La Policia Local de València denuncia a unes 1.300 persones per no portar la mascareta

 

La Policia Local de València ha denunciat a 1.267 persones per no portar mascareta des de què es va decretar el seu ús obligatori, una dada que per al regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, «demostra que li hem perdut el respecte a la Covid-19».

 

L’edil, que ha apel·lat a la responsabilitat, ha insistit en l’obligatorietat de l’ús de la mascareta i en la necessitat de mantindre les distàncies físiques. «Hem d’integrar el que ja sabíem fa uns mesos i que ara pareix que hem oblidat: Qualsevol pot contagiar, qualsevol pot ser contagiat i el contagi pot produir-se en qualsevol situació».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els dies que concentren més denúncies per no portar mascareta coincidixen amb els caps de setmana. Els divendres acumulen un total de 278 i els seguixen els diumenges amb 230. A continuació figuren els dijous, amb 207, i els dissabtes, amb 171.

 

«No es pot criminalitzar a la joventut»

«Es tracta d’un problema de comportament i responsabilitat i no es pot criminalitzar la joventut, els jóvens reproduixen moltes voltes comportaments. Darrere d’estes xifres de denúncies, també hi ha sancions per comportaments de persones adultes que no es comporten amb tota la responsabilitat que requerix este moment crucial», ha afegit el regidor Aarón Cano, per a qui cada nou brot «és un colp a la nostra societat, al nostre benestar, a la nostra economia i en la nostra mà està no autolesionar-nos amb les nostres actituds».

 

En La Marina s’han registrat fins a data de hui 395 denúncies, 247 de nit i 148 de vesprada. Els caps de setmana tornen a concentrar de nou la major part de sancions, concretament els diumenges, quan la Policia Local de València ha arribat a imposar fins 123 denúncies; el seguixen el divendres, amb 88, i el dissabte, amb 69.

 

La Unitat de Convivència i Seguretat (UCOS), amb 594 denúncies, és la unitat que més sancions ha imposat en formar part de les seues tasques principals durant estos dies; li seguix la Divisió de Seguretat Viària, amb 216. Pel que fa als districtes, lidera el nombre de sancions Russafa, amb 150, i a continuació està la 1a Unitat, Centre, amb 93 denúncies per no portar mascareta.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.