Virunga, la goril·la nascuda en BIOPARC València, compleix 5 anys

 

Aquesta setmana s’han complit cinc anys des que, en les selves i boscos d’Àfrica equatorial que recrea BIOPARC ValènciaNalani es posava de part a la vista del públic. La preciosa Virunga naixia dins d’un important programa europeu de conservació ex situ (EEP) d’aquesta espècie, en el qual participen els BIOPARC, tant de València com de Fuengirola.

 

La implicació dels BIOPARC ha donat grans alegries en els últims anys, amb els naixements de tres mascles a València, Ebo, Pepe i Félix; i un mascle en Fuengirola, Ekan. Tots ells són motiu d’esperança per al Goril·la occidental de costa (Gorilla gorilla gorilla), catalogat en “perill crític” d’extinció per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (IUCN).  

 

La caça furtiva, la fragmentació dels ecosistemes, la destrucció dels hàbitats i la inseguretat regnant als països africans són les principals causes del descens de les poblacions de goril·les. Ara cal sumar la pandèmia de la COVID-19, una nova amenaça per la seua limitada capacitat de defensa davant un virus i per l’impacte del descens del turisme cap als països on habiten, la qual cosa suposa també menys ingressos destinats a la seua protecció. 

 

Virunga, l’homenatge a Dian Fossey 

La conservació de la biodiversitat fa necessari integrar actuacions ex situ i in situ, desenvolupades en els seus hàbitats de origen. El compromís de BIOPARC integra totes dues estratègies i en aquest últim cas ho fa a través de Fundació BIOPARC. Amb el que respecta als goril·les, participa en el Projecte Ebo (Ebo Forest Research Project) que treballa per a preservar un xicotet i valuós bosc de Camerun on habita un grup de goril·les que es troben de debò risc de desaparéixer.  

 

La xicoteta goril·la Virunga ha celebrat aquest passat dimarts el seu 5é aniversari envoltada de la seua família formada per el seu pare Mambie i les altres femelles Ali, mare d’Ebo i Félix, i Fossey amb la seua cria Pepe. Virunga va rebre el seu nom com a homenatge a una dona que va treballar per a estudiar i protegir aquests grans primatsDian Fossey. L’emblemàtica i lluitadora conservacionista va desenvolupar el seu treball a les muntanyes Virunga, hui convertides en un santuari per als goril·les. La seua història ens recorda que la salvació d’aquesta espècie i la preservació de la naturalesa és a les nostres mans, per la qual cosa és necessari un canvi d’actitud i un ferm compromís de tots amb la protecció del planeta

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.