20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Ximo Puig promet com a president de la Generalitat Valenciana

Ximo Puig president

Ximo Puig, segona legislatura com a president dels valencians | Generalitat Valenciana

 

Este diumenge, Ximo Puig, del PSPV–PSOE, ha promés el càrrec com a president de la Generalitat Valenciana. Dona compliment a la investidura que es va votar el dijous amb els 52 vots dels partits de l’esquerra parlamentària: els 52 vots dels socialistes, de Compromís i d’Unides Podem. Esta majoria absoluta que ha obtingut el sèptim president de la Generalitat democràtica, ha comptat amb 46 vots en contra: els del PP, Ciudadanos i Vox.

 

 

 

El president ha promés posant la mà damunt de la Constitució, de l’Estatut i dels Furs, prometent lleialtat als valencians i a les valencianes, i apel·lant al passat foral i a l’autogovern que empara als valencians.

 

 

A més, des del perfil personal del president, ha expressat amb un marcat caràcter institucional que «no hi ha un honor més gran per a un valencià que ser president dels valencians». I, encara ha afegit, «intentaré assumir este repte amb tota la dignitat que exigix el càrrec».

 

Ara, amb els pactes municipals ja damunt la taula, a on s’ha vist que el Botànic II s’ha escampat a nivell municipal –a on ha sigut possible– i ha donat la majoria dels ajuntaments a l’esquerra. Casos a banda, Alacant, Orihuela, Torrevieja o Benidorm, com a municipis més grans a on governarà el PP esta legislatura. A més, amb l’expulsió de l’actual alcalde de Sueca per haver sigut investit amb els vots de la dreta, cosa que tant PSPV–PSOE i Compromís ja havien avisat a tots els seus regidors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.

L’oposició insistix en la dimissió de Barcala per irregularitats en vivendes públiques d’Alacant

PSPV-PSOE i Compromís han reclamat de nou l'eixida de l'alcalde després d'una inspecció policial en les VPP de la Platja de Sant Joan que ha revelat empadronaments absents i beneficiaris repetits. Els grups qüestionen la investigació municipal i demanen apartar a funcionaris assenyalats.

Renzo Saravia es presenta al València i apunta a guanyar-se la continuïtat

El lateral argentí, fitxat fins a final de temporada, va afirmar que seria un somni quedar-se a llarg termini i que buscarà guanyar-li'l en els 13 partits de lliga restants.