València cancel·la la Processó Cívica del 9 d’Octubre i trasllada les mascletaes i castells als pobles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este dimarts, la cancel·lació de la processó cívica que tradicionalment recorre alguns dels principals carrers del centre de la ciutat, amb la Senyera, per a commemorar el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

 

La pandèmia de la Covid-19 ha obligat a suspendre este acte per motius de seguretat per a «evitar aglomeracions». En el seu lloc, «els valencians podran processionar per a vore la Senyera, amb les corresponents mesures de seguretat, en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, com a «homenatge a un símbol que ens identifica com a poble, com un poble solidari, un poble responsable i un poble cooperatiu».

 

D’esta forma ho ha anunciat l’alcalde després de la celebració d’una Junta Extraordinària de Portaveus en la que s’ha abordat com celebrar l’efemèride enguany. També amb intenció d’evitar grans concentracions de gent, ha avançat que no es farà una gran mascletà en la Plaça de l’Ajuntament, sinó que es traslladaran i distribuiran els actes pirotècnics: el dia 8 els castells i focs artificials, i el dia 9 les mascletaes.

 

Un 9 d’Octubre diferent

Ribó ha explicat que, el 9 d’Octubre, a les 12.00 hores, es traurà la Senyera del Museu Històric i es traslladarà al Saló de Cristall, acompanyada d’una representació de la Corporació i els timbalers. A partir de les 12.30 hores «tota la ciutadania està convidada, amb les oportunes mesures de seguretat, a entrar en sa casa per a homenatjar la Senyera» fins a les 21.00 hores, quan tornarà al museu.

 

L’alcalde ha lamentat que la celebració del 9 d’Octubre «no pot donar-se en les condicions dels altres anys per l’existència de la pandèmia», per això en la Junta de Portaveus «hem constatat que s’ha de fer un 9 d’Octubre diferent».

 

Les Medalles d’Or de la ciutat

A demés, s’estan estudiant altres possibilitats, com la d’estendre la celebració al 8 d’octubre també traslladant la celebració de l’acte d’Honors i Distincions al matí d’este dia, i obrint l’Ajuntament durant la vesprada per a que la ciutadania puga ja visitar la Senyera.

 

L’Ajuntament de València reconeixerà la labor del regidor d’Hisenda, Ramón Vilar, que va morir este estiu, amb el títol de regidor honorari a títol pòstum, que serà entregat als seus familiars. Els periodistes Vicente Vergara i María José Grimaldo i el defensor del Major, José Pelegrí, seran nomenats Fills Predilectes; i l’empresari Silvino Navarro i la compositora Ángeles López Artiga, Fills Adoptius de la Ciutat.

 

La Policia Local de València, la Societat Esportiva Correcaminos, el Gremi de Forners i Pastissers de València, el Banc d’Aliments i el col·lectiu València amb bici rebran les Medalles d’Or de la Ciutat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.