», ha afegit.

 

Des de Lokímica expliquen que «el canó és adequat per al control de plagues urbanes, té un abast de fins a 40 metres de distància i funciona gràcies a una bateria de liti d’última generació que permet una llarga autonomia de treball. La seua efectivitat i potència iguala a la dels canons motoritzats d’última generació. A demés, compta amb una aplicació específica que permet, a través del telèfon intel·ligent, la gestió dels controls a través de wifi».

 

«Eficàcia i respecte al medi ambient»

La Regidoria de Salut del consistori valencià, a través del servici de control de plagues i l’empresa Lokímica, duen a terme diferents actuacions al llarg de l’any, apostant per «l’eficàcia i el respecte al medi ambient».

 

D’esta manera, l’Ajuntament de València promou la sostenibilitat en un servici com el control de plagues. Una mesura que s’afegix també a altres com el reforç del servici d’atenció al ciutadà amb la incorporació de sis tècnics addicionals. Per al regidor de Salut «l’objectiu és apostar per mesures respectuoses amb el medi ambient i que milloren la qualitat de vida dels ciutadans».

Últimes notícies

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.