Els valencians, líders en separacions i divorcis a Espanya en 2018

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Comunitat Valenciana va liderar l’any passat la taxa de dissolucions matrimonials en el conjunt d’Espanya, en registrar les 27,9 per cada 10.000 habitants, seguida de Canàries, amb 26,7, i les Illes Balears, amb 25,6, mentre que la mitjana nacional es va situar en un 23,9.

 

Així es recull en les dades recopilades pel Servei d’Estadística del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). En el conjunt del país es van presentar durant 2018 un total de 111.704 demandes per a dissoldre matrimonis, un 2,4 per cent menys que les registrades en 2017, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat.

 

En canvi, les xifres en el conjunt de la Comunitat Valenciana es van mantindre pràcticament inalterables, en comptabilitzar-se 13.832 demandes l’any passat, tan sols 15 menys que les 13.847 d’un any abans.

 

Per modalitats, les separacions sense consens entre els cònjuges es van reduir un 4,1 per cent, en passar de 242 en 2017 a 232 en 2018, i les consensuades van augmentar un 6 per cent, de 401 a 425.

 

Quant als divorcis, els no consensuats es van incrementar en un 4,3 per cent, de 5.159 a 5.383. Per contra, les demandes de divorci consensuades van baixar un 3 per cent, en arribar a les 7.774 l’any passat per les 8.017 comptabilitzades en tot 2017. Finalment, les nul·litats matrimonials també es van reduir, concretament un 35,7 per cent (de 28 a 18).

 

Mesures matrimonials

D’altra banda, en 2018 es van presentar en la Comunitat Valenciana 1.324 modificacions de mesures matrimonials consensuades, un 8,5 per cent més que les 1.220 presentades en 2017, mentre que les no consensuades van disminuir un 3,5 per cent, en baixar de 4.311 a 4.158.

 

D’altra banda, es van registrar 1.921 modificacions de mesures sobre guarda i custòdia de fills menors en les quals els membres de la parella van arribar a un acord, un 6,4 per cent més que un any abans, quan es van presentar 1.805. En aquest apartat, les modificacions de mesures sense consens també van créixer, en concret un 8,7 per cent, des de les 2.749 de 2017 a les 2.989 de 2018.

 

L’informe del CGPJ recull l’evolució històrica de les estadístiques sobre dissolucions matrimonials, per trimestres i per comunitats autònomes, des de l’any 2007, a partir de les demandes presentades en els jutjats de Primera Instància, mixtos (Primera Instància i Instrucció) i els de Violència sobre la Dona.

 

Igualment, refereix les xifres acumulades en els quatre trimestres del passat any per partits judicials i províncies. A tall d’exemple, entre octubre i desembre del passat any, la província de Castelló va registrar 247 divorcis consensuats i 182 no consensuats, Alacant 655 i 519 i València 1.115 i 795, respectivament.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU