14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Xina registra resultats positius amb una vacuna contra el coronavirus: és segura i genera anticossos

Un empleat en un laboratori de Beijing, a la Xina, el 14 de maig de 2020

Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats  | ACN

 

La primera vacuna contra el coronavirus que ha arribat a l’assaig clínic de la fase 1 amb humans ha donat resultats positius: és segura, es tolera adequadament i és capaç de generar una resposta immune contra el SARS-CoV-2. Ho diu una investigació publicada per ‘The Lancet’ que mostra l’estudi de l’Institut de Biotecnologia de Pequín (Xina). Concretament, la vacuna s’ha provat en 108 adults sans i després de 28 dies els resultats són positius: produïx anticossos neutralitzants i respostes de les cèl·lules T contra la COVID-19.

 

A pesar d’això, més del 70% dels participants ha patit algun efecte secundari lleu o moderat com febre, fatiga, mal de cap o dolor muscular. Per tot açò, encara és prompte per a confirmar que la vacuna és perfectament efectiva i vàlida i que protegix contra la infecció del SARS-CoV-2. Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estos resultats suposen una fita important. L’assaig demostra que una dosi única de la nova vacuna per a la COVID-19 que utilitza un vector adenovirus 5 (Ad5-nCoV) produïx anticossos específics per al virus i cèl·lules T en 14 dies, el que la convertix en una potencial candidata per a una investigació més a fons», assenyala Wei Chen, professor encarregat de la investigació.

 

«Els reptes en el desenvolupament d’una vacuna contra la COVID-19 no tenen precedents i la capacitat de desencadenar estes respostes immunes no indica necessàriament que la vacuna protegisca a les persones del coronavirus. Estos resultats donen una visió prometedora per a crear vacunes, però estem encara molt lluny de què esta vacuna estiga disponible per a tots», afegia el científic xinés.

 

Hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta

La creació d’una vacuna eficaç és considerada una solució a llarg termini. Actualment hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta. Encara que cal destacar que poques es troben en la fase 1 de desenvolupament, entre elles la de l’Institut de Biotecnologia de Pequín.

 

El laboratori Moderna Therapeutics, dels Estats Units, fa uns dies va avançar que havia obtingut resultats positius en el desenvolupament d’una resposta immune. Un altre laboratori que es troba en una fase avançada de desenvolupament en la vacuna contra el coronavirus és el Laboratori Cansino Bio (Xina). El laboratori ha avaluat la seguretat i capacitat de generar immunitat en els sers humans. Per als seus assajos es va subministrar una injecció intramuscular de la nova vacuna en dosis baixes, dosis mitjanes i dosis altes en 36 voluntaris.

 

Posteriorment, els científics han avaluat la sang dels voluntaris en intervals regulars. D’esta manera, els especialistes veuen la reacció del sistema immune, que produïx anticossos neutralitzants que combaten les infeccions. Segons els resultats, la vacuna va ser ben tolerada en totes les dosis sense reaccions greus observables en els 28 dies posteriors.

Últimes notícies

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.

Morant demana la dimissió de Feijóo per mentir sobre la dana i reclama al PP que l’aparte

La líder del PSPV-PSOE ha reclamat l'eixida de Feijóo per, diu, haver mentit sobre la dana de 2024 i ha demanat al PP que l'aparte. També ha exigit a la jutgessa els guasaps complets amb Mazón i ha criticat la seua declaració telemàtica.

La Diputació de València aprova fons per a un mausoleu a Paterna que dignifique als represaliats

La Diputació de València ha aprovat una subvenció de 75.701,30 euros per a construir un mausoleu amb hipogeu en la fossa comuna 22 del cementeri de Paterna. El projecte busca garantir un enterrament digne, la conservació de les restes i un espai estable de memòria per a les famílies.

El camp alacantí acomiada 2025 entre incertesa per la PAC i costos a l’alça

El sector només eleva un 1% la Renda Agrària, fins a 509.088.943 euros, per l'encariment del 7% i més càrrega burocràtica, malgrat millors collites en diversos cultius.

Morant demana la dimissió de Feijóo i que el PP l’aparte per mentir sobre la dana de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha reclamat al PP que el relleve per mentir sobre la dana de 2024. Exigix a la jutgessa la conversa completa de WhatsApp amb Carlos Mazón i critica la seua declaració telemàtica.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres que protegisquen enfront de danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per via d'urgència les obres en llits i barrancs després d'un episodi de pluges amb més de 200 l/m². La Generalitat avalua danys, amb especial atenció a la taronja en plena temporada.

Diana Morant insta a Feijóo a dimitir i exigix al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha demanat al PP que li aparte per mentir sobre la DANA de 2024. També ha reclamat que entregue a la jutgessa els guasaps amb Carlos Mazón i ha titllat de covardia la seua declaració telemàtica.

Mestalla va reunir milers en un entrenament del València sense Tárrega ni Pepelu

Prop de 5.000 aficionats van assistir a la sessió oberta a Mestalla malgrat la pluja. No van participar Tárrega ni Pepelu per grip i Dimitrievski va seguir de baixa; Cömert va reaparéixer.