Alcaldesses de Catarroja i Paiporta disposades a declarar sobre la gestió de la dana

Les alcaldesses de Catarroja, Lorena Silvent, i de Paiporta, Maribel Albalat, han expressat que estan “amb ganes” i “més que disponibles” per declarar com a testimonis davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana.

Aquesta afirmació va ser realitzada durant una compareixença davant dels mitjans a València, on les alcaldesses van ser preguntades sobre la decisió de la magistrada del Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, qui ha citat a declarar les dues edils, juntament amb l’alcalde de Sedaví, José Francisco Cabanes, així com altres responsables de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) i d’Emergències.

Silvent, després de participar en un acte amb la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, per signar convenis destinats a actualitzar les agendes urbanes, ha manifestat als periodistes que es presentarà davant la jutgessa per compartir el seu testimoni: “Estava al meu municipi durant els esdeveniments i ho faré amb tota la col·laboració que es pot donar a la justícia”, encara que ha indicat que no té una data definida per a la seva citació.

La primera edil de Catarroja ha destacat que intuïa que seria citada a declarar, ja que el seu és “un dels municipis més afectats” per la dana, i ha expressat que ho fa “amb moltes ganes de poder col·laborar”. “Quan un ocupa un lloc de responsabilitat, ha de donar la cara i explicar el seu testimoni“, ha afirmat.

D’altra banda, l’alcaldessa Albalat, també del PSPV, ha declarat que no té “cap problema” a relatar les seves experiències i aportar les dades necessàries per aclarir els fets i proporcionar suport a les víctimes: “Jo sí que estava localitzada i disponible”, ha remarcat.

Quant a la sorpresa que li va causar la seva citació com a testimoni, ha respost que s'”imaginava” que podria ser requerida per aclarir el que va ocórrer aquell dia. “Per descomptat, estic més que disponible”, ha assegurat.

A més, s’ha entrevistat l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, sobre la citació de les tres primeres edils, qui ha comentat que “no hi ha cap problema” a participar com a testimonis i que ell mateix s’ha posat “a disposició” de la jutgessa.

“No hi ha dificultat a explicar el que vam patir aquell dia. Respectem les decisions judicials i estem oberts a compartir la nostra trista experiència, que només es pot resumir en la manca d’avís per a un tsunami“, ha explicat Luján al respecte.

Sobre la responsabilitat dels ajuntaments en la gestió de la dana, ha indicat que els consistoris formen part de la cadena de gestió, “però en la part baixa”. “A qui li correspon informar sobre si és un tsunami és a qui té la informació, no als ajuntaments, que no disposem d’aquesta dada”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.