El web de la Generalitat es col·lapsa a l’inici del període de sol·licitud d’ajudes per a autònoms

 

La web de la Generalitat ha caigut en el matí d’este dijous, a primera hora, coincidint amb l’obertura del període per a sol·licitar les ajudes a autònoms i empreses més afectats per la crisi de la Covid-19 que s’establixen en el ‘Pla Resistix’, dotades amb 80 milions d’euros. L’alta demanda per a accedir a estes ajudes ha provocat el col·lapse de totes les web de la Generalitat, excepte la de Sanitat, que no s’ha vist afectada, per estar aïllada com un servici independent.

 

Cap a les 10.00 hores ha començat a restablir-se el servici. La primera web a recuperar-se ha sigut la de Labora, en la que es tramiten estes ajudes, per a que poguera absorbir tota la demanda de sol·licituds. Només en els primers 35 minuts s’han registrat més de 30.000 sol·licituds. Cal recordar que en tràmit de hui només es dona cita i hora per a pujar la resta de la documentació.

La resta de webs de la Generalitat s’ha anat recuperant progressivament fins a les 11.00 hores, han explicat fonts de la Generalitat. En tot cas, des de l’Administració s’ha volgut recordar que les ajudes no van per ordre de registre, sinó estan pensades per a atorgar 600 fixos més 600 euros per treballador o 300 euros si estan a mitja jornada.

 

Una volta solucionat i restablides totes les webs, el president de la Generalitat, Ximo Puig, explicava «pel gran acolliment de la convocatòria s’ha produït un problema tècnic que ja s’ha solucionat» i assegurava que les inscripcions ja estaven arribant amb normalitat.

 

De la mateixa manera, Puig ha insistit que estes ajudes no funcionen per ordre d’arribada sinó que «arribaran a totes i cadascuna de les empreses dels sectors d’activitat fixats en el decret que el sol·liciten».

 

Recollir la documentació de moltes empreses

Durant el temps que la web ha estat sense servici, Labora i Hisenda han avisat del col·lapse a través de les xarxes socials i demanaven disculpes per les molèsties.

 

A primera hora, quan el servici encara no funcionava, la Coordinadora d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana i la Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València lamentaven les dificultats d’accés i assenyalaven que «la maquinària burocràtica i administrativa no pot ser una altra trava per a les pimes del sector».

 

Posteriorment, les dos entitats han celebrat que la web es recuperara amb rapidesa però esperen que no es torne a repetir. Lamenten que «amb la situació de precarietat i necessitat en la que està sumit el sector, l’administració pública no siga capaç d’habilitar un sistema d’accessos a la xarxa que permeten recollir la documentació de les moltes d’empreses que se sabien anaven acudir a estes ajudes».

 

«Això no fa més que afegir més frustració per part dels ciutadans, que no podem entendre que com passen estes coses», advertien.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.