24.1 C
València
Dilluns, 7 abril, 2025

Alacant cancel·la definitivament les Fogueres de 2021

L’Ajuntament d’Alacant, després de valorar el resultat de la consulta no vinculant de la Federació a les comissions de fogueres i barraques, ha decidit suspendre la celebració de les Fogueres 2021.

A este acord s’ha arribat, després de conéixer el resultat, en el transcurs d’una reunió a la qual han assistit l’alcalde Luis Barcala, la vicealcaldessa Mª Carmen Sánchez, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, i Francisco Vinal, vicepresident d’Associacions, de la Federació.

L’alcalde Luis Barcala ha explicat que “l’Equip de Govern coincideix amb els criteris de responsabilitat i sensatesa del món de la Festa i assumeix que, des de la responsabilitat, cal prendre decisions doloroses com esta”.

 

Resultat de l’enquesta de la Federació

 

Cent trenta-cinc associacions de les 137 constituïdes van contestar el qüestionari, entre l’11 i el 16 de maig D’elles, el 82,96% s’han manifestat contràries a la celebració de les Fogueres enguany. En canvi, van optar perquè hi haguera Fogueres entre setembre i desembre, un 17%.

Quant a la possible plantà de la Foguera Oficial, del 20 al 24 de juny, el 60% ha advocat perquè no es duga a terme; el 19,26%, a favor i el 20,7% de les associacions es van abstindre.

Reaccions

Mari Carmen Sánchez ha lamentat haver de transmetre “que, per segon any consecutiu, se suspenen les Fogueres”. Ha afegit que “és una decisió que no es podia prendre sense consultar als vertaders protagonistes, els foguerers i barraquers. Els agraïsc el seu esforç i sacrifici en benefici de la Festa”.

Toñi Martín-Zarco ha significat que “ens consta que ha sigut una decisió difícil, i que cada comissió té unes circumstàncies particulars que li han portat a prendre una decisió o una altra. Respectem totes les opinions i continuarem treballant per la nostra Festa amb prudència, responsabilitat i esperança, organitzant quantes activitats siguen possibles dins de les circumstàncies sanitàries que vivim i l’amb objectiu de poder gaudir en 2022, per fi, de les nostres Fogueres”.

Ajudes a la Festa

Manuel Jiménez, regidor de Festes, s’ha sumat en pesar per la cancel·lació de les Fogueres, i ha confirmat el que ja va anunciar en l’Assemblea de Fogueres: “Enguany, fins i tot sense que hi haja Festa, l’Ajuntament concedirà la subvenció per als monuments amb la finalitat de sufragar despeses de magatzematge i manteniment en favor dels artistes i les comissions contractants”.

També confirma la creació d’una línia d’ajudes de funcionament per a les diferents comissions de Fogueres i Barraques. Totes dos línies sumen en total més de 600.000 euros. La principal partida és de 487.000 euros, destinats al magatzematge i manteniment dels monuments i portades.

 

Últimes notícies

Jaume Asens proposa una ‘treva’ entre Sumar i Podem per afavorir l’unitat

El dirigent dels Comuns, Jaume Asens, proposa una treva entre Sumar i Podem abans de les negociacions, advertint sobre les dificultats de construir unitat en un context de tensions.

Precipitacions extremes al març: 144,4 l/m2 a Castelló i 785,6 l/m2 a Cadis

Març ha estat un mes marcat per precipitacions extremes, amb 144,4 l/m2 a Atzeneta del Maestrat i 785,6 l/m2 a Grazalema. Les temperatures extremes també han estat presents, amb màximes i mínimes significatives.

Cocemfe denuncia que el 75% de persones amb discapacitat a Alacant no reben els serveis sanitaris necessaris

Cocemfe ha alertat que un 75% de persones amb discapacitat a Alacant no té accés als serveis sanitaris i socials necessaris, una situació que es fa més greu en el cas de les dones. Han reclamat garantir i eliminar barreres d'accés.

Augmenten a 20 les víctimes mortals per l’atac rus contra la ciutat ucraïnesa de Krivói Rog

L'ONU denuncia l'ús d'un arma explosiva per part de les tropes russes en una àrea densament poblada, resultant en la mort de 20 persones, incloent nou menors.

Investigat un tiroteig i lesions per arma blanca a la zona nord d’Alacant

La Policia Nacional d'Alacant investiga un tiroteig que va deixar un ferit per arma blanca diumenge a la vesprada, a la zona nord de la ciutat. Encara no hi ha més detalls sobre l'incident.

Desarticulada una xarxa criminal a Alacant que estafava milions a través de vídeos manipulats amb intel·ligència artificial

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional han detingut a Alacant a sis membres d'una organització criminal que hauria estafat més de 19 milions d'euros a 208 persones mitjançant vídeos manipulats d'estrelles del cinema i la música, captant víctimes a través de tècniques d'engany.

Arrancaran al Juliol les Obres de Prevenció d’Inundacions al Palau de la Música de València

L'Ajuntament de València invertirà 340.000 euros en les obres de millora que començaran al juliol, dissenyades per prevenir inundacions en el vestíbul de l'edifici annexe del Palau.

Les exportacions agrícoles de la Comunitat Valenciana afectades pels aranzels americans són un 3,9%

El conseller d'Agricultura, Miguel Barrachina, xifra en un 3,9% l'impacte dels aranzels americans i critica el prohibit del Govern d'Espanya en el sector agroalimentari. Segons ell, el problema principal no són els Estats Units, sinó les polítiques internes de la UE i d'Espanya.