Albares sobre la imposició d’aranzels de Trump: ‘En una guerra comercial ningú guanyaria, tots perdríem’

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha assegurat hui dimarts que en una guerra comercial «ningú guanyaria, tots perdríem» i ha assegurat que «per descomptat» el Govern d’Espanya i ell al capdavant del seu resposnabilidad en el Ministeri «treballem perquè això no es produïsca».

Albares s’ha pronunciat en estos termes a Alacant, en declaracions als mitjans abans de participar en la reunió de constitució de l’Alt Patronat de Casa Mediterrani en ser preguntat per la decisió del president d’EUA, Donald Trump, d’imposar aranzels d’un 25 per cent a totes les produccions d’acer i alumini estrangeres.

El ministre d’Assumptes exteriors ha afirmat que la relació comercial existent entre Estats Units (EUA) i la Unió Europea (UE) és «la major del món» i «mútuament beneficiosa per a tots», inclosos «espanyols, europeus i nordamericans» i ha subratllat que EUA és «el principal inversor i client per a la UE, però ho contrari també és cert».

En esta línia, ha advocat per «esperar al fet que es notifique formalment» la decisió a la Comissió Europea (CE), si és que això acaba ocorrent, per a veure «com se substancia». «Vegem com se substancia esta mesura, si és que es notifica, perquè la política comercial és una política comuna», ha dit.

Segons ha ressaltat el ministre, «la UE té tots els mecanismes, instruments i determinació per a protegir els interessos del mercat únic, europeus, espanyols i, per descomptat, els interessos comercials de la Comunitat Valenciana» i ha afegit que tant el Govern d’Espanya com ell en el seu càrrec de ministre d’Exteriors «vele» per això.

«Però també la Comissió Europea, i al final és la unitat dels europeus entorn del nostre mercat únic i la nostra política comercial comuna el que ens dona la força», ha conclòs.

Últimes notícies

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.