Mastodon
31.1 C
València
Dimecres, 10 setembre, 2025

Ximo Puig promet com a president de la Generalitat Valenciana

Ximo Puig president

Ximo Puig, segona legislatura com a president dels valencians | Generalitat Valenciana

 

Este diumenge, Ximo Puig, del PSPV–PSOE, ha promés el càrrec com a president de la Generalitat Valenciana. Dona compliment a la investidura que es va votar el dijous amb els 52 vots dels partits de l’esquerra parlamentària: els 52 vots dels socialistes, de Compromís i d’Unides Podem. Esta majoria absoluta que ha obtingut el sèptim president de la Generalitat democràtica, ha comptat amb 46 vots en contra: els del PP, Ciudadanos i Vox.

 

 

 

El president ha promés posant la mà damunt de la Constitució, de l’Estatut i dels Furs, prometent lleialtat als valencians i a les valencianes, i apel·lant al passat foral i a l’autogovern que empara als valencians.

 

 

A més, des del perfil personal del president, ha expressat amb un marcat caràcter institucional que «no hi ha un honor més gran per a un valencià que ser president dels valencians». I, encara ha afegit, «intentaré assumir este repte amb tota la dignitat que exigix el càrrec».

 

Ara, amb els pactes municipals ja damunt la taula, a on s’ha vist que el Botànic II s’ha escampat a nivell municipal –a on ha sigut possible– i ha donat la majoria dels ajuntaments a l’esquerra. Casos a banda, Alacant, Orihuela, Torrevieja o Benidorm, com a municipis més grans a on governarà el PP esta legislatura. A més, amb l’expulsió de l’actual alcalde de Sueca per haver sigut investit amb els vots de la dreta, cosa que tant PSPV–PSOE i Compromís ja havien avisat a tots els seus regidors.

Últimes notícies

La jutgessa exigix a Emergències identificar qui va demanar a Aemet ajustar la predicció del 29-O

La magistrada reclama al Centre de Coordinació d'Emergències els noms dels qui van sol·licitar a Aemet un ajust de molt curt termini el 29-O i demana les gravacions completes. També recapta informació del procediment a Llíria per la filtració d'una crida.

La jutgessa de la DANA demana al Consell informes sobre els morts en la residència de Paiporta

La magistrada que investiga la gestió de la DANA sol·licita a la Conselleria els informes sobre els decessos en la residència Saba de Paiporta i rebutja la resta de diligències demanades per una de les parts.

La jutgessa del cas DANA demana a la Conselleria els informes sobre els morts en la residència de Paiporta

La instructora del cas sobre la gestió de la DANA reclama a la Conselleria els informes sobre les morts en la residència Saba de Paiporta. La petició responia a un escrit que sol·licitava més diligències, de les que només s'admet la documentació oficial.

El cap de Bombers explica la retirada del barranc de Poio per falta d’instruccions detallades

L'oficial cap del Consorci de Bombers de València va declarar que la unitat es va retirar del barranc de Poio en considerar-se finalitzada la tasca i sense ordes més precises del Centre de Coordinació d'Emergències. La jutgessa reprén les testificals de la causa penal sobre la gestió de la DANA.

Bernabé proposa tres pactes de ciutat per a traure a València de la crisi que atribuïx a Catalá

Pilar Bernabé oferirà en el debat de l'estat de la ciutat tres pactes sobre vivenda, turisme i renaturalització per a revertir la crisi que atribuïx a Catalá. Les mesures busquen alleujar el mercat del lloguer, canalitzar el turisme i recuperar projectes de ciutat verda.

La UEFA debatrà el Vila-real-Barcelona a Miami i triarà la final de 2027

L'Executiu de la UEFA abordarà la petició per a disputar a Miami el Vila-real-Barça de la jornada 17 i, en la mateixa reunió, decidirà la seu de la Champions 2027.

La Generalitat impulsarà 80 vivendes industrialitzades a Torrent i Albal per a afectats per la DANA

El Consell aprovarà el primer plec a Espanya per a alçar 80 vivendes industrialitzades destinades a damnificats de les inundacions a Torrent i Albal. La inversió ascendix a 15 milions i el termini previst és de 15 mesos, amb lloguer assequible i gestió pública a través de la EVHA.

Un cap de bombers assegura que Emergències sabia des de les 17.30 que el barranc de Poio estava al límit

L'oficial cap de Bombers de València que estava de guàrdia va declarar que Emergències coneixia a les 17.30 el risc en el barranc de Poio. L'avís va partir del 112 i es va difondre a la resta d'organismes.