El castell de la Vilavella apareix ple de pintades i grafitis aprofitant el confinament

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 1

Els desperfectes s’han produït recentment, aprofitant el confinament | Ajuntament de la Vilavella

 

Efectius de la Policia Local de la Vilavella, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló) han detectat en la seua patrulla habitual l’aparició de numeroses pintades i grafitis en l’entorn del castell de la Vilavella. Des de l’Ajuntament consideren l’acte «una barbàrie contra el patrimoni local i un insult a la història de tots els veïns de la localitat».

 

Durant els últims dies, algunes persones han fet estes pintades per tot el recinte, incomplint no només el Reial decret de l’Estat d’Alarma, sinó també provocant un delicte de danys patrimonials «irreversibles» contra un edifici declarat Bé d’Interés Cultural per la Generalitat Valenciana. L’acte vandàlic ja ha sigut denunciat davant de la Policia i la Generalitat i des del Consistori asseguren que faran tot el possible per a trobar als culpables.

 

Igualment, la mateixa regidora de Patrimoni, Inmaculada Traver, ha iniciat els tràmits per a que un equip d’especialistes faça una anàlisi pericial i obtindre’n un informe detallat que permeta valorar el valor dels danys provocats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Mari Carmen Navarro, alcaldessa de la localitat ha condemnat amb duresa els fets: «En un moment a on hem de centrar els esforços en la salut dels veïns, hem de contemplar atònits com s’ha produït esta ferida en el nostre patrimoni».

 

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 2

Els desperfectes han afectat diferents zones del monument | Ajuntament de la Vilavella

Un escenari clau en la història valenciana

El castell de la Vilavella data, segons els últims estudis, d’entre els segles VIII a X i és l’escenari d’un dels passatges del procés de la Reconquesta. Entre els seus murs han estat personatges de la talla de Jaume I, Jaume II, Guillem de Montcada i Gilabert de Centelles. Es va iniciar la seua restauració en 2018 amb un pressupost de 126.000 euros i va concloure a penes fa uns mesos.

 

Des del Consistori posaran tots els mitjans per a poder iniciar una nova restauració i estan segurs que «la Diputació confiarà novament en la posada en valor un edifici històric que forma part del patrimoni dels vilavellers i de la història de tots els valencians».

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.