16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

València retira la candidatura per a acollir la 37a Copa Amèrica

El Real Club Nàutic (RCN) València ha anunciat a través d’un comunicat que retira la candidatura de la ciutat de València com a seu per a tornar a disputar la final de la 37a America’s Cup. La ciutat del Túria era una de les seleccionades entre les tres finalistes juntament amb Cork (Irlanda) i Gidda (Arabía Saudita) per a albergar el trofeu esportiu més antic del món.

Els impulsors de la candidatura valenciana, Niccolò Porzio di Camporotondo, fundador d’H2O Riders Science & Management; Alejandro Fliquete i Carlos de Beltrán, president i gerent del RCN València, respectivament; i Antonio Alquezar, soci de Redstone Advisory Partners, han explicat que “després de mesos de col·laboracions constructives” amb els titulars dels drets de la competició, “no s’han pogut alinear els interessos”.

Fliquete ha indicat que “des de la RCN València sempre hem treballat centrant els nostres esforços a aportar un benefici a l’economia valenciana” i que el Club “sempre ha estat al servei de València i sempre treballarà per a protegir els interessos dels valencians”

Per part seua, el fundador d’H2O Riders Science & Management ha assegurat que la America’s Cup hauria estat “l’accelerador perfecte” per al Pla de Reactivació Marítima de València en el qual treballen des de fa temps i implantaran “abans que finalitze l’any”

Crítiques del Partit Popular

La portaveu del Grup Municipal Popular de l’Ajuntament de València, Mª José Catalá, ha criticat que s’haja hagut de retirar la candidatura de la ciutat de València per “la falta de suport” de les institucions valencianes. “Ribó i Puig deixen a València sense una oportunitat de futur, sense una opció de projecció internacional, de generació d’oportunitats i de creixement econòmic per a molts sectors de la ciutat”, ha afirmat.

En este sentit, ha agraït als impulsors de la candidatura valenciana, “la seua valentia i tot el treball realitzat que ha portat la candidatura fins a la final enfront de Gidda i Cork i que ara es retira per la falta d’ambició i suport de les institucions valencianes, que han fet inviable continuar malgrat tot el realitzat”, ha apuntat Catalá.

Per a la portaveu popular, “Ribó a més de cedir les instal·lacions de la Marina hauria d’haver tendit la mà als promotors de la candidatura per a buscar entre tots una solució per al pagament del cànon, promovent la col·laboració pública privada perquè el cost per a les arques municipals fos el menor possible.”

Així mateix ha indicat que sorprén el silenci de la Puig després de secundar “sense fissures” la Volvo Ocean Race i el pagament del seu cànon de 22 milions d’euros i “a València no ha donat suport a un projecte que hagués atret turisme i inversions a la ciutat. És lamentable que el president de tots els valencians no s’haja esforçat per buscar una solució, una vegada més la seua falta de lideratge ho paga la Comunitat.”

Ni Madrid ni Barcelona ni altres capitals espanyoles haurien deixat escapar esta oportunitat, però a València tenim uns dirigents amb falta d’ambició, sense perspectiva de futur i sense ganes de treballar” afegint “València demana a crits un canvi. Necessitem oportunitats de futur que creen ocupació, activitat econòmica i reactiven el turisme i no podem deixar passar projectes per la falta de ganes de les administracions”, ha lamentat.

Finalment, Mª José Catalá ha conclòs que “Compromís i PSOE tornen a tancar les portes d’un projecte important per a la ciutat. Ribó li dóna l’esquena a València i fa que no aprofite una de les seues majors riqueses, la mar i la Marina. La ciutat no es mereix un alcalde ni un president de la Generalitat que no miren pel futur dels seus veïns.”

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.