Ajuts de 33 milions d’euros per a pimes a la Comunitat Valenciana: fons europeus per a les afectades per la dana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat aquest divendres, en un acte celebrat a Xixona, que el govern autonòmic posarà en marxa un nou paquet d’ajudes destinades a les pimes de la Comunitat Valenciana, que estarà dotat amb més de 33 milions d’euros provinents de fons europeus. Aquest nou programa inclourà una part específica per a les empreses que han estat afectades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a la província de València.

En la seva declaració, després de visitar les empreses Jomipsa i Antiu Xixona, situades al Parc Empresarial L’Espartal III, Mazón ha ressaltat l’adjudicació de més de 10.700 m2 de sòl industrial a dues destacades empreses alimentàries, que realitzaran una inversió conjunta de 5 milions d’euros. Aquesta iniciativa és gestionada per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial i Innovació (Ivace+i).

Mazón ha explicat que aquest paquet d’ajudes és una resposta a les necessitats dels sectors productius i és fruit de les negociacions amb responsables de la Unió Europea (UE). Aquestes ajudes se sumaran a altres actuacions ja en marxa, incloent les línies de finançament de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afin SGR, que compten amb cent milions d’euros per a autònoms amb personal, així com 90 milions d’euros per a autònoms sense assalariats, tal com ha informat el Consell.

A més, Mazón ha subratllat que l’adjudicació de sòl industrial a Xixona s’ha realitzat en la modalitat de compravenda a les firmes López Mira SL i Progelcone Espanya SLU, les quals destinaran 3,5 milions d’euros i 1,5 milions d’euros respectivament, per a la construcció de noves instal·lacions que generaran un impacte positiu en l’ocupació.

Finalment, el president ha destacat que aquestes actuacions són una prova de les bones perspectives del sector agroalimentari a la província d’Alacant i a tota la comunitat. A més, ha ressaltat la qualitat excepcional dels productes fabricats en aquesta regió, que permeten als productors competir en mercats internacionals i ampliar la seva capacitat exportadora.

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.