Almeida s’unix a Catalá en ‘defensa municipalisme’ i càrrega contra un contingent que deixarà municipis ‘infrafinançats’

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, s’ha unit este dimecres a la seua homòloga a València, María José Catalá, en la «defensa del municipalisme» i ha carregat contra un «contingent sanchista», en referència al finançament singular per a Catalunya, que deixarà municipis «infrafinançats».

Així ho ha expressat en declaracions als periodistes després que l’alcaldessa de València haja qualificat este finançament singular de «punyalada al municipalisme» i haja cridat a la unió de les ciutats per a presentar un conflicte de competència davant del Tribunal Constitucional (TC) per vulneració de l’autonomia local, en una esmorzar informatiu a la capital.

«Nosaltres hem parlat amb València i amb l’alcaldessa de València en una posició comuna, que és la defensa del municipalisme i, per tant, que el contingent sanchista no perjudique als municipis de tota Espanya. Nosaltres no volem perjudicar en cap cas a Catalunya ni volem perjudicar als catalans, però volem defensar als madrilenys o als valencians», ha afirmat Martínez-Almeida.

A partir d’això, ha indicat que s’estudiarà si es poden exercir accions davant del Tribunal Constitucional perquè Madrid «va a prendre totes les mesures» en defensa dels seus ciutadans.

El regidor ha traslladat que Madrid vol «la unió del municipalisme entorn de la defensa d’un finançament local suficient i d’un finançament local que permeta prestar servicis».

«Encara no sabem exactament en què consistix el contingent sanchista perquè no ho saben ni ells de l’embolic que tenen amb este tema. Una vegada que ho posen damunt de la taula per descomptat nosaltres, amb altres ajuntaments, estic segur que si hi ha l’opció des del punt de vista jurídic, adoptarem totes les mesures oportunes en defensa dels nostres ciutadans», ha incidit.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.