10.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Ximo Puig avança les Eleccions autonòmiques al 28 d’abril

El president de la Generalitat, Ximo Puig, en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, sembla que decidirà finalment que les Eleccions autonòmiques a les Corts Valencianes se celebren el pròxim 28 d’abril. Així, Puig avançaria la cita electoral, que en principi estava fixada per al pròxim 26 de maig, coincidint amb les eleccions municipals i europees, i la faria coincidir amb la convocatòria de les Eleccions generals.

 

El president ha citat aquest mateix dilluns, de matí, a la vicepresidenta Mónica Oltra, al Palau de la Generalitat, segons sembla, per a tractar la qüestió, i exposar-li a la intenció d’avançar els comicis. Així mateix, per a aquesta vesprada s’ha convocat a les 17.00 hores una reunió extraòrdinària del Ple del Consell, en la qual, previsiblement, quedaria comunicada la decisió a tots els membres de l’executiu.

 

L’avançament electoral, un debat des de fa mesos

En els últims mesos, i més intensament en els últims dies, l’escenari de l’avançament electoral estava sobrevolant l’actualitat valenciana, tot i que el president Puig ni afirmava ni desmentia res. Tot i això, sí que va fixar el 5 de març com a data límit en la qual se sabria la decisió. Amb anterioritat, l’escenari d’avançar les eleccions va ser comentat, tot i que semblava haver-se desestimat fins fa uns dies.

 

Amb aquesta decisió, la Comunitat Valenciana deslliga les seues Eeleccions autonòmiques de les de la resta de Comunitats autònomes que les celebren junt amb les municipals el quart diumenge de maig. Així, els comicis valencians comptaran amb una data pròpia, com ocorre a altres comunitats com Andalusia, Catalunya, País Basc o Galícia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.