Almenys deu morts i cinc ferits en el desprendiment d’una mina al centre de Zàmbia

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

Almenys deu persones han mort i cinc més han resultat ferides este dilluns en el desprendiment d’una mina situada en el districte Mumbwa, al centre de Zàmbia, si bé es desconeix la quantitat de persones que estava en el lloc dels fets, per la qual cosa el balanç de víctimes pot augmentar en els pròxims dies.

La comissària de la Policia Central de Zàmbia, Charity Munganga Chanda, ha explicat que «un nombre indeterminat de persones van ser a realitzar activitats mineres» al matí, quan «la terra es va esfondrar sobre ells», tal com resa un comunicat publicat pel cos policial en el seu perfil de la xarxa social Facebook.

Les labors de rescat van permetre rescatar a sis miners ferits, mentre que les autoritats van confirmar en l’acte la mort de nou. Posteriorment, un dels ferits va sucumbir a les seues ferides a l’Hospital de la Missió de Nangoma, a uns cent quilòmetres de Mumbwa.

«Encara s’està intentant rescatar als miners atrapats entre els enderrocs. Els cossos dels morts han sigut dipositats a l’Hospital General de Mumbwa, i els ferits estan rebent atenció mèdica en Nangoma. La Policia, en col·laboració amb altres autoritats, estan treballant diligentment per a determinar el nombre exacte de persones que es trobaven en la mina», ha declarat.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.