Virunga, la goril·la nascuda en BIOPARC València, compleix 5 anys

Ejemplo de shortcode con estilo
  Aquesta setmana s’han complit cinc anys des que, en les selves i boscos d’Àfrica equatorial que recrea BIOPARC València, Nalani es posava de part a la vista del públic. La preciosa Virunga naixia dins d’un important programa europeu de conservació ex situ (EEP) d’aquesta espècie, en el qual participen els BIOPARC, tant de València com de Fuengirola.   La implicació dels BIOPARC ha donat grans alegries en els últims anys, amb els naixements de tres mascles a València, Ebo, Pepe i Félix; i […]

 

Aquesta setmana s’han complit cinc anys des que, en les selves i boscos d’Àfrica equatorial que recrea BIOPARC València, Nalani es posava de part a la vista del públic. La preciosa Virunga naixia dins d’un important programa europeu de conservació ex situ (EEP) d’aquesta espècie, en el qual participen els BIOPARC, tant de València com de Fuengirola.

 

La implicació dels BIOPARC ha donat grans alegries en els últims anys, amb els naixements de tres mascles a València, Ebo, Pepe i Félix; i un mascle en Fuengirola, Ekan. Tots ells són motiu d’esperança per al Goril·la occidental de costa (Gorilla gorilla gorilla), catalogat en “perill crític” d’extinció per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (IUCN).  

 

La caça furtiva, la fragmentació dels ecosistemes, la destrucció dels hàbitats i la inseguretat regnant als països africans són les principals causes del descens de les poblacions de goril·les. Ara cal sumar la pandèmia de la COVID-19, una nova amenaça per la seua limitada capacitat de defensa davant un virus i per l’impacte del descens del turisme cap als països on habiten, la qual cosa suposa també menys ingressos destinats a la seua protecció. 

 

Virunga, l’homenatge a Dian Fossey 

La conservació de la biodiversitat fa necessari integrar actuacions ex situ i in situ, desenvolupades en els seus hàbitats de origen. El compromís de BIOPARC integra totes dues estratègies i en aquest últim cas ho fa a través de Fundació BIOPARC. Amb el que respecta als goril·les, participa en el Projecte Ebo (Ebo Forest Research Project) que treballa per a preservar un xicotet i valuós bosc de Camerun on habita un grup de goril·les que es troben de debò risc de desaparéixer.  

 

La xicoteta goril·la Virunga ha celebrat aquest passat dimarts el seu 5é aniversari envoltada de la seua família formada per el seu pare Mambie i les altres femelles Ali, mare d’Ebo i Félix, i Fossey amb la seua cria Pepe. Virunga va rebre el seu nom com a homenatge a una dona que va treballar per a estudiar i protegir aquests grans primats, Dian Fossey. L’emblemàtica i lluitadora conservacionista va desenvolupar el seu treball a les muntanyes Virunga, hui convertides en un santuari per als goril·les. La seua història ens recorda que la salvació d’aquesta espècie i la preservació de la naturalesa és a les nostres mans, per la qual cosa és necessari un canvi d’actitud i un ferm compromís de tots amb la protecció del planeta. 

Últimes notícies

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.