9.1 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Almenys deu morts i cinc ferits en el desprendiment d’una mina al centre de Zàmbia

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

Almenys deu persones han mort i cinc més han resultat ferides este dilluns en el desprendiment d’una mina situada en el districte Mumbwa, al centre de Zàmbia, si bé es desconeix la quantitat de persones que estava en el lloc dels fets, per la qual cosa el balanç de víctimes pot augmentar en els pròxims dies.

La comissària de la Policia Central de Zàmbia, Charity Munganga Chanda, ha explicat que “un nombre indeterminat de persones van ser a realitzar activitats mineres” al matí, quan “la terra es va esfondrar sobre ells”, tal com resa un comunicat publicat pel cos policial en el seu perfil de la xarxa social Facebook.

Les labors de rescat van permetre rescatar a sis miners ferits, mentre que les autoritats van confirmar en l’acte la mort de nou. Posteriorment, un dels ferits va sucumbir a les seues ferides a l’Hospital de la Missió de Nangoma, a uns cent quilòmetres de Mumbwa.

“Encara s’està intentant rescatar als miners atrapats entre els enderrocs. Els cossos dels morts han sigut dipositats a l’Hospital General de Mumbwa, i els ferits estan rebent atenció mèdica en Nangoma. La Policia, en col·laboració amb altres autoritats, estan treballant diligentment per a determinar el nombre exacte de persones que es trobaven en la mina”, ha declarat.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.