Els valencians, líders en separacions i divorcis a Espanya en 2018

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Comunitat Valenciana va liderar l’any passat la taxa de dissolucions matrimonials en el conjunt d’Espanya, en registrar les 27,9 per cada 10.000 habitants, seguida de Canàries, amb 26,7, i les Illes Balears, amb 25,6, mentre que la mitjana nacional es va situar en un 23,9.

 

Així es recull en les dades recopilades pel Servei d’Estadística del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). En el conjunt del país es van presentar durant 2018 un total de 111.704 demandes per a dissoldre matrimonis, un 2,4 per cent menys que les registrades en 2017, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat.

 

En canvi, les xifres en el conjunt de la Comunitat Valenciana es van mantindre pràcticament inalterables, en comptabilitzar-se 13.832 demandes l’any passat, tan sols 15 menys que les 13.847 d’un any abans.

 

Per modalitats, les separacions sense consens entre els cònjuges es van reduir un 4,1 per cent, en passar de 242 en 2017 a 232 en 2018, i les consensuades van augmentar un 6 per cent, de 401 a 425.

 

Quant als divorcis, els no consensuats es van incrementar en un 4,3 per cent, de 5.159 a 5.383. Per contra, les demandes de divorci consensuades van baixar un 3 per cent, en arribar a les 7.774 l’any passat per les 8.017 comptabilitzades en tot 2017. Finalment, les nul·litats matrimonials també es van reduir, concretament un 35,7 per cent (de 28 a 18).

 

Mesures matrimonials

D’altra banda, en 2018 es van presentar en la Comunitat Valenciana 1.324 modificacions de mesures matrimonials consensuades, un 8,5 per cent més que les 1.220 presentades en 2017, mentre que les no consensuades van disminuir un 3,5 per cent, en baixar de 4.311 a 4.158.

 

D’altra banda, es van registrar 1.921 modificacions de mesures sobre guarda i custòdia de fills menors en les quals els membres de la parella van arribar a un acord, un 6,4 per cent més que un any abans, quan es van presentar 1.805. En aquest apartat, les modificacions de mesures sense consens també van créixer, en concret un 8,7 per cent, des de les 2.749 de 2017 a les 2.989 de 2018.

 

L’informe del CGPJ recull l’evolució històrica de les estadístiques sobre dissolucions matrimonials, per trimestres i per comunitats autònomes, des de l’any 2007, a partir de les demandes presentades en els jutjats de Primera Instància, mixtos (Primera Instància i Instrucció) i els de Violència sobre la Dona.

 

Igualment, refereix les xifres acumulades en els quatre trimestres del passat any per partits judicials i províncies. A tall d’exemple, entre octubre i desembre del passat any, la província de Castelló va registrar 247 divorcis consensuats i 182 no consensuats, Alacant 655 i 519 i València 1.115 i 795, respectivament.

Últimes notícies

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.