L’Ajuntament de Xirivella incrementa un 25% la despesa en neteja viària i recollida de residus

 

L’Ajuntament de Xirivella, en la comarca de l’Horta (València), ha consignat, a través d’una nova modificació de crèdit aprovada en Ple, 282.000 euros addicionals per a la neteja viària i la recollida de residus urbans.

 

Este increment, que suposa un 25% en termes percentuals sobre el pressupostat inicial, s’ha començat a implementar en l’últim trimestre de 2020 i tindrà continuïtat durant l’any pròxim. La partida inclou la contractació de quatre nous peons motxillers, fins a completar un total de sis, per a desinfectar periòdicament els punts crítics del municipi i les zones de major afluència: accessos als centres escolars, centre de salut, parades d’autobús i tren, voltants de supermercats i Mercat Municipal, mobiliari urbà… S’augmenten també un 50% les hores de neteja amb aigua a pressió, un servici molt demandat per la ciutadania en temps de pandèmia.

 

D’altra banda, l’ampliació pressupostària millora i diversifica la gestió de residus. La implantació del contenidor marró, que s’executarà abans de cap d’any, permetrà separar en origen el fem orgànic d’aquells altres residus susceptibles de contindre càrrega vírica com mascaretes o guants.

 

Un Educador Ambiental

Una altra novetat és la posada en marxa d’un sistema de recollida selectiva de residus sanitaris classe 2, específicament enfocat a les clíniques de fisioteràpia, dentals o veterinàries, que completa el sistema ja implantat en residències de tercera edat i centres de salut des d’el mes d’abril passat. Finalment, l’Ajuntament de Xirivella comptarà, a través de la concessionària SAV, amb un Educador Ambiental dedicat a la informació de proximitat a la ciutadania i les empreses per a un reciclatge més eficient i sense impacte en la imatge urbana.

 

«El concepte de residu urbà viu una profunda transformació en els nostres dies», assegura el regidor d’Infraestructures i Neteja Viària, Vicent Sandoval. «No tot el que ens sobra és el mateix fem ni mereix el mateix tracte: els residus reciclables són vertaders recursos amb valor. Mascaretes o mocadors usats no podran anar al contenidor marró, ja que en cas de contagi propaguen la COVID en la cadena de tractament podent contagiar als treballadors. Eixos residus hauran d’anar al contenidor verd. D’altra banda, tot l’excedent orgànic de les cases, les restes d’aliments depositades en el contenidor marró, es convertixen en fertilitzant per a ús agrícola. Separar els nostres residus és molt més que un acte cívic, és un acte intel·ligent», conclou Sandoval.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.