7.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

València cancel·la la Processó Cívica del 9 d’Octubre i trasllada les mascletaes i castells als pobles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este dimarts, la cancel·lació de la processó cívica que tradicionalment recorre alguns dels principals carrers del centre de la ciutat, amb la Senyera, per a commemorar el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

 

La pandèmia de la Covid-19 ha obligat a suspendre este acte per motius de seguretat per a «evitar aglomeracions». En el seu lloc, «els valencians podran processionar per a vore la Senyera, amb les corresponents mesures de seguretat, en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, com a «homenatge a un símbol que ens identifica com a poble, com un poble solidari, un poble responsable i un poble cooperatiu».

 

D’esta forma ho ha anunciat l’alcalde després de la celebració d’una Junta Extraordinària de Portaveus en la que s’ha abordat com celebrar l’efemèride enguany. També amb intenció d’evitar grans concentracions de gent, ha avançat que no es farà una gran mascletà en la Plaça de l’Ajuntament, sinó que es traslladaran i distribuiran els actes pirotècnics: el dia 8 els castells i focs artificials, i el dia 9 les mascletaes.

 

Un 9 d’Octubre diferent

Ribó ha explicat que, el 9 d’Octubre, a les 12.00 hores, es traurà la Senyera del Museu Històric i es traslladarà al Saló de Cristall, acompanyada d’una representació de la Corporació i els timbalers. A partir de les 12.30 hores «tota la ciutadania està convidada, amb les oportunes mesures de seguretat, a entrar en sa casa per a homenatjar la Senyera» fins a les 21.00 hores, quan tornarà al museu.

 

L’alcalde ha lamentat que la celebració del 9 d’Octubre «no pot donar-se en les condicions dels altres anys per l’existència de la pandèmia», per això en la Junta de Portaveus «hem constatat que s’ha de fer un 9 d’Octubre diferent».

 

Les Medalles d’Or de la ciutat

A demés, s’estan estudiant altres possibilitats, com la d’estendre la celebració al 8 d’octubre també traslladant la celebració de l’acte d’Honors i Distincions al matí d’este dia, i obrint l’Ajuntament durant la vesprada per a que la ciutadania puga ja visitar la Senyera.

 

L’Ajuntament de València reconeixerà la labor del regidor d’Hisenda, Ramón Vilar, que va morir este estiu, amb el títol de regidor honorari a títol pòstum, que serà entregat als seus familiars. Els periodistes Vicente Vergara i María José Grimaldo i el defensor del Major, José Pelegrí, seran nomenats Fills Predilectes; i l’empresari Silvino Navarro i la compositora Ángeles López Artiga, Fills Adoptius de la Ciutat.

 

La Policia Local de València, la Societat Esportiva Correcaminos, el Gremi de Forners i Pastissers de València, el Banc d’Aliments i el col·lectiu València amb bici rebran les Medalles d’Or de la Ciutat.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.