El web de la Generalitat es col·lapsa a l’inici del període de sol·licitud d’ajudes per a autònoms

 

La web de la Generalitat ha caigut en el matí d’este dijous, a primera hora, coincidint amb l’obertura del període per a sol·licitar les ajudes a autònoms i empreses més afectats per la crisi de la Covid-19 que s’establixen en el ‘Pla Resistix’, dotades amb 80 milions d’euros. L’alta demanda per a accedir a estes ajudes ha provocat el col·lapse de totes les web de la Generalitat, excepte la de Sanitat, que no s’ha vist afectada, per estar aïllada com un servici independent.

 

Cap a les 10.00 hores ha començat a restablir-se el servici. La primera web a recuperar-se ha sigut la de Labora, en la que es tramiten estes ajudes, per a que poguera absorbir tota la demanda de sol·licituds. Només en els primers 35 minuts s’han registrat més de 30.000 sol·licituds. Cal recordar que en tràmit de hui només es dona cita i hora per a pujar la resta de la documentació.

La resta de webs de la Generalitat s’ha anat recuperant progressivament fins a les 11.00 hores, han explicat fonts de la Generalitat. En tot cas, des de l’Administració s’ha volgut recordar que les ajudes no van per ordre de registre, sinó estan pensades per a atorgar 600 fixos més 600 euros per treballador o 300 euros si estan a mitja jornada.

 

Una volta solucionat i restablides totes les webs, el president de la Generalitat, Ximo Puig, explicava «pel gran acolliment de la convocatòria s’ha produït un problema tècnic que ja s’ha solucionat» i assegurava que les inscripcions ja estaven arribant amb normalitat.

 

De la mateixa manera, Puig ha insistit que estes ajudes no funcionen per ordre d’arribada sinó que «arribaran a totes i cadascuna de les empreses dels sectors d’activitat fixats en el decret que el sol·liciten».

 

Recollir la documentació de moltes empreses

Durant el temps que la web ha estat sense servici, Labora i Hisenda han avisat del col·lapse a través de les xarxes socials i demanaven disculpes per les molèsties.

 

A primera hora, quan el servici encara no funcionava, la Coordinadora d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana i la Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València lamentaven les dificultats d’accés i assenyalaven que «la maquinària burocràtica i administrativa no pot ser una altra trava per a les pimes del sector».

 

Posteriorment, les dos entitats han celebrat que la web es recuperara amb rapidesa però esperen que no es torne a repetir. Lamenten que «amb la situació de precarietat i necessitat en la que està sumit el sector, l’administració pública no siga capaç d’habilitar un sistema d’accessos a la xarxa que permeten recollir la documentació de les moltes d’empreses que se sabien anaven acudir a estes ajudes».

 

«Això no fa més que afegir més frustració per part dels ciutadans, que no podem entendre que com passen estes coses», advertien.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.