Xirivella reforça la neteja urbana davant dels brots

 

El govern municipal de Xirivella, en l’Horta de València, augmentarà en 50.000 euros la dotació pressupostària dedicada a la neteja i desinfecció dels carrers durant l’últim quadrimestre del 2020. En concret, es reforçarà amb tres nous peons la desinfecció a motxilla i s’incrementaran percentualment les jornades dels equips d’aigualeig i neteja amb hidropresió.

 

Els peons motxillers ataquen els anomenats «punts crítics», aquells en els que es concentra un major número de persones o en els que es compartixen superfícies (mobiliari urbà, parcs infantils, zones de gran afluència o entorns escolars una volta es reprenguen les classes). D’altra banda, els vehicles d’aigualeig i hidropresió fan la neteja extensiva de tot el municipi amb aigua i lleixiu. 

 

«L’empresa SAV, concessionària de la neteja urbana en Xirivella, té identificades des de què començà la pandèmia les zones més sensibles del municipi i un inspector planifica diàriament les zones, itineraris i periodicitats», informa el regidor d’Infraestructures, Vicent Sandoval.

 

«Estos 50.000 euros addicionals ens permetran incrementar la freqüència i intensitat dels treballs entre setembre i desembre, un temps molt propens a la propagació vírica», explica l’edil. El programa de neteja viària en Xirivella ha evolucionat amb la pandèmia.

 

Durant el tram més dur del confinament la prioritat es va fixar en el centre de salut, farmàcies i negocis d’alimentació. Amb la desescalada es van desinfectar especialment els parcs infantils, les zones de passeig i el mobiliari urbà. En l’actualitat, el municipi està zonificat en cinc grans àrees: Barri de la Llum, Zamarra, Centre, Sant Ramón-Mont de Pietat i Havana Vella. La rotació sobre totes estes zones és periòdica, amb especial atenció als punts de major concurrència. 

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.