Albares sobre la imposició d’aranzels de Trump: ‘En una guerra comercial ningú guanyaria, tots perdríem’

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha assegurat hui dimarts que en una guerra comercial «ningú guanyaria, tots perdríem» i ha assegurat que «per descomptat» el Govern d’Espanya i ell al capdavant del seu resposnabilidad en el Ministeri «treballem perquè això no es produïsca».

Albares s’ha pronunciat en estos termes a Alacant, en declaracions als mitjans abans de participar en la reunió de constitució de l’Alt Patronat de Casa Mediterrani en ser preguntat per la decisió del president d’EUA, Donald Trump, d’imposar aranzels d’un 25 per cent a totes les produccions d’acer i alumini estrangeres.

El ministre d’Assumptes exteriors ha afirmat que la relació comercial existent entre Estats Units (EUA) i la Unió Europea (UE) és «la major del món» i «mútuament beneficiosa per a tots», inclosos «espanyols, europeus i nordamericans» i ha subratllat que EUA és «el principal inversor i client per a la UE, però ho contrari també és cert».

En esta línia, ha advocat per «esperar al fet que es notifique formalment» la decisió a la Comissió Europea (CE), si és que això acaba ocorrent, per a veure «com se substancia». «Vegem com se substancia esta mesura, si és que es notifica, perquè la política comercial és una política comuna», ha dit.

Segons ha ressaltat el ministre, «la UE té tots els mecanismes, instruments i determinació per a protegir els interessos del mercat únic, europeus, espanyols i, per descomptat, els interessos comercials de la Comunitat Valenciana» i ha afegit que tant el Govern d’Espanya com ell en el seu càrrec de ministre d’Exteriors «vele» per això.

«Però també la Comissió Europea, i al final és la unitat dels europeus entorn del nostre mercat únic i la nostra política comercial comuna el que ens dona la força», ha conclòs.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.