Albares sobre la imposició d’aranzels de Trump: ‘En una guerra comercial ningú guanyaria, tots perdríem’

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha assegurat hui dimarts que en una guerra comercial «ningú guanyaria, tots perdríem» i ha assegurat que «per descomptat» el Govern d’Espanya i ell al capdavant del seu resposnabilidad en el Ministeri «treballem perquè això no es produïsca».

Albares s’ha pronunciat en estos termes a Alacant, en declaracions als mitjans abans de participar en la reunió de constitució de l’Alt Patronat de Casa Mediterrani en ser preguntat per la decisió del president d’EUA, Donald Trump, d’imposar aranzels d’un 25 per cent a totes les produccions d’acer i alumini estrangeres.

El ministre d’Assumptes exteriors ha afirmat que la relació comercial existent entre Estats Units (EUA) i la Unió Europea (UE) és «la major del món» i «mútuament beneficiosa per a tots», inclosos «espanyols, europeus i nordamericans» i ha subratllat que EUA és «el principal inversor i client per a la UE, però ho contrari també és cert».

En esta línia, ha advocat per «esperar al fet que es notifique formalment» la decisió a la Comissió Europea (CE), si és que això acaba ocorrent, per a veure «com se substancia». «Vegem com se substancia esta mesura, si és que es notifica, perquè la política comercial és una política comuna», ha dit.

Segons ha ressaltat el ministre, «la UE té tots els mecanismes, instruments i determinació per a protegir els interessos del mercat únic, europeus, espanyols i, per descomptat, els interessos comercials de la Comunitat Valenciana» i ha afegit que tant el Govern d’Espanya com ell en el seu càrrec de ministre d’Exteriors «vele» per això.

«Però també la Comissió Europea, i al final és la unitat dels europeus entorn del nostre mercat únic i la nostra política comercial comuna el que ens dona la força», ha conclòs.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.