València retira la candidatura per a acollir la 37a Copa Amèrica

El Real Club Nàutic (RCN) València ha anunciat a través d’un comunicat que retira la candidatura de la ciutat de València com a seu per a tornar a disputar la final de la 37a America’s Cup. La ciutat del Túria era una de les seleccionades entre les tres finalistes juntament amb Cork (Irlanda) i Gidda (Arabía Saudita) per a albergar el trofeu esportiu més antic del món.

Els impulsors de la candidatura valenciana, Niccolò Porzio di Camporotondo, fundador d’H2O Riders Science & Management; Alejandro Fliquete i Carlos de Beltrán, president i gerent del RCN València, respectivament; i Antonio Alquezar, soci de Redstone Advisory Partners, han explicat que «després de mesos de col·laboracions constructives» amb els titulars dels drets de la competició, «no s’han pogut alinear els interessos».

Fliquete ha indicat que «des de la RCN València sempre hem treballat centrant els nostres esforços a aportar un benefici a l’economia valenciana» i que el Club «sempre ha estat al servei de València i sempre treballarà per a protegir els interessos dels valencians»

Per part seua, el fundador d’H2O Riders Science & Management ha assegurat que la America’s Cup hauria estat «l’accelerador perfecte» per al Pla de Reactivació Marítima de València en el qual treballen des de fa temps i implantaran «abans que finalitze l’any»

Crítiques del Partit Popular

La portaveu del Grup Municipal Popular de l’Ajuntament de València, Mª José Catalá, ha criticat que s’haja hagut de retirar la candidatura de la ciutat de València per «la falta de suport» de les institucions valencianes. «Ribó i Puig deixen a València sense una oportunitat de futur, sense una opció de projecció internacional, de generació d’oportunitats i de creixement econòmic per a molts sectors de la ciutat», ha afirmat.

En este sentit, ha agraït als impulsors de la candidatura valenciana, «la seua valentia i tot el treball realitzat que ha portat la candidatura fins a la final enfront de Gidda i Cork i que ara es retira per la falta d’ambició i suport de les institucions valencianes, que han fet inviable continuar malgrat tot el realitzat», ha apuntat Catalá.

Per a la portaveu popular, «Ribó a més de cedir les instal·lacions de la Marina hauria d’haver tendit la mà als promotors de la candidatura per a buscar entre tots una solució per al pagament del cànon, promovent la col·laboració pública privada perquè el cost per a les arques municipals fos el menor possible.»

Així mateix ha indicat que sorprén el silenci de la Puig després de secundar «sense fissures» la Volvo Ocean Race i el pagament del seu cànon de 22 milions d’euros i «a València no ha donat suport a un projecte que hagués atret turisme i inversions a la ciutat. És lamentable que el president de tots els valencians no s’haja esforçat per buscar una solució, una vegada més la seua falta de lideratge ho paga la Comunitat.»

«Ni Madrid ni Barcelona ni altres capitals espanyoles haurien deixat escapar esta oportunitat, però a València tenim uns dirigents amb falta d’ambició, sense perspectiva de futur i sense ganes de treballar» afegint «València demana a crits un canvi. Necessitem oportunitats de futur que creen ocupació, activitat econòmica i reactiven el turisme i no podem deixar passar projectes per la falta de ganes de les administracions», ha lamentat.

Finalment, Mª José Catalá ha conclòs que «Compromís i PSOE tornen a tancar les portes d’un projecte important per a la ciutat. Ribó li dóna l’esquena a València i fa que no aprofite una de les seues majors riqueses, la mar i la Marina. La ciutat no es mereix un alcalde ni un president de la Generalitat que no miren pel futur dels seus veïns

Últimes notícies

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.