València retira la candidatura per a acollir la 37a Copa Amèrica

El Real Club Nàutic (RCN) València ha anunciat a través d’un comunicat que retira la candidatura de la ciutat de València com a seu per a tornar a disputar la final de la 37a America’s Cup. La ciutat del Túria era una de les seleccionades entre les tres finalistes juntament amb Cork (Irlanda) i Gidda (Arabía Saudita) per a albergar el trofeu esportiu més antic del món.

Els impulsors de la candidatura valenciana, Niccolò Porzio di Camporotondo, fundador d’H2O Riders Science & Management; Alejandro Fliquete i Carlos de Beltrán, president i gerent del RCN València, respectivament; i Antonio Alquezar, soci de Redstone Advisory Partners, han explicat que «després de mesos de col·laboracions constructives» amb els titulars dels drets de la competició, «no s’han pogut alinear els interessos».

Fliquete ha indicat que «des de la RCN València sempre hem treballat centrant els nostres esforços a aportar un benefici a l’economia valenciana» i que el Club «sempre ha estat al servei de València i sempre treballarà per a protegir els interessos dels valencians»

Per part seua, el fundador d’H2O Riders Science & Management ha assegurat que la America’s Cup hauria estat «l’accelerador perfecte» per al Pla de Reactivació Marítima de València en el qual treballen des de fa temps i implantaran «abans que finalitze l’any»

Crítiques del Partit Popular

La portaveu del Grup Municipal Popular de l’Ajuntament de València, Mª José Catalá, ha criticat que s’haja hagut de retirar la candidatura de la ciutat de València per «la falta de suport» de les institucions valencianes. «Ribó i Puig deixen a València sense una oportunitat de futur, sense una opció de projecció internacional, de generació d’oportunitats i de creixement econòmic per a molts sectors de la ciutat», ha afirmat.

En este sentit, ha agraït als impulsors de la candidatura valenciana, «la seua valentia i tot el treball realitzat que ha portat la candidatura fins a la final enfront de Gidda i Cork i que ara es retira per la falta d’ambició i suport de les institucions valencianes, que han fet inviable continuar malgrat tot el realitzat», ha apuntat Catalá.

Per a la portaveu popular, «Ribó a més de cedir les instal·lacions de la Marina hauria d’haver tendit la mà als promotors de la candidatura per a buscar entre tots una solució per al pagament del cànon, promovent la col·laboració pública privada perquè el cost per a les arques municipals fos el menor possible.»

Així mateix ha indicat que sorprén el silenci de la Puig després de secundar «sense fissures» la Volvo Ocean Race i el pagament del seu cànon de 22 milions d’euros i «a València no ha donat suport a un projecte que hagués atret turisme i inversions a la ciutat. És lamentable que el president de tots els valencians no s’haja esforçat per buscar una solució, una vegada més la seua falta de lideratge ho paga la Comunitat.»

«Ni Madrid ni Barcelona ni altres capitals espanyoles haurien deixat escapar esta oportunitat, però a València tenim uns dirigents amb falta d’ambició, sense perspectiva de futur i sense ganes de treballar» afegint «València demana a crits un canvi. Necessitem oportunitats de futur que creen ocupació, activitat econòmica i reactiven el turisme i no podem deixar passar projectes per la falta de ganes de les administracions», ha lamentat.

Finalment, Mª José Catalá ha conclòs que «Compromís i PSOE tornen a tancar les portes d’un projecte important per a la ciutat. Ribó li dóna l’esquena a València i fa que no aprofite una de les seues majors riqueses, la mar i la Marina. La ciutat no es mereix un alcalde ni un president de la Generalitat que no miren pel futur dels seus veïns

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.