Els valencians, líders en separacions i divorcis a Espanya en 2018

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Comunitat Valenciana va liderar l’any passat la taxa de dissolucions matrimonials en el conjunt d’Espanya, en registrar les 27,9 per cada 10.000 habitants, seguida de Canàries, amb 26,7, i les Illes Balears, amb 25,6, mentre que la mitjana nacional es va situar en un 23,9.

 

Així es recull en les dades recopilades pel Servei d’Estadística del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). En el conjunt del país es van presentar durant 2018 un total de 111.704 demandes per a dissoldre matrimonis, un 2,4 per cent menys que les registrades en 2017, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat.

 

En canvi, les xifres en el conjunt de la Comunitat Valenciana es van mantindre pràcticament inalterables, en comptabilitzar-se 13.832 demandes l’any passat, tan sols 15 menys que les 13.847 d’un any abans.

 

Per modalitats, les separacions sense consens entre els cònjuges es van reduir un 4,1 per cent, en passar de 242 en 2017 a 232 en 2018, i les consensuades van augmentar un 6 per cent, de 401 a 425.

 

Quant als divorcis, els no consensuats es van incrementar en un 4,3 per cent, de 5.159 a 5.383. Per contra, les demandes de divorci consensuades van baixar un 3 per cent, en arribar a les 7.774 l’any passat per les 8.017 comptabilitzades en tot 2017. Finalment, les nul·litats matrimonials també es van reduir, concretament un 35,7 per cent (de 28 a 18).

 

Mesures matrimonials

D’altra banda, en 2018 es van presentar en la Comunitat Valenciana 1.324 modificacions de mesures matrimonials consensuades, un 8,5 per cent més que les 1.220 presentades en 2017, mentre que les no consensuades van disminuir un 3,5 per cent, en baixar de 4.311 a 4.158.

 

D’altra banda, es van registrar 1.921 modificacions de mesures sobre guarda i custòdia de fills menors en les quals els membres de la parella van arribar a un acord, un 6,4 per cent més que un any abans, quan es van presentar 1.805. En aquest apartat, les modificacions de mesures sense consens també van créixer, en concret un 8,7 per cent, des de les 2.749 de 2017 a les 2.989 de 2018.

 

L’informe del CGPJ recull l’evolució històrica de les estadístiques sobre dissolucions matrimonials, per trimestres i per comunitats autònomes, des de l’any 2007, a partir de les demandes presentades en els jutjats de Primera Instància, mixtos (Primera Instància i Instrucció) i els de Violència sobre la Dona.

 

Igualment, refereix les xifres acumulades en els quatre trimestres del passat any per partits judicials i províncies. A tall d’exemple, entre octubre i desembre del passat any, la província de Castelló va registrar 247 divorcis consensuats i 182 no consensuats, Alacant 655 i 519 i València 1.115 i 795, respectivament.

Últimes notícies

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.