La Policia Local de València denuncia a unes 1.300 persones per no portar la mascareta

 

La Policia Local de València ha denunciat a 1.267 persones per no portar mascareta des de què es va decretar el seu ús obligatori, una dada que per al regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, «demostra que li hem perdut el respecte a la Covid-19».

 

L’edil, que ha apel·lat a la responsabilitat, ha insistit en l’obligatorietat de l’ús de la mascareta i en la necessitat de mantindre les distàncies físiques. «Hem d’integrar el que ja sabíem fa uns mesos i que ara pareix que hem oblidat: Qualsevol pot contagiar, qualsevol pot ser contagiat i el contagi pot produir-se en qualsevol situació».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els dies que concentren més denúncies per no portar mascareta coincidixen amb els caps de setmana. Els divendres acumulen un total de 278 i els seguixen els diumenges amb 230. A continuació figuren els dijous, amb 207, i els dissabtes, amb 171.

 

«No es pot criminalitzar a la joventut»

«Es tracta d’un problema de comportament i responsabilitat i no es pot criminalitzar la joventut, els jóvens reproduixen moltes voltes comportaments. Darrere d’estes xifres de denúncies, també hi ha sancions per comportaments de persones adultes que no es comporten amb tota la responsabilitat que requerix este moment crucial», ha afegit el regidor Aarón Cano, per a qui cada nou brot «és un colp a la nostra societat, al nostre benestar, a la nostra economia i en la nostra mà està no autolesionar-nos amb les nostres actituds».

 

En La Marina s’han registrat fins a data de hui 395 denúncies, 247 de nit i 148 de vesprada. Els caps de setmana tornen a concentrar de nou la major part de sancions, concretament els diumenges, quan la Policia Local de València ha arribat a imposar fins 123 denúncies; el seguixen el divendres, amb 88, i el dissabte, amb 69.

 

La Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS), amb 594 denúncies, és la unitat que més sancions ha imposat en formar part de les seues tasques principals durant estos dies; li seguix la Divisió de Seguretat Viària, amb 216. Pel que fa als districtes, lidera el nombre de sancions Russafa, amb 150, i a continuació està la 1a Unitat, Centre, amb 93 denúncies per no portar mascareta.

Últimes notícies

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.

El PSPV exigirà explicacions a Pérez Llorca i Valderrama pel gran incendi de la Vall d’Uixó

El PSPV ha avançat que reclamarà en Les Corts la compareixença del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i del conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama, per a donar explicacions sobre l'incendi actiu de la Vall d'Uixó. La portaveu adjunta, María José Salvador, subratlla que ara la prioritat és l'extinció, però avisa que després exigiran responsabilitats polítiques.

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.
FILMOTECA D'ESTIU