Almenys deu morts i cinc ferits en el desprendiment d’una mina al centre de Zàmbia

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

Almenys deu persones han mort i cinc més han resultat ferides este dilluns en el desprendiment d’una mina situada en el districte Mumbwa, al centre de Zàmbia, si bé es desconeix la quantitat de persones que estava en el lloc dels fets, per la qual cosa el balanç de víctimes pot augmentar en els pròxims dies.

La comissària de la Policia Central de Zàmbia, Charity Munganga Chanda, ha explicat que «un nombre indeterminat de persones van ser a realitzar activitats mineres» al matí, quan «la terra es va esfondrar sobre ells», tal com resa un comunicat publicat pel cos policial en el seu perfil de la xarxa social Facebook.

Les labors de rescat van permetre rescatar a sis miners ferits, mentre que les autoritats van confirmar en l’acte la mort de nou. Posteriorment, un dels ferits va sucumbir a les seues ferides a l’Hospital de la Missió de Nangoma, a uns cent quilòmetres de Mumbwa.

«Encara s’està intentant rescatar als miners atrapats entre els enderrocs. Els cossos dels morts han sigut dipositats a l’Hospital General de Mumbwa, i els ferits estan rebent atenció mèdica en Nangoma. La Policia, en col·laboració amb altres autoritats, estan treballant diligentment per a determinar el nombre exacte de persones que es trobaven en la mina», ha declarat.

Últimes notícies

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.