València cancel·la la Processó Cívica del 9 d’Octubre i trasllada les mascletaes i castells als pobles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este dimarts, la cancel·lació de la processó cívica que tradicionalment recorre alguns dels principals carrers del centre de la ciutat, amb la Senyera, per a commemorar el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

 

La pandèmia de la Covid-19 ha obligat a suspendre este acte per motius de seguretat per a «evitar aglomeracions». En el seu lloc, «els valencians podran processionar per a vore la Senyera, amb les corresponents mesures de seguretat, en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, com a «homenatge a un símbol que ens identifica com a poble, com un poble solidari, un poble responsable i un poble cooperatiu».

 

D’esta forma ho ha anunciat l’alcalde després de la celebració d’una Junta Extraordinària de Portaveus en la que s’ha abordat com celebrar l’efemèride enguany. També amb intenció d’evitar grans concentracions de gent, ha avançat que no es farà una gran mascletà en la Plaça de l’Ajuntament, sinó que es traslladaran i distribuiran els actes pirotècnics: el dia 8 els castells i focs artificials, i el dia 9 les mascletaes.

 

Un 9 d’Octubre diferent

Ribó ha explicat que, el 9 d’Octubre, a les 12.00 hores, es traurà la Senyera del Museu Històric i es traslladarà al Saló de Cristall, acompanyada d’una representació de la Corporació i els timbalers. A partir de les 12.30 hores «tota la ciutadania està convidada, amb les oportunes mesures de seguretat, a entrar en sa casa per a homenatjar la Senyera» fins a les 21.00 hores, quan tornarà al museu.

 

L’alcalde ha lamentat que la celebració del 9 d’Octubre «no pot donar-se en les condicions dels altres anys per l’existència de la pandèmia», per això en la Junta de Portaveus «hem constatat que s’ha de fer un 9 d’Octubre diferent».

 

Les Medalles d’Or de la ciutat

A demés, s’estan estudiant altres possibilitats, com la d’estendre la celebració al 8 d’octubre també traslladant la celebració de l’acte d’Honors i Distincions al matí d’este dia, i obrint l’Ajuntament durant la vesprada per a que la ciutadania puga ja visitar la Senyera.

 

L’Ajuntament de València reconeixerà la labor del regidor d’Hisenda, Ramón Vilar, que va morir este estiu, amb el títol de regidor honorari a títol pòstum, que serà entregat als seus familiars. Els periodistes Vicente Vergara i María José Grimaldo i el defensor del Major, José Pelegrí, seran nomenats Fills Predilectes; i l’empresari Silvino Navarro i la compositora Ángeles López Artiga, Fills Adoptius de la Ciutat.

 

La Policia Local de València, la Societat Esportiva Correcaminos, el Gremi de Forners i Pastissers de València, el Banc d’Aliments i el col·lectiu València amb bici rebran les Medalles d’Or de la Ciutat.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.