Nova víctima a causa del temporal ‘Filomena’ en Espanya: ja són quatre morts

 

Filomena seguix colpejant fort en Espanya. La neu continua fent acte de presència en moltes parts de país, obligant algunes comunitats a ajornar el retorn a les escoles que estava previst per este dilluns, 11 de gener.

 

D’altra banda, quasi 1500 persones han hagut de ser rescatades dels seus cotxes en la Comunitat de Madrid. Hi ha carreteres tallades per tot el territori i les imàtgens sobretot de neu, encara que també d’onatge, acaparen portades en una jornada històrica.

 

Segona víctima mortal en Madrid, i quarta a nivell estatal

Pel que fa a el balanç de víctimes fins al moment, una nova defunció es suma als ja tres morts pel temporal. Es tracta d’un home que ha perdut la vida al barri de Carabanchel, sent la segona víctima mortal a causa de Filomena en Madrid, i la quarta a nivell estatal.

 

En les primeres informacions difoses, ‘La Vanguardia’ avançava que es tracta d’una persona sense llar, encara que més tard la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, assegurava en declaracions a TVE que la víctima si tenia casa, desmentint que es tractarà d’un indigent.

 

L’home presentava signes d’hipotèrmia, segons el mitjà citat. Els veïns de barri haurien tractat de reanimar-lo, sense conseguir finalment salvar-li la vida a pesar dels seus esforços.

 

Quant a la primera víctima mortal en la Comunitat de Madrid, recordem que es tracta d’un home de 54 anys, que ha sigut localitzat sense vida, sepultat baix la neu al municipi de Zarzalejo, situat als afores de la capital espanyola . Per ara, no ha transcendit la causa exacta de la seua mort.

 

Els primers dos morts, arrossegats pel corrent del riu

Els dos primers morts pel temporal Filomena en Espanya han sigut un home i una dona, malauradament arrossegats pel corrent del riu Fuengirola, en la localitat malaguenya de Mijas (Andalusia). La seua defunció s’ha notificat esta passada matinada de dissabte.

 

Al vehicle circulaven dos parelles, els dos morts i dos amics de les víctimes, un matrimoni argentí d’aproximadament uns trenta anys d’edat, als que s’ha pogut rescatar amb vida. De fet, segons ha informat la Subdelegació de Màlaga, conseguien eixir  pel seu propi peu. Primer l’home, i la dona, després de dos hores d’haver sigut arrossegada per la llera del riu.

 

No obstant això, els dos membres de l’altra parella, d’uns 50 anys, haurien quedat atrapats al vehicle i han mort ofegats al riu. Primer es trobava el cos de la dona dins del vehicle, a les 04.00 hores de la matinada. L’home, en canvi, no era trobat fins a les 10:20 hores d’este matí de dissabte, a uns 300 metres del punt en què va ser arrossegat el turisme, després d’hores de recerca per part dels submarinistes.

 

Més de 1500 persones rescatades dels seus vehicles en Madrid

Fins al moment, quasi 1500 persones de la Comunitat de Madrid han hagut de ser rescatades dels seus vehicles, a on havien quedat atrapades per la neu, segons ha avançat el ministre de ‘Interior, Fernando Grande-Marlaska.

 

Segons Marlaska, el 70% d’estos vehicles afectats ja estan desocupats i els ocupants estan fora de perill. Les forces de seguretat i servicis d’emergències continuen les seues tasques de rescat amb el 30% restant de persones que seguixen atrapades en els seus vehicles.

 

Les autoritats de país demanen per sobre de tot precaució a tots els ciutadans, ja que el temporal Filomena continuarà avançant amb força i deixarà temperatures molt baixes, de manera que la neu passarà a ser gel , situació que pot ser encara més perillosa.

Últimes notícies

Plans critica que Compromís recórrega a Oltra i veu embolics i egos interns

José María Llanos, síndic de Vox en Les Corts, qüestiona que Compromís recórrega a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València i veu símptomes d'embolics, egos i lluites internes en la coalició.

Un comandament dubta que Basset desconeguera la retirada dels bombers en la DANA

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara que li costa creure que el exinspector cap José Miguel Basset no coneguera la desmobilització dels equips enviats a vigilar els llits del Magre i el Pedrís durant la DANA.

El València Basket culmina la seua reconstrucció conquistant la Copa de la Reina

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina després de diversos mesos de reconstrucció en plena temporada, amb el decisiu impacte de Khaalia Hillsman i els canvis en la plantilla interior i exterior.

Presó provisional per a tres dels set detinguts per una xarxa de narcotràfic desarticulada a Alzira

La Policia Nacional desarticula a Alzira una organització criminal que venia cocaïna, heroïna, marihuana i haixix i es quedava amb objectes robats com a pagament. Set persones han sigut detingudes i tres d'elles han ingressat a la presó provisional.

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.

Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

La Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes molt fortes, que podran aconseguir entre 80 i 90 km/h.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.