Xina registra resultats positius amb una vacuna contra el coronavirus: és segura i genera anticossos

Un empleat en un laboratori de Beijing, a la Xina, el 14 de maig de 2020

Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats  | ACN

 

La primera vacuna contra el coronavirus que ha arribat a l’assaig clínic de la fase 1 amb humans ha donat resultats positius: és segura, es tolera adequadament i és capaç de generar una resposta immune contra el SARS-CoV-2. Ho diu una investigació publicada per ‘The Lancet’ que mostra l’estudi de l’Institut de Biotecnologia de Pequín (Xina). Concretament, la vacuna s’ha provat en 108 adults sans i després de 28 dies els resultats són positius: produïx anticossos neutralitzants i respostes de les cèl·lules T contra la COVID-19.

 

A pesar d’això, més del 70% dels participants ha patit algun efecte secundari lleu o moderat com febre, fatiga, mal de cap o dolor muscular. Per tot açò, encara és prompte per a confirmar que la vacuna és perfectament efectiva i vàlida i que protegix contra la infecció del SARS-CoV-2. Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estos resultats suposen una fita important. L’assaig demostra que una dosi única de la nova vacuna per a la COVID-19 que utilitza un vector adenovirus 5 (Ad5-nCoV) produïx anticossos específics per al virus i cèl·lules T en 14 dies, el que la convertix en una potencial candidata per a una investigació més a fons», assenyala Wei Chen, professor encarregat de la investigació.

 

«Els reptes en el desenvolupament d’una vacuna contra la COVID-19 no tenen precedents i la capacitat de desencadenar estes respostes immunes no indica necessàriament que la vacuna protegisca a les persones del coronavirus. Estos resultats donen una visió prometedora per a crear vacunes, però estem encara molt lluny de què esta vacuna estiga disponible per a tots», afegia el científic xinés.

 

Hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta

La creació d’una vacuna eficaç és considerada una solució a llarg termini. Actualment hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta. Encara que cal destacar que poques es troben en la fase 1 de desenvolupament, entre elles la de l’Institut de Biotecnologia de Pequín.

 

El laboratori Moderna Therapeutics, dels Estats Units, fa uns dies va avançar que havia obtingut resultats positius en el desenvolupament d’una resposta immune. Un altre laboratori que es troba en una fase avançada de desenvolupament en la vacuna contra el coronavirus és el Laboratori Cansino Bio (Xina). El laboratori ha avaluat la seguretat i capacitat de generar immunitat en els sers humans. Per als seus assajos es va subministrar una injecció intramuscular de la nova vacuna en dosis baixes, dosis mitjanes i dosis altes en 36 voluntaris.

 

Posteriorment, els científics han avaluat la sang dels voluntaris en intervals regulars. D’esta manera, els especialistes veuen la reacció del sistema immune, que produïx anticossos neutralitzants que combaten les infeccions. Segons els resultats, la vacuna va ser ben tolerada en totes les dosis sense reaccions greus observables en els 28 dies posteriors.

Últimes notícies

Detingut un treballador de residència per robar joies i rellotges a ancians vulnerables

Un empleat d'una residència de lHorta Nord és detingut per sostraure joies i rellotges a ancians amb deterioració cognitiva, a un dels quals va arribar a agredir per a silenciar-ho.

La calor es dispara en la Comunitat Valenciana amb màximes de ple estiu i nits tropicals

La Comunitat Valenciana afronta des del dijous un episodi de calor de ple estiu, amb diversos dies de rècord i nits tropicals en el litoral almenys fins a primers de juny.

L’alcaldessa de Torrent defén la seua gestió durant la DANA del 29 d’octubre

Amparo Folgado sosté que l'alerta roja per la DANA del 29 d'octubre va ser igual per a tots els municipis i afirma que l'Ajuntament de Torrent va avisar a la població amb la informació disponible.

Educació confia en un acord imminent amb els sindicats per a frenar la vaga docent indefinida

La Secretaria Autonòmica d'Educació considera que l'acord amb els sindicats per a desconvocar la vaga docent indefinida és a prop i espera tancar-ho en la Taula Sectorial d'esta vesprada.

Alacant revela el cartell de les Fogueres 2026 amb el lema La festa que ens unix

Alacant presenta el cartell oficial de les Fogueres de Sant Joan 2026, una obra que reunix els símbols més representatius de la festa sota el lema La festa que ens unix.

La Lliga 2025-26, radiografia completa en 38 dades clau

La temporada 2025-26 de LaLiga EA Sports deixa el domini del Barcelona i un mapa estadístic marcat per descensos dramàtics, rècords individuals i fites històriques.

Seixanta centres valencians es queden sense direcció després de la dimissió en bloc dels seus directors

Seixanta centres públics de la Comunitat Valenciana s'han quedat sense equip directiu després de registrar la dimissió d'unes 240 persones en suport a la vaga indefinida del professorat.

Tres anys i mig de presó per al capità del vaixell afonat a Indonèsia amb una família valenciana

Un tribunal indonesi condemna a tres anys i mig de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo amb una família valenciana a bord, de la que només van sobreviure una mare i la seua filla. El cap de màquines rep dos anys i mig pel seu paper en l'accident.