13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Atenció amb el que volen fer les aerolínies amb els passatgers

 

Que les aerolínies es plantegen pesar als passatgers abans d’embarcar en l’avió és una mesura que, en principi, ens resulta com a poc sorprenent. Però als Estats Units es plantegen dur-la a terme en tan sols uns mesos, segons una publicació del “New York Post”.

L’Administració Aeronàutica Federal assegura que el motiu que és la importància que té el pes dels passatgers a l’hora d’ajustar els paràmetres de vol.

Pel que sembla el motiu per a prendre esta decisió, és perquè s’ha demostrat el creixent sobrepés de la població en determinats països, entre ells els Estats Units, i des de l’Administració consideren que els càlculs que manejaven fins hui estan desfasats.

La mala alimentació i el sedentarisme són els principals responsables de l’augment de l’índex d’obesitat, i ara, a més de plantejar-nos que això suposa un risc per a cada persona de manera individual, l’excés de pes pot posar també en risc la seguretat dels tripulants i passatgers d’un avió. I és que este, per a volar en òptimes condicions, no pot superar un pes determinat.

 

Conéixer el pes per a estalviar combustible

 

La seguretat de l’avió és el principal motiu per a revisar el pes dels passatgers. Però hi ha un altre que els resulta de gran utilitat a les aerolínies: l’estalvi de combustible. Com més pes ha de suportar l’avió, més combustible necessita.

Si hi ha un càlcul previ del pes, també es pot calcular quant combustible es requereix. Això podria resoldre’s, en principi, amb una dada amb el qual ja compten, que és el nombre de passatgers. Però el número, sense saber quant pesa cada persona, sembla no oferir dades del tot concloents.

Incloure el pes en un formulari

 

L’opció d’incloure el pes en un formulari en el moment de reservar el vol podria ser molt eficaç, al mateix temps que manté la privacitat dels passatgers. Però es pressuposa que no seria un mètode fiable, perquè és molt possible que moltes persones no es mostren sinceres en haver de donar esta dada.

Per tant, sembla que aconseguir una informació que siga útil no resulta senzill sense arribar a molestar o ofendre a una gran part dels passatgers.

Últimes notícies

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.