Ximo Puig avança les Eleccions autonòmiques al 28 d’abril

El president de la Generalitat, Ximo Puig, en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, sembla que decidirà finalment que les Eleccions autonòmiques a les Corts Valencianes se celebren el pròxim 28 d’abril. Així, Puig avançaria la cita electoral, que en principi estava fixada per al pròxim 26 de maig, coincidint amb les eleccions municipals i europees, i la faria coincidir amb la convocatòria de les Eleccions generals.

 

El president ha citat aquest mateix dilluns, de matí, a la vicepresidenta Mónica Oltra, al Palau de la Generalitat, segons sembla, per a tractar la qüestió, i exposar-li a la intenció d’avançar els comicis. Així mateix, per a aquesta vesprada s’ha convocat a les 17.00 hores una reunió extraòrdinària del Ple del Consell, en la qual, previsiblement, quedaria comunicada la decisió a tots els membres de l’executiu.

 

L’avançament electoral, un debat des de fa mesos

En els últims mesos, i més intensament en els últims dies, l’escenari de l’avançament electoral estava sobrevolant l’actualitat valenciana, tot i que el president Puig ni afirmava ni desmentia res. Tot i això, sí que va fixar el 5 de març com a data límit en la qual se sabria la decisió. Amb anterioritat, l’escenari d’avançar les eleccions va ser comentat, tot i que semblava haver-se desestimat fins fa uns dies.

 

Amb aquesta decisió, la Comunitat Valenciana deslliga les seues Eeleccions autonòmiques de les de la resta de Comunitats autònomes que les celebren junt amb les municipals el quart diumenge de maig. Així, els comicis valencians comptaran amb una data pròpia, com ocorre a altres comunitats com Andalusia, Catalunya, País Basc o Galícia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.