Ajuts de 33 milions d’euros per a pimes a la Comunitat Valenciana: fons europeus per a les afectades per la dana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat aquest divendres, en un acte celebrat a Xixona, que el govern autonòmic posarà en marxa un nou paquet d’ajudes destinades a les pimes de la Comunitat Valenciana, que estarà dotat amb més de 33 milions d’euros provinents de fons europeus. Aquest nou programa inclourà una part específica per a les empreses que han estat afectades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a la província de València.

En la seva declaració, després de visitar les empreses Jomipsa i Antiu Xixona, situades al Parc Empresarial L’Espartal III, Mazón ha ressaltat l’adjudicació de més de 10.700 m2 de sòl industrial a dues destacades empreses alimentàries, que realitzaran una inversió conjunta de 5 milions d’euros. Aquesta iniciativa és gestionada per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial i Innovació (Ivace+i).

Mazón ha explicat que aquest paquet d’ajudes és una resposta a les necessitats dels sectors productius i és fruit de les negociacions amb responsables de la Unió Europea (UE). Aquestes ajudes se sumaran a altres actuacions ja en marxa, incloent les línies de finançament de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afin SGR, que compten amb cent milions d’euros per a autònoms amb personal, així com 90 milions d’euros per a autònoms sense assalariats, tal com ha informat el Consell.

A més, Mazón ha subratllat que l’adjudicació de sòl industrial a Xixona s’ha realitzat en la modalitat de compravenda a les firmes López Mira SL i Progelcone Espanya SLU, les quals destinaran 3,5 milions d’euros i 1,5 milions d’euros respectivament, per a la construcció de noves instal·lacions que generaran un impacte positiu en l’ocupació.

Finalment, el president ha destacat que aquestes actuacions són una prova de les bones perspectives del sector agroalimentari a la província d’Alacant i a tota la comunitat. A més, ha ressaltat la qualitat excepcional dels productes fabricats en aquesta regió, que permeten als productors competir en mercats internacionals i ampliar la seva capacitat exportadora.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.