L’Ajuntament de Xirivella incrementa un 25% la despesa en neteja viària i recollida de residus

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha consignat, a través d’una nova modificació de crèdit aprovada en Ple, 282.000 euros addicionals per a la neteja viària i la recollida de residus urbans.

 

Este increment, que suposa un 25% en termes percentuals sobre el pressupostat inicial, s’ha començat a implementar en l’últim trimestre de 2020 i tindrà continuïtat durant l’any pròxim. La partida inclou la contractació de quatre nous peons motxillers, fins a completar un total de sis, per a desinfectar periòdicament els punts crítics del municipi i les zones de major afluència: accessos als centres escolars, centre de salut, parades d’autobús i tren, voltants de supermercats i Mercat Municipal, mobiliari urbà… S’augmenten també un 50% les hores de neteja amb aigua a pressió, un servici molt demandat per la ciutadania en temps de pandèmia.

 

D’altra banda, l’ampliació pressupostària millora i diversifica la gestió de residus. La implantació del contenidor marró, que s’executarà abans de cap d’any, permetrà separar en origen el fem orgànic d’aquells altres residus susceptibles de contindre càrrega vírica com mascaretes o guants.

 

Un Educador Ambiental

Una altra novetat és la posada en marxa d’un sistema de recollida selectiva de residus sanitaris classe 2, específicament enfocat a les clíniques de fisioteràpia, dentals o veterinàries, que completa el sistema ja implantat en residències de tercera edat i centres de salut des d’el mes d’abril passat. Finalment, l’Ajuntament de Xirivella comptarà, a través de la concessionària SAV, amb un Educador Ambiental dedicat a la informació de proximitat a la ciutadania i les empreses per a un reciclatge més eficient i sense impacte en la imatge urbana.

 

«El concepte de residu urbà viu una profunda transformació en els nostres dies», assegura el regidor d’Infraestructures i Neteja Viària, Vicent Sandoval. «No tot el que ens sobra és el mateix fem ni mereix el mateix tracte: els residus reciclables són vertaders recursos amb valor. Mascaretes o mocadors usats no podran anar al contenidor marró, ja que en cas de contagi propaguen la COVID en la cadena de tractament podent contagiar als treballadors. Eixos residus hauran d’anar al contenidor verd. D’altra banda, tot l’excedent orgànic de les cases, les restes d’aliments depositades en el contenidor marró, es convertixen en fertilitzant per a ús agrícola. Separar els nostres residus és molt més que un acte cívic, és un acte intel·ligent», conclou Sandoval.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.