L’Ajuntament de Xirivella incrementa un 25% la despesa en neteja viària i recollida de residus

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha consignat, a través d’una nova modificació de crèdit aprovada en Ple, 282.000 euros addicionals per a la neteja viària i la recollida de residus urbans.

 

Este increment, que suposa un 25% en termes percentuals sobre el pressupostat inicial, s’ha començat a implementar en l’últim trimestre de 2020 i tindrà continuïtat durant l’any pròxim. La partida inclou la contractació de quatre nous peons motxillers, fins a completar un total de sis, per a desinfectar periòdicament els punts crítics del municipi i les zones de major afluència: accessos als centres escolars, centre de salut, parades d’autobús i tren, voltants de supermercats i Mercat Municipal, mobiliari urbà… S’augmenten també un 50% les hores de neteja amb aigua a pressió, un servici molt demandat per la ciutadania en temps de pandèmia.

 

D’altra banda, l’ampliació pressupostària millora i diversifica la gestió de residus. La implantació del contenidor marró, que s’executarà abans de cap d’any, permetrà separar en origen el fem orgànic d’aquells altres residus susceptibles de contindre càrrega vírica com mascaretes o guants.

 

Un Educador Ambiental

Una altra novetat és la posada en marxa d’un sistema de recollida selectiva de residus sanitaris classe 2, específicament enfocat a les clíniques de fisioteràpia, dentals o veterinàries, que completa el sistema ja implantat en residències de tercera edat i centres de salut des d’el mes d’abril passat. Finalment, l’Ajuntament de Xirivella comptarà, a través de la concessionària SAV, amb un Educador Ambiental dedicat a la informació de proximitat a la ciutadania i les empreses per a un reciclatge més eficient i sense impacte en la imatge urbana.

 

«El concepte de residu urbà viu una profunda transformació en els nostres dies», assegura el regidor d’Infraestructures i Neteja Viària, Vicent Sandoval. «No tot el que ens sobra és el mateix fem ni mereix el mateix tracte: els residus reciclables són vertaders recursos amb valor. Mascaretes o mocadors usats no podran anar al contenidor marró, ja que en cas de contagi propaguen la COVID en la cadena de tractament podent contagiar als treballadors. Eixos residus hauran d’anar al contenidor verd. D’altra banda, tot l’excedent orgànic de les cases, les restes d’aliments depositades en el contenidor marró, es convertixen en fertilitzant per a ús agrícola. Separar els nostres residus és molt més que un acte cívic, és un acte intel·ligent», conclou Sandoval.

Últimes notícies

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.