Ximo Puig demana a la ciutadania «màxima prudència este Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha demanat este diumenge en un missatge institucional màxima prudència en les festes nadalenques per a no assumir riscos innecessaris en les celebracions familiars o amb persones reunides, i ha subratllat en este sentit que «és preferible deixar la cadira buida un any a deixar la cadira buida per sempre».

 

Puig ha assenyalat que «el virus està repuntant d’una forma preocupant en els últims dies i insisteix que no cal caure en la temeritat de botar-nos les restriccions perquè un dia no és un dia i incomplir pot provocar contagis».

El missatge es produïx només unes hores abans que entren en vigor les noves mesures restrictives que avancen el toc de queda a les onze de la nit a partir d’este dilluns 21 de desembre i fins al 15 de gener. A demés, el govern valencià elimina les flexibilitzacions de les reunions socials per Nadal, que seguiran limitades a sis persones.

 

«L’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia»

A través del seu missatge institucional, el president  ha demanat a tots els valencians que fem un esforç durant Nadal perquè estes seran unes festes diferents.

 

En tot cas, destaca que l’esforç «és menor que el confinament domiciliari que complim a la primavera, que els 100 dies que vam estar sense passar de província o el dels treballadors sanitaris als hospitals o en les residències de majors».

 

Puig argumenta que «l’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia i a les seues famílies, i per respecte també als 120.000 valencians que han superat la malaltia, i als que ara són a l’hospital lluitant per superar-la».

 

El president ha finalitzat el seu discurs recordant que el territori valencià està preparat per a rebre i administrar fins a 600.000 dosi tan prompte com arriben les vacunes en els pròxims dies. «Ja estem al final del túnel; que eixe horitzó d’esperança ens done força», ha conclòs.

Últimes notícies

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.

Arranca agost a la Comunitat Valenciana amb tronades, granís i molta calor a l’interior de València

El primer dia d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb ruixats i tronades localment fortes en el nord de Castelló, sud de València i Alacant, i amb temperatures màximes molt altes a l’interior valencià.

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.
FILMOTECA D'ESTIU