13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Ximo Puig promet com a president de la Generalitat Valenciana

Ximo Puig president

Ximo Puig, segona legislatura com a president dels valencians | Generalitat Valenciana

 

Este diumenge, Ximo Puig, del PSPV–PSOE, ha promés el càrrec com a president de la Generalitat Valenciana. Dona compliment a la investidura que es va votar el dijous amb els 52 vots dels partits de l’esquerra parlamentària: els 52 vots dels socialistes, de Compromís i d’Unides Podem. Esta majoria absoluta que ha obtingut el sèptim president de la Generalitat democràtica, ha comptat amb 46 vots en contra: els del PP, Ciudadanos i Vox.

 

 

 

El president ha promés posant la mà damunt de la Constitució, de l’Estatut i dels Furs, prometent lleialtat als valencians i a les valencianes, i apel·lant al passat foral i a l’autogovern que empara als valencians.

 

 

A més, des del perfil personal del president, ha expressat amb un marcat caràcter institucional que «no hi ha un honor més gran per a un valencià que ser president dels valencians». I, encara ha afegit, «intentaré assumir este repte amb tota la dignitat que exigix el càrrec».

 

Ara, amb els pactes municipals ja damunt la taula, a on s’ha vist que el Botànic II s’ha escampat a nivell municipal –a on ha sigut possible– i ha donat la majoria dels ajuntaments a l’esquerra. Casos a banda, Alacant, Orihuela, Torrevieja o Benidorm, com a municipis més grans a on governarà el PP esta legislatura. A més, amb l’expulsió de l’actual alcalde de Sueca per haver sigut investit amb els vots de la dreta, cosa que tant PSPV–PSOE i Compromís ja havien avisat a tots els seus regidors.

Últimes notícies

El PP nacional no acudirà al ple d’investidura de Pérez Llorca en Les Corts

La cúpula del PP ha confirmat que no estarà en la tribuna de convidats del debat en Les Corts, encara que avala el sentit del discurs del candidat. Vox condicionarà el seu vot a eixe missatge i les prioritats inclouen la reconstrucció després de la dana d'octubre a la província de València.

Troben una trentena d’agents infecciosos després de la dana, amb major càrrega en els llots

Un estudi després de la dana del 29 d'octubre va detectar una trentena d'agents infecciosos, concentrats sobretot en llots, amb alta contaminació fecal i riscos afegits.

Jimbee Cartagena-Peníscola i Movistar Inter-Palma, semifinals de la Supercopa

El sorteig ha oferit els creus Jimbee Cartagena-Servigroup Peníscola i Movistar Inter-Illes Balears Palma Futsal. La Supercopa es jugarà el 3 i 4 de gener a Son Moix.

Sis detinguts en caure un punt de venda de droga ocult després d’una falsa associació a Dénia

Sis hòmens d'entre 20 i 40 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un punt de venda de marihuana i haixix encobert com a associació. En el local es van trobar 532 grams de marihuana, 16 d'haixix i material per al sovintege.

Sindicats denuncien el bloqueig del conveni en la sanitat privada i exigixen una patronal autonòmica

Desenes de treballadors i treballadores s'han concentrat a València per a denunciar que els grans grups hospitalaris privats impedixen crear una patronal i bloquegen la negociació del conveni, congelat des de 2016. Els sindicats demanen a la CEV que medie i advertixen que, si no hi ha avanços, promouran aplicar un conveni d'una altra comunitat.

El Llevant arriba al primer terç amb un ritme insuficient per a salvar-se

El Llevant ha aconseguit el primer terç de LaLiga EA Sports penúltim i amb una projecció de punts que no li aconseguix per a la permanència. La fragilitat defensiva i el pobre rendiment a casa agreugen la situació.

L’Elx creua el primer terç amb bones sensacions i sense patir

L'Elx completa el primer terç de LaLiga amb 16 punts, invicte en el Martínez Valero i a cinc del descens, malgrat una ratxa de sis jornades sense guanyar.

El Vila-real encaixa la seua major golejada i agreuja la seua sequera en la Lliga de Campions

El 4-0 davant el Borussia Dortmund fixa la derrota més inflada del Vila-real en la Lliga de Campions i prolonga la seua sequera a 270 minuts. L'expulsió de Juan Foyth va marcar el partit.