Xina registra resultats positius amb una vacuna contra el coronavirus: és segura i genera anticossos

Un empleat en un laboratori de Beijing, a la Xina, el 14 de maig de 2020

Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats  | ACN

 

La primera vacuna contra el coronavirus que ha arribat a l’assaig clínic de la fase 1 amb humans ha donat resultats positius: és segura, es tolera adequadament i és capaç de generar una resposta immune contra el SARS-CoV-2. Ho diu una investigació publicada per ‘The Lancet’ que mostra l’estudi de l’Institut de Biotecnologia de Pequín (Xina). Concretament, la vacuna s’ha provat en 108 adults sans i després de 28 dies els resultats són positius: produïx anticossos neutralitzants i respostes de les cèl·lules T contra la COVID-19.

 

A pesar d’això, més del 70% dels participants ha patit algun efecte secundari lleu o moderat com febre, fatiga, mal de cap o dolor muscular. Per tot açò, encara és prompte per a confirmar que la vacuna és perfectament efectiva i vàlida i que protegix contra la infecció del SARS-CoV-2. Falten, com a mínim, sis mesos per a fer una avaluació definitiva sobre els resultats.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Estos resultats suposen una fita important. L’assaig demostra que una dosi única de la nova vacuna per a la COVID-19 que utilitza un vector adenovirus 5 (Ad5-nCoV) produïx anticossos específics per al virus i cèl·lules T en 14 dies, el que la convertix en una potencial candidata per a una investigació més a fons», assenyala Wei Chen, professor encarregat de la investigació.

 

«Els reptes en el desenvolupament d’una vacuna contra la COVID-19 no tenen precedents i la capacitat de desencadenar estes respostes immunes no indica necessàriament que la vacuna protegisca a les persones del coronavirus. Estos resultats donen una visió prometedora per a crear vacunes, però estem encara molt lluny de què esta vacuna estiga disponible per a tots», afegia el científic xinés.

 

Hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta

La creació d’una vacuna eficaç és considerada una solució a llarg termini. Actualment hi ha més de 100 vacunes en desenvolupament en tot el planeta. Encara que cal destacar que poques es troben en la fase 1 de desenvolupament, entre elles la de l’Institut de Biotecnologia de Pequín.

 

El laboratori Moderna Therapeutics, dels Estats Units, fa uns dies va avançar que havia obtingut resultats positius en el desenvolupament d’una resposta immune. Un altre laboratori que es troba en una fase avançada de desenvolupament en la vacuna contra el coronavirus és el Laboratori Cansino Bio (Xina). El laboratori ha avaluat la seguretat i capacitat de generar immunitat en els sers humans. Per als seus assajos es va subministrar una injecció intramuscular de la nova vacuna en dosis baixes, dosis mitjanes i dosis altes en 36 voluntaris.

 

Posteriorment, els científics han avaluat la sang dels voluntaris en intervals regulars. D’esta manera, els especialistes veuen la reacció del sistema immune, que produïx anticossos neutralitzants que combaten les infeccions. Segons els resultats, la vacuna va ser ben tolerada en totes les dosis sense reaccions greus observables en els 28 dies posteriors.

Últimes notícies

Detingudes 29 persones a Elx per una estafa de 18.000 euros en gasolina a una empresa de transport

La Policia Nacional ha detingut 29 persones a Elx per una estafa de més de 10.600 litres de combustible, valorats en uns 18.000 euros, a una empresa de transport a través d’un codi de repostatge fraudulent.

A presó per tres robatoris en menys d’una hora a Aspe

Un home de 54 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per tres robatoris consecutius en menys d’una hora al municipi d’Aspe, a Alacant.

Detenen a una parella per abandonar una xiqueta de dos anys en un aparcament del centre d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha detingut una parella per tindre en estat d’abandó una xiqueta de dos anys i mig en un aparcament del centre de la ciutat. La menor ha sigut atesa a l’hospital i queda sota custòdia provisional en un centre d’acollida.

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.

Aemet activa avís roig per calor extrema al sud de València i d’Alacant amb fins a 42 graus

Aemet ha activat l’avís roig per temperatures de fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, amb altres nivells d’alerta per calor, tronades i forts vents a la Comunitat Valenciana.

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.