Alcaldesses de Catarroja i Paiporta disposades a declarar sobre la gestió de la dana

Les alcaldesses de Catarroja, Lorena Silvent, i de Paiporta, Maribel Albalat, han expressat que estan “amb ganes” i “més que disponibles” per declarar com a testimonis davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana.

Aquesta afirmació va ser realitzada durant una compareixença davant dels mitjans a València, on les alcaldesses van ser preguntades sobre la decisió de la magistrada del Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, qui ha citat a declarar les dues edils, juntament amb l’alcalde de Sedaví, José Francisco Cabanes, així com altres responsables de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) i d’Emergències.

Silvent, després de participar en un acte amb la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, per signar convenis destinats a actualitzar les agendes urbanes, ha manifestat als periodistes que es presentarà davant la jutgessa per compartir el seu testimoni: “Estava al meu municipi durant els esdeveniments i ho faré amb tota la col·laboració que es pot donar a la justícia”, encara que ha indicat que no té una data definida per a la seva citació.

La primera edil de Catarroja ha destacat que intuïa que seria citada a declarar, ja que el seu és “un dels municipis més afectats” per la dana, i ha expressat que ho fa “amb moltes ganes de poder col·laborar”. “Quan un ocupa un lloc de responsabilitat, ha de donar la cara i explicar el seu testimoni“, ha afirmat.

D’altra banda, l’alcaldessa Albalat, també del PSPV, ha declarat que no té “cap problema” a relatar les seves experiències i aportar les dades necessàries per aclarir els fets i proporcionar suport a les víctimes: “Jo sí que estava localitzada i disponible”, ha remarcat.

Quant a la sorpresa que li va causar la seva citació com a testimoni, ha respost que s'”imaginava” que podria ser requerida per aclarir el que va ocórrer aquell dia. “Per descomptat, estic més que disponible”, ha assegurat.

A més, s’ha entrevistat l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján, sobre la citació de les tres primeres edils, qui ha comentat que “no hi ha cap problema” a participar com a testimonis i que ell mateix s’ha posat “a disposició” de la jutgessa.

“No hi ha dificultat a explicar el que vam patir aquell dia. Respectem les decisions judicials i estem oberts a compartir la nostra trista experiència, que només es pot resumir en la manca d’avís per a un tsunami“, ha explicat Luján al respecte.

Sobre la responsabilitat dels ajuntaments en la gestió de la dana, ha indicat que els consistoris formen part de la cadena de gestió, “però en la part baixa”. “A qui li correspon informar sobre si és un tsunami és a qui té la informació, no als ajuntaments, que no disposem d’aquesta dada”, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.