L’Ajuntament de Xirivella incrementa un 25% la despesa en neteja viària i recollida de residus

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha consignat, a través d’una nova modificació de crèdit aprovada en Ple, 282.000 euros addicionals per a la neteja viària i la recollida de residus urbans.

 

Este increment, que suposa un 25% en termes percentuals sobre el pressupostat inicial, s’ha començat a implementar en l’últim trimestre de 2020 i tindrà continuïtat durant l’any pròxim. La partida inclou la contractació de quatre nous peons motxillers, fins a completar un total de sis, per a desinfectar periòdicament els punts crítics del municipi i les zones de major afluència: accessos als centres escolars, centre de salut, parades d’autobús i tren, voltants de supermercats i Mercat Municipal, mobiliari urbà… S’augmenten també un 50% les hores de neteja amb aigua a pressió, un servici molt demandat per la ciutadania en temps de pandèmia.

 

D’altra banda, l’ampliació pressupostària millora i diversifica la gestió de residus. La implantació del contenidor marró, que s’executarà abans de cap d’any, permetrà separar en origen el fem orgànic d’aquells altres residus susceptibles de contindre càrrega vírica com mascaretes o guants.

 

Un Educador Ambiental

Una altra novetat és la posada en marxa d’un sistema de recollida selectiva de residus sanitaris classe 2, específicament enfocat a les clíniques de fisioteràpia, dentals o veterinàries, que completa el sistema ja implantat en residències de tercera edat i centres de salut des d’el mes d’abril passat. Finalment, l’Ajuntament de Xirivella comptarà, a través de la concessionària SAV, amb un Educador Ambiental dedicat a la informació de proximitat a la ciutadania i les empreses per a un reciclatge més eficient i sense impacte en la imatge urbana.

 

«El concepte de residu urbà viu una profunda transformació en els nostres dies», assegura el regidor d’Infraestructures i Neteja Viària, Vicent Sandoval. «No tot el que ens sobra és el mateix fem ni mereix el mateix tracte: els residus reciclables són vertaders recursos amb valor. Mascaretes o mocadors usats no podran anar al contenidor marró, ja que en cas de contagi propaguen la COVID en la cadena de tractament podent contagiar als treballadors. Eixos residus hauran d’anar al contenidor verd. D’altra banda, tot l’excedent orgànic de les cases, les restes d’aliments depositades en el contenidor marró, es convertixen en fertilitzant per a ús agrícola. Separar els nostres residus és molt més que un acte cívic, és un acte intel·ligent», conclou Sandoval.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.