Agroseguro recorda que els danys provocats per la DANA estan coberts pel sistema d’assegurances agràries

Agroseguro ha recordat que els danys provocats i riscos associats per la DANA d’aquesta setmana que ha afectat amb força a la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Andalusia, entre altres, estan inclosos entre les cobertures del sistema d’assegurances agràries, segons informa en un comunicat.

En concret, l’organisme ha manifiestado les seues “condolences” als familiars i reunits de les víctimes, així com “mostrar la seua solidaritat i suport” a tots els afectats en aquests complicats moments.

En l’àmbit agrari, la DANA ha provocat danys greus, especialment dimarts passat, i sobretot a la Comunitat Valenciana (amb especial intensitat a la província de València), si bé també ha afectat la província d’Albacete, a la Regió de Múrcia i a Andalusia (en particular, Almeria), mentre que amb menor grau d’intensitat, ahir es van produir també alguns danys en la part occidental d’Andalusia i en el nord-est peninsular (Aragó i Catalunya).

Agroseguro, que avança que és “prompte” per a conéixer amb exactitud l’impacte econòmic que haja pogut tindre aquesta DANA sobre l’agricultura o la cabanya ramadera, ho ha qualificat de “esdeveniment climatològic molt excepcional”, que supera amb escreix a les DANA registrades en els últims anys.

La intensíssima activitat tempestuosa ha portat associades precipitacions torrencials i xàfecs extraordinàriament severs que han causat el desbordament de rius i rierols i inundacions, acompanyades de pedres i vents així mateix de forta intensitat que fins i tot han provocat la formació de tornados.

La DANA ha afectat greument cultius que es troben en recol·lecció, destacant els danys sobre el caqui, els cítrics i algunes hortalisses a la Comunitat Valenciana; els cítrics i hortalisses a la Regió de Múrcia; les hortalisses a la província d’Albacete; i els cítrics i hortalisses, incloses les cultivades sota plàstic, a Almeria. A més, s’han pogut produir danys en la fusta de cultius llenyosos, així com en explotacions ramaderes.

Les declaracions de sinistre començaran a rebre’s una vegada que els agricultors i ramaders assegurats puguen accedir a les seues explotacions i constatar els perjudicis provocats per les tempestes. En qualsevol cas, i davant la gravetat dels esdeveniments, Agroseguro ha volgut enviar un “missatge de tranquil·litat” als assegurats, ja que els comunicats de sinistre podran remetre’s transcorreguts diversos dies.

D’aquesta manera, per a atendre els afectats per la DANA i resoldre els dubtes que els puguen sorgir, Agroseguro ha reforçat els equips d’atenció als assegurats. A més, ja ha començat a planificar els treballs d’avaluació de danys en les zones afectades, que s’iniciaran una vegada l’aigua s’haja retirat, i que comptaran amb tècnics procedents de diferents zones del territori nacional.

Agroseguro preveu, una vegada realitzades les avaluacions de danys, agilitzar el pagament de les indemnitzacions, per a realitzar-lo en el menor temps possible i així dotar de liquiditat als agricultors i ramaders afectats.

Últimes notícies

Ford destaca que el Bast convertix a Almussafes en un pilar estratègic a Europa

La direcció de Ford trasllada a la plantilla d'Almussafes que l'arribada del nou Bast reforça el seu paper com a planta estratègica a Europa i marca l'estàndard que la companyia vol per a la regió.

El PP confia en un acord que pose fi a la vaga docent i acusa a Morant de polititzar-la

El síndic del PP en Les Corts, Fernando Pastor, confia en un acord entre Educació i sindicats que desactive la vaga indefinida del professorat i acusa a Diana Morant de polititzar el conflicte.

Els sindicats celebren el nou model Bast per a Ford Almussafes i exigixen detalls sobre ocupació

Els sindicats de Ford Almussafes valoren l'arribada del nou Bast a partir de 2028 com un alleujament per a la planta, però reclamen dades clares sobre volum de producció i ocupació associada.

Femeval veu en el nou model de Ford a Almussafes una garantia d’estabilitat per a l’ocupació

Femeval celebra que Ford fabrique un nou model a Almussafes a partir de 2028 i destaca que la decisió reduïx la incertesa i reforça l'ocupació i la indústria auxiliar del metall en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca celebra que Ford fabrique un nou model Bast a Almussafes

Pérez Llorca celebra que Ford Europa fabrique un nou model Bast a Almussafes a partir de 2028 i destaca que la Comunitat Valenciana és motor de confiança, innovació i oportunitats.

Vox presumix de creixement electoral i confia a repetir en la Comunitat Valenciana

Vox reivindica que el seu suport no ha deixat de créixer en diverses autonòmiques, destaca el seu avanç a Andalusia i confia a traslladar eixe impuls a la Comunitat Valenciana.

Detingut a Alacant per usar un gos de raça perillosa per a assaltar a un vianant i robar-li 500 euros

Un home de 32 anys ha sigut detingut a Alacant per emprar presumptament un gos de raça perillosa per a intimidar i mossegar a un vianant al qual va robar 500 euros i un telèfon mòbil.

El PP advertix a Diana Morant després de les eleccions andaluses: no hi ha dos sense tres

Fernando Pastor celebra la victòria de Juanma Moreno a Andalusia i alerta a Diana Morant que el sanchismo de cartell electoral no funciona després dels últims resultats autonòmics.