13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Xirivella reforça la neteja urbana davant dels brots

 

El govern municipal de Xirivella, en l’Horta de València, augmentarà en 50.000 euros la dotació pressupostària dedicada a la neteja i desinfecció dels carrers durant l’últim quadrimestre del 2020. En concret, es reforçarà amb tres nous peons la desinfecció a motxilla i s’incrementaran percentualment les jornades dels equips d’aigualeig i neteja amb hidropresió.

 

Els peons motxillers ataquen els anomenats «punts crítics», aquells en els que es concentra un major número de persones o en els que es compartixen superfícies (mobiliari urbà, parcs infantils, zones de gran afluència o entorns escolars una volta es reprenguen les classes). D’altra banda, els vehicles d’aigualeig i hidropresió fan la neteja extensiva de tot el municipi amb aigua i lleixiu. 

 

«L’empresa SAV, concessionària de la neteja urbana en Xirivella, té identificades des de què començà la pandèmia les zones més sensibles del municipi i un inspector planifica diàriament les zones, itineraris i periodicitats», informa el regidor d’Infraestructures, Vicent Sandoval.

 

«Estos 50.000 euros addicionals ens permetran incrementar la freqüència i intensitat dels treballs entre setembre i desembre, un temps molt propens a la propagació vírica», explica l’edil. El programa de neteja viària en Xirivella ha evolucionat amb la pandèmia.

 

Durant el tram més dur del confinament la prioritat es va fixar en el centre de salut, farmàcies i negocis d’alimentació. Amb la desescalada es van desinfectar especialment els parcs infantils, les zones de passeig i el mobiliari urbà. En l’actualitat, el municipi està zonificat en cinc grans àrees: Barri de la Llum, Zamarra, Centre, Sant Ramón-Mont de Pietat i Havana Vella. La rotació sobre totes estes zones és periòdica, amb especial atenció als punts de major concurrència. 

Últimes notícies

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.