Nova víctima a causa del temporal ‘Filomena’ en Espanya: ja són quatre morts

 

Filomena seguix colpejant fort en Espanya. La neu continua fent acte de presència en moltes parts de país, obligant algunes comunitats a ajornar el retorn a les escoles que estava previst per este dilluns, 11 de gener.

 

D’altra banda, quasi 1500 persones han hagut de ser rescatades dels seus cotxes en la Comunitat de Madrid. Hi ha carreteres tallades per tot el territori i les imàtgens sobretot de neu, encara que també d’onatge, acaparen portades en una jornada històrica.

 

Segona víctima mortal en Madrid, i quarta a nivell estatal

Pel que fa a el balanç de víctimes fins al moment, una nova defunció es suma als ja tres morts pel temporal. Es tracta d’un home que ha perdut la vida al barri de Carabanchel, sent la segona víctima mortal a causa de Filomena en Madrid, i la quarta a nivell estatal.

 

En les primeres informacions difoses, ‘La Vanguardia’ avançava que es tracta d’una persona sense llar, encara que més tard la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, assegurava en declaracions a TVE que la víctima si tenia casa, desmentint que es tractarà d’un indigent.

 

L’home presentava signes d’hipotèrmia, segons el mitjà citat. Els veïns de barri haurien tractat de reanimar-lo, sense conseguir finalment salvar-li la vida a pesar dels seus esforços.

 

Quant a la primera víctima mortal en la Comunitat de Madrid, recordem que es tracta d’un home de 54 anys, que ha sigut localitzat sense vida, sepultat baix la neu al municipi de Zarzalejo, situat als afores de la capital espanyola . Per ara, no ha transcendit la causa exacta de la seua mort.

 

Els primers dos morts, arrossegats pel corrent del riu

Els dos primers morts pel temporal Filomena en Espanya han sigut un home i una dona, malauradament arrossegats pel corrent del riu Fuengirola, en la localitat malaguenya de Mijas (Andalusia). La seua defunció s’ha notificat esta passada matinada de dissabte.

 

Al vehicle circulaven dos parelles, els dos morts i dos amics de les víctimes, un matrimoni argentí d’aproximadament uns trenta anys d’edat, als que s’ha pogut rescatar amb vida. De fet, segons ha informat la Subdelegació de Màlaga, conseguien eixir  pel seu propi peu. Primer l’home, i la dona, després de dos hores d’haver sigut arrossegada per la llera del riu.

 

No obstant això, els dos membres de l’altra parella, d’uns 50 anys, haurien quedat atrapats al vehicle i han mort ofegats al riu. Primer es trobava el cos de la dona dins del vehicle, a les 04.00 hores de la matinada. L’home, en canvi, no era trobat fins a les 10:20 hores d’este matí de dissabte, a uns 300 metres del punt en què va ser arrossegat el turisme, després d’hores de recerca per part dels submarinistes.

 

Més de 1500 persones rescatades dels seus vehicles en Madrid

Fins al moment, quasi 1500 persones de la Comunitat de Madrid han hagut de ser rescatades dels seus vehicles, a on havien quedat atrapades per la neu, segons ha avançat el ministre de ‘Interior, Fernando Grande-Marlaska.

 

Segons Marlaska, el 70% d’estos vehicles afectats ja estan desocupats i els ocupants estan fora de perill. Les forces de seguretat i servicis d’emergències continuen les seues tasques de rescat amb el 30% restant de persones que seguixen atrapades en els seus vehicles.

 

Les autoritats de país demanen per sobre de tot precaució a tots els ciutadans, ja que el temporal Filomena continuarà avançant amb força i deixarà temperatures molt baixes, de manera que la neu passarà a ser gel , situació que pot ser encara més perillosa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.