València retira la candidatura per a acollir la 37a Copa Amèrica

El Real Club Nàutic (RCN) València ha anunciat a través d’un comunicat que retira la candidatura de la ciutat de València com a seu per a tornar a disputar la final de la 37a America’s Cup. La ciutat del Túria era una de les seleccionades entre les tres finalistes juntament amb Cork (Irlanda) i Gidda (Arabía Saudita) per a albergar el trofeu esportiu més antic del món.

Els impulsors de la candidatura valenciana, Niccolò Porzio di Camporotondo, fundador d’H2O Riders Science & Management; Alejandro Fliquete i Carlos de Beltrán, president i gerent del RCN València, respectivament; i Antonio Alquezar, soci de Redstone Advisory Partners, han explicat que «després de mesos de col·laboracions constructives» amb els titulars dels drets de la competició, «no s’han pogut alinear els interessos».

Fliquete ha indicat que «des de la RCN València sempre hem treballat centrant els nostres esforços a aportar un benefici a l’economia valenciana» i que el Club «sempre ha estat al servei de València i sempre treballarà per a protegir els interessos dels valencians»

Per part seua, el fundador d’H2O Riders Science & Management ha assegurat que la America’s Cup hauria estat «l’accelerador perfecte» per al Pla de Reactivació Marítima de València en el qual treballen des de fa temps i implantaran «abans que finalitze l’any»

Crítiques del Partit Popular

La portaveu del Grup Municipal Popular de l’Ajuntament de València, Mª José Catalá, ha criticat que s’haja hagut de retirar la candidatura de la ciutat de València per «la falta de suport» de les institucions valencianes. «Ribó i Puig deixen a València sense una oportunitat de futur, sense una opció de projecció internacional, de generació d’oportunitats i de creixement econòmic per a molts sectors de la ciutat», ha afirmat.

En este sentit, ha agraït als impulsors de la candidatura valenciana, «la seua valentia i tot el treball realitzat que ha portat la candidatura fins a la final enfront de Gidda i Cork i que ara es retira per la falta d’ambició i suport de les institucions valencianes, que han fet inviable continuar malgrat tot el realitzat», ha apuntat Catalá.

Per a la portaveu popular, «Ribó a més de cedir les instal·lacions de la Marina hauria d’haver tendit la mà als promotors de la candidatura per a buscar entre tots una solució per al pagament del cànon, promovent la col·laboració pública privada perquè el cost per a les arques municipals fos el menor possible.»

Així mateix ha indicat que sorprén el silenci de la Puig després de secundar «sense fissures» la Volvo Ocean Race i el pagament del seu cànon de 22 milions d’euros i «a València no ha donat suport a un projecte que hagués atret turisme i inversions a la ciutat. És lamentable que el president de tots els valencians no s’haja esforçat per buscar una solució, una vegada més la seua falta de lideratge ho paga la Comunitat.»

«Ni Madrid ni Barcelona ni altres capitals espanyoles haurien deixat escapar esta oportunitat, però a València tenim uns dirigents amb falta d’ambició, sense perspectiva de futur i sense ganes de treballar» afegint «València demana a crits un canvi. Necessitem oportunitats de futur que creen ocupació, activitat econòmica i reactiven el turisme i no podem deixar passar projectes per la falta de ganes de les administracions», ha lamentat.

Finalment, Mª José Catalá ha conclòs que «Compromís i PSOE tornen a tancar les portes d’un projecte important per a la ciutat. Ribó li dóna l’esquena a València i fa que no aprofite una de les seues majors riqueses, la mar i la Marina. La ciutat no es mereix un alcalde ni un president de la Generalitat que no miren pel futur dels seus veïns

Últimes notícies

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.