Almeida s’unix a Catalá en ‘defensa municipalisme’ i càrrega contra un contingent que deixarà municipis ‘infrafinançats’

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, s’ha unit este dimecres a la seua homòloga a València, María José Catalá, en la «defensa del municipalisme» i ha carregat contra un «contingent sanchista», en referència al finançament singular per a Catalunya, que deixarà municipis «infrafinançats».

Així ho ha expressat en declaracions als periodistes després que l’alcaldessa de València haja qualificat este finançament singular de «punyalada al municipalisme» i haja cridat a la unió de les ciutats per a presentar un conflicte de competència davant del Tribunal Constitucional (TC) per vulneració de l’autonomia local, en una esmorzar informatiu a la capital.

«Nosaltres hem parlat amb València i amb l’alcaldessa de València en una posició comuna, que és la defensa del municipalisme i, per tant, que el contingent sanchista no perjudique als municipis de tota Espanya. Nosaltres no volem perjudicar en cap cas a Catalunya ni volem perjudicar als catalans, però volem defensar als madrilenys o als valencians», ha afirmat Martínez-Almeida.

A partir d’això, ha indicat que s’estudiarà si es poden exercir accions davant del Tribunal Constitucional perquè Madrid «va a prendre totes les mesures» en defensa dels seus ciutadans.

El regidor ha traslladat que Madrid vol «la unió del municipalisme entorn de la defensa d’un finançament local suficient i d’un finançament local que permeta prestar servicis».

«Encara no sabem exactament en què consistix el contingent sanchista perquè no ho saben ni ells de l’embolic que tenen amb este tema. Una vegada que ho posen damunt de la taula per descomptat nosaltres, amb altres ajuntaments, estic segur que si hi ha l’opció des del punt de vista jurídic, adoptarem totes les mesures oportunes en defensa dels nostres ciutadans», ha incidit.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.