El castell de la Vilavella apareix ple de pintades i grafitis aprofitant el confinament

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 1

Els desperfectes s’han produït recentment, aprofitant el confinament | Ajuntament de la Vilavella

 

Efectius de la Policia Local de la Vilavella, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló) han detectat en la seua patrulla habitual l’aparició de numeroses pintades i grafitis en l’entorn del castell de la Vilavella. Des de l’Ajuntament consideren l’acte «una barbàrie contra el patrimoni local i un insult a la història de tots els veïns de la localitat».

 

Durant els últims dies, algunes persones han fet estes pintades per tot el recinte, incomplint no només el Reial decret de l’Estat d’Alarma, sinó també provocant un delicte de danys patrimonials «irreversibles» contra un edifici declarat Bé d’Interés Cultural per la Generalitat Valenciana. L’acte vandàlic ja ha sigut denunciat davant de la Policia i la Generalitat i des del Consistori asseguren que faran tot el possible per a trobar als culpables.

 

Igualment, la mateixa regidora de Patrimoni, Inmaculada Traver, ha iniciat els tràmits per a que un equip d’especialistes faça una anàlisi pericial i obtindre’n un informe detallat que permeta valorar el valor dels danys provocats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Mari Carmen Navarro, alcaldessa de la localitat ha condemnat amb duresa els fets: «En un moment a on hem de centrar els esforços en la salut dels veïns, hem de contemplar atònits com s’ha produït esta ferida en el nostre patrimoni».

 

Pintades vandàliques en el castell de la Vilavella 2

Els desperfectes han afectat diferents zones del monument | Ajuntament de la Vilavella

Un escenari clau en la història valenciana

El castell de la Vilavella data, segons els últims estudis, d’entre els segles VIII a X i és l’escenari d’un dels passatges del procés de la Reconquesta. Entre els seus murs han estat personatges de la talla de Jaume I, Jaume II, Guillem de Montcada i Gilabert de Centelles. Es va iniciar la seua restauració en 2018 amb un pressupost de 126.000 euros i va concloure a penes fa uns mesos.

 

Des del Consistori posaran tots els mitjans per a poder iniciar una nova restauració i estan segurs que «la Diputació confiarà novament en la posada en valor un edifici històric que forma part del patrimoni dels vilavellers i de la història de tots els valencians».

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.