11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Almenys deu morts i cinc ferits en el desprendiment d’una mina al centre de Zàmbia

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

Almenys deu persones han mort i cinc més han resultat ferides este dilluns en el desprendiment d’una mina situada en el districte Mumbwa, al centre de Zàmbia, si bé es desconeix la quantitat de persones que estava en el lloc dels fets, per la qual cosa el balanç de víctimes pot augmentar en els pròxims dies.

La comissària de la Policia Central de Zàmbia, Charity Munganga Chanda, ha explicat que “un nombre indeterminat de persones van ser a realitzar activitats mineres” al matí, quan “la terra es va esfondrar sobre ells”, tal com resa un comunicat publicat pel cos policial en el seu perfil de la xarxa social Facebook.

Les labors de rescat van permetre rescatar a sis miners ferits, mentre que les autoritats van confirmar en l’acte la mort de nou. Posteriorment, un dels ferits va sucumbir a les seues ferides a l’Hospital de la Missió de Nangoma, a uns cent quilòmetres de Mumbwa.

“Encara s’està intentant rescatar als miners atrapats entre els enderrocs. Els cossos dels morts han sigut dipositats a l’Hospital General de Mumbwa, i els ferits estan rebent atenció mèdica en Nangoma. La Policia, en col·laboració amb altres autoritats, estan treballant diligentment per a determinar el nombre exacte de persones que es trobaven en la mina”, ha declarat.

Últimes notícies

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.