Agroseguro recorda que els danys provocats per la DANA estan coberts pel sistema d’assegurances agràries

Agroseguro ha recordat que els danys provocats i riscos associats per la DANA d’aquesta setmana que ha afectat amb força a la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Andalusia, entre altres, estan inclosos entre les cobertures del sistema d’assegurances agràries, segons informa en un comunicat.

En concret, l’organisme ha manifiestado les seues «condolences» als familiars i reunits de les víctimes, així com «mostrar la seua solidaritat i suport» a tots els afectats en aquests complicats moments.

En l’àmbit agrari, la DANA ha provocat danys greus, especialment dimarts passat, i sobretot a la Comunitat Valenciana (amb especial intensitat a la província de València), si bé també ha afectat la província d’Albacete, a la Regió de Múrcia i a Andalusia (en particular, Almeria), mentre que amb menor grau d’intensitat, ahir es van produir també alguns danys en la part occidental d’Andalusia i en el nord-est peninsular (Aragó i Catalunya).

Agroseguro, que avança que és «prompte» per a conéixer amb exactitud l’impacte econòmic que haja pogut tindre aquesta DANA sobre l’agricultura o la cabanya ramadera, ho ha qualificat de «esdeveniment climatològic molt excepcional», que supera amb escreix a les DANA registrades en els últims anys.

La intensíssima activitat tempestuosa ha portat associades precipitacions torrencials i xàfecs extraordinàriament severs que han causat el desbordament de rius i rierols i inundacions, acompanyades de pedres i vents així mateix de forta intensitat que fins i tot han provocat la formació de tornados.

La DANA ha afectat greument cultius que es troben en recol·lecció, destacant els danys sobre el caqui, els cítrics i algunes hortalisses a la Comunitat Valenciana; els cítrics i hortalisses a la Regió de Múrcia; les hortalisses a la província d’Albacete; i els cítrics i hortalisses, incloses les cultivades sota plàstic, a Almeria. A més, s’han pogut produir danys en la fusta de cultius llenyosos, així com en explotacions ramaderes.

Les declaracions de sinistre començaran a rebre’s una vegada que els agricultors i ramaders assegurats puguen accedir a les seues explotacions i constatar els perjudicis provocats per les tempestes. En qualsevol cas, i davant la gravetat dels esdeveniments, Agroseguro ha volgut enviar un «missatge de tranquil·litat» als assegurats, ja que els comunicats de sinistre podran remetre’s transcorreguts diversos dies.

D’aquesta manera, per a atendre els afectats per la DANA i resoldre els dubtes que els puguen sorgir, Agroseguro ha reforçat els equips d’atenció als assegurats. A més, ja ha començat a planificar els treballs d’avaluació de danys en les zones afectades, que s’iniciaran una vegada l’aigua s’haja retirat, i que comptaran amb tècnics procedents de diferents zones del territori nacional.

Agroseguro preveu, una vegada realitzades les avaluacions de danys, agilitzar el pagament de les indemnitzacions, per a realitzar-lo en el menor temps possible i així dotar de liquiditat als agricultors i ramaders afectats.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU