10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Un vestit de fallera fet amb plàstics i càpsules de café arriba a ‘National Geographic’

 

Un vestit de fallera elaborat a partir de materials reciclats, com a gots de plàstics, pots de llanda, llavors o càpsules de café, ha arribat a ‘Kids vs Plastic’, una de les publicacions de la prestigiosa ‘National Geographic’. Es tracta d’un projecte de Rosa Montesa, Rosa Andrés i Eva Ripoll que pretén demostrar que «les Falles poden ser molt innovadores i inesperades en estètica, creació i usos de materials».

 

En eixe «avanç cap a una societat i una cultura més sostenible, divertida i creativa», la dissenyadora valenciana Rosa Montesa i la fotògrafa Eva Ripoll han donat «una volta de rosca al disseny de vestuari creant el vestit de fallera fet únicament amb materials reciclats».

 

Tal ha sigut el seu èxit que la publicació nord-americana ‘National Geographic’ l’ha triat com a model singular i, sobretot, nou per a la seua inclusió en l’últim número de la seua publicació ‘Kids vs Plastic’, orientat a sensibilitzar mundialment als més jóvens en l’univers de la reutilització de materials i la preservació del medi ambient, informen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

 

El disseny ha saltat a tot el món, i més encara en temps difícils, gràcies a les pàgines de la prestigiosa editorial i el canal de Youtube de Rosa Montesa que compta amb 140.000 subscriptors i més de 28 milions de visites des del qual ensenya nous processos de creació usant elements de deixalla com a filosofia de treball.

 

Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que estan a l’ordre del dia

Des de la seua posada en marxa en 2013, han sigut múltiples els treballs de creació que han conseguit conquistar la sensibilitat de consumidors sostenibles, joves i adolescents. «I és que Falles, reciclatge i dones treballadores són tres aspectes que hui estan a l’ordre del dia i queden reflectits en este projecte», asseguren les impulsores del projecte.

 

El vestit de valenciana està confeccionat a partir de gots de plàstics i botelles d’aigua mentres que els complements decoratius com a pintes i altres elements de l’adreç s’han creat a partir en pots de llanda, llavors o càpsules de café. Les sabates estan fetes també a partir de botelles de plàstic de color blau i rosa.

 

Va ser en març de 2015 quan Rosa Montesa va començar a dissenyar al costat de sa mare Rosa Andrés el conjunt. D’eixa manera, va poder «unir passions i habilitats, amb l’únic objectiu de disfrutar juntes. Va caldre trobar un tema relacionat amb la creativitat i el reciclatge, en el que ma mare tinguera molt a aportar. Li vaig proposar fer un vestit de valenciana, perquè ha cosit molts en la seua vida, i finalment vaig conseguir convéncer-la», recorda Rosa Montesa.

 

El resultat de la unió de mare i filla es va acostar molt al que volien conseguir, ja que Rosa Andrés volia un vestit que fora respectuós amb la tradició i Rosa Montesa, que estiguera embellit amb material reciclat.

Últimes notícies

El València examina l’estat anímic del Raig a Vallecas

El Raig busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.

La Generalitat recupera dos terços de les vies, passarel·les i ponts danyats per la DANA

Dos terços de les 58 actuacions municipals ja estan acabades i la Generalitat entra en la fase final de reconstrucció. El pla prioritza la resiliència enfront d'inundacions.

El xiquet rescatat de l’aigua a Oliva roman ingressat en La Fe amb pronòstic reservat

El menor de 10 anys va ser trobat de nit a 400 metres del port d'Oliva, inconscient en l'aigua, i va aconseguir ser reanimat. Continua en La Fe amb pronòstic reservat.

Els CIPS van notificar 440 nous casos de VIH en la Comunitat Valenciana en 2024

Els centres d'informació i prevenció de la sida van atendre prop de 18.000 consultes i més de 8.000 proves en 2024, amb 440 casos autòctons i 156 importats. El perfil predominant va ser d'hòmens de 25 a 29 anys i la transmissió es va concentrar en pràctiques sexuals sense preservatiu.