Un vestit de fallera fet amb plàstics i càpsules de café arriba a ‘National Geographic’

 

Un vestit de fallera elaborat a partir de materials reciclats, com a gots de plàstics, pots de llanda, llavors o càpsules de café, ha arribat a ‘Kids vs Plastic’, una de les publicacions de la prestigiosa ‘National Geographic’. Es tracta d’un projecte de Rosa Montesa, Rosa Andrés i Eva Ripoll que pretén demostrar que «les Falles poden ser molt innovadores i inesperades en estètica, creació i usos de materials».

 

En eixe «avanç cap a una societat i una cultura més sostenible, divertida i creativa», la dissenyadora valenciana Rosa Montesa i la fotògrafa Eva Ripoll han donat «una volta de rosca al disseny de vestuari creant el vestit de fallera fet únicament amb materials reciclats».

 

Tal ha sigut el seu èxit que la publicació nord-americana ‘National Geographic’ l’ha triat com a model singular i, sobretot, nou per a la seua inclusió en l’últim número de la seua publicació ‘Kids vs Plastic’, orientat a sensibilitzar mundialment als més jóvens en l’univers de la reutilització de materials i la preservació del medi ambient, informen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

 

El disseny ha saltat a tot el món, i més encara en temps difícils, gràcies a les pàgines de la prestigiosa editorial i el canal de Youtube de Rosa Montesa que compta amb 140.000 subscriptors i més de 28 milions de visites des del qual ensenya nous processos de creació usant elements de deixalla com a filosofia de treball.

 

Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que estan a l’ordre del dia

Des de la seua posada en marxa en 2013, han sigut múltiples els treballs de creació que han conseguit conquistar la sensibilitat de consumidors sostenibles, joves i adolescents. «I és que Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que hui estan a l’ordre del dia i queden reflectits en este projecte», asseguren les impulsores del projecte.

 

El vestit de valenciana està confeccionat a partir de gots de plàstics i botelles d’aigua mentres que els complements decoratius com a pintes i altres elements de l’adreç s’han creat a partir en pots de llanda, llavors o càpsules de café. Les sabates estan fetes també a partir de botelles de plàstic de color blau i rosa.

 

Va ser en març de 2015 quan Rosa Montesa va començar a dissenyar al costat de sa mare Rosa Andrés el conjunt. D’eixa manera, va poder «unir passions i habilitats, amb l’únic objectiu de disfrutar juntes. Va caldre trobar un tema relacionat amb la creativitat i el reciclatge, en el que ma mare tinguera molt a aportar. Li vaig proposar fer un vestit de valenciana, perquè ha cosit molts en la seua vida, i finalment vaig conseguir convéncer-la», recorda Rosa Montesa.

 

El resultat de la unió de mare i filla es va acostar molt al que volien conseguir, ja que Rosa Andrés volia un vestit que fora respectuós amb la tradició i Rosa Montesa, que estiguera embellit amb material reciclat.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.