9.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Ajuts de 33 milions d’euros per a pimes a la Comunitat Valenciana: fons europeus per a les afectades per la dana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat aquest divendres, en un acte celebrat a Xixona, que el govern autonòmic posarà en marxa un nou paquet d’ajudes destinades a les pimes de la Comunitat Valenciana, que estarà dotat amb més de 33 milions d’euros provinents de fons europeus. Aquest nou programa inclourà una part específica per a les empreses que han estat afectades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a la província de València.

En la seva declaració, després de visitar les empreses Jomipsa i Antiu Xixona, situades al Parc Empresarial L’Espartal III, Mazón ha ressaltat l’adjudicació de més de 10.700 m2 de sòl industrial a dues destacades empreses alimentàries, que realitzaran una inversió conjunta de 5 milions d’euros. Aquesta iniciativa és gestionada per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial i Innovació (Ivace+i).

Mazón ha explicat que aquest paquet d’ajudes és una resposta a les necessitats dels sectors productius i és fruit de les negociacions amb responsables de la Unió Europea (UE). Aquestes ajudes se sumaran a altres actuacions ja en marxa, incloent les línies de finançament de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afin SGR, que compten amb cent milions d’euros per a autònoms amb personal, així com 90 milions d’euros per a autònoms sense assalariats, tal com ha informat el Consell.

A més, Mazón ha subratllat que l’adjudicació de sòl industrial a Xixona s’ha realitzat en la modalitat de compravenda a les firmes López Mira SL i Progelcone Espanya SLU, les quals destinaran 3,5 milions d’euros i 1,5 milions d’euros respectivament, per a la construcció de noves instal·lacions que generaran un impacte positiu en l’ocupació.

Finalment, el president ha destacat que aquestes actuacions són una prova de les bones perspectives del sector agroalimentari a la província d’Alacant i a tota la comunitat. A més, ha ressaltat la qualitat excepcional dels productes fabricats en aquesta regió, que permeten als productors competir en mercats internacionals i ampliar la seva capacitat exportadora.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.