El castell de la Vilavella apareix ple de pintades i grafitis aprofitant el confinament

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 1

Els desperfectes s’han produït recentment, aprofitant el confinament | Ajuntament de la Vilavella

 

Efectius de la Policia Local de la Vilavella, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló) han detectat en la seua patrulla habitual l’aparició de numeroses pintades i grafitis en l’entorn del castell de la Vilavella. Des de l’Ajuntament consideren l’acte «una barbàrie contra el patrimoni local i un insult a la història de tots els veïns de la localitat».

 

Durant els últims dies, algunes persones han fet estes pintades per tot el recinte, incomplint no només el Reial decret de l’Estat d’Alarma, sinó també provocant un delicte de danys patrimonials «irreversibles» contra un edifici declarat Bé d’Interés Cultural per la Generalitat Valenciana. L’acte vandàlic ja ha sigut denunciat davant de la Policia i la Generalitat i des del Consistori asseguren que faran tot el possible per a trobar als culpables.

 

Igualment, la mateixa regidora de Patrimoni, Inmaculada Traver, ha iniciat els tràmits per a que un equip d’especialistes faça una anàlisi pericial i obtindre’n un informe detallat que permeta valorar el valor dels danys provocats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Mari Carmen Navarro, alcaldessa de la localitat ha condemnat amb duresa els fets: «En un moment a on hem de centrar els esforços en la salut dels veïns, hem de contemplar atònits com s’ha produït esta ferida en el nostre patrimoni».

 

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 2

Els desperfectes han afectat diferents zones del monument | Ajuntament de la Vilavella

Un escenari clau en la història valenciana

El castell de la Vilavella data, segons els últims estudis, d’entre els segles VIII a X i és l’escenari d’un dels passatges del procés de la Reconquesta. Entre els seus murs han estat personatges de la talla de Jaume I, Jaume II, Guillem de Montcada i Gilabert de Centelles. Es va iniciar la seua restauració en 2018 amb un pressupost de 126.000 euros i va concloure a penes fa uns mesos.

 

Des del Consistori posaran tots els mitjans per a poder iniciar una nova restauració i estan segurs que «la Diputació confiarà novament en la posada en valor un edifici històric que forma part del patrimoni dels vilavellers i de la història de tots els valencians».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.