El web de la Generalitat es col·lapsa a l’inici del període de sol·licitud d’ajudes per a autònoms

 

La web de la Generalitat ha caigut en el matí d’este dijous, a primera hora, coincidint amb l’obertura del període per a sol·licitar les ajudes a autònoms i empreses més afectats per la crisi de la Covid-19 que s’establixen en el ‘Pla Resistix’, dotades amb 80 milions d’euros. L’alta demanda per a accedir a estes ajudes ha provocat el col·lapse de totes les web de la Generalitat, excepte la de Sanitat, que no s’ha vist afectada, per estar aïllada com un servici independent.

 

Cap a les 10.00 hores ha començat a restablir-se el servici. La primera web a recuperar-se ha sigut la de Labora, en la que es tramiten estes ajudes, per a que poguera absorbir tota la demanda de sol·licituds. Només en els primers 35 minuts s’han registrat més de 30.000 sol·licituds. Cal recordar que en tràmit de hui només es dona cita i hora per a pujar la resta de la documentació.

La resta de webs de la Generalitat s’ha anat recuperant progressivament fins a les 11.00 hores, han explicat fonts de la Generalitat. En tot cas, des de l’Administració s’ha volgut recordar que les ajudes no van per ordre de registre, sinó estan pensades per a atorgar 600 fixos més 600 euros per treballador o 300 euros si estan a mitja jornada.

 

Una volta solucionat i restablides totes les webs, el president de la Generalitat, Ximo Puig, explicava «pel gran acolliment de la convocatòria s’ha produït un problema tècnic que ja s’ha solucionat» i assegurava que les inscripcions ja estaven arribant amb normalitat.

 

De la mateixa manera, Puig ha insistit que estes ajudes no funcionen per ordre d’arribada sinó que «arribaran a totes i cadascuna de les empreses dels sectors d’activitat fixats en el decret que el sol·liciten».

 

Recollir la documentació de moltes empreses

Durant el temps que la web ha estat sense servici, Labora i Hisenda han avisat del col·lapse a través de les xarxes socials i demanaven disculpes per les molèsties.

 

A primera hora, quan el servici encara no funcionava, la Coordinadora d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana i la Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València lamentaven les dificultats d’accés i assenyalaven que «la maquinària burocràtica i administrativa no pot ser una altra trava per a les pimes del sector».

 

Posteriorment, les dos entitats han celebrat que la web es recuperara amb rapidesa però esperen que no es torne a repetir. Lamenten que «amb la situació de precarietat i necessitat en la que està sumit el sector, l’administració pública no siga capaç d’habilitar un sistema d’accessos a la xarxa que permeten recollir la documentació de les moltes d’empreses que se sabien anaven acudir a estes ajudes».

 

«Això no fa més que afegir més frustració per part dels ciutadans, que no podem entendre que com passen estes coses», advertien.

Últimes notícies

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.