20.1 C
València
Dissabte, 25 octubre, 2025

Ximo Puig avança les Eleccions autonòmiques al 28 d’abril

El president de la Generalitat, Ximo Puig, en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, sembla que decidirà finalment que les Eleccions autonòmiques a les Corts Valencianes se celebren el pròxim 28 d’abril. Així, Puig avançaria la cita electoral, que en principi estava fixada per al pròxim 26 de maig, coincidint amb les eleccions municipals i europees, i la faria coincidir amb la convocatòria de les Eleccions generals.

 

El president ha citat aquest mateix dilluns, de matí, a la vicepresidenta Mónica Oltra, al Palau de la Generalitat, segons sembla, per a tractar la qüestió, i exposar-li a la intenció d’avançar els comicis. Així mateix, per a aquesta vesprada s’ha convocat a les 17.00 hores una reunió extraòrdinària del Ple del Consell, en la qual, previsiblement, quedaria comunicada la decisió a tots els membres de l’executiu.

 

L’avançament electoral, un debat des de fa mesos

En els últims mesos, i més intensament en els últims dies, l’escenari de l’avançament electoral estava sobrevolant l’actualitat valenciana, tot i que el president Puig ni afirmava ni desmentia res. Tot i això, sí que va fixar el 5 de març com a data límit en la qual se sabria la decisió. Amb anterioritat, l’escenari d’avançar les eleccions va ser comentat, tot i que semblava haver-se desestimat fins fa uns dies.

 

Amb aquesta decisió, la Comunitat Valenciana deslliga les seues Eeleccions autonòmiques de les de la resta de Comunitats autònomes que les celebren junt amb les municipals el quart diumenge de maig. Així, els comicis valencians comptaran amb una data pròpia, com ocorre a altres comunitats com Andalusia, Catalunya, País Basc o Galícia.

Últimes notícies

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.

Generalitat, patronal i sindicats destaquen el dinamisme de l’ocupació en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana ha sumat 37.400 ocupats en el tercer trimestre, fins a 2.451.000, mentres l'atur ha repuntat en 11.500 persones, fins a 325.600 i una taxa del 11,73%. Indústria i jóvens van liderar l'avanç, segons Generalitat, CEV i sindicats, que reclamen millorar la qualitat de l'ocupació.

Sanitat estudiarà vies jurídiques per a obligar comunitats del PP a publicar les dades dels seus cribratges

Mónica García ha avisat que activarà totes les vies legals per a forçar a les autonomies del PP a entregar les dades de cribratges. El plançó dels consellers populars ha impedit aprovar 2 milions per a vigilància del càncer i altres mesures.