Nova víctima a causa del temporal ‘Filomena’ en Espanya: ja són quatre morts

 

Filomena seguix colpejant fort en Espanya. La neu continua fent acte de presència en moltes parts de país, obligant algunes comunitats a ajornar el retorn a les escoles que estava previst per este dilluns, 11 de gener.

 

D’altra banda, quasi 1500 persones han hagut de ser rescatades dels seus cotxes en la Comunitat de Madrid. Hi ha carreteres tallades per tot el territori i les imàtgens sobretot de neu, encara que també d’onatge, acaparen portades en una jornada històrica.

 

Segona víctima mortal en Madrid, i quarta a nivell estatal

Pel que fa a el balanç de víctimes fins al moment, una nova defunció es suma als ja tres morts pel temporal. Es tracta d’un home que ha perdut la vida al barri de Carabanchel, sent la segona víctima mortal a causa de Filomena en Madrid, i la quarta a nivell estatal.

 

En les primeres informacions difoses, ‘La Vanguardia’ avançava que es tracta d’una persona sense llar, encara que més tard la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, assegurava en declaracions a TVE que la víctima si tenia casa, desmentint que es tractarà d’un indigent.

 

L’home presentava signes d’hipotèrmia, segons el mitjà citat. Els veïns de barri haurien tractat de reanimar-lo, sense conseguir finalment salvar-li la vida a pesar dels seus esforços.

 

Quant a la primera víctima mortal en la Comunitat de Madrid, recordem que es tracta d’un home de 54 anys, que ha sigut localitzat sense vida, sepultat baix la neu al municipi de Zarzalejo, situat als afores de la capital espanyola . Per ara, no ha transcendit la causa exacta de la seua mort.

 

Els primers dos morts, arrossegats pel corrent del riu

Els dos primers morts pel temporal Filomena en Espanya han sigut un home i una dona, malauradament arrossegats pel corrent del riu Fuengirola, en la localitat malaguenya de Mijas (Andalusia). La seua defunció s’ha notificat esta passada matinada de dissabte.

 

Al vehicle circulaven dos parelles, els dos morts i dos amics de les víctimes, un matrimoni argentí d’aproximadament uns trenta anys d’edat, als que s’ha pogut rescatar amb vida. De fet, segons ha informat la Subdelegació de Màlaga, conseguien eixir  pel seu propi peu. Primer l’home, i la dona, després de dos hores d’haver sigut arrossegada per la llera del riu.

 

No obstant això, els dos membres de l’altra parella, d’uns 50 anys, haurien quedat atrapats al vehicle i han mort ofegats al riu. Primer es trobava el cos de la dona dins del vehicle, a les 04.00 hores de la matinada. L’home, en canvi, no era trobat fins a les 10:20 hores d’este matí de dissabte, a uns 300 metres del punt en què va ser arrossegat el turisme, després d’hores de recerca per part dels submarinistes.

 

Més de 1500 persones rescatades dels seus vehicles en Madrid

Fins al moment, quasi 1500 persones de la Comunitat de Madrid han hagut de ser rescatades dels seus vehicles, a on havien quedat atrapades per la neu, segons ha avançat el ministre de ‘Interior, Fernando Grande-Marlaska.

 

Segons Marlaska, el 70% d’estos vehicles afectats ja estan desocupats i els ocupants estan fora de perill. Les forces de seguretat i servicis d’emergències continuen les seues tasques de rescat amb el 30% restant de persones que seguixen atrapades en els seus vehicles.

 

Les autoritats de país demanen per sobre de tot precaució a tots els ciutadans, ja que el temporal Filomena continuarà avançant amb força i deixarà temperatures molt baixes, de manera que la neu passarà a ser gel , situació que pot ser encara més perillosa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.