Xina registra resultats positius amb una vacuna contra el coronavirus: és segura i genera anticossos

Un empleat en un laboratori de Beijing, a la Xina, el 14 de maig de 2020

Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats  | ACN

 

La primera vacuna contra el coronavirus que ha arribat a l’assaig clínic de la fase 1 amb humans ha donat resultats positius: és segura, es tolera adequadament i és capaç de generar una resposta immune contra el SARS-CoV-2. Ho diu una investigació publicada per ‘The Lancet’ que mostra l’estudi de l’Institut de Biotecnologia de Pequín (Xina). Concretament, la vacuna s’ha provat en 108 adults sans i després de 28 dies els resultats són positius: produïx anticossos neutralitzants i respostes de les cèl·lules T contra la COVID-19.

 

A pesar d’això, més del 70% dels participants ha patit algun efecte secundari lleu o moderat com febre, fatiga, mal de cap o dolor muscular. Per tot açò, encara és prompte per a confirmar que la vacuna és perfectament efectiva i vàlida i que protegix contra la infecció del SARS-CoV-2. Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estos resultats suposen una fita important. L’assaig demostra que una dosi única de la nova vacuna per a la COVID-19 que utilitza un vector adenovirus 5 (Ad5-nCoV) produïx anticossos específics per al virus i cèl·lules T en 14 dies, el que la convertix en una potencial candidata per a una investigació més a fons», assenyala Wei Chen, professor encarregat de la investigació.

 

«Els reptes en el desenvolupament d’una vacuna contra la COVID-19 no tenen precedents i la capacitat de desencadenar estes respostes immunes no indica necessàriament que la vacuna protegisca a les persones del coronavirus. Estos resultats donen una visió prometedora per a crear vacunes, però estem encara molt lluny de què esta vacuna estiga disponible per a tots», afegia el científic xinés.

 

Hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta

La creació d’una vacuna eficaç és considerada una solució a llarg termini. Actualment hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta. Encara que cal destacar que poques es troben en la fase 1 de desenvolupament, entre elles la de l’Institut de Biotecnologia de Pequín.

 

El laboratori Moderna Therapeutics, dels Estats Units, fa uns dies va avançar que havia obtingut resultats positius en el desenvolupament d’una resposta immune. Un altre laboratori que es troba en una fase avançada de desenvolupament en la vacuna contra el coronavirus és el Laboratori Cansino Bio (Xina). El laboratori ha avaluat la seguretat i capacitat de generar immunitat en els sers humans. Per als seus assajos es va subministrar una injecció intramuscular de la nova vacuna en dosis baixes, dosis mitjanes i dosis altes en 36 voluntaris.

 

Posteriorment, els científics han avaluat la sang dels voluntaris en intervals regulars. D’esta manera, els especialistes veuen la reacció del sistema immune, que produïx anticossos neutralitzants que combaten les infeccions. Segons els resultats, la vacuna va ser ben tolerada en totes les dosis sense reaccions greus observables en els 28 dies posteriors.

Últimes notícies

Busquen a Benidorm la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat del municipi i demana col·laboració ciutadana per a identificar-ne els propietaris.

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar els familiars d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat. Si no apareix cap responsable, l’urna es traslladarà al cementeri municipal.

La investigació de l’incendi de la Vall d’Uixó apunta a un origen intencionat

Les perquisicions del Seprona sobre l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va arrasar 9.568 hectàrees, assenyalen causes no naturals i possiblement intencionades, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Preveuen controlar l’incendi de la Vall d’Uixó entre dilluns i dimarts

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó, estabilitzat des de divendres, podria quedar sota control entre dilluns i dimarts, segons Emergències.

Desmantellen a València un grup itinerant especialitzat en robatoris en vivendes

La Policia Nacional, amb suport de la Policia de Geòrgia, ha desarticulat a la província de València un grup criminal itinerant especialitzat en robatoris amb força en vivendes, amb tres detinguts que han ingressat en presó. Els investigadors els atribuïxen almenys 18 robatoris en domicilis i diverses falsedats documentals.

Així serà l’estrena de la Lliga F Moeve: derbi madrileny i debut del València al camp de l’Alavés

La Lliga F Moeve 2026-2027 començarà el 29 d’agost amb cinc partits, entre ells el derbi Real Madrid-Atlético, i el València debutarà el diumenge al camp del Deportivo Alavés.

Sis milions de turistes estrangers visiten la Comunitat fins juny i el gasto puja un 8,7 %

La Comunitat Valenciana ha rebut entre gener i juny més de 6 milions de turistes internacionals, que han gastat 7.394 milions d’euros, un 8,7 % més que en 2025. La duració mitjana de les estades arriba als 9 dies, la més alta entre les autonomies.

Presó provisional per al responsable d’un prostíbul per agredir i explotar sexualment una dona

Un home de 33 anys ha ingressat en presó provisional a València acusat d’explotar sexualment una dona al prostíbul que regentava i d’agredir-la i amenaçar-la greument. La víctima, en situació de vulnerabilitat, ha denunciat que l’obligava a mantindre relacions sexuals amb ell.
FILMOTECA D'ESTIU