14.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Almenys deu morts i cinc ferits en el desprendiment d’una mina al centre de Zàmbia

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

Almenys deu persones han mort i cinc més han resultat ferides este dilluns en el desprendiment d’una mina situada en el districte Mumbwa, al centre de Zàmbia, si bé es desconeix la quantitat de persones que estava en el lloc dels fets, per la qual cosa el balanç de víctimes pot augmentar en els pròxims dies.

La comissària de la Policia Central de Zàmbia, Charity Munganga Chanda, ha explicat que “un nombre indeterminat de persones van ser a realitzar activitats mineres” al matí, quan “la terra es va esfondrar sobre ells”, tal com resa un comunicat publicat pel cos policial en el seu perfil de la xarxa social Facebook.

Les labors de rescat van permetre rescatar a sis miners ferits, mentre que les autoritats van confirmar en l’acte la mort de nou. Posteriorment, un dels ferits va sucumbir a les seues ferides a l’Hospital de la Missió de Nangoma, a uns cent quilòmetres de Mumbwa.

“Encara s’està intentant rescatar als miners atrapats entre els enderrocs. Els cossos dels morts han sigut dipositats a l’Hospital General de Mumbwa, i els ferits estan rebent atenció mèdica en Nangoma. La Policia, en col·laboració amb altres autoritats, estan treballant diligentment per a determinar el nombre exacte de persones que es trobaven en la mina”, ha declarat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.