València manté els festius escolars de març a pesar de la suspensió de les Falles

 

El Consell Escolar Municipal de València ha decidit, per majoria, mantindre els festius escolars previstos per a març, els dies 16, 17 i 18, a pesar de la suspensió de les Falles per la situació de la pandèmia.

 

Durant la sessió, convocada amb caràcter extraordinari, hi ha hagut diversitat de propostes. De la mateixa manera, l’opció de mantindre el calendari, els dies 16, 17 i 18, ha resultat la més votada amb 14 vots.

 

La possibilitat de mantindre el 17 i 18 de març però canviar el tercer dia al 3 de maig ha comptat amb 8 vots, mentres que una tercera opció, la de passar els tres dies inicials al 29, 30 i 31 de març, per ser els dies previs a les vacances de Setmana Santa, ha tingut 6 vots.

Mantindre els dies festius era també la proposta defensada per l’Ajuntament, segons havia avançat la regidora d’Educació i presidenta del Consell Escolar Municipal, Maite Ibáñez. L’edil justifica la postura en què, d’esta manera, es respecta la planificació escolar i la programació d’unitats didàctiques que ja estan coordinades des de principi de curs.

 

Programació didàctica prevista

«Volem donar suport a un desenvolupament de curs que siga el més eficient possible i que facilite la tasca de la comunitat educativa», manté Ibáñez.

 

També ha defensat esta postura, entre altres representants, la del Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV), qui ha subratllat la importància de mantindre la programació didàctica prevista.

 

De la mateixa manera, des d’esta organització sindical han incidit en què, «en un curs tan dur com l’actual, estos dies festius vindran molt bé al professorat i als alumnes per a tindre un descans».

Últimes notícies

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.