Nova víctima a causa del temporal ‘Filomena’ en Espanya: ja són quatre morts

 

Filomena seguix colpejant fort en Espanya. La neu continua fent acte de presència en moltes parts de país, obligant algunes comunitats a ajornar el retorn a les escoles que estava previst per este dilluns, 11 de gener.

 

D’altra banda, quasi 1500 persones han hagut de ser rescatades dels seus cotxes en la Comunitat de Madrid. Hi ha carreteres tallades per tot el territori i les imàtgens sobretot de neu, encara que també d’onatge, acaparen portades en una jornada històrica.

 

Segona víctima mortal en Madrid, i quarta a nivell estatal

Pel que fa a el balanç de víctimes fins al moment, una nova defunció es suma als ja tres morts pel temporal. Es tracta d’un home que ha perdut la vida al barri de Carabanchel, sent la segona víctima mortal a causa de Filomena en Madrid, i la quarta a nivell estatal.

 

En les primeres informacions difoses, ‘La Vanguardia’ avançava que es tracta d’una persona sense llar, encara que més tard la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, assegurava en declaracions a TVE que la víctima si tenia casa, desmentint que es tractarà d’un indigent.

 

L’home presentava signes d’hipotèrmia, segons el mitjà citat. Els veïns de barri haurien tractat de reanimar-lo, sense conseguir finalment salvar-li la vida a pesar dels seus esforços.

 

Quant a la primera víctima mortal en la Comunitat de Madrid, recordem que es tracta d’un home de 54 anys, que ha sigut localitzat sense vida, sepultat baix la neu al municipi de Zarzalejo, situat als afores de la capital espanyola . Per ara, no ha transcendit la causa exacta de la seua mort.

 

Els primers dos morts, arrossegats pel corrent del riu

Els dos primers morts pel temporal Filomena en Espanya han sigut un home i una dona, malauradament arrossegats pel corrent del riu Fuengirola, en la localitat malaguenya de Mijas (Andalusia). La seua defunció s’ha notificat esta passada matinada de dissabte.

 

Al vehicle circulaven dos parelles, els dos morts i dos amics de les víctimes, un matrimoni argentí d’aproximadament uns trenta anys d’edat, als que s’ha pogut rescatar amb vida. De fet, segons ha informat la Subdelegació de Màlaga, conseguien eixir  pel seu propi peu. Primer l’home, i la dona, després de dos hores d’haver sigut arrossegada per la llera del riu.

 

No obstant això, els dos membres de l’altra parella, d’uns 50 anys, haurien quedat atrapats al vehicle i han mort ofegats al riu. Primer es trobava el cos de la dona dins del vehicle, a les 04.00 hores de la matinada. L’home, en canvi, no era trobat fins a les 10:20 hores d’este matí de dissabte, a uns 300 metres del punt en què va ser arrossegat el turisme, després d’hores de recerca per part dels submarinistes.

 

Més de 1500 persones rescatades dels seus vehicles en Madrid

Fins al moment, quasi 1500 persones de la Comunitat de Madrid han hagut de ser rescatades dels seus vehicles, a on havien quedat atrapades per la neu, segons ha avançat el ministre de ‘Interior, Fernando Grande-Marlaska.

 

Segons Marlaska, el 70% d’estos vehicles afectats ja estan desocupats i els ocupants estan fora de perill. Les forces de seguretat i servicis d’emergències continuen les seues tasques de rescat amb el 30% restant de persones que seguixen atrapades en els seus vehicles.

 

Les autoritats de país demanen per sobre de tot precaució a tots els ciutadans, ja que el temporal Filomena continuarà avançant amb força i deixarà temperatures molt baixes, de manera que la neu passarà a ser gel , situació que pot ser encara més perillosa.

Últimes notícies

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Centenars d'entitats han convocat per a diumenge una manifestació a Paiporta, un dels municipis més afectats per la DANA, per exigir la supressió de l'aforament de l'expresident Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón després de la dana

Paiporta, un dels municipis més afectats per la dana, acollirà diumenge una nova manifestació per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el deteriorament pendent de reparar.

Dotze persones ateses per un incendi en una vivenda a València: una dona continua ingressada

Dotze persones han sigut ateses per un incendi en una vivenda de la plaça poeta Badenes de València. Una dona de 66 anys continua ingressada a l'Hospital La Fe amb cremades de segon grau i inhalació de fum.