Xirivella reforça la neteja urbana davant dels brots

 

El govern municipal de Xirivella, en l’Horta de València, augmentarà en 50.000 euros la dotació pressupostària dedicada a la neteja i desinfecció dels carrers durant l’últim quadrimestre del 2020. En concret, es reforçarà amb tres nous peons la desinfecció a motxilla i s’incrementaran percentualment les jornades dels equips d’aigualeig i neteja amb hidropresió.

 

Els peons motxillers ataquen els anomenats «punts crítics», aquells en els que es concentra un major número de persones o en els que es compartixen superfícies (mobiliari urbà, parcs infantils, zones de gran afluència o entorns escolars una volta es reprenguen les classes). D’altra banda, els vehicles d’aigualeig i hidropresió fan la neteja extensiva de tot el municipi amb aigua i lleixiu. 

 

«L’empresa SAV, concessionària de la neteja urbana en Xirivella, té identificades des de què començà la pandèmia les zones més sensibles del municipi i un inspector planifica diàriament les zones, itineraris i periodicitats», informa el regidor d’Infraestructures, Vicent Sandoval.

 

«Estos 50.000 euros addicionals ens permetran incrementar la freqüència i intensitat dels treballs entre setembre i desembre, un temps molt propens a la propagació vírica», explica l’edil. El programa de neteja viària en Xirivella ha evolucionat amb la pandèmia.

 

Durant el tram més dur del confinament la prioritat es va fixar en el centre de salut, farmàcies i negocis d’alimentació. Amb la desescalada es van desinfectar especialment els parcs infantils, les zones de passeig i el mobiliari urbà. En l’actualitat, el municipi està zonificat en cinc grans àrees: Barri de la Llum, Zamarra, Centre, Sant Ramón-Mont de Pietat i Havana Vella. La rotació sobre totes estes zones és periòdica, amb especial atenció als punts de major concurrència. 

Últimes notícies

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.