València manté els festius escolars de març a pesar de la suspensió de les Falles

 

El Consell Escolar Municipal de València ha decidit, per majoria, mantindre els festius escolars previstos per a març, els dies 16, 17 i 18, a pesar de la suspensió de les Falles per la situació de la pandèmia.

 

Durant la sessió, convocada amb caràcter extraordinari, hi ha hagut diversitat de propostes. De la mateixa manera, l’opció de mantindre el calendari, els dies 16, 17 i 18, ha resultat la més votada amb 14 vots.

 

La possibilitat de mantindre el 17 i 18 de març però canviar el tercer dia al 3 de maig ha comptat amb 8 vots, mentres que una tercera opció, la de passar els tres dies inicials al 29, 30 i 31 de març, per ser els dies previs a les vacances de Setmana Santa, ha tingut 6 vots.

Mantindre els dies festius era també la proposta defensada per l’Ajuntament, segons havia avançat la regidora d’Educació i presidenta del Consell Escolar Municipal, Maite Ibáñez. L’edil justifica la postura en què, d’esta manera, es respecta la planificació escolar i la programació d’unitats didàctiques que ja estan coordinades des de principi de curs.

 

Programació didàctica prevista

«Volem donar suport a un desenvolupament de curs que siga el més eficient possible i que facilite la tasca de la comunitat educativa», manté Ibáñez.

 

També ha defensat esta postura, entre altres representants, la del Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV), qui ha subratllat la importància de mantindre la programació didàctica prevista.

 

De la mateixa manera, des d’esta organització sindical han incidit en què, «en un curs tan dur com l’actual, estos dies festius vindran molt bé al professorat i als alumnes per a tindre un descans».

Últimes notícies

El Suprem dona la raó a un hipotecat valencià i anul·la una prima única de segur vinculada al préstec

El Tribunal Suprem ha declarat abusiva i no transparent una clàusula que obligava un client a finançar una prima única de segur de vida vinculada a una hipoteca del Banco Popular, en un cas jutjat a València.

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.