16.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Un vestit de fallera fet amb plàstics i càpsules de café arriba a ‘National Geographic’

 

Un vestit de fallera elaborat a partir de materials reciclats, com a gots de plàstics, pots de llanda, llavors o càpsules de café, ha arribat a ‘Kids vs Plastic’, una de les publicacions de la prestigiosa ‘National Geographic’. Es tracta d’un projecte de Rosa Montesa, Rosa Andrés i Eva Ripoll que pretén demostrar que «les Falles poden ser molt innovadores i inesperades en estètica, creació i usos de materials».

 

En eixe «avanç cap a una societat i una cultura més sostenible, divertida i creativa», la dissenyadora valenciana Rosa Montesa i la fotògrafa Eva Ripoll han donat «una volta de rosca al disseny de vestuari creant el vestit de fallera fet únicament amb materials reciclats».

 

Tal ha sigut el seu èxit que la publicació nord-americana ‘National Geographic’ l’ha triat com a model singular i, sobretot, nou per a la seua inclusió en l’últim número de la seua publicació ‘Kids vs Plastic’, orientat a sensibilitzar mundialment als més jóvens en l’univers de la reutilització de materials i la preservació del medi ambient, informen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

 

El disseny ha saltat a tot el món, i més encara en temps difícils, gràcies a les pàgines de la prestigiosa editorial i el canal de Youtube de Rosa Montesa que compta amb 140.000 subscriptors i més de 28 milions de visites des del qual ensenya nous processos de creació usant elements de deixalla com a filosofia de treball.

 

Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que estan a l’ordre del dia

Des de la seua posada en marxa en 2013, han sigut múltiples els treballs de creació que han conseguit conquistar la sensibilitat de consumidors sostenibles, joves i adolescents. «I és que Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que hui estan a l’ordre del dia i queden reflectits en este projecte», asseguren les impulsores del projecte.

 

El vestit de valenciana està confeccionat a partir de gots de plàstics i botelles d’aigua mentres que els complements decoratius com a pintes i altres elements de l’adreç s’han creat a partir en pots de llanda, llavors o càpsules de café. Les sabates estan fetes també a partir de botelles de plàstic de color blau i rosa.

 

Va ser en març de 2015 quan Rosa Montesa va començar a dissenyar al costat de sa mare Rosa Andrés el conjunt. D’eixa manera, va poder «unir passions i habilitats, amb l’únic objectiu de disfrutar juntes. Va caldre trobar un tema relacionat amb la creativitat i el reciclatge, en el que ma mare tinguera molt a aportar. Li vaig proposar fer un vestit de valenciana, perquè ha cosit molts en la seua vida, i finalment vaig conseguir convéncer-la», recorda Rosa Montesa.

 

El resultat de la unió de mare i filla es va acostar molt al que volien conseguir, ja que Rosa Andrés volia un vestit que fora respectuós amb la tradició i Rosa Montesa, que estiguera embellit amb material reciclat.

Últimes notícies

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.