Alcaldesses de Catarroja i Paiporta disposades a declarar sobre la gestió de la dana

Les alcaldesses de Catarroja, Lorena Silvent, i de Paiporta, Maribel Albalat, han expressat que estan «amb ganes» i «més que disponibles» per declarar com a testimonis davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana.

Aquesta afirmació va ser realitzada durant una compareixença davant dels mitjans a València, on les alcaldesses van ser preguntades sobre la decisió de la magistrada del Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, qui ha citat a declarar les dues edils, juntament amb l’alcalde de Sedaví, José Francisco Cabanes, així com altres responsables de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) i d’Emergències.

Silvent, després de participar en un acte amb la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, per signar convenis destinats a actualitzar les agendes urbanes, ha manifestat als periodistes que es presentarà davant la jutgessa per compartir el seu testimoni: «Estava al meu municipi durant els esdeveniments i ho faré amb tota la col·laboració que es pot donar a la justícia», encara que ha indicat que no té una data definida per a la seva citació.

La primera edil de Catarroja ha destacat que intuïa que seria citada a declarar, ja que el seu és «un dels municipis més afectats» per la dana, i ha expressat que ho fa «amb moltes ganes de poder col·laborar». «Quan un ocupa un lloc de responsabilitat, ha de donar la cara i explicar el seu testimoni«, ha afirmat.

D’altra banda, l’alcaldessa Albalat, també del PSPV, ha declarat que no té «cap problema» a relatar les seves experiències i aportar les dades necessàries per aclarir els fets i proporcionar suport a les víctimes: «Jo sí que estava localitzada i disponible», ha remarcat.

Quant a la sorpresa que li va causar la seva citació com a testimoni, ha respost que s'»imaginava» que podria ser requerida per aclarir el que va ocórrer aquell dia. «Per descomptat, estic més que disponible», ha assegurat.

A més, s’ha entrevistat l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, sobre la citació de les tres primeres edils, qui ha comentat que «no hi ha cap problema» a participar com a testimonis i que ell mateix s’ha posat «a disposició» de la jutgessa.

«No hi ha dificultat a explicar el que vam patir aquell dia. Respectem les decisions judicials i estem oberts a compartir la nostra trista experiència, que només es pot resumir en la manca d’avís per a un tsunami«, ha explicat Luján al respecte.

Sobre la responsabilitat dels ajuntaments en la gestió de la dana, ha indicat que els consistoris formen part de la cadena de gestió, «però en la part baixa». «A qui li correspon informar sobre si és un tsunami és a qui té la informació, no als ajuntaments, que no disposem d’aquesta dada», ha conclòs.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.