Xirivella reforça la neteja urbana davant dels brots

 

El govern municipal de Xirivella, en l’Horta de València, augmentarà en 50.000 euros la dotació pressupostària dedicada a la neteja i desinfecció dels carrers durant l’últim quadrimestre del 2020. En concret, es reforçarà amb tres nous peons la desinfecció a motxilla i s’incrementaran percentualment les jornades dels equips d’aigualeig i neteja amb hidropresió.

 

Els peons motxillers ataquen els anomenats «punts crítics», aquells en els que es concentra un major número de persones o en els que es compartixen superfícies (mobiliari urbà, parcs infantils, zones de gran afluència o entorns escolars una volta es reprenguen les classes). D’altra banda, els vehicles d’aigualeig i hidropresió fan la neteja extensiva de tot el municipi amb aigua i lleixiu. 

 

«L’empresa SAV, concessionària de la neteja urbana en Xirivella, té identificades des de què començà la pandèmia les zones més sensibles del municipi i un inspector planifica diàriament les zones, itineraris i periodicitats», informa el regidor d’Infraestructures, Vicent Sandoval.

 

«Estos 50.000 euros addicionals ens permetran incrementar la freqüència i intensitat dels treballs entre setembre i desembre, un temps molt propens a la propagació vírica», explica l’edil. El programa de neteja viària en Xirivella ha evolucionat amb la pandèmia.

 

Durant el tram més dur del confinament la prioritat es va fixar en el centre de salut, farmàcies i negocis d’alimentació. Amb la desescalada es van desinfectar especialment els parcs infantils, les zones de passeig i el mobiliari urbà. En l’actualitat, el municipi està zonificat en cinc grans àrees: Barri de la Llum, Zamarra, Centre, Sant Ramón-Mont de Pietat i Havana Vella. La rotació sobre totes estes zones és periòdica, amb especial atenció als punts de major concurrència. 

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.