7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Alcaldesses de Catarroja i Paiporta disposades a declarar sobre la gestió de la dana

Les alcaldesses de Catarroja, Lorena Silvent, i de Paiporta, Maribel Albalat, han expressat que estan “amb ganes” i “més que disponibles” per declarar com a testimonis davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana.

Aquesta afirmació va ser realitzada durant una compareixença davant dels mitjans a València, on les alcaldesses van ser preguntades sobre la decisió de la magistrada del Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, qui ha citat a declarar les dues edils, juntament amb l’alcalde de Sedaví, José Francisco Cabanes, així com altres responsables de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) i d’Emergències.

Silvent, després de participar en un acte amb la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, per signar convenis destinats a actualitzar les agendes urbanes, ha manifestat als periodistes que es presentarà davant la jutgessa per compartir el seu testimoni: “Estava al meu municipi durant els esdeveniments i ho faré amb tota la col·laboració que es pot donar a la justícia”, encara que ha indicat que no té una data definida per a la seva citació.

La primera edil de Catarroja ha destacat que intuïa que seria citada a declarar, ja que el seu és “un dels municipis més afectats” per la dana, i ha expressat que ho fa “amb moltes ganes de poder col·laborar”. “Quan un ocupa un lloc de responsabilitat, ha de donar la cara i explicar el seu testimoni“, ha afirmat.

D’altra banda, l’alcaldessa Albalat, també del PSPV, ha declarat que no té “cap problema” a relatar les seves experiències i aportar les dades necessàries per aclarir els fets i proporcionar suport a les víctimes: “Jo sí que estava localitzada i disponible”, ha remarcat.

Quant a la sorpresa que li va causar la seva citació com a testimoni, ha respost que s'”imaginava” que podria ser requerida per aclarir el que va ocórrer aquell dia. “Per descomptat, estic més que disponible”, ha assegurat.

A més, s’ha entrevistat l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, sobre la citació de les tres primeres edils, qui ha comentat que “no hi ha cap problema” a participar com a testimonis i que ell mateix s’ha posat “a disposició” de la jutgessa.

“No hi ha dificultat a explicar el que vam patir aquell dia. Respectem les decisions judicials i estem oberts a compartir la nostra trista experiència, que només es pot resumir en la manca d’avís per a un tsunami“, ha explicat Luján al respecte.

Sobre la responsabilitat dels ajuntaments en la gestió de la dana, ha indicat que els consistoris formen part de la cadena de gestió, “però en la part baixa”. “A qui li correspon informar sobre si és un tsunami és a qui té la informació, no als ajuntaments, que no disposem d’aquesta dada”, ha conclòs.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.