Albares sobre la imposició d’aranzels de Trump: ‘En una guerra comercial ningú guanyaria, tots perdríem’

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha assegurat hui dimarts que en una guerra comercial “ningú guanyaria, tots perdríem” i ha assegurat que “per descomptat” el Govern d’Espanya i ell al capdavant del seu resposnabilidad en el Ministeri “treballem perquè això no es produïsca”.

Albares s’ha pronunciat en estos termes a Alacant, en declaracions als mitjans abans de participar en la reunió de constitució de l’Alt Patronat de Casa Mediterrani en ser preguntat per la decisió del president d’EUA, Donald Trump, d’imposar aranzels d’un 25 per cent a totes les produccions d’acer i alumini estrangeres.

El ministre d’Assumptes exteriors ha afirmat que la relació comercial existent entre Estats Units (EUA) i la Unió Europea (UE) és “la major del món” i “mútuament beneficiosa per a tots”, inclosos “espanyols, europeus i nordamericans” i ha subratllat que EUA és “el principal inversor i client per a la UE, però ho contrari també és cert”.

En esta línia, ha advocat per “esperar al fet que es notifique formalment” la decisió a la Comissió Europea (CE), si és que això acaba ocorrent, per a veure “com se substancia”. “Vegem com se substancia esta mesura, si és que es notifica, perquè la política comercial és una política comuna”, ha dit.

Segons ha ressaltat el ministre, “la UE té tots els mecanismes, instruments i determinació per a protegir els interessos del mercat únic, europeus, espanyols i, per descomptat, els interessos comercials de la Comunitat Valenciana” i ha afegit que tant el Govern d’Espanya com ell en el seu càrrec de ministre d’Exteriors “vele” per això.

“Però també la Comissió Europea, i al final és la unitat dels europeus entorn del nostre mercat únic i la nostra política comercial comuna el que ens dona la força”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.