La Policia Local de València denuncia a unes 1.300 persones per no portar la mascareta

 

La Policia Local de València ha denunciat a 1.267 persones per no portar mascareta des de què es va decretar el seu ús obligatori, una dada que per al regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, «demostra que li hem perdut el respecte a la Covid-19».

 

L’edil, que ha apel·lat a la responsabilitat, ha insistit en l’obligatorietat de l’ús de la mascareta i en la necessitat de mantindre les distàncies físiques. «Hem d’integrar el que ja sabíem fa uns mesos i que ara pareix que hem oblidat: Qualsevol pot contagiar, qualsevol pot ser contagiat i el contagi pot produir-se en qualsevol situació».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els dies que concentren més denúncies per no portar mascareta coincidixen amb els caps de setmana. Els divendres acumulen un total de 278 i els seguixen els diumenges amb 230. A continuació figuren els dijous, amb 207, i els dissabtes, amb 171.

 

«No es pot criminalitzar a la joventut»

«Es tracta d’un problema de comportament i responsabilitat i no es pot criminalitzar la joventut, els jóvens reproduixen moltes voltes comportaments. Darrere d’estes xifres de denúncies, també hi ha sancions per comportaments de persones adultes que no es comporten amb tota la responsabilitat que requerix este moment crucial», ha afegit el regidor Aarón Cano, per a qui cada nou brot «és un colp a la nostra societat, al nostre benestar, a la nostra economia i en la nostra mà està no autolesionar-nos amb les nostres actituds».

 

En La Marina s’han registrat fins a data de hui 395 denúncies, 247 de nit i 148 de vesprada. Els caps de setmana tornen a concentrar de nou la major part de sancions, concretament els diumenges, quan la Policia Local de València ha arribat a imposar fins 123 denúncies; el seguixen el divendres, amb 88, i el dissabte, amb 69.

 

La Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS), amb 594 denúncies, és la unitat que més sancions ha imposat en formar part de les seues tasques principals durant estos dies; li seguix la Divisió de Seguretat Viària, amb 216. Pel que fa als districtes, lidera el nombre de sancions Russafa, amb 150, i a continuació està la 1a Unitat, Centre, amb 93 denúncies per no portar mascareta.

Últimes notícies

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.