9 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Ximo Puig promet com a president de la Generalitat Valenciana

Ximo Puig president

Ximo Puig, segona legislatura com a president dels valencians | Generalitat Valenciana

 

Este diumenge, Ximo Puig, del PSPV–PSOE, ha promés el càrrec com a president de la Generalitat Valenciana. Dona compliment a la investidura que es va votar el dijous amb els 52 vots dels partits de l’esquerra parlamentària: els 52 vots dels socialistes, de Compromís i d’Unides Podem. Esta majoria absoluta que ha obtingut el sèptim president de la Generalitat democràtica, ha comptat amb 46 vots en contra: els del PP, Ciudadanos i Vox.

 

 

 

El president ha promés posant la mà damunt de la Constitució, de l’Estatut i dels Furs, prometent lleialtat als valencians i a les valencianes, i apel·lant al passat foral i a l’autogovern que empara als valencians.

 

 

A més, des del perfil personal del president, ha expressat amb un marcat caràcter institucional que «no hi ha un honor més gran per a un valencià que ser president dels valencians». I, encara ha afegit, «intentaré assumir este repte amb tota la dignitat que exigix el càrrec».

 

Ara, amb els pactes municipals ja damunt la taula, a on s’ha vist que el Botànic II s’ha escampat a nivell municipal –a on ha sigut possible– i ha donat la majoria dels ajuntaments a l’esquerra. Casos a banda, Alacant, Orihuela, Torrevieja o Benidorm, com a municipis més grans a on governarà el PP esta legislatura. A més, amb l’expulsió de l’actual alcalde de Sueca per haver sigut investit amb els vots de la dreta, cosa que tant PSPV–PSOE i Compromís ja havien avisat a tots els seus regidors.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.