El web de la Generalitat es col·lapsa a l’inici del període de sol·licitud d’ajudes per a autònoms

 

La web de la Generalitat ha caigut en el matí d’este dijous, a primera hora, coincidint amb l’obertura del període per a sol·licitar les ajudes a autònoms i empreses més afectats per la crisi de la Covid-19 que s’establixen en el ‘Pla Resistix’, dotades amb 80 milions d’euros. L’alta demanda per a accedir a estes ajudes ha provocat el col·lapse de totes les web de la Generalitat, excepte la de Sanitat, que no s’ha vist afectada, per estar aïllada com un servici independent.

 

Cap a les 10.00 hores ha començat a restablir-se el servici. La primera web a recuperar-se ha sigut la de Labora, en la que es tramiten estes ajudes, per a que poguera absorbir tota la demanda de sol·licituds. Només en els primers 35 minuts s’han registrat més de 30.000 sol·licituds. Cal recordar que en tràmit de hui només es dona cita i hora per a pujar la resta de la documentació.

La resta de webs de la Generalitat s’ha anat recuperant progressivament fins a les 11.00 hores, han explicat fonts de la Generalitat. En tot cas, des de l’Administració s’ha volgut recordar que les ajudes no van per ordre de registre, sinó estan pensades per a atorgar 600 fixos més 600 euros per treballador o 300 euros si estan a mitja jornada.

 

Una volta solucionat i restablides totes les webs, el president de la Generalitat, Ximo Puig, explicava «pel gran acolliment de la convocatòria s’ha produït un problema tècnic que ja s’ha solucionat» i assegurava que les inscripcions ja estaven arribant amb normalitat.

 

De la mateixa manera, Puig ha insistit que estes ajudes no funcionen per ordre d’arribada sinó que «arribaran a totes i cadascuna de les empreses dels sectors d’activitat fixats en el decret que el sol·liciten».

 

Recollir la documentació de moltes empreses

Durant el temps que la web ha estat sense servici, Labora i Hisenda han avisat del col·lapse a través de les xarxes socials i demanaven disculpes per les molèsties.

 

A primera hora, quan el servici encara no funcionava, la Coordinadora d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana i la Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València lamentaven les dificultats d’accés i assenyalaven que «la maquinària burocràtica i administrativa no pot ser una altra trava per a les pimes del sector».

 

Posteriorment, les dos entitats han celebrat que la web es recuperara amb rapidesa però esperen que no es torne a repetir. Lamenten que «amb la situació de precarietat i necessitat en la que està sumit el sector, l’administració pública no siga capaç d’habilitar un sistema d’accessos a la xarxa que permeten recollir la documentació de les moltes d’empreses que se sabien anaven acudir a estes ajudes».

 

«Això no fa més que afegir més frustració per part dels ciutadans, que no podem entendre que com passen estes coses», advertien.

Últimes notícies

Recuperat l’entorn del riu Buñol i reforçada la seguretat davant noves avingudes

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha completat obres d’emergència al riu Buñol i altres afluents del Magre amb 3,5 milions d’euros per a reduir el risc d’inundacions i recuperar espais naturals i d’ús públic.

El Suprem qüestiona a Europa la regularització massiva d’immigrants a Espanya

El Tribunal Suprem ha obert la porta a consultar el Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre si la regularització extraordinària d’estrangers a Espanya xoca amb el dret comunitari i el Pacte de Migració i Asil.

Detinguts dos hòmens pel furt d’una excavadora de 36.000 euros a Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens de 45 i 49 anys pel furt d’una excavadora valorada en 36.000 euros a Alcalà de Xivert, localitzada en un taller del mateix municipi i retornada al seu propietari.

Més de 250 guàrdies civils en pràctiques reforcen les unitats de la Comandància de València

Un total de 3.123 guàrdies civils alumnes en pràctiques s'han incorporat a unitats de seguretat ciutadana de tot l'Estat, 253 d'ells destinats a la Comandància de València per a completar la seua formació.

Immobilitzen 11.500 quilos de mel per irregularitats en la traçabilitat en el Comtat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 11.500 quilos de mel d una empresa del Comtat per presumptes irregularitats en la traçabilitat i per vendre com ecològica mel convencional.

Xiquets malalts de Gaza reben tractament en hospitals espanyols com La Fe de València

Un grup de 20 xiquets gazatins malalts i les seues famílies han arribat a la base de Torrejón per a rebre atenció sanitària en hospitals espanyols, entre ells l’Hospital La Fe de València, dins d’un programa especial d’acollida humanitària.

Una dona detinguda per calar foc a la vivenda de la seua exparella a la Vall d’Uixó

La Guàrdia Civil ha detingut una dona acusada de provocar un incendi en la vivenda de la seua exparella a la Vall d'Uixó, on han resultat calcinades diverses estances i ha mort un gos. No hi havia persones a l'interior en el moment dels fets i la investigació continua oberta.

Més de 10.000 arxius d’abusos a menors destapen dos detencions a la Vall d’Uixó i Llíria

La Guàrdia Civil ha detingut dos persones a la Vall d’Uixó i Llíria després d’intervindre més de 10.000 arxius d’abús sexual infantil, alguns amb extrema violència contra menors i bebés.