12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Agroseguro recorda que els danys provocats per la DANA estan coberts pel sistema d’assegurances agràries

Agroseguro ha recordat que els danys provocats i riscos associats per la DANA d’aquesta setmana que ha afectat amb força a la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Andalusia, entre altres, estan inclosos entre les cobertures del sistema d’assegurances agràries, segons informa en un comunicat.

En concret, l’organisme ha manifiestado les seues “condolences” als familiars i reunits de les víctimes, així com “mostrar la seua solidaritat i suport” a tots els afectats en aquests complicats moments.

En l’àmbit agrari, la DANA ha provocat danys greus, especialment dimarts passat, i sobretot a la Comunitat Valenciana (amb especial intensitat a la província de València), si bé també ha afectat la província d’Albacete, a la Regió de Múrcia i a Andalusia (en particular, Almeria), mentre que amb menor grau d’intensitat, ahir es van produir també alguns danys en la part occidental d’Andalusia i en el nord-est peninsular (Aragó i Catalunya).

Agroseguro, que avança que és “prompte” per a conéixer amb exactitud l’impacte econòmic que haja pogut tindre aquesta DANA sobre l’agricultura o la cabanya ramadera, ho ha qualificat de “esdeveniment climatològic molt excepcional”, que supera amb escreix a les DANA registrades en els últims anys.

La intensíssima activitat tempestuosa ha portat associades precipitacions torrencials i xàfecs extraordinàriament severs que han causat el desbordament de rius i rierols i inundacions, acompanyades de pedres i vents així mateix de forta intensitat que fins i tot han provocat la formació de tornados.

La DANA ha afectat greument cultius que es troben en recol·lecció, destacant els danys sobre el caqui, els cítrics i algunes hortalisses a la Comunitat Valenciana; els cítrics i hortalisses a la Regió de Múrcia; les hortalisses a la província d’Albacete; i els cítrics i hortalisses, incloses les cultivades sota plàstic, a Almeria. A més, s’han pogut produir danys en la fusta de cultius llenyosos, així com en explotacions ramaderes.

Les declaracions de sinistre començaran a rebre’s una vegada que els agricultors i ramaders assegurats puguen accedir a les seues explotacions i constatar els perjudicis provocats per les tempestes. En qualsevol cas, i davant la gravetat dels esdeveniments, Agroseguro ha volgut enviar un “missatge de tranquil·litat” als assegurats, ja que els comunicats de sinistre podran remetre’s transcorreguts diversos dies.

D’aquesta manera, per a atendre els afectats per la DANA i resoldre els dubtes que els puguen sorgir, Agroseguro ha reforçat els equips d’atenció als assegurats. A més, ja ha començat a planificar els treballs d’avaluació de danys en les zones afectades, que s’iniciaran una vegada l’aigua s’haja retirat, i que comptaran amb tècnics procedents de diferents zones del territori nacional.

Agroseguro preveu, una vegada realitzades les avaluacions de danys, agilitzar el pagament de les indemnitzacions, per a realitzar-lo en el menor temps possible i així dotar de liquiditat als agricultors i ramaders afectats.

Últimes notícies

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.