Ximo Puig promet com a president de la Generalitat Valenciana

Ximo Puig president

Ximo Puig, segona legislatura com a president dels valencians | Generalitat Valenciana

 

Este diumenge, Ximo Puig, del PSPV–PSOE, ha promés el càrrec com a president de la Generalitat Valenciana. Dona compliment a la investidura que es va votar el dijous amb els 52 vots dels partits de l’esquerra parlamentària: els 52 vots dels socialistes, de Compromís i d’Unides Podem. Esta majoria absoluta que ha obtingut el sèptim president de la Generalitat democràtica, ha comptat amb 46 vots en contra: els del PP, Ciudadanos i Vox.

 

 

 

El president ha promés posant la mà damunt de la Constitució, de l’Estatut i dels Furs, prometent lleialtat als valencians i a les valencianes, i apel·lant al passat foral i a l’autogovern que empara als valencians.

 

 

A més, des del perfil personal del president, ha expressat amb un marcat caràcter institucional que «no hi ha un honor més gran per a un valencià que ser president dels valencians». I, encara ha afegit, «intentaré assumir este repte amb tota la dignitat que exigix el càrrec».

 

Ara, amb els pactes municipals ja damunt la taula, a on s’ha vist que el Botànic II s’ha escampat a nivell municipal –a on ha sigut possible– i ha donat la majoria dels ajuntaments a l’esquerra. Casos a banda, Alacant, Orihuela, Torrevieja o Benidorm, com a municipis més grans a on governarà el PP esta legislatura. A més, amb l’expulsió de l’actual alcalde de Sueca per haver sigut investit amb els vots de la dreta, cosa que tant PSPV–PSOE i Compromís ja havien avisat a tots els seus regidors.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.