Virunga, la goril·la nascuda en BIOPARC València, compleix 5 anys

 

Aquesta setmana s’han complit cinc anys des que, en les selves i boscos d’Àfrica equatorial que recrea BIOPARC ValènciaNalani es posava de part a la vista del públic. La preciosa Virunga naixia dins d’un important programa europeu de conservació ex situ (EEP) d’aquesta espècie, en el qual participen els BIOPARC, tant de València com de Fuengirola.

 

La implicació dels BIOPARC ha donat grans alegries en els últims anys, amb els naixements de tres mascles a València, Ebo, Pepe i Félix; i un mascle en Fuengirola, Ekan. Tots ells són motiu d’esperança per al Goril·la occidental de costa (Gorilla gorilla gorilla), catalogat en “perill crític” d’extinció per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (IUCN).  

 

La caça furtiva, la fragmentació dels ecosistemes, la destrucció dels hàbitats i la inseguretat regnant als països africans són les principals causes del descens de les poblacions de goril·les. Ara cal sumar la pandèmia de la COVID-19, una nova amenaça per la seua limitada capacitat de defensa davant un virus i per l’impacte del descens del turisme cap als països on habiten, la qual cosa suposa també menys ingressos destinats a la seua protecció. 

 

Virunga, l’homenatge a Dian Fossey 

La conservació de la biodiversitat fa necessari integrar actuacions ex situ i in situ, desenvolupades en els seus hàbitats de origen. El compromís de BIOPARC integra totes dues estratègies i en aquest últim cas ho fa a través de Fundació BIOPARC. Amb el que respecta als goril·les, participa en el Projecte Ebo (Ebo Forest Research Project) que treballa per a preservar un xicotet i valuós bosc de Camerun on habita un grup de goril·les que es troben de debò risc de desaparéixer.  

 

La xicoteta goril·la Virunga ha celebrat aquest passat dimarts el seu 5é aniversari envoltada de la seua família formada per el seu pare Mambie i les altres femelles Ali, mare d’Ebo i Félix, i Fossey amb la seua cria Pepe. Virunga va rebre el seu nom com a homenatge a una dona que va treballar per a estudiar i protegir aquests grans primatsDian Fossey. L’emblemàtica i lluitadora conservacionista va desenvolupar el seu treball a les muntanyes Virunga, hui convertides en un santuari per als goril·les. La seua història ens recorda que la salvació d’aquesta espècie i la preservació de la naturalesa és a les nostres mans, per la qual cosa és necessari un canvi d’actitud i un ferm compromís de tots amb la protecció del planeta

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.