Albares sobre la imposició d’aranzels de Trump: ‘En una guerra comercial ningú guanyaria, tots perdríem’

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha assegurat hui dimarts que en una guerra comercial «ningú guanyaria, tots perdríem» i ha assegurat que «per descomptat» el Govern d’Espanya i ell al capdavant del seu resposnabilidad en el Ministeri «treballem perquè això no es produïsca».

Albares s’ha pronunciat en estos termes a Alacant, en declaracions als mitjans abans de participar en la reunió de constitució de l’Alt Patronat de Casa Mediterrani en ser preguntat per la decisió del president d’EUA, Donald Trump, d’imposar aranzels d’un 25 per cent a totes les produccions d’acer i alumini estrangeres.

El ministre d’Assumptes exteriors ha afirmat que la relació comercial existent entre Estats Units (EUA) i la Unió Europea (UE) és «la major del món» i «mútuament beneficiosa per a tots», inclosos «espanyols, europeus i nordamericans» i ha subratllat que EUA és «el principal inversor i client per a la UE, però ho contrari també és cert».

En esta línia, ha advocat per «esperar al fet que es notifique formalment» la decisió a la Comissió Europea (CE), si és que això acaba ocorrent, per a veure «com se substancia». «Vegem com se substancia esta mesura, si és que es notifica, perquè la política comercial és una política comuna», ha dit.

Segons ha ressaltat el ministre, «la UE té tots els mecanismes, instruments i determinació per a protegir els interessos del mercat únic, europeus, espanyols i, per descomptat, els interessos comercials de la Comunitat Valenciana» i ha afegit que tant el Govern d’Espanya com ell en el seu càrrec de ministre d’Exteriors «vele» per això.

«Però també la Comissió Europea, i al final és la unitat dels europeus entorn del nostre mercat únic i la nostra política comercial comuna el que ens dona la força», ha conclòs.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.