L’Ajuntament de Xirivella incrementa un 25% la despesa en neteja viària i recollida de residus

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha consignat, a través d’una nova modificació de crèdit aprovada en Ple, 282.000 euros addicionals per a la neteja viària i la recollida de residus urbans.

 

Este increment, que suposa un 25% en termes percentuals sobre el pressupostat inicial, s’ha començat a implementar en l’últim trimestre de 2020 i tindrà continuïtat durant l’any pròxim. La partida inclou la contractació de quatre nous peons motxillers, fins a completar un total de sis, per a desinfectar periòdicament els punts crítics del municipi i les zones de major afluència: accessos als centres escolars, centre de salut, parades d’autobús i tren, voltants de supermercats i Mercat Municipal, mobiliari urbà… S’augmenten també un 50% les hores de neteja amb aigua a pressió, un servici molt demandat per la ciutadania en temps de pandèmia.

 

D’altra banda, l’ampliació pressupostària millora i diversifica la gestió de residus. La implantació del contenidor marró, que s’executarà abans de cap d’any, permetrà separar en origen el fem orgànic d’aquells altres residus susceptibles de contindre càrrega vírica com mascaretes o guants.

 

Un Educador Ambiental

Una altra novetat és la posada en marxa d’un sistema de recollida selectiva de residus sanitaris classe 2, específicament enfocat a les clíniques de fisioteràpia, dentals o veterinàries, que completa el sistema ja implantat en residències de tercera edat i centres de salut des d’el mes d’abril passat. Finalment, l’Ajuntament de Xirivella comptarà, a través de la concessionària SAV, amb un Educador Ambiental dedicat a la informació de proximitat a la ciutadania i les empreses per a un reciclatge més eficient i sense impacte en la imatge urbana.

 

«El concepte de residu urbà viu una profunda transformació en els nostres dies», assegura el regidor d’Infraestructures i Neteja Viària, Vicent Sandoval. «No tot el que ens sobra és el mateix fem ni mereix el mateix tracte: els residus reciclables són vertaders recursos amb valor. Mascaretes o mocadors usats no podran anar al contenidor marró, ja que en cas de contagi propaguen la COVID en la cadena de tractament podent contagiar als treballadors. Eixos residus hauran d’anar al contenidor verd. D’altra banda, tot l’excedent orgànic de les cases, les restes d’aliments depositades en el contenidor marró, es convertixen en fertilitzant per a ús agrícola. Separar els nostres residus és molt més que un acte cívic, és un acte intel·ligent», conclou Sandoval.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.