València manté els festius escolars de març a pesar de la suspensió de les Falles

 

El Consell Escolar Municipal de València ha decidit, per majoria, mantindre els festius escolars previstos per a març, els dies 16, 17 i 18, a pesar de la suspensió de les Falles per la situació de la pandèmia.

 

Durant la sessió, convocada amb caràcter extraordinari, hi ha hagut diversitat de propostes. De la mateixa manera, l’opció de mantindre el calendari, els dies 16, 17 i 18, ha resultat la més votada amb 14 vots.

 

La possibilitat de mantindre el 17 i 18 de març però canviar el tercer dia al 3 de maig ha comptat amb 8 vots, mentres que una tercera opció, la de passar els tres dies inicials al 29, 30 i 31 de març, per ser els dies previs a les vacances de Setmana Santa, ha tingut 6 vots.

Mantindre els dies festius era també la proposta defensada per l’Ajuntament, segons havia avançat la regidora d’Educació i presidenta del Consell Escolar Municipal, Maite Ibáñez. L’edil justifica la postura en què, d’esta manera, es respecta la planificació escolar i la programació d’unitats didàctiques que ja estan coordinades des de principi de curs.

 

Programació didàctica prevista

«Volem donar suport a un desenvolupament de curs que siga el més eficient possible i que facilite la tasca de la comunitat educativa», manté Ibáñez.

 

També ha defensat esta postura, entre altres representants, la del Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV), qui ha subratllat la importància de mantindre la programació didàctica prevista.

 

De la mateixa manera, des d’esta organització sindical han incidit en què, «en un curs tan dur com l’actual, estos dies festius vindran molt bé al professorat i als alumnes per a tindre un descans».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.