Amazon planeja acomiadar a 10.000 treballadors a tot el món

El gegant de la tecnologia Amazon (on treballen entorn d’1,5 milions de persones i una de les majors ocupadores dels EUA) planeja acomiadar a uns 10.000 treballadors a partir d’aquesta setmana, segons informa The New York Times, de fonts coneixedores del qual seria la major retallada d’ocupacions en la història de la companyia.

Les retallades se centraran en l’àrea de dispositius d’Amazon, inclosa l’assistent de veu Alexa, així com en la seua divisió minorista i en recursos humans, van dir les persones, que van parlar baix condició d’anonimat perquè no estaven autoritzades.

Si, com s’especula, el número d’acomiadats ronda la desena de miler, això representaria el 3% de les ocupacions corporatives d’Amazon i menys de l’1% de la seua força laboral global de més d’1,5 milions, que es compon principalment de treballadors per hores.

Amazon va dir fa dues setmanes que havia decidit pausar la contractació corporativa perquè l’economia estava “en un lloc incert“.

Mantindrem aquesta pausa durant els pròxims mesos i continuarem supervisant el que estem veient en l’economia i en el negoci per a fer els ajustos necessaris“, va apuntar en un comunicat la vicepresidenta de la secció d’Experiència de Persones i Tecnologia, Beth Galetti.

El diari estatunidenc destaca que aquesta retallada arriba en plena temporada de compres nadalenques, i és fruit d’un ajust propiciat per la deriva de l’economia global i a fi d’acovardir les àrees de negoci amb excés de personal.

La notícia arriba el mateix dia que Bezos anunciara que donarà la major part de la seua fortuna a obres de caritat durant la seua vida, en una entrevista amb CNN difosa el dilluns. Bezos va respondre ““, quan li van preguntar si preveia donar la major part de la seua fortuna en vida.

És la primera vegada que aquest multimilionari, en altre temps l’home més ric del món fa aquest compromís públic. Bezos no va signar la “Promesa de donació“, una iniciativa llançada en 2010 per l’inversor Warren Bufet i Bill Gates, fundador de Microsoft, que encoratja als milionaris a donar més de la meitat de la seua riquesa a organitzacions caritatives.

Amazon se suma a altres tecnològiques, com a Meta o Twitter, que han anunciat o iniciat àmplies retallades de personal.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.