16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Ximo Puig demana a la ciutadania «màxima prudència este Nadal»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha demanat este diumenge en un missatge institucional màxima prudència en les festes nadalenques per a no assumir riscos innecessaris en les celebracions familiars o amb persones reunides, i ha subratllat en este sentit que «és preferible deixar la cadira buida un any a deixar la cadira buida per sempre».

 

Puig ha assenyalat que «el virus està repuntant d’una forma preocupant en els últims dies i insisteix que no cal caure en la temeritat de botar-nos les restriccions perquè un dia no és un dia i incomplir pot provocar contagis».

El missatge es produïx només unes hores abans que entren en vigor les noves mesures restrictives que avancen el toc de queda a les onze de la nit a partir d’este dilluns 21 de desembre i fins al 15 de gener. A demés, el govern valencià elimina les flexibilitzacions de les reunions socials per Nadal, que seguiran limitades a sis persones.

 

«L’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia»

A través del seu missatge institucional, el president  ha demanat a tots els valencians que fem un esforç durant Nadal perquè estes seran unes festes diferents.

 

En tot cas, destaca que l’esforç «és menor que el confinament domiciliari que complim a la primavera, que els 100 dies que vam estar sense passar de província o el dels treballadors sanitaris als hospitals o en les residències de majors».

 

Puig argumenta que «l’esforç ha de ser per respecte a les víctimes de la pandèmia i a les seues famílies, i per respecte també als 120.000 valencians que han superat la malaltia, i als que ara són a l’hospital lluitant per superar-la».

 

El president ha finalitzat el seu discurs recordant que el territori valencià està preparat per a rebre i administrar fins a 600.000 dosi tan prompte com arriben les vacunes en els pròxims dies. «Ja estem al final del túnel; que eixe horitzó d’esperança ens done força», ha conclòs.

Últimes notícies

Mor un mariner en el port de València després d’un desplaçament de contenidors

Un mariner ha mort en el port de València després que es desplaçaren contenidors en el vaixell SVS VEGA, atracat en la terminal APM. La Policia Judicial investiga les causes del sinistre.

CaixaBank eleva el seu benefici a 5.891 milions en 2025, un 1,8% més

L'entitat va guanyar 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, recolzada en el creixement del negoci i malgrat la caiguda del marge d'interessos. Proposarà un dividend total de 0,50 € per acció i eleva els seus objectius de rendibilitat per a 2027.

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.