Ajuts de 33 milions d’euros per a pimes a la Comunitat Valenciana: fons europeus per a les afectades per la dana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat aquest divendres, en un acte celebrat a Xixona, que el govern autonòmic posarà en marxa un nou paquet d’ajudes destinades a les pimes de la Comunitat Valenciana, que estarà dotat amb més de 33 milions d’euros provinents de fons europeus. Aquest nou programa inclourà una part específica per a les empreses que han estat afectades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a la província de València.

En la seva declaració, després de visitar les empreses Jomipsa i Antiu Xixona, situades al Parc Empresarial L’Espartal III, Mazón ha ressaltat l’adjudicació de més de 10.700 m2 de sòl industrial a dues destacades empreses alimentàries, que realitzaran una inversió conjunta de 5 milions d’euros. Aquesta iniciativa és gestionada per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial i Innovació (Ivace+i).

Mazón ha explicat que aquest paquet d’ajudes és una resposta a les necessitats dels sectors productius i és fruit de les negociacions amb responsables de la Unió Europea (UE). Aquestes ajudes se sumaran a altres actuacions ja en marxa, incloent les línies de finançament de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afin SGR, que compten amb cent milions d’euros per a autònoms amb personal, així com 90 milions d’euros per a autònoms sense assalariats, tal com ha informat el Consell.

A més, Mazón ha subratllat que l’adjudicació de sòl industrial a Xixona s’ha realitzat en la modalitat de compravenda a les firmes López Mira SL i Progelcone Espanya SLU, les quals destinaran 3,5 milions d’euros i 1,5 milions d’euros respectivament, per a la construcció de noves instal·lacions que generaran un impacte positiu en l’ocupació.

Finalment, el president ha destacat que aquestes actuacions són una prova de les bones perspectives del sector agroalimentari a la província d’Alacant i a tota la comunitat. A més, ha ressaltat la qualitat excepcional dels productes fabricats en aquesta regió, que permeten als productors competir en mercats internacionals i ampliar la seva capacitat exportadora.

Últimes notícies

Detingut un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients

La Guàrdia Civil ha detingut a un metge d'un centre de salut de Cullera per presumptes agressions sexuals a dos pacients, després de la denúncia inicial d'una d'elles i la posterior localització d'una altra víctima.

Carlos Baño defén la seua innocència després de la seua detenció pel suposat frau dels bons consum a Alacant

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, nega haver-se beneficiat econòmicament del suposat frau en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 i assegura tindre la consciència tranquil·la.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió de cinema de Rapunzel

Disney rodarà en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana la nova superproducció d'Embullats, una adaptació en imatge real del conte de Rapunzel amb part del rodatge en Ciutat de la Llum.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió de cinema de Rapunzel

Disney rodarà en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana la superproducció d'imatge real basada en Embullats, amb Ciutat de la Llum com un dels principals enclavaments.

L’ampliació de capital del Llevant col·loca 383.000 euros en accions i entra en la seua recta final

L'ampliació de capital del Llevant, oberta des del 4 de març i amb un topall de 8 milions d'euros, suma 6.372 noves accions subscrites per uns 383.000 euros i encara el seu tancament el 2 d'abril.

El president de la Cambra d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, insistix que mai s'ha quedat diners dels bons consum investigats i assegura tindre la consciència tranquil·la malgrat la causa judicial oberta.

CaixaBank manté les seues metes a l’alça malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank ratifica la millora dels seus objectius per al pla 2025-2027 després d'un exercici amb beneficis rècord i creixement per damunt del que es preveu, malgrat l'impacte del conflicte a Orient Mitjà.

Watanabe i Belotti lideren la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm

El campió mundial Ryoji Watanabe i la italiana Valentina Belotti partixen com a principals favorits en la XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm, una cita clau del circuit internacional de carreres de gratacels.