Un vestit de fallera fet amb plàstics i càpsules de café arriba a ‘National Geographic’

 

Un vestit de fallera elaborat a partir de materials reciclats, com a gots de plàstics, pots de llanda, llavors o càpsules de café, ha arribat a ‘Kids vs Plastic’, una de les publicacions de la prestigiosa ‘National Geographic’. Es tracta d’un projecte de Rosa Montesa, Rosa Andrés i Eva Ripoll que pretén demostrar que «les Falles poden ser molt innovadores i inesperades en estètica, creació i usos de materials».

 

En eixe «avanç cap a una societat i una cultura més sostenible, divertida i creativa», la dissenyadora valenciana Rosa Montesa i la fotògrafa Eva Ripoll han donat «una volta de rosca al disseny de vestuari creant el vestit de fallera fet únicament amb materials reciclats».

 

Tal ha sigut el seu èxit que la publicació nord-americana ‘National Geographic’ l’ha triat com a model singular i, sobretot, nou per a la seua inclusió en l’últim número de la seua publicació ‘Kids vs Plastic’, orientat a sensibilitzar mundialment als més jóvens en l’univers de la reutilització de materials i la preservació del medi ambient, informen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

 

El disseny ha saltat a tot el món, i més encara en temps difícils, gràcies a les pàgines de la prestigiosa editorial i el canal de Youtube de Rosa Montesa que compta amb 140.000 subscriptors i més de 28 milions de visites des del qual ensenya nous processos de creació usant elements de deixalla com a filosofia de treball.

 

Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que estan a l’ordre del dia

Des de la seua posada en marxa en 2013, han sigut múltiples els treballs de creació que han conseguit conquistar la sensibilitat de consumidors sostenibles, joves i adolescents. «I és que Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que hui estan a l’ordre del dia i queden reflectits en este projecte», asseguren les impulsores del projecte.

 

El vestit de valenciana està confeccionat a partir de gots de plàstics i botelles d’aigua mentres que els complements decoratius com a pintes i altres elements de l’adreç s’han creat a partir en pots de llanda, llavors o càpsules de café. Les sabates estan fetes també a partir de botelles de plàstic de color blau i rosa.

 

Va ser en març de 2015 quan Rosa Montesa va començar a dissenyar al costat de sa mare Rosa Andrés el conjunt. D’eixa manera, va poder «unir passions i habilitats, amb l’únic objectiu de disfrutar juntes. Va caldre trobar un tema relacionat amb la creativitat i el reciclatge, en el que ma mare tinguera molt a aportar. Li vaig proposar fer un vestit de valenciana, perquè ha cosit molts en la seua vida, i finalment vaig conseguir convéncer-la», recorda Rosa Montesa.

 

El resultat de la unió de mare i filla es va acostar molt al que volien conseguir, ja que Rosa Andrés volia un vestit que fora respectuós amb la tradició i Rosa Montesa, que estiguera embellit amb material reciclat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.