Ximo Puig avança les Eleccions autonòmiques al 28 d’abril

El president de la Generalitat, Ximo Puig, en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, sembla que decidirà finalment que les Eleccions autonòmiques a les Corts Valencianes se celebren el pròxim 28 d’abril. Així, Puig avançaria la cita electoral, que en principi estava fixada per al pròxim 26 de maig, coincidint amb les eleccions municipals i europees, i la faria coincidir amb la convocatòria de les Eleccions generals.

 

El president ha citat aquest mateix dilluns, de matí, a la vicepresidenta Mónica Oltra, al Palau de la Generalitat, segons sembla, per a tractar la qüestió, i exposar-li a la intenció d’avançar els comicis. Així mateix, per a aquesta vesprada s’ha convocat a les 17.00 hores una reunió extraòrdinària del Ple del Consell, en la qual, previsiblement, quedaria comunicada la decisió a tots els membres de l’executiu.

 

L’avançament electoral, un debat des de fa mesos

En els últims mesos, i més intensament en els últims dies, l’escenari de l’avançament electoral estava sobrevolant l’actualitat valenciana, tot i que el president Puig ni afirmava ni desmentia res. Tot i això, sí que va fixar el 5 de març com a data límit en la qual se sabria la decisió. Amb anterioritat, l’escenari d’avançar les eleccions va ser comentat, tot i que semblava haver-se desestimat fins fa uns dies.

 

Amb aquesta decisió, la Comunitat Valenciana deslliga les seues Eeleccions autonòmiques de les de la resta de Comunitats autònomes que les celebren junt amb les municipals el quart diumenge de maig. Així, els comicis valencians comptaran amb una data pròpia, com ocorre a altres comunitats com Andalusia, Catalunya, País Basc o Galícia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.