València cancel·la la Processó Cívica del 9 d’Octubre i trasllada les mascletaes i castells als pobles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este dimarts, la cancel·lació de la processó cívica que tradicionalment recorre alguns dels principals carrers del centre de la ciutat, amb la Senyera, per a commemorar el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

 

La pandèmia de la Covid-19 ha obligat a suspendre este acte per motius de seguretat per a «evitar aglomeracions». En el seu lloc, «els valencians podran processionar per a vore la Senyera, amb les corresponents mesures de seguretat, en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, com a «homenatge a un símbol que ens identifica com a poble, com un poble solidari, un poble responsable i un poble cooperatiu».

 

D’esta forma ho ha anunciat l’alcalde després de la celebració d’una Junta Extraordinària de Portaveus en la que s’ha abordat com celebrar l’efemèride enguany. També amb intenció d’evitar grans concentracions de gent, ha avançat que no es farà una gran mascletà en la Plaça de l’Ajuntament, sinó que es traslladaran i distribuiran els actes pirotècnics: el dia 8 els castells i focs artificials, i el dia 9 les mascletaes.

 

Un 9 d’Octubre diferent

Ribó ha explicat que, el 9 d’Octubre, a les 12.00 hores, es traurà la Senyera del Museu Històric i es traslladarà al Saló de Cristall, acompanyada d’una representació de la Corporació i els timbalers. A partir de les 12.30 hores «tota la ciutadania està convidada, amb les oportunes mesures de seguretat, a entrar en sa casa per a homenatjar la Senyera» fins a les 21.00 hores, quan tornarà al museu.

 

L’alcalde ha lamentat que la celebració del 9 d’Octubre «no pot donar-se en les condicions dels altres anys per l’existència de la pandèmia», per això en la Junta de Portaveus «hem constatat que s’ha de fer un 9 d’Octubre diferent».

 

Les Medalles d’Or de la ciutat

A demés, s’estan estudiant altres possibilitats, com la d’estendre la celebració al 8 d’octubre també traslladant la celebració de l’acte d’Honors i Distincions al matí d’este dia, i obrint l’Ajuntament durant la vesprada per a que la ciutadania puga ja visitar la Senyera.

 

L’Ajuntament de València reconeixerà la labor del regidor d’Hisenda, Ramón Vilar, que va morir este estiu, amb el títol de regidor honorari a títol pòstum, que serà entregat als seus familiars. Els periodistes Vicente Vergara i María José Grimaldo i el defensor del Major, José Pelegrí, seran nomenats Fills Predilectes; i l’empresari Silvino Navarro i la compositora Ángeles López Artiga, Fills Adoptius de la Ciutat.

 

La Policia Local de València, la Societat Esportiva Correcaminos, el Gremi de Forners i Pastissers de València, el Banc d’Aliments i el col·lectiu València amb bici rebran les Medalles d’Or de la Ciutat.

Últimes notícies

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.