Agroseguro recorda que els danys provocats per la DANA estan coberts pel sistema d’assegurances agràries

Agroseguro ha recordat que els danys provocats i riscos associats per la DANA d’aquesta setmana que ha afectat amb força a la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Andalusia, entre altres, estan inclosos entre les cobertures del sistema d’assegurances agràries, segons informa en un comunicat.

En concret, l’organisme ha manifiestado les seues «condolences» als familiars i reunits de les víctimes, així com «mostrar la seua solidaritat i suport» a tots els afectats en aquests complicats moments.

En l’àmbit agrari, la DANA ha provocat danys greus, especialment dimarts passat, i sobretot a la Comunitat Valenciana (amb especial intensitat a la província de València), si bé també ha afectat la província d’Albacete, a la Regió de Múrcia i a Andalusia (en particular, Almeria), mentre que amb menor grau d’intensitat, ahir es van produir també alguns danys en la part occidental d’Andalusia i en el nord-est peninsular (Aragó i Catalunya).

Agroseguro, que avança que és «prompte» per a conéixer amb exactitud l’impacte econòmic que haja pogut tindre aquesta DANA sobre l’agricultura o la cabanya ramadera, ho ha qualificat de «esdeveniment climatològic molt excepcional», que supera amb escreix a les DANA registrades en els últims anys.

La intensíssima activitat tempestuosa ha portat associades precipitacions torrencials i xàfecs extraordinàriament severs que han causat el desbordament de rius i rierols i inundacions, acompanyades de pedres i vents així mateix de forta intensitat que fins i tot han provocat la formació de tornados.

La DANA ha afectat greument cultius que es troben en recol·lecció, destacant els danys sobre el caqui, els cítrics i algunes hortalisses a la Comunitat Valenciana; els cítrics i hortalisses a la Regió de Múrcia; les hortalisses a la província d’Albacete; i els cítrics i hortalisses, incloses les cultivades sota plàstic, a Almeria. A més, s’han pogut produir danys en la fusta de cultius llenyosos, així com en explotacions ramaderes.

Les declaracions de sinistre començaran a rebre’s una vegada que els agricultors i ramaders assegurats puguen accedir a les seues explotacions i constatar els perjudicis provocats per les tempestes. En qualsevol cas, i davant la gravetat dels esdeveniments, Agroseguro ha volgut enviar un «missatge de tranquil·litat» als assegurats, ja que els comunicats de sinistre podran remetre’s transcorreguts diversos dies.

D’aquesta manera, per a atendre els afectats per la DANA i resoldre els dubtes que els puguen sorgir, Agroseguro ha reforçat els equips d’atenció als assegurats. A més, ja ha començat a planificar els treballs d’avaluació de danys en les zones afectades, que s’iniciaran una vegada l’aigua s’haja retirat, i que comptaran amb tècnics procedents de diferents zones del territori nacional.

Agroseguro preveu, una vegada realitzades les avaluacions de danys, agilitzar el pagament de les indemnitzacions, per a realitzar-lo en el menor temps possible i així dotar de liquiditat als agricultors i ramaders afectats.

Últimes notícies

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.