17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

València manté els festius escolars de març a pesar de la suspensió de les Falles

 

El Consell Escolar Municipal de València ha decidit, per majoria, mantindre els festius escolars previstos per a març, els dies 16, 17 i 18, a pesar de la suspensió de les Falles per la situació de la pandèmia.

 

Durant la sessió, convocada amb caràcter extraordinari, hi ha hagut diversitat de propostes. De la mateixa manera, l’opció de mantindre el calendari, els dies 16, 17 i 18, ha resultat la més votada amb 14 vots.

 

La possibilitat de mantindre el 17 i 18 de març però canviar el tercer dia al 3 de maig ha comptat amb 8 vots, mentres que una tercera opció, la de passar els tres dies inicials al 29, 30 i 31 de març, per ser els dies previs a les vacances de Setmana Santa, ha tingut 6 vots.

Mantindre els dies festius era també la proposta defensada per l’Ajuntament, segons havia avançat la regidora d’Educació i presidenta del Consell Escolar Municipal, Maite Ibáñez. L’edil justifica la postura en què, d’esta manera, es respecta la planificació escolar i la programació d’unitats didàctiques que ja estan coordinades des de principi de curs.

 

Programació didàctica prevista

«Volem donar suport a un desenvolupament de curs que siga el més eficient possible i que facilite la tasca de la comunitat educativa», manté Ibáñez.

 

També ha defensat esta postura, entre altres representants, la del Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV), qui ha subratllat la importància de mantindre la programació didàctica prevista.

 

De la mateixa manera, des d’esta organització sindical han incidit en què, «en un curs tan dur com l’actual, estos dies festius vindran molt bé al professorat i als alumnes per a tindre un descans».

Últimes notícies

L’anestesista detingut per homicidi imprudent d’una xiqueta és sospitós de robar medicaments

La Policia ha detingut a l'anestesista que va sedar a la xiqueta de 6 anys morta en una clínica dental d'Alzira i li atribuïx també el furt de fàrmacs de l'hospital. La propietària de la clínica ha sigut arrestada i s'investiguen possibles delictes contra la salut pública i omissió del deure de socors.

Junqueras demana a Junts servir a la societat i deixar les baralles i reconciliacions constants

En una visita a zones afectades per la dana, el líder d'ERC ha instat a Junts a centrar-se en el servici públic i ha urgit a PSOE i Junts a complir compromisos. També ha mostrat suport als damnificats i ha lamentat la lentitud de les infraestructures de protecció.

Dos detinguts per l’homicidi de l’home desaparegut a Sueca al febrer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones per l'homicidi d'un home desaparegut a Sueca des de febrer i va localitzar restes en una parcel·la vinculada a un d'ells. La identitat de les restes s'està verificant.

El Congrés publicarà en el Butlletí els textos en valencià de les iniciatives aprovades definitivament facilitats per l’AVL

El Congrés publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts Generals les versions en valencià de les iniciatives legislatives aprovades definitivament, tal com les facilite l'AVL. El conveni, firmat per Francina Armengol i Verònica Cantó, preveu dos anys de vigència, 25.000 euros anuals i una comissió de seguiment.

El Govern confirma com a violència masclista l’assassinat de Oriana a Alacant

El Govern ha confirmat com a violència masclista l'assassinat de Oriana, de 29 anys, a Alacant. No hi havia denúncies prèvies i el presumpte agressor es va suïcidar.

Pérez Llorca configura un Consell amb 11 carteres i manté a 8 consellers de Mazón

Pérez Llorca ha ampliat el Consell a 11 conselleries, amb tres vicepresidències, manté a huit consellers de Mazón i relleva a Ruth Merino. L'estructura s'ha reorganitzat amb noves carteres i amb Política Lingüística sota Presidència.

Compromís acusa a Pérez Llorca d’insultar a les víctimes en mantindre el Consell de Mazón

Joan Baldoví ha acusat a Juanfran Pérez Llorca de 'insultar novament' a les víctimes de la dana en mantindre la pràctica totalitat del Consell de Carlos Mazón. El síndic de Compromís ha retret la continuïtat de càrrecs i l'absència d'eleccions.

Morata defén una Comunitat Valenciana estratègica per a Europa

Morata ha afirmat que la Comunitat viu una oportunitat històrica per a ser estratègica a Europa i ha exigit infraestructures clau, energia estable i vivenda per a atraure talent.