Els valencians, líders en separacions i divorcis a Espanya en 2018

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Comunitat Valenciana va liderar l’any passat la taxa de dissolucions matrimonials en el conjunt d’Espanya, en registrar les 27,9 per cada 10.000 habitants, seguida de Canàries, amb 26,7, i les Illes Balears, amb 25,6, mentre que la mitjana nacional es va situar en un 23,9.

 

Així es recull en les dades recopilades pel Servei d’Estadística del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). En el conjunt del país es van presentar durant 2018 un total de 111.704 demandes per a dissoldre matrimonis, un 2,4 per cent menys que les registrades en 2017, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat.

 

En canvi, les xifres en el conjunt de la Comunitat Valenciana es van mantindre pràcticament inalterables, en comptabilitzar-se 13.832 demandes l’any passat, tan sols 15 menys que les 13.847 d’un any abans.

 

Per modalitats, les separacions sense consens entre els cònjuges es van reduir un 4,1 per cent, en passar de 242 en 2017 a 232 en 2018, i les consensuades van augmentar un 6 per cent, de 401 a 425.

 

Quant als divorcis, els no consensuats es van incrementar en un 4,3 per cent, de 5.159 a 5.383. Per contra, les demandes de divorci consensuades van baixar un 3 per cent, en arribar a les 7.774 l’any passat per les 8.017 comptabilitzades en tot 2017. Finalment, les nul·litats matrimonials també es van reduir, concretament un 35,7 per cent (de 28 a 18).

 

Mesures matrimonials

D’altra banda, en 2018 es van presentar en la Comunitat Valenciana 1.324 modificacions de mesures matrimonials consensuades, un 8,5 per cent més que les 1.220 presentades en 2017, mentre que les no consensuades van disminuir un 3,5 per cent, en baixar de 4.311 a 4.158.

 

D’altra banda, es van registrar 1.921 modificacions de mesures sobre guarda i custòdia de fills menors en les quals els membres de la parella van arribar a un acord, un 6,4 per cent més que un any abans, quan es van presentar 1.805. En aquest apartat, les modificacions de mesures sense consens també van créixer, en concret un 8,7 per cent, des de les 2.749 de 2017 a les 2.989 de 2018.

 

L’informe del CGPJ recull l’evolució històrica de les estadístiques sobre dissolucions matrimonials, per trimestres i per comunitats autònomes, des de l’any 2007, a partir de les demandes presentades en els jutjats de Primera Instància, mixtos (Primera Instància i Instrucció) i els de Violència sobre la Dona.

 

Igualment, refereix les xifres acumulades en els quatre trimestres del passat any per partits judicials i províncies. A tall d’exemple, entre octubre i desembre del passat any, la província de Castelló va registrar 247 divorcis consensuats i 182 no consensuats, Alacant 655 i 519 i València 1.115 i 795, respectivament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.