València retira la candidatura per a acollir la 37a Copa Amèrica

El Real Club Nàutic (RCN) València ha anunciat a través d’un comunicat que retira la candidatura de la ciutat de València com a seu per a tornar a disputar la final de la 37a America’s Cup. La ciutat del Túria era una de les seleccionades entre les tres finalistes juntament amb Cork (Irlanda) i Gidda (Arabía Saudita) per a albergar el trofeu esportiu més antic del món.

Els impulsors de la candidatura valenciana, Niccolò Porzio di Camporotondo, fundador d’H2O Riders Science & Management; Alejandro Fliquete i Carlos de Beltrán, president i gerent del RCN València, respectivament; i Antonio Alquezar, soci de Redstone Advisory Partners, han explicat que «després de mesos de col·laboracions constructives» amb els titulars dels drets de la competició, «no s’han pogut alinear els interessos».

Fliquete ha indicat que «des de la RCN València sempre hem treballat centrant els nostres esforços a aportar un benefici a l’economia valenciana» i que el Club «sempre ha estat al servei de València i sempre treballarà per a protegir els interessos dels valencians»

Per part seua, el fundador d’H2O Riders Science & Management ha assegurat que la America’s Cup hauria estat «l’accelerador perfecte» per al Pla de Reactivació Marítima de València en el qual treballen des de fa temps i implantaran «abans que finalitze l’any»

Crítiques del Partit Popular

La portaveu del Grup Municipal Popular de l’Ajuntament de València, Mª José Catalá, ha criticat que s’haja hagut de retirar la candidatura de la ciutat de València per «la falta de suport» de les institucions valencianes. «Ribó i Puig deixen a València sense una oportunitat de futur, sense una opció de projecció internacional, de generació d’oportunitats i de creixement econòmic per a molts sectors de la ciutat», ha afirmat.

En este sentit, ha agraït als impulsors de la candidatura valenciana, «la seua valentia i tot el treball realitzat que ha portat la candidatura fins a la final enfront de Gidda i Cork i que ara es retira per la falta d’ambició i suport de les institucions valencianes, que han fet inviable continuar malgrat tot el realitzat», ha apuntat Catalá.

Per a la portaveu popular, «Ribó a més de cedir les instal·lacions de la Marina hauria d’haver tendit la mà als promotors de la candidatura per a buscar entre tots una solució per al pagament del cànon, promovent la col·laboració pública privada perquè el cost per a les arques municipals fos el menor possible.»

Així mateix ha indicat que sorprén el silenci de la Puig després de secundar «sense fissures» la Volvo Ocean Race i el pagament del seu cànon de 22 milions d’euros i «a València no ha donat suport a un projecte que hagués atret turisme i inversions a la ciutat. És lamentable que el president de tots els valencians no s’haja esforçat per buscar una solució, una vegada més la seua falta de lideratge ho paga la Comunitat.»

«Ni Madrid ni Barcelona ni altres capitals espanyoles haurien deixat escapar esta oportunitat, però a València tenim uns dirigents amb falta d’ambició, sense perspectiva de futur i sense ganes de treballar» afegint «València demana a crits un canvi. Necessitem oportunitats de futur que creen ocupació, activitat econòmica i reactiven el turisme i no podem deixar passar projectes per la falta de ganes de les administracions», ha lamentat.

Finalment, Mª José Catalá ha conclòs que «Compromís i PSOE tornen a tancar les portes d’un projecte important per a la ciutat. Ribó li dóna l’esquena a València i fa que no aprofite una de les seues majors riqueses, la mar i la Marina. La ciutat no es mereix un alcalde ni un president de la Generalitat que no miren pel futur dels seus veïns

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.