11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Almeida s’unix a Catalá en ‘defensa municipalisme’ i càrrega contra un contingent que deixarà municipis ‘infrafinançats’

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, s’ha unit este dimecres a la seua homòloga a València, María José Catalá, en la “defensa del municipalisme” i ha carregat contra un “contingent sanchista”, en referència al finançament singular per a Catalunya, que deixarà municipis “infrafinançats”.

Així ho ha expressat en declaracions als periodistes després que l’alcaldessa de València haja qualificat este finançament singular de “punyalada al municipalisme” i haja cridat a la unió de les ciutats per a presentar un conflicte de competència davant del Tribunal Constitucional (TC) per vulneració de l’autonomia local, en una esmorzar informatiu a la capital.

“Nosaltres hem parlat amb València i amb l’alcaldessa de València en una posició comuna, que és la defensa del municipalisme i, per tant, que el contingent sanchista no perjudique als municipis de tota Espanya. Nosaltres no volem perjudicar en cap cas a Catalunya ni volem perjudicar als catalans, però volem defensar als madrilenys o als valencians”, ha afirmat Martínez-Almeida.

A partir d’això, ha indicat que s’estudiarà si es poden exercir accions davant del Tribunal Constitucional perquè Madrid “va a prendre totes les mesures” en defensa dels seus ciutadans.

El regidor ha traslladat que Madrid vol “la unió del municipalisme entorn de la defensa d’un finançament local suficient i d’un finançament local que permeta prestar servicis”.

“Encara no sabem exactament en què consistix el contingent sanchista perquè no ho saben ni ells de l’embolic que tenen amb este tema. Una vegada que ho posen damunt de la taula per descomptat nosaltres, amb altres ajuntaments, estic segur que si hi ha l’opció des del punt de vista jurídic, adoptarem totes les mesures oportunes en defensa dels nostres ciutadans”, ha incidit.

Últimes notícies

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.