13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Amazon planeja acomiadar a 10.000 treballadors a tot el món

El gegant de la tecnologia Amazon (on treballen entorn d’1,5 milions de persones i una de les majors ocupadores dels EUA) planeja acomiadar a uns 10.000 treballadors a partir d’aquesta setmana, segons informa The New York Times, de fonts coneixedores del qual seria la major retallada d’ocupacions en la història de la companyia.

Les retallades se centraran en l’àrea de dispositius d’Amazon, inclosa l’assistent de veu Alexa, així com en la seua divisió minorista i en recursos humans, van dir les persones, que van parlar baix condició d’anonimat perquè no estaven autoritzades.

Si, com s’especula, el número d’acomiadats ronda la desena de miler, això representaria el 3% de les ocupacions corporatives d’Amazon i menys de l’1% de la seua força laboral global de més d’1,5 milions, que es compon principalment de treballadors per hores.

Amazon va dir fa dues setmanes que havia decidit pausar la contractació corporativa perquè l’economia estava “en un lloc incert“.

Mantindrem aquesta pausa durant els pròxims mesos i continuarem supervisant el que estem veient en l’economia i en el negoci per a fer els ajustos necessaris“, va apuntar en un comunicat la vicepresidenta de la secció d’Experiència de Persones i Tecnologia, Beth Galetti.

El diari estatunidenc destaca que aquesta retallada arriba en plena temporada de compres nadalenques, i és fruit d’un ajust propiciat per la deriva de l’economia global i a fi d’acovardir les àrees de negoci amb excés de personal.

La notícia arriba el mateix dia que Bezos anunciara que donarà la major part de la seua fortuna a obres de caritat durant la seua vida, en una entrevista amb CNN difosa el dilluns. Bezos va respondre ““, quan li van preguntar si preveia donar la major part de la seua fortuna en vida.

És la primera vegada que aquest multimilionari, en altre temps l’home més ric del món fa aquest compromís públic. Bezos no va signar la “Promesa de donació“, una iniciativa llançada en 2010 per l’inversor Warren Bufet i Bill Gates, fundador de Microsoft, que encoratja als milionaris a donar més de la meitat de la seua riquesa a organitzacions caritatives.

Amazon se suma a altres tecnològiques, com a Meta o Twitter, que han anunciat o iniciat àmplies retallades de personal.

Últimes notícies

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.