17.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

El web de la Generalitat es col·lapsa a l’inici del període de sol·licitud d’ajudes per a autònoms

 

La web de la Generalitat ha caigut en el matí d’este dijous, a primera hora, coincidint amb l’obertura del període per a sol·licitar les ajudes a autònoms i empreses més afectats per la crisi de la Covid-19 que s’establixen en el ‘Pla Resistix’, dotades amb 80 milions d’euros. L’alta demanda per a accedir a estes ajudes ha provocat el col·lapse de totes les web de la Generalitat, excepte la de Sanitat, que no s’ha vist afectada, per estar aïllada com un servici independent.

 

Cap a les 10.00 hores ha començat a restablir-se el servici. La primera web a recuperar-se ha sigut la de Labora, en la que es tramiten estes ajudes, per a que poguera absorbir tota la demanda de sol·licituds. Només en els primers 35 minuts s’han registrat més de 30.000 sol·licituds. Cal recordar que en tràmit de hui només es dona cita i hora per a pujar la resta de la documentació.

La resta de webs de la Generalitat s’ha anat recuperant progressivament fins a les 11.00 hores, han explicat fonts de la Generalitat. En tot cas, des de l’Administració s’ha volgut recordar que les ajudes no van per ordre de registre, sinó estan pensades per a atorgar 600 fixos més 600 euros per treballador o 300 euros si estan a mitja jornada.

 

Una volta solucionat i restablides totes les webs, el president de la Generalitat, Ximo Puig, explicava «pel gran acolliment de la convocatòria s’ha produït un problema tècnic que ja s’ha solucionat» i assegurava que les inscripcions ja estaven arribant amb normalitat.

 

De la mateixa manera, Puig ha insistit que estes ajudes no funcionen per ordre d’arribada sinó que «arribaran a totes i cadascuna de les empreses dels sectors d’activitat fixats en el decret que el sol·liciten».

 

Recollir la documentació de moltes empreses

Durant el temps que la web ha estat sense servici, Labora i Hisenda han avisat del col·lapse a través de les xarxes socials i demanaven disculpes per les molèsties.

 

A primera hora, quan el servici encara no funcionava, la Coordinadora d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana i la Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València lamentaven les dificultats d’accés i assenyalaven que «la maquinària burocràtica i administrativa no pot ser una altra trava per a les pimes del sector».

 

Posteriorment, les dos entitats han celebrat que la web es recuperara amb rapidesa però esperen que no es torne a repetir. Lamenten que «amb la situació de precarietat i necessitat en la que està sumit el sector, l’administració pública no siga capaç d’habilitar un sistema d’accessos a la xarxa que permeten recollir la documentació de les moltes d’empreses que se sabien anaven acudir a estes ajudes».

 

«Això no fa més que afegir més frustració per part dels ciutadans, que no podem entendre que com passen estes coses», advertien.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.