18.5 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Nova víctima a causa del temporal ‘Filomena’ en Espanya: ja són quatre morts

 

Filomena seguix colpejant fort en Espanya. La neu continua fent acte de presència en moltes parts de país, obligant algunes comunitats a ajornar el retorn a les escoles que estava previst per este dilluns, 11 de gener.

 

D’altra banda, quasi 1500 persones han hagut de ser rescatades dels seus cotxes en la Comunitat de Madrid. Hi ha carreteres tallades per tot el territori i les imàtgens sobretot de neu, encara que també d’onatge, acaparen portades en una jornada històrica.

 

Segona víctima mortal en Madrid, i quarta a nivell estatal

Pel que fa a el balanç de víctimes fins al moment, una nova defunció es suma als ja tres morts pel temporal. Es tracta d’un home que ha perdut la vida al barri de Carabanchel, sent la segona víctima mortal a causa de Filomena en Madrid, i la quarta a nivell estatal.

 

En les primeres informacions difoses, ‘La Vanguardia’ avançava que es tracta d’una persona sense llar, encara que més tard la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, assegurava en declaracions a TVE que la víctima si tenia casa, desmentint que es tractarà d’un indigent.

 

L’home presentava signes d’hipotèrmia, segons el mitjà citat. Els veïns de barri haurien tractat de reanimar-lo, sense conseguir finalment salvar-li la vida a pesar dels seus esforços.

 

Quant a la primera víctima mortal en la Comunitat de Madrid, recordem que es tracta d’un home de 54 anys, que ha sigut localitzat sense vida, sepultat baix la neu al municipi de Zarzalejo, situat als afores de la capital espanyola . Per ara, no ha transcendit la causa exacta de la seua mort.

 

Els primers dos morts, arrossegats pel corrent del riu

Els dos primers morts pel temporal Filomena en Espanya han sigut un home i una dona, malauradament arrossegats pel corrent del riu Fuengirola, en la localitat malaguenya de Mijas (Andalusia). La seua defunció s’ha notificat esta passada matinada de dissabte.

 

Al vehicle circulaven dos parelles, els dos morts i dos amics de les víctimes, un matrimoni argentí d’aproximadament uns trenta anys d’edat, als que s’ha pogut rescatar amb vida. De fet, segons ha informat la Subdelegació de Màlaga, conseguien eixir  pel seu propi peu. Primer l’home, i la dona, després de dos hores d’haver sigut arrossegada per la llera del riu.

 

No obstant això, els dos membres de l’altra parella, d’uns 50 anys, haurien quedat atrapats al vehicle i han mort ofegats al riu. Primer es trobava el cos de la dona dins del vehicle, a les 04.00 hores de la matinada. L’home, en canvi, no era trobat fins a les 10:20 hores d’este matí de dissabte, a uns 300 metres del punt en què va ser arrossegat el turisme, després d’hores de recerca per part dels submarinistes.

 

Més de 1500 persones rescatades dels seus vehicles en Madrid

Fins al moment, quasi 1500 persones de la Comunitat de Madrid han hagut de ser rescatades dels seus vehicles, a on havien quedat atrapades per la neu, segons ha avançat el ministre de ‘Interior, Fernando Grande-Marlaska.

 

Segons Marlaska, el 70% d’estos vehicles afectats ja estan desocupats i els ocupants estan fora de perill. Les forces de seguretat i servicis d’emergències continuen les seues tasques de rescat amb el 30% restant de persones que seguixen atrapades en els seus vehicles.

 

Les autoritats de país demanen per sobre de tot precaució a tots els ciutadans, ja que el temporal Filomena continuarà avançant amb força i deixarà temperatures molt baixes, de manera que la neu passarà a ser gel , situació que pot ser encara més perillosa.

Últimes notícies

S’entrega i queda detingut el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc a Catarroja

El presumpte autor s'ha entregat a la Guàrdia Civil en el lloc dels fets i ha quedat detingut. La víctima, de 46 anys, ha sigut trobada en les escales d'un edifici i el SAMU ha certificat la defunció.

Mor un home de 46 anys per arma de foc a Catarroja

Un home de 46 anys ha mort a Catarroja per una ferida d'arma de foc. Emergències va rebre dos avisos amb 39 minuts de diferència i la Guàrdia Civil investiga.

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.

Espanya s’imposa 1-0 a Bèlgica a València amb defensa de ferro

Espanya va véncer 1-0 a Bèlgica a València gràcies a un gol de Sofía Rogoski i a una exhibició defensiva que va neutralitzar onze penal córners. Les porteres i un rebuig sobre la línia en el tram final van sostindre el triomf.

S’entrega a Catarroja el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc

El sospitós de causar la mort per arma de foc d'un home de 46 anys a Catarroja s'ha entregat a la Guàrdia Civil i ha sigut detingut. El SAMU només ha pogut certificar la defunció després d'un avís que alertava d'un home ensangonat en les escales d'un edifici.

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.