El castell de la Vilavella apareix ple de pintades i grafitis aprofitant el confinament

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 1

Els desperfectes s’han produït recentment, aprofitant el confinament | Ajuntament de la Vilavella

 

Efectius de la Policia Local de la Vilavella, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló) han detectat en la seua patrulla habitual l’aparició de numeroses pintades i grafitis en l’entorn del castell de la Vilavella. Des de l’Ajuntament consideren l’acte «una barbàrie contra el patrimoni local i un insult a la història de tots els veïns de la localitat».

 

Durant els últims dies, algunes persones han fet estes pintades per tot el recinte, incomplint no només el Reial decret de l’Estat d’Alarma, sinó també provocant un delicte de danys patrimonials «irreversibles» contra un edifici declarat Bé d’Interés Cultural per la Generalitat Valenciana. L’acte vandàlic ja ha sigut denunciat davant de la Policia i la Generalitat i des del Consistori asseguren que faran tot el possible per a trobar als culpables.

 

Igualment, la mateixa regidora de Patrimoni, Inmaculada Traver, ha iniciat els tràmits per a que un equip d’especialistes faça una anàlisi pericial i obtindre’n un informe detallat que permeta valorar el valor dels danys provocats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Mari Carmen Navarro, alcaldessa de la localitat ha condemnat amb duresa els fets: «En un moment a on hem de centrar els esforços en la salut dels veïns, hem de contemplar atònits com s’ha produït esta ferida en el nostre patrimoni».

 

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 2

Els desperfectes han afectat diferents zones del monument | Ajuntament de la Vilavella

Un escenari clau en la història valenciana

El castell de la Vilavella data, segons els últims estudis, d’entre els segles VIII a X i és l’escenari d’un dels passatges del procés de la Reconquesta. Entre els seus murs han estat personatges de la talla de Jaume I, Jaume II, Guillem de Montcada i Gilabert de Centelles. Es va iniciar la seua restauració en 2018 amb un pressupost de 126.000 euros i va concloure a penes fa uns mesos.

 

Des del Consistori posaran tots els mitjans per a poder iniciar una nova restauració i estan segurs que «la Diputació confiarà novament en la posada en valor un edifici històric que forma part del patrimoni dels vilavellers i de la història de tots els valencians».

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.