5.8 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El castell de la Vilavella apareix ple de pintades i grafitis aprofitant el confinament

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 1

Els desperfectes s’han produït recentment, aprofitant el confinament | Ajuntament de la Vilavella

 

Efectius de la Policia Local de la Vilavella, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló) han detectat en la seua patrulla habitual l’aparició de numeroses pintades i grafitis en l’entorn del castell de la Vilavella. Des de l’Ajuntament consideren l’acte «una barbàrie contra el patrimoni local i un insult a la història de tots els veïns de la localitat».

 

Durant els últims dies, algunes persones han fet estes pintades per tot el recinte, incomplint no només el Reial decret de l’Estat d’Alarma, sinó també provocant un delicte de danys patrimonials «irreversibles» contra un edifici declarat Bé d’Interés Cultural per la Generalitat Valenciana. L’acte vandàlic ja ha sigut denunciat davant de la Policia i la Generalitat i des del Consistori asseguren que faran tot el possible per a trobar als culpables.

 

Igualment, la mateixa regidora de Patrimoni, Inmaculada Traver, ha iniciat els tràmits per a que un equip d’especialistes faça una anàlisi pericial i obtindre’n un informe detallat que permeta valorar el valor dels danys provocats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Mari Carmen Navarro, alcaldessa de la localitat ha condemnat amb duresa els fets: «En un moment a on hem de centrar els esforços en la salut dels veïns, hem de contemplar atònits com s’ha produït esta ferida en el nostre patrimoni».

 

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 2

Els desperfectes han afectat diferents zones del monument | Ajuntament de la Vilavella

Un escenari clau en la història valenciana

El castell de la Vilavella data, segons els últims estudis, d’entre els segles VIII a X i és l’escenari d’un dels passatges del procés de la Reconquesta. Entre els seus murs han estat personatges de la talla de Jaume I, Jaume II, Guillem de Montcada i Gilabert de Centelles. Es va iniciar la seua restauració en 2018 amb un pressupost de 126.000 euros i va concloure a penes fa uns mesos.

 

Des del Consistori posaran tots els mitjans per a poder iniciar una nova restauració i estan segurs que «la Diputació confiarà novament en la posada en valor un edifici històric que forma part del patrimoni dels vilavellers i de la història de tots els valencians».

Últimes notícies

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.