Ja es poden sol·licitar les ajudes a les associacions taurines de la Diputació de Castelló

El Butlletí Oficial de la Província (BOP) ha publicat la convocatòria d’ajudes de l’àrea de Cultura per a associacions taurines, que compta amb una dotació de 90.000 euros en els pressupostos de #MésImpulsCastelló de 2022. Segons consta en l’anunci del BOP  ( file://wperf/Down$/rgarcia/Downloads/01088-2022%20(1).pdf ).

Les associacions interessades poden presentar la seua sol·licitud en el termini d’un mes, a comptar des de l’endemà a la seua publicació en el BOP, que va ser es va realitzar el passat 26 de març.

Aquesta línia d’ajudes compta amb dos modalitats

La primera, en la qual s’han consignat 80.000 euros, contempla la compra, lloguer i transport de caps de bestiar; l’adquisició de mitjans materials; la contractació de serveis específics per a realitzar l’activitat, i la publicitat i difusió del festeig. Per a aquest supòsit, la diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha explicat que la subvenció màxima per a cada associació no podrà superar els 5.000 euros.

La segona modalitat, dotada amb 10.000 euros, està relacionada amb el finançament de publicacions, revistes, exposicions, conferències i activitats anàlogues sobre la cultura taurina. 

Sanz ha afirmat que en cas ‘’que en aquest vessant no esgote el crèdit, el sobrant es destinarà a finançar les activitats esmentades en el primer supòsit’’.

Sobre aquest tema, la titular de Cultura ha subratllat que, ‘’després de la impossibilitat de realitzar festejos durant la pandèmia, ara que ens trobem en una situació de major normalitat i estabilitat sanitària i ha arribat el moment de fer costat a les associacions taurines perquè els aficionats puguen gaudir d’aquesta tradició en tots els seus vessants amb la màxima seguretat’’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.