Amazon planeja acomiadar a 10.000 treballadors a tot el món

El gegant de la tecnologia Amazon (on treballen entorn d’1,5 milions de persones i una de les majors ocupadores dels EUA) planeja acomiadar a uns 10.000 treballadors a partir d’aquesta setmana, segons informa The New York Times, de fonts coneixedores del qual seria la major retallada d’ocupacions en la història de la companyia.

Les retallades se centraran en l’àrea de dispositius d’Amazon, inclosa l’assistent de veu Alexa, així com en la seua divisió minorista i en recursos humans, van dir les persones, que van parlar baix condició d’anonimat perquè no estaven autoritzades.

Si, com s’especula, el número d’acomiadats ronda la desena de miler, això representaria el 3% de les ocupacions corporatives d’Amazon i menys de l’1% de la seua força laboral global de més d’1,5 milions, que es compon principalment de treballadors per hores.

Amazon va dir fa dues setmanes que havia decidit pausar la contractació corporativa perquè l’economia estava «en un lloc incert«.

«Mantindrem aquesta pausa durant els pròxims mesos i continuarem supervisant el que estem veient en l’economia i en el negoci per a fer els ajustos necessaris«, va apuntar en un comunicat la vicepresidenta de la secció d’Experiència de Persones i Tecnologia, Beth Galetti.

El diari estatunidenc destaca que aquesta retallada arriba en plena temporada de compres nadalenques, i és fruit d’un ajust propiciat per la deriva de l’economia global i a fi d’acovardir les àrees de negoci amb excés de personal.

La notícia arriba el mateix dia que Bezos anunciara que donarà la major part de la seua fortuna a obres de caritat durant la seua vida, en una entrevista amb CNN difosa el dilluns. Bezos va respondre ««, quan li van preguntar si preveia donar la major part de la seua fortuna en vida.

És la primera vegada que aquest multimilionari, en altre temps l’home més ric del món fa aquest compromís públic. Bezos no va signar la «Promesa de donació«, una iniciativa llançada en 2010 per l’inversor Warren Bufet i Bill Gates, fundador de Microsoft, que encoratja als milionaris a donar més de la meitat de la seua riquesa a organitzacions caritatives.

Amazon se suma a altres tecnològiques, com a Meta o Twitter, que han anunciat o iniciat àmplies retallades de personal.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU