Almeida s’unix a Catalá en ‘defensa municipalisme’ i càrrega contra un contingent que deixarà municipis ‘infrafinançats’

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, s’ha unit este dimecres a la seua homòloga a València, María José Catalá, en la “defensa del municipalisme” i ha carregat contra un “contingent sanchista”, en referència al finançament singular per a Catalunya, que deixarà municipis “infrafinançats”.

Així ho ha expressat en declaracions als periodistes després que l’alcaldessa de València haja qualificat este finançament singular de “punyalada al municipalisme” i haja cridat a la unió de les ciutats per a presentar un conflicte de competència davant del Tribunal Constitucional (TC) per vulneració de l’autonomia local, en una esmorzar informatiu a la capital.

“Nosaltres hem parlat amb València i amb l’alcaldessa de València en una posició comuna, que és la defensa del municipalisme i, per tant, que el contingent sanchista no perjudique als municipis de tota Espanya. Nosaltres no volem perjudicar en cap cas a Catalunya ni volem perjudicar als catalans, però volem defensar als madrilenys o als valencians”, ha afirmat Martínez-Almeida.

A partir d’això, ha indicat que s’estudiarà si es poden exercir accions davant del Tribunal Constitucional perquè Madrid “va a prendre totes les mesures” en defensa dels seus ciutadans.

El regidor ha traslladat que Madrid vol “la unió del municipalisme entorn de la defensa d’un finançament local suficient i d’un finançament local que permeta prestar servicis”.

“Encara no sabem exactament en què consistix el contingent sanchista perquè no ho saben ni ells de l’embolic que tenen amb este tema. Una vegada que ho posen damunt de la taula per descomptat nosaltres, amb altres ajuntaments, estic segur que si hi ha l’opció des del punt de vista jurídic, adoptarem totes les mesures oportunes en defensa dels nostres ciutadans”, ha incidit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.