Anuncios

València cancel·la la Processó Cívica del 9 d’Octubre i trasllada les mascletaes i castells als pobles

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat este dimarts, la cancel·lació de la processó cívica que tradicionalment recorre alguns dels principals carrers del centre de la ciutat, amb la Senyera, per a commemorar el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

 

La pandèmia de la Covid-19 ha obligat a suspendre este acte per motius de seguretat per a «evitar aglomeracions». En el seu lloc, «els valencians podran processionar per a vore la Senyera, amb les corresponents mesures de seguretat, en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, com a «homenatge a un símbol que ens identifica com a poble, com un poble solidari, un poble responsable i un poble cooperatiu».

Anuncios

 

D’esta forma ho ha anunciat l’alcalde després de la celebració d’una Junta Extraordinària de Portaveus en la que s’ha abordat com celebrar l’efemèride enguany. També amb intenció d’evitar grans concentracions de gent, ha avançat que no es farà una gran mascletà en la Plaça de l’Ajuntament, sinó que es traslladaran i distribuiran els actes pirotècnics: el dia 8 els castells i focs artificials, i el dia 9 les mascletaes.

 

Un 9 d’Octubre diferent

Ribó ha explicat que, el 9 d’Octubre, a les 12.00 hores, es traurà la Senyera del Museu Històric i es traslladarà al Saló de Cristall, acompanyada d’una representació de la Corporació i els timbalers. A partir de les 12.30 hores «tota la ciutadania està convidada, amb les oportunes mesures de seguretat, a entrar en sa casa per a homenatjar la Senyera» fins a les 21.00 hores, quan tornarà al museu.

 

L’alcalde ha lamentat que la celebració del 9 d’Octubre «no pot donar-se en les condicions dels altres anys per l’existència de la pandèmia», per això en la Junta de Portaveus «hem constatat que s’ha de fer un 9 d’Octubre diferent».

 

Les Medalles d’Or de la ciutat

A demés, s’estan estudiant altres possibilitats, com la d’estendre la celebració al 8 d’octubre també traslladant la celebració de l’acte d’Honors i Distincions al matí d’este dia, i obrint l’Ajuntament durant la vesprada per a que la ciutadania puga ja visitar la Senyera.

 

L’Ajuntament de València reconeixerà la labor del regidor d’Hisenda, Ramón Vilar, que va morir este estiu, amb el títol de regidor honorari a títol pòstum, que serà entregat als seus familiars. Els periodistes Vicente Vergara i María José Grimaldo i el defensor del Major, José Pelegrí, seran nomenats Fills Predilectes; i l’empresari Silvino Navarro i la compositora Ángeles López Artiga, Fills Adoptius de la Ciutat.

 

La Policia Local de València, la Societat Esportiva Correcaminos, el Gremi de Forners i Pastissers de València, el Banc d’Aliments i el col·lectiu València amb bici rebran les Medalles d’Or de la Ciutat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios