Almeida s’unix a Catalá en ‘defensa municipalisme’ i càrrega contra un contingent que deixarà municipis ‘infrafinançats’

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, s’ha unit este dimecres a la seua homòloga a València, María José Catalá, en la «defensa del municipalisme» i ha carregat contra un «contingent sanchista», en referència al finançament singular per a Catalunya, que deixarà municipis «infrafinançats».

Així ho ha expressat en declaracions als periodistes després que l’alcaldessa de València haja qualificat este finançament singular de «punyalada al municipalisme» i haja cridat a la unió de les ciutats per a presentar un conflicte de competència davant del Tribunal Constitucional (TC) per vulneració de l’autonomia local, en una esmorzar informatiu a la capital.

«Nosaltres hem parlat amb València i amb l’alcaldessa de València en una posició comuna, que és la defensa del municipalisme i, per tant, que el contingent sanchista no perjudique als municipis de tota Espanya. Nosaltres no volem perjudicar en cap cas a Catalunya ni volem perjudicar als catalans, però volem defensar als madrilenys o als valencians», ha afirmat Martínez-Almeida.

A partir d’això, ha indicat que s’estudiarà si es poden exercir accions davant del Tribunal Constitucional perquè Madrid «va a prendre totes les mesures» en defensa dels seus ciutadans.

El regidor ha traslladat que Madrid vol «la unió del municipalisme entorn de la defensa d’un finançament local suficient i d’un finançament local que permeta prestar servicis».

«Encara no sabem exactament en què consistix el contingent sanchista perquè no ho saben ni ells de l’embolic que tenen amb este tema. Una vegada que ho posen damunt de la taula per descomptat nosaltres, amb altres ajuntaments, estic segur que si hi ha l’opció des del punt de vista jurídic, adoptarem totes les mesures oportunes en defensa dels nostres ciutadans», ha incidit.

Últimes notícies

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.

José María Ángel manté davant el jutge que desconeixia el seu títol universitari fals

El excomisionado del Govern per a la DANA reitera davant el jutge que no va elaborar el suposat títol d'Arxivística de 1983, afirma que no el va usar en la seua carrera professional i ho atribuïx a un error administratiu.

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.