Alba Muñoz, bellea del foc 2024

La ciutat d’Alacant ja ha coronat a la seua nova Bellea del Foc per a les Fogueres de 2024. Alba Muñoz Navarro, representant de la foguera Florida-Portazgo, ha sigut elegida entre més de 75 candidates en una emocionant gala celebrada en la icònica Plaza de Bous. Enguany, l’esdeveniment no sols va marcar l’inici d’un nou cicle festiu, sinó també el començament d’una era per a Muñoz, qui portarà l’estendard de la tradició i la cultura local.

Durant la gala, que es va desenvolupar sota un ambient ple d’expectativa i alegria, Alba Muñoz va aconseguir destacar pel seu carisma i presència, convertint-se en el centre de totes les mirades. La nit va estar plena d’actes simbòlics i presentacions que van reflectir la rica història i l’esperit de les festivitats d’Alacant.

L’elecció de la Bellea del Foc és una de les tradicions més arrelades i emocionants de les Fogueres, que cada any congrega a nombrosos ciutadans i turistes. La Plaça de Bous es va omplir completament, evidenciant la importància d’aquest esdeveniment per a la comunitat. La gala va començar amb una actuació de ball inspirada en “Fill de la Lluna” de Mecano, on les candidates i candidats van donar vida a una al·legoria de les fases lunars i les vivències anuals d’una Bellea del Foc.

Després de l’emocionant obertura, les 75 candidates van fer la seua primera aparició en l’escenari, desfilant davant un públic entusiasta que aplaudia cada pas. La vetlada va continuar amb més actuacions i la segona passarel·la de la nit, on cada candidata va tindre l’oportunitat de presentar-se individualment.

Un dels moments més emotius de la gala va ser l’adeu de Belén Mora Rosado, Bellea del Foc 2023 de la Foguera Nou Alipark. Belén, acompanyada per les seues dames d’honor, va entregar un discurs commovedor, agraint a tots els que la van acompanyar durant el seu regnat i destacant el suport incondicional de les seues companyes, als qui va descriure amb metàfores nàutiques plenes de sentiment.

Finalment, després d’una nit plena de tradició i cultura, el notari va fer acte de presència per a llegir els noms de les set dames d’honor i revelar el secret millor guardat: el nom de la nova Bellea del Foc. En ser anunciada, Alba Muñoz no va poder contindre l’emoció, mentre la plaça esclatava en goig.

La gala no sols va ser una celebració de la bellesa i la tradició, sinó també un reflex de l’esperit comunitari i la rica cultura d’Alacant. Alba Muñoz Navarro i les seues dames d’honor, Lucía González Mira, Alba Caturla Mazanet, María Huesca Ramos, Mar León Bernabeu, Laura Ramírez Pérez i María Martínez Esteban, ara tenen la responsabilitat de representar i promoure les Fogueres, assegurant que el foc de la tradició mai s’apague.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

El València Basket renova a Nate Reuvers fins a 2028

El pivot ha ampliat el seu vincle per dos temporades més després de consolidar-se com a peça clau en l'equip. Els seus números en Eurolliga i acb sustenten l'aposta.

Futur esperançador per a la rosseta amb rècord de cries i recuperació d’aiguamolls

L'espècie més amenaçada d'Europa encadena rècords de parelles reproductores i cries gràcies a la restauració d'aiguamolls mediterranis. A Espanya passa de 33 femelles en 2019 a 172 a la fi de 2025, encara que seguix en risc.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez, i revalida el títol de 2025. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

Dos detinguts a Madrid per intentar segrestar un empresari en una furgoneta rumb a Petrer

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens després d'intentar segrestar un empresari per a llevar-li les claus de les seues criptomonedes. La furgoneta tenia com a destí Petrer i va ser interceptada en la zona d'Atocha.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb una sàtira sobre ambició i diners

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb Redimonis. La comissió repetix el triomf reeixit en 2025 i consolida el seu lideratge amb el major pressupost de la categoria.

La potència i el ritme de la mascletà deslliguen una catarsi i llàgrimes en la plaça de l’Ajuntament

La setzena mascletà de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha combinat potència i ritme fins a emocionar a una plaça abarrotada. El tret, de 7,5 minuts i 230 quilos, ha culminat en un terratrémol que ha fet plorar a molts assistents.

408 bombers i 153 vehicles reforcen la Cremà a la província de València

El Consorci Provincial de Bombers ha activat un operatiu per a la nit de la Cremà amb 408 efectius i 153 vehicles en els municipis fallers. El pla s'ha dissenyat després d'inspeccionar 525 monuments i fixa presència en uns 300 punts segons el seu nivell de risc.