Un vestit de fallera fet amb plàstics i càpsules de café arriba a ‘National Geographic’

 

Un vestit de fallera elaborat a partir de materials reciclats, com a gots de plàstics, pots de llanda, llavors o càpsules de café, ha arribat a ‘Kids vs Plastic’, una de les publicacions de la prestigiosa ‘National Geographic’. Es tracta d’un projecte de Rosa Montesa, Rosa Andrés i Eva Ripoll que pretén demostrar que «les Falles poden ser molt innovadores i inesperades en estètica, creació i usos de materials».

 

En eixe «avanç cap a una societat i una cultura més sostenible, divertida i creativa», la dissenyadora valenciana Rosa Montesa i la fotògrafa Eva Ripoll han donat «una volta de rosca al disseny de vestuari creant el vestit de fallera fet únicament amb materials reciclats».

 

Tal ha sigut el seu èxit que la publicació nord-americana ‘National Geographic’ l’ha triat com a model singular i, sobretot, nou per a la seua inclusió en l’últim número de la seua publicació ‘Kids vs Plastic’, orientat a sensibilitzar mundialment als més jóvens en l’univers de la reutilització de materials i la preservació del medi ambient, informen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

 

El disseny ha saltat a tot el món, i més encara en temps difícils, gràcies a les pàgines de la prestigiosa editorial i el canal de Youtube de Rosa Montesa que compta amb 140.000 subscriptors i més de 28 milions de visites des del qual ensenya nous processos de creació usant elements de deixalla com a filosofia de treball.

 

Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que estan a l’ordre del dia

Des de la seua posada en marxa en 2013, han sigut múltiples els treballs de creació que han conseguit conquistar la sensibilitat de consumidors sostenibles, joves i adolescents. «I és que Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que hui estan a l’ordre del dia i queden reflectits en este projecte», asseguren les impulsores del projecte.

 

El vestit de valenciana està confeccionat a partir de gots de plàstics i botelles d’aigua mentres que els complements decoratius com a pintes i altres elements de l’adreç s’han creat a partir en pots de llanda, llavors o càpsules de café. Les sabates estan fetes també a partir de botelles de plàstic de color blau i rosa.

 

Va ser en març de 2015 quan Rosa Montesa va començar a dissenyar al costat de sa mare Rosa Andrés el conjunt. D’eixa manera, va poder «unir passions i habilitats, amb l’únic objectiu de disfrutar juntes. Va caldre trobar un tema relacionat amb la creativitat i el reciclatge, en el que ma mare tinguera molt a aportar. Li vaig proposar fer un vestit de valenciana, perquè ha cosit molts en la seua vida, i finalment vaig conseguir convéncer-la», recorda Rosa Montesa.

 

El resultat de la unió de mare i filla es va acostar molt al que volien conseguir, ja que Rosa Andrés volia un vestit que fora respectuós amb la tradició i Rosa Montesa, que estiguera embellit amb material reciclat.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.