Xirivella reforça la neteja urbana davant dels brots

 

El govern municipal de Xirivella, en l’Horta de València, augmentarà en 50.000 euros la dotació pressupostària dedicada a la neteja i desinfecció dels carrers durant l’últim quadrimestre del 2020. En concret, es reforçarà amb tres nous peons la desinfecció a motxilla i s’incrementaran percentualment les jornades dels equips d’aigualeig i neteja amb hidropresió.

 

Els peons motxillers ataquen els anomenats «punts crítics», aquells en els que es concentra un major número de persones o en els que es compartixen superfícies (mobiliari urbà, parcs infantils, zones de gran afluència o entorns escolars una volta es reprenguen les classes). D’altra banda, els vehicles d’aigualeig i hidropresió fan la neteja extensiva de tot el municipi amb aigua i lleixiu. 

 

«L’empresa SAV, concessionària de la neteja urbana en Xirivella, té identificades des de què començà la pandèmia les zones més sensibles del municipi i un inspector planifica diàriament les zones, itineraris i periodicitats», informa el regidor d’Infraestructures, Vicent Sandoval.

 

«Estos 50.000 euros addicionals ens permetran incrementar la freqüència i intensitat dels treballs entre setembre i desembre, un temps molt propens a la propagació vírica», explica l’edil. El programa de neteja viària en Xirivella ha evolucionat amb la pandèmia.

 

Durant el tram més dur del confinament la prioritat es va fixar en el centre de salut, farmàcies i negocis d’alimentació. Amb la desescalada es van desinfectar especialment els parcs infantils, les zones de passeig i el mobiliari urbà. En l’actualitat, el municipi està zonificat en cinc grans àrees: Barri de la Llum, Zamarra, Centre, Sant Ramón-Mont de Pietat i Havana Vella. La rotació sobre totes estes zones és periòdica, amb especial atenció als punts de major concurrència. 

Últimes notícies

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.

La Generalitat denuncia una retallada de més del 70 % en els fons per a menors migrants

La Generalitat ha criticat que el Govern central haja reduït més d un 70 % la finançació per a l atenció de menors migrants no acompanyats, mentre manté els trasllats entre comunitats autònomes. La consellera Elena Albalat alerta que el sistema valencià de protecció està col·lapsat i reclama un finançament estable i suficient.

Alerten a València de tetraplegies greus per cabussades imprudents en piscines i platges

Especialistes del servei de Raquis i Lesió Medul·lar de La Fe alerten que les cabussades de cap en aigua poc profunda poden provocar tetraplegia o fins i tot la mort, sobretot en contextos d’oci estival amb alcohol i salts des d’alçària.