Xina registra resultats positius amb una vacuna contra el coronavirus: és segura i genera anticossos

Un empleat en un laboratori de Beijing, a la Xina, el 14 de maig de 2020

Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats  | ACN

 

La primera vacuna contra el coronavirus que ha arribat a l’assaig clínic de la fase 1 amb humans ha donat resultats positius: és segura, es tolera adequadament i és capaç de generar una resposta immune contra el SARS-CoV-2. Ho diu una investigació publicada per ‘The Lancet’ que mostra l’estudi de l’Institut de Biotecnologia de Pequín (Xina). Concretament, la vacuna s’ha provat en 108 adults sans i després de 28 dies els resultats són positius: produïx anticossos neutralitzants i respostes de les cèl·lules T contra la COVID-19.

 

A pesar d’això, més del 70% dels participants ha patit algun efecte secundari lleu o moderat com febre, fatiga, mal de cap o dolor muscular. Per tot açò, encara és prompte per a confirmar que la vacuna és perfectament efectiva i vàlida i que protegix contra la infecció del SARS-CoV-2. Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estos resultats suposen una fita important. L’assaig demostra que una dosi única de la nova vacuna per a la COVID-19 que utilitza un vector adenovirus 5 (Ad5-nCoV) produïx anticossos específics per al virus i cèl·lules T en 14 dies, el que la convertix en una potencial candidata per a una investigació més a fons», assenyala Wei Chen, professor encarregat de la investigació.

 

«Els reptes en el desenvolupament d’una vacuna contra la COVID-19 no tenen precedents i la capacitat de desencadenar estes respostes immunes no indica necessàriament que la vacuna protegisca a les persones del coronavirus. Estos resultats donen una visió prometedora per a crear vacunes, però estem encara molt lluny de què esta vacuna estiga disponible per a tots», afegia el científic xinés.

 

Hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta

La creació d’una vacuna eficaç és considerada una solució a llarg termini. Actualment hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta. Encara que cal destacar que poques es troben en la fase 1 de desenvolupament, entre elles la de l’Institut de Biotecnologia de Pequín.

 

El laboratori Moderna Therapeutics, dels Estats Units, fa uns dies va avançar que havia obtingut resultats positius en el desenvolupament d’una resposta immune. Un altre laboratori que es troba en una fase avançada de desenvolupament en la vacuna contra el coronavirus és el Laboratori Cansino Bio (Xina). El laboratori ha avaluat la seguretat i capacitat de generar immunitat en els sers humans. Per als seus assajos es va subministrar una injecció intramuscular de la nova vacuna en dosis baixes, dosis mitjanes i dosis altes en 36 voluntaris.

 

Posteriorment, els científics han avaluat la sang dels voluntaris en intervals regulars. D’esta manera, els especialistes veuen la reacció del sistema immune, que produïx anticossos neutralitzants que combaten les infeccions. Segons els resultats, la vacuna va ser ben tolerada en totes les dosis sense reaccions greus observables en els 28 dies posteriors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.