10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

València manté els festius escolars de març a pesar de la suspensió de les Falles

 

El Consell Escolar Municipal de València ha decidit, per majoria, mantindre els festius escolars previstos per a març, els dies 16, 17 i 18, a pesar de la suspensió de les Falles per la situació de la pandèmia.

 

Durant la sessió, convocada amb caràcter extraordinari, hi ha hagut diversitat de propostes. De la mateixa manera, l’opció de mantindre el calendari, els dies 16, 17 i 18, ha resultat la més votada amb 14 vots.

 

La possibilitat de mantindre el 17 i 18 de març però canviar el tercer dia al 3 de maig ha comptat amb 8 vots, mentres que una tercera opció, la de passar els tres dies inicials al 29, 30 i 31 de març, per ser els dies previs a les vacances de Setmana Santa, ha tingut 6 vots.

Mantindre els dies festius era també la proposta defensada per l’Ajuntament, segons havia avançat la regidora d’Educació i presidenta del Consell Escolar Municipal, Maite Ibáñez. L’edil justifica la postura en què, d’esta manera, es respecta la planificació escolar i la programació d’unitats didàctiques que ja estan coordinades des de principi de curs.

 

Programació didàctica prevista

«Volem donar suport a un desenvolupament de curs que siga el més eficient possible i que facilite la tasca de la comunitat educativa», manté Ibáñez.

 

També ha defensat esta postura, entre altres representants, la del Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV), qui ha subratllat la importància de mantindre la programació didàctica prevista.

 

De la mateixa manera, des d’esta organització sindical han incidit en què, «en un curs tan dur com l’actual, estos dies festius vindran molt bé al professorat i als alumnes per a tindre un descans».

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.