Ajuts de 33 milions d’euros per a pimes a la Comunitat Valenciana: fons europeus per a les afectades per la dana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat aquest divendres, en un acte celebrat a Xixona, que el govern autonòmic posarà en marxa un nou paquet d’ajudes destinades a les pimes de la Comunitat Valenciana, que estarà dotat amb més de 33 milions d’euros provinents de fons europeus. Aquest nou programa inclourà una part específica per a les empreses que han estat afectades per la dana que va tenir lloc el 29 d’octubre a la província de València.

En la seva declaració, després de visitar les empreses Jomipsa i Antiu Xixona, situades al Parc Empresarial L’Espartal III, Mazón ha ressaltat l’adjudicació de més de 10.700 m2 de sòl industrial a dues destacades empreses alimentàries, que realitzaran una inversió conjunta de 5 milions d’euros. Aquesta iniciativa és gestionada per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial i Innovació (Ivace+i).

Mazón ha explicat que aquest paquet d’ajudes és una resposta a les necessitats dels sectors productius i és fruit de les negociacions amb responsables de la Unió Europea (UE). Aquestes ajudes se sumaran a altres actuacions ja en marxa, incloent les línies de finançament de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afin SGR, que compten amb cent milions d’euros per a autònoms amb personal, així com 90 milions d’euros per a autònoms sense assalariats, tal com ha informat el Consell.

A més, Mazón ha subratllat que l’adjudicació de sòl industrial a Xixona s’ha realitzat en la modalitat de compravenda a les firmes López Mira SL i Progelcone Espanya SLU, les quals destinaran 3,5 milions d’euros i 1,5 milions d’euros respectivament, per a la construcció de noves instal·lacions que generaran un impacte positiu en l’ocupació.

Finalment, el president ha destacat que aquestes actuacions són una prova de les bones perspectives del sector agroalimentari a la província d’Alacant i a tota la comunitat. A més, ha ressaltat la qualitat excepcional dels productes fabricats en aquesta regió, que permeten als productors competir en mercats internacionals i ampliar la seva capacitat exportadora.

Últimes notícies

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.

Un camió de Bombers de València donarà suport als bombers voluntaris d’Atalaya, al cor de l’Amazònia

Bombers pel Món presentarà en València la primera fase d’un projecte solidari que inclou la formació de bombers voluntaris i l’enviament d’un camió nodrissa a Atalaya, en plena Amazònia peruana.

La Fe es converteix en centre de referència valencià en consell genètic per a càncer hematològic

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha sigut acreditat com a unitat de referència en consell genètic per a síndromes de predisposició al càncer hematològic per a tota la Comunitat Valenciana, després de superar un exigent procés d'avaluació de la Conselleria de Sanitat.

Veïns de Novelda s’alcen contra dos macroplantes solars que amenaçen 340 hectàrees de camp

Agricultors, propietaris i associacions de Novelda i municipis veïns s’han organitzat contra dos macroplantes solars que podrien ocupar 340 hectàrees de sòl agrícola productiu al paratge de La Horna i entorns.