9.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Ximo Puig avança les Eleccions autonòmiques al 28 d’abril

El president de la Generalitat, Ximo Puig, en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, sembla que decidirà finalment que les Eleccions autonòmiques a les Corts Valencianes se celebren el pròxim 28 d’abril. Així, Puig avançaria la cita electoral, que en principi estava fixada per al pròxim 26 de maig, coincidint amb les eleccions municipals i europees, i la faria coincidir amb la convocatòria de les Eleccions generals.

 

El president ha citat aquest mateix dilluns, de matí, a la vicepresidenta Mónica Oltra, al Palau de la Generalitat, segons sembla, per a tractar la qüestió, i exposar-li a la intenció d’avançar els comicis. Així mateix, per a aquesta vesprada s’ha convocat a les 17.00 hores una reunió extraòrdinària del Ple del Consell, en la qual, previsiblement, quedaria comunicada la decisió a tots els membres de l’executiu.

 

L’avançament electoral, un debat des de fa mesos

En els últims mesos, i més intensament en els últims dies, l’escenari de l’avançament electoral estava sobrevolant l’actualitat valenciana, tot i que el president Puig ni afirmava ni desmentia res. Tot i això, sí que va fixar el 5 de març com a data límit en la qual se sabria la decisió. Amb anterioritat, l’escenari d’avançar les eleccions va ser comentat, tot i que semblava haver-se desestimat fins fa uns dies.

 

Amb aquesta decisió, la Comunitat Valenciana deslliga les seues Eeleccions autonòmiques de les de la resta de Comunitats autònomes que les celebren junt amb les municipals el quart diumenge de maig. Així, els comicis valencians comptaran amb una data pròpia, com ocorre a altres comunitats com Andalusia, Catalunya, País Basc o Galícia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.