11.8 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Alcaldesses de Catarroja i Paiporta disposades a declarar sobre la gestió de la dana

Les alcaldesses de Catarroja, Lorena Silvent, i de Paiporta, Maribel Albalat, han expressat que estan “amb ganes” i “més que disponibles” per declarar com a testimonis davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana.

Aquesta afirmació va ser realitzada durant una compareixença davant dels mitjans a València, on les alcaldesses van ser preguntades sobre la decisió de la magistrada del Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, qui ha citat a declarar les dues edils, juntament amb l’alcalde de Sedaví, José Francisco Cabanes, així com altres responsables de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) i d’Emergències.

Silvent, després de participar en un acte amb la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, per signar convenis destinats a actualitzar les agendes urbanes, ha manifestat als periodistes que es presentarà davant la jutgessa per compartir el seu testimoni: “Estava al meu municipi durant els esdeveniments i ho faré amb tota la col·laboració que es pot donar a la justícia”, encara que ha indicat que no té una data definida per a la seva citació.

La primera edil de Catarroja ha destacat que intuïa que seria citada a declarar, ja que el seu és “un dels municipis més afectats” per la dana, i ha expressat que ho fa “amb moltes ganes de poder col·laborar”. “Quan un ocupa un lloc de responsabilitat, ha de donar la cara i explicar el seu testimoni“, ha afirmat.

D’altra banda, l’alcaldessa Albalat, també del PSPV, ha declarat que no té “cap problema” a relatar les seves experiències i aportar les dades necessàries per aclarir els fets i proporcionar suport a les víctimes: “Jo sí que estava localitzada i disponible”, ha remarcat.

Quant a la sorpresa que li va causar la seva citació com a testimoni, ha respost que s'”imaginava” que podria ser requerida per aclarir el que va ocórrer aquell dia. “Per descomptat, estic més que disponible”, ha assegurat.

A més, s’ha entrevistat l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, sobre la citació de les tres primeres edils, qui ha comentat que “no hi ha cap problema” a participar com a testimonis i que ell mateix s’ha posat “a disposició” de la jutgessa.

“No hi ha dificultat a explicar el que vam patir aquell dia. Respectem les decisions judicials i estem oberts a compartir la nostra trista experiència, que només es pot resumir en la manca d’avís per a un tsunami“, ha explicat Luján al respecte.

Sobre la responsabilitat dels ajuntaments en la gestió de la dana, ha indicat que els consistoris formen part de la cadena de gestió, “però en la part baixa”. “A qui li correspon informar sobre si és un tsunami és a qui té la informació, no als ajuntaments, que no disposem d’aquesta dada”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.